Witam,
mam problem ze swoją mazdą, a mianowicie jadąc wczoraj z Warszawy w stronę Gdańska zatankowałem paliwo na stacji Statoil, po wyjeździe i przejechaniu pewnego dystansu zapaliła mi się kontrolka Check Engine i samochód stracił moc, zatrzymałem się zgasiłem samochód poczekałem 15-20 min ale to nic nie pomogło po przekręceniu kluczyka kontrolka cały czas się paliła, dojechałem do domu i zostawiłem tak Madzię do dzisiaj. Dzisiaj pojechałem do serwisu na diagnostykę. Po podłączeniu do komputera kontrolka od razu zgasła i nie wykazywało żadnego błędu. Po podłączeniu drugiego komputera w pamięci usterek pojawił się problem z sondą lambda i "usterka przejściowa", błąd mi wykasowano i samochód chodził normalnie. Później pokręciłem się po mieście spokojnie i w pewnym momencie jak jej "przycisnąłem" po osiągnięciu 2,5 tys. obr/min Mazda tak jakby przydławiła się i kontrolka znowu się zapaliła. Teraz sprawa wygląda tak, że kontrolka się cały czas pali. Jak samochód chwilę postoi po zapaleniu przyspiesza normalnie, lecz po przejechaniu pewnego dystansu traci moc. Jestem umówiony na serwis na wtorek. Wiecie może co to może być ? Mieliście podobny przypadek ? Czy może być to spowodowane wlaniem jakiegoś "dziwnego" paliwa ?
Pozdrawiam
Kamil0492
Check Engine i utrata mocy 2.0 MZR-CD
Strona 1 z 1
hm... dolej do baku uszlachetniacza paliwa, a najlepiej.. cos do czyszczenia ukladow wtryskowych i dotankuj lepszego pakiwa...
nastepnym razem zapisz kody bledow...
watek przenosze
nastepnym razem zapisz kody bledow...
watek przenosze
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Przecież nie napisałem, że to jest złe paliwo, tylko zapytałem czy taka usterka może być spowodowana wlaniem złego paliwa. Nie wiem co oni tam na stacji mają w zbiornikach. Po prostu szukam odpowiedzi na usterkę która nastąpiła zaraz po wyjeździe ze stacji paliw.
- Od: 27 lut 2012, 14:53
- Posty: 10
- Skąd: Ciechanów
- Auto: Mazda 6 GH 2009 2.0 MZR-CD Dynamic
Kamil0492 napisał(a):Po prostu szukam odpowiedzi
i niech tak zostanie... tylko sprawdz to
ps. uprzedzam przewczesne wnioski
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mieliśmy identyczny problem z Leonem, wtedy chyba chodziło o przewód/zawór EGR.
Mogę się mylić, napiszę do Popo by się wypowiedział, on na pewno będzie pamiętał.
Mogę się mylić, napiszę do Popo by się wypowiedział, on na pewno będzie pamiętał.
- Od: 18 wrz 2011, 17:47
- Posty: 16
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009
Tak jak Żona napisała, zawór EGR może to być zablokowany lub jaskis przewód prowadzący do niego przerwany, sonda lambda również wchodzi w grę. Podobne objawy wykazuje niesprawna turbina ze zmienna geometrią łopatek.
- Od: 29 lip 2011, 21:25
- Posty: 153
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM
dlatego najlepiej miec podlaczone auto pod kompa... i miec kody bledow...
wtedy juz wiadomo gdzie szukac
wtedy juz wiadomo gdzie szukac
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Miałem bardzo podobną sytuację. Tankowałem w Warszawie przy ul. Górczewskiej koło Auchan. Całe szczęście, że było większych konsekwencji. Dolałem uszlachetniacza, zalałem pewnego paliwa i problem zniknął...Ostatnio zgadałem sie ze znajomym, który również tam zatankował do volvo...zlali mu 9 litrów wody z zbiornika:)
http://www.nfservices.com.pl
- Od: 16 mar 2009, 13:35
- Posty: 124
- Skąd: płock/ząbki
- Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel
Kamil0492 napisał(a):Problem został rozwiązany
uff... nalezy sie tylko cieszyc... i uwazac gdzie sie tankuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6