Regulacja zaworów w silnikach benzynowych FE

Postprzez omfazer » 15 cze 2010, 13:49

Witam,
mój problem to dzwoniące zawory po rozgrzaniu, najbardziej słychać pod obciążeniem i po kilkunastu minutach jazdy po mieście w temp około 25 st.C. jak już olej się dobrze rozgrzeje.
Auto sprowadziłem w tamtym roku z niemiec z przebiegiem 97.000 km. założyłem nowy rozrząd, paski, płyny, Olej Castrol Magnatec 10W40. Brak reakcji na lepsze paliwo. Przy niższej temperaturze poroblem występuje tylko pod bardzo dużym obciązeniem.
15 czerwca 2010, o 14:14

Pytanie: dla czego dzwonią ?

Dzięki i pozdrawiam
omfazer
 

Postprzez Yard » 15 cze 2010, 22:43

Dzwonią ponieważ są rozregulowane.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 17 cze 2010, 08:55

podłączę się może ktoś z kolegów wie jakie powinny być luzy w silniku benzynowym 1.8 74kw bo na pewno są regulowane u kolegi Yarda znalazłem ale tylko do diesla pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Yard » 17 cze 2010, 09:08

W książce napraw sprawdzałeś? Tam jest tylko benzyna.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez omfazer » 15 cze 2011, 10:17

i po problemie, zalałem PB 98 i cisza :)
omfazer
 

Postprzez brccrx » 15 cze 2011, 13:12

...bo regulacja zaworow w silniku fp to nie jest taki pikus, ze wzgledu na regulacje plytkowa (wiem cos o tym bo remontuje moj silnik w tym momencie sam)
Sam to sobie luz mozesz sprawdzic tylko, bo regolacja laczy sie z wymontowaniem walkow rozrzadu, czyli rozpieciem calego rozrzadu.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 31 mar 2013, 20:11 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: porządki
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez franektm » 29 wrz 2011, 14:59

Luz zaworowy w FP ss/wy 0,23-0,30 na zimnym silniku. Dziś zdejmowałem pokrywę i są płytki. U mnie luzy w normie ale i tak coś cyka ja się nagrzeje.
franektm
 

Postprzez brccrx » 29 wrz 2011, 15:22

Witam
Wez dlugi srubokret, uruchom silnik i sprobuj osluchac silnik przystawiajac metalowy koniec do pokrywy zaworow w miejscu nad zaworami a ucho do raczki.
Kolejno sprawdzisz czy ktorys z zaworow halasuje. Sprawdz jeszcze wtryski ta sama metoda-powinny cykac, ale nie za glosno. Tam nie ma zadnych popychaczy wiec jedna rzecz mozna wykluczyc.
Luzy sprawdzales wg ksiazki od tego silnika w kolejnosci tam podanej?
Pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez malez4 » 29 wrz 2011, 18:49

Kąt wyprzedzenia zapłonu,czujnik spalania stukowego.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez Yard » 29 wrz 2011, 19:08

franektm napisał(a):Luz zaworowy w FP ss/wy 0,23-0,30 na zimnym silniku. Dziś zdejmowałem pokrywę i są płytki. U mnie luzy w normie ale i tak coś cyka ja się nagrzeje.

Dokładnie to dla 1,8 – 101 i 114 KM
Luz zaworowy wynosi
Zimny element
Wlot 0.225 – 0.295(mm)
Wylot 0.225 – 0.295(mm)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez franektm » 29 wrz 2011, 20:21

Jestem na Forum od niedawna. Premacy to moja pierwsza Mazda. Bardzo irytuje mnie to cykanie. Skoro system regulacji zaworów jest za pomocą płytek i luz jest w normie to co może być przyczyna cykania. Czy olej ma aż tak istotna role w silniku FP? Silnik zostal zalany olejem 10W40 okolo 700-800 kilometrów wczesniej. Zmienic na inny olej? Proszę o sugestie.
franektm
 

Postprzez say » 29 wrz 2011, 20:57

jakie cykanie? Może nagraj i daj link tu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez brccrx » 29 wrz 2011, 21:24

Czy ktos wie gdzie, jezeli wogole mozna dostac plytki do regolacji zaworow ?

franektm napisał(a):Jestem na Forum od niedawna. Premacy to moja pierwsza Mazda. Bardzo irytuje mnie to cykanie. Skoro system regulacji zaworów jest za pomocą płytek i luz jest w normie to co może być przyczyna cykania. Czy olej ma aż tak istotna role w silniku FP? Silnik zostal zalany olejem 10W40 okolo 700-800 kilometrów wczesniej. Zmienic na inny olej? Proszę o sugestie.


Sciagnij ksiazke napraw od kolegi yard to wiele pomoze odnosnie luzu zaworow, i metody sprawdzania.
Powinno byc jak najblizej 0.225, a wszystko powyzej 0.3 bedzie juz dawac o sobie znac.
Posluchaj silnika jak radzilem i powinienes uslyszec dzwoniace zawory jezeli one sa przyczyna.
Jaki masz stan oleju tak wogole?
Pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez franektm » 29 wrz 2011, 22:14

Stan oleju delikatnie ponad max. co jest tez dziwna sprawa bo przy wymianie wlalem 3 litry do silnika choc ksiazka mowi 3.5 i po wyjeciu bagnetu mam 2 milimetry ponad F. Moj poprzednik zrobil pewnie tak samo bo przed wymiana bylo identycznie.
franektm
 

Postprzez brccrx » 30 wrz 2011, 13:36

franektm napisał(a):mam 2 milimetry ponad F.

no to jest ok.

brccrx napisał(a):Luzy sprawdzales wg ksiazki od tego silnika w kolejnosci tam podanej?


pierwszy tlok w TDC i pomiar luzu na wszystkich zaworach pierwszego cylindra, zaworach wlotowych drugiego, oraz zaworach wydechowych trzeciego.
Krecisz walem (zapinasz 5-ty bieg i przepychasz do przodu) o jeden obrot,
teraz sprawdzasz wszystkie zawory na czwartym cylindrze, wlotowy na trzecim i wydechowy na drugim.

Pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez rajtkezjusz » 8 maja 2012, 18:29

u mnie to samo,wymieniono rozrząd na ori kpl,zawory ustawiono co do przecinka i niestety czasem zadzwonią,już umówiłem się z mechanikiem,za zawory daje głowę i będzie szukał ,tak jakby zapłon nie trafiał przy odp obciążeniu w konkretny punkt,ale to przy okazji wymiany sprzęgła bo mi się skończyło,sam jestem ciekaw co mu dolega,w ASO mazda powiedzieli mi ciekawą rzecz,że mazda 1.8 FL zawory są na płytkach ale sa wspomagane hydro-ciekawe czy to prawda czy chcieli mnie postraszyć,jak hydro to dam 5 litrów doktora i po kłopocie <glupek2> ,auto jezdzi na syntetyku ,jest od 1 właściciela i ma pełną książkę do końca,zobaczymy co dalej
rajtkezjusz
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 9 maja 2012, 09:51

rajtkezjusz napisał(a):ASO mazda powiedzieli mi ciekawą rzecz,że mazda 1.8 FL zawory są na płytkach ale sa wspomagane hydro-

znawcy że hej
do takiego ASO oddać autko to powiedzą że ma wspomaganie na pedały
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rajtkezjusz » 9 maja 2012, 10:23

to polecane przez forum ASO w Bolszewie <czytaj>
rajtkezjusz
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 9 maja 2012, 15:53

rajtkezjusz napisał(a):to polecane przez forum ASO w Bolszewie <czytaj>

co wcale nie oznacza że trafił im się jakiś maik
regulacja zaworów jest hydrauliczna lub mechaniczna mogą być płytki jak w mazdach lub na śrubkach jak mają hondy no i niezapomniany polonez 007
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rajtkezjusz » 9 maja 2012, 16:16

powiedziano mi ,że są płytki wspomagane hydrauliką-ciekawi mnie gdzie jest pies pogrzebany,mechanik ,który wymieniał rozrząd ,sprawdził ponownie ustawienie,zawory miały lekki luz,wstawił odp. płytki i teraz ręczy głową ,że są ustawione wg instrukcji,nie jest to pan Kaziu (pozdro dla Kazimierzy) z garażu,a normalna firma ,która wystawia faktury,daje gwarancje itd,także zobaczymy co znajdzie gdy pojadę na wymianę sprzęgła,wtedy ma szukać przyczyn w innych miejscach bo zawory jako takie są wykluczone teraz



zostało jeszcze raz spr,dalej jakby dzwoniły przy przyspieszaniu,gdy auto stoi i cisnę gaz to nie ma tego,sprawdziłem u innego mechanika i też stwierdził -słyszał ten dzwięk ,że to nie zawory,choć bardzo podobny odgłos-coś luźnego musi być,o zawory mam byc spokojny,ale ten dzwięk :(



niestety dziś mnie nerwa wzięła na auto,1 ruszanie,2 dość takie sobie naciśnięcie na gaz i wyraźnie słyszę jak dzwoni wraz z obrotami,3 jużnie,ale słychać po otwarciu okna -dźwięk odbija sie w ekranach akustycznych-chyba pojade do 3 mechanika,bo nie podoba mi się to <co?>,podłączyłem pod kompa-zero błędów,zapłon kąt 10 plus/minus 1 trzyma,także no zagadka....
rajtkezjusz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy