mam chyba diagnozę co powoduje dziwne dźwięki silnika + większe drgania całej budy (dzisiaj rano jak wracałem z Reala to myślałem że co mi w silniku odpadło taki hałas był
Mianowicie skacze mi dosyć mocno napinacz paska. Mechanik u którego byłem stwierdził, że wymienić będzie trzeba sprzęgiełko alternatora, bo tak skakać nie powinno.
Jak będzie wg. Was? Czy może cały napinacz wymienić? Czy jednak winne jest to sprzęgiełko?
Poniżej filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=9nqDMzaH ... e=youtu.be
Na diagnozie byłem poza ASO, u polecanego na forum mechanika od Madzi.
Jeżeli będzie to sprzęgiełko, to może być to (w dokumentacji serwisowej nie znalazłem nr. części tego sprzęgiełka...)?
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=1001030000&typ=31077&wsk=O&msg=MAZDA%203%20%28BL%29%201.6%20MZR-CD%20Sprz%C4%99g%C5%82o%20jednokierunkowe%20alternatora (made in China?)
czy może lepiej RUVILLE?
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... lternatora
Strach Mazdą gdziekolwiek jechać, raz hałasuje, raz nie.




 u mnie właśnie tak jak na filmie się napinacz wychyla (50 sek filmu). Najpierw zmienię koło pasowe na wale, potem zobaczę co będzie z napinaczem. Może być tak, że też będzie do wymiany, jeśli będzie tak wyglądał po wymianie koła... plus jeszcze sprzęgło (koło pasowe) alternatora.