Nie odpala, nie kreci – problemy z rozrusznikiem 626 GE

Postprzez Grzyby » 14 kwi 2012, 20:20

Mx6 Zabrze napisał(a):Mazda MX 6 silnik Probe 2.0

To nie jest silnik z Probe. To Ford używa silników Mazdy :P

Masz najprawdopodobniej uszkodzony rozrusznik.

Tutaj masz "swój" dział viewforum.php?f=126
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dexter1515 » 15 kwi 2012, 21:57

najlepiej to sprawdzić czy dochodzi napięcie do rozrusznika po przekręcaniu stacyjki

albo prościej słuchać czy pyka przekaznik

jeżeli tak to pewnie szczotki do wymiany i teraz są dwa wyjscia:

– popukać w rozrusznik i spróbować odpalić

– wrzucić bieg i spróbować popchnąc autko przy przekręcaniu w pozycję zapłon ewentualnie rozpędzić na luzie z wrzuconą 2 lub 3 przekręcić stacyjkę w pozycje zaplon i puścić sprzęgło.

a następnie do elektryka

popatrz też czy po przekręcaniu stacyjki chociaz delikatnie przygasają lampki lub podświetlenie , jeżeli tak to raczej na pewno szczotki się skończyły.

to nie awaria tylko normalne zurzycie części

pzdr
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez Mx6 Zabrze » 17 kwi 2012, 12:14

auto na warsztacie przyczyna tulejki w rozruszniku ale też za duże napięcie dostaje i nie wiedzą czemu
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2012, 20:44
Posty: 37
Skąd: Zabrze
Auto: Mx3 1.8 V6 133 KM 1993

Postprzez Grzyby » 18 kwi 2012, 09:13

Mx6 Zabrze napisał(a):za duże napięcie dostaje i nie wiedzą czemu

Jak nie wiedzą czemu to d.py a nie spece.
Regulator napięcia leży skoro jest za wysokie napięcie.

Jak czytam takie teksty o mechanikach to dziwię się że ktoś do takich "speców" odstawia auta ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mx6 Zabrze » 18 kwi 2012, 14:52

napięcie leci przez cewke cały czas na przekaźnik czy jakoś tak mi gadał ze stacyjki nie idzie odpalić na kable pali ale na kluczyk nie dodam jeszcze ze mazda była kiedyś a automacie a teraz jest w manualu ma to jakieś znaczenie ?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2012, 20:44
Posty: 37
Skąd: Zabrze
Auto: Mx3 1.8 V6 133 KM 1993

Postprzez pawelc » 22 kwi 2012, 08:12

A jaki problem puścić jeden kabelek ze stacyjki do rozrusznika ? ,nawet jeżeli tam było jakieś zabezpieczenie w automacie to je pomijasz i auto pali z rozrusznika bo jak rozumiem to pali Ci z rozrusznika jak podasz napięcie bezpośrednio z akumulatora ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tadziol » 22 kwi 2012, 19:24

Mx6 Zabrze napisał(a):napięcie leci przez cewke cały czas na przekaźnik czy jakoś tak mi gadał ze stacyjki nie idzie odpalić na kable pali ale na kluczyk nie dodam jeszcze ze mazda była kiedyś a automacie a teraz jest w manualu ma to jakieś znaczenie ?

ma znaczenie a co leci przez cewkę na stacyjke czy do cewki przez kable jakie odpaliła ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez BelliaN » 2 maja 2012, 09:26

Witam. Mam problem z Moja Madzia 626 2.0 benzyna gaz 92r. wczoraj nie odpalila mi na Ciepłym silniku po 9 godzinach gdy wrucilem z pracy to odpaliala, jaka moze byc przyczyna nie odpelania na ciepłym silniku???
BelliaN
 

Postprzez kamilspider » 2 maja 2012, 10:08

Aparat zapłonowy sprawny? U mnie wtryski przepuszczały i na ciepłym po kilku minutach gorzej odpalał.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 2 maja 2012, 15:44

Panieeeee za mało szczegułów. Jak idziesz do dentysty to tez mówisz tylko, że boli Cię ząb? Co to znaczy nie odpaliła? Co się działo? Rozrusznik kręcił? Błędy sprawdzone? Poproszę pełny opis
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez User76 » 2 maja 2012, 16:03

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2010, 08:14
Posty: 10
Skąd: Frankfurt a.M
Auto: 626 GF 2.0 116 K. 2001. Touring Edition. CX-5 ?

Postprzez Piotr » 2 maja 2012, 18:28

przepływka sprawna ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez kamilos ms » 2 maja 2012, 23:20

Moduł w aparacie zapłonowym sprawdź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 13:17
Posty: 58 (1/0)
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 626 Ge 1.8 16V

Postprzez BelliaN » 4 maja 2012, 23:50

Problem już zażegnany były do wymiany szczotki i tulejki. szotki były tak zjechane ze ich widac nie bylo ;/
BelliaN
 

Postprzez Szyna » 5 maja 2012, 09:54

W rozruszniku ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez noxes » 5 maja 2012, 13:30

dziwne bynajmniej
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez _Bucho_ » 23 maja 2012, 17:47

Witam
Mam problem z moja Madzią. Jakiś miesiąc temu zaczął marudzić rozrusznik. Tzn. robił jeden obrót i odbijał. Przemęczyłem się z nim ze dwa dni (trzeba było pchać) no i o dziwo wszystko wróciło do normy.
Jednak wczoraj problem powrócił. Samochód stanął pod sklepem i ten sam problem. Zaznaczę że gdy próbowałem go zapalić to włączała się chłodnica bo był rozgrzany no ale to normalne. Zrobiłem nim wcześniej ponad 80 km. Zostawiłem go pod sklepem aby ostygł. Jak wróciłem to zakręcił ładnie i zagadał :)
Wróciłem do domu.
Dzisiaj coś mnie podkusiło żeby zajrzeć pod maskę. Odkręciłem korek od wlewu płynu chłodzącego (na zimnym silniku) i było go aż za dużo (ten przy wlewie oleju). Wiem że jest zbiorniczek wyrównawczy od tego... może silnik poprostu jak stałem w korku pobrał za duzo tego płynu? A może jest inna przyczyna wariacji rozrusznika? Liczę na jakąś pomoc bo szczerze mówiąc to nie jestem mistrzem motoryzacji ;)
Pozdrawiam

Mazda 626 GE 2,5l 94r
_Bucho_
 

Postprzez kamilspider » 23 maja 2012, 23:40

Raczej płyn z rozrusznikiem nie ma nic wspólnego no chyba, że go w nim będziesz topił ;) Jak silnik stygnie to wtedy pobiera płyn ze zbiorniczka. Na pewno rozrusznik sam się nie naprawi. Wyjmij go, zobacz co trzeba wymienić, wyczyścić itp, albo daj do mechanika.
P.S. Nie zapalaj auta z popychu. Jak rozrusznik nie kręci to zawołaj kogoś żeby pukał czymś w rozrusznik jak będziesz próbował odpalić. Samemu też można pukać, ale lepiej przy próbie odpalania.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez dgolf » 2 lip 2012, 14:38

Witam. Od jakiś kilku tys. km przy próbie odpalenia rozrusznik kilka razy głośno cyka, za 3, 5 razem zaczyna kręcić. Czasami między cyknięciami kręci wolniej/szybciej (tak jakby szczotki lub słaby prąd). Niekiedy przez 1000km kręcił bez problemu. Od wczoraj tylko cyka i palę na pych ;) Kontrolki tylko minimalnie przygasają, słychać pompę paliwa. Szczotki wymieniane jakoś na początku roku. Czy ktoś miał podobny problem? Mam dylemat, gdyż "składowisko" Mazd mam kilkanaście km od domu i tam rozruszniczki po 100zł mają nawet od nowszych modeli. Mam klucze ale nie mam czasu spędzać kilku godzin przy aucie i to jeszcze nie mam gwarancji czy się coś nie ukręci. Za to mechanik wykręca go i wiezie do elektryka – boje się o koszty, że wyjdzie z 250zł.

Ja obstawiam 3 rzeczy:
– wsadzili mi podróby szczotek i się wieszają;
– bendiks – ale raczej padnięty bendiks kręci jak szalony nie zazębiając;
– automat (cewka).
– poluzowany styk + rozrusznika.

Miał ktoś taki przypadek?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez szumki44 » 2 lip 2012, 15:32

ja mialem w cia clarus 1 :) dokladnie tak jak ty :) Przczyn nie zdolalem sprawic gdyz auto sprzedalem i gosciu po miesiacu sie skasowal ;)...

Wymiana rozrusznika nie zbyt toporna jest ;) masz kanal i narzedzia to chwilke zajmie . Ukrecic nie ukrecisz jak dobrz pamietam tam sa 14stki 3 srobki dosc mocne :)


u mnie w Honda Legend 2 byl podobny przypadek ze czasem zalapywal a czasem nie . ale nie krecil i nie pstrykal .. Okazalo sie ze luzy na kablach.

Wykrec rozrusznik i sprawdz poza autem :) az tyle roboty nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6