Napięcie zasilania cewki zapłonowej. (rozwiązany)

Postprzez masterX » 30 kwi 2012, 20:24

Witam.


Czy napięcie zasilania cewki zapłonowej powinno wynosić 12V? Mam problem z iskrą i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Wymieniona kopułka i palec, podmieniona cewka. Przy przekręconym zapłonie napięcie które dochodzi do cewki to około 4.5V. Sprawdzałem jeszcze napięcie dochodzące do modułu zapłony. Między masą a drugim patrząc od kierowcy było 12V, a na 3 i 4 było też około 4V. Powinno tak być? Może być to przyczyną braku iskry?


Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 6 maja 2012, 22:45 przez masterX, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez cobiiv » 1 maja 2012, 00:06

Też ostatnio mierzyłem.
Cewka:
Wg książki, odpinasz wtyczkę od cewki. Podłączasz miernik między niebieski kabel a masę, włączasz zapłon. Powinno być minimum 10 V, mi skakało około 11.5V.

Może wina leży własnie w napięciu dochodzącym do cewki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez masterX » 1 maja 2012, 10:57

Witam. Między niebieskim a masa jest ponad 11.5 V. Wcześniej widocznie nie złapałem dobrej masy. Czy jeśli modul zapłonu jest walniety to nie będzie iskry w ogółe? Można jakoś sprawdzić modul zapłonu?


EDIT:

Sprawdzam cewkę wg książki.

Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce. Wartości uzwojenia wtórnego powinna być między 10k a 16k, u mnie jest 13.5kOhm na obydwu cewkach. Może sprawdziłby ktoś na działającym silniku wartość oporu uzwojenia pierwotnego? Należy zdjąć wtyczkę zasilającą i podpiąć miernik między dwa wychodzące piny.


EDIT:

Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez cobiiv » 1 maja 2012, 15:41

masterX napisał(a):Czy jeśli modul zapłonu jest walniety to nie będzie iskry w ogółe? Można jakoś sprawdzić modul zapłonu?

Może być co jakiś czas, albo w ogóle. Polecam elektromechanika. Sprawdzi cewkę, końcówkę mocy i aparat za 20 zł.

masterX napisał(a):Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce

Ja na pierwotnym miałem w granicy do 1 Ohma. A wtórnego jakoś nie mogłem zmierzyć na pożyczonym mierniku.

masterX napisał(a):Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?

Na moją logikę tak, aczkolwiek mnie nie słuchaj bo grzebię w aucie od roku :P
W książce nie ma nigdzie napisanego takiego rozwiązania, więc nie wiem czy jest prawidłowe.

Zanieś do elektro mechanika i będziesz miał pewność na 10000% :)


a co jest w ogóle z autem? sprawdź błędy kompa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez pawcio1017 » 4 maja 2012, 17:21

Kolego a czym sie objawiają te problemy z iskrą. Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach. Z cewkai i modułami zazwyczaj sie nic nie dzieje tylko aparat zapłonowy nawala (a dokładniej wbudowany w nim czujnik Halla). Jak byś sie jednak upierał i chciał moduł zapłonowy (J701) to moge Ci odstąpić za grosze bo u mnie lezy bezużyteczny. Jak coś pisz na PW

Obrazek
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez cobiiv » 5 maja 2012, 17:50

pawcio1017 napisał(a):Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach

tak jak ostatnio u mnie :P

w książce Sam naprawiam, jest nawet napisane jak sprawdzić czujnik Halla, czy nie padł :) niestety wpadłem na to po naprawie aparatu :)
str 191, Kontrola czujnika kąta obrotu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez pawcio1017 » 5 maja 2012, 23:30

cobiiv napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach

tak jak ostatnio u mnie :P

w książce Sam naprawiam, jest nawet napisane jak sprawdzić czujnik Halla, czy nie padł :) niestety wpadłem na to po naprawie aparatu :)
str 191, Kontrola czujnika kąta obrotu


Tylko z tego co pamiętam to tam miało na sekunde sie pojawiać napięcie na poszczególnych pinach w kostce (dobrze kojarze?) A zwykłym, chińskim multimetrem za 10zł ciężko taki test wykonać bo odświeżanie za wolne i dokładność za mała.

Cobiiv jak naprawiłeś aparat? Zmieniałeś sam czujnik? Ile Cie to kosztowało?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez masterX » 6 maja 2012, 12:41

Padł czujnik Halla. Wymieniłem i wszystko działa jak powinno. :) Moja madzia ma już 350kkm i nie wiadomo ile było jeszcze kręcone wcześniej bo od handlarza, ale trzyma się dzielnie kiedy się o nią dba :)


Dziękuje za odpowiedzi i zapraszam do kolejnego wątku o szyberdachu :P
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez pawcio1017 » 6 maja 2012, 13:05

GDzie i za ile kupiłeś ten czujnik? Jakieś oznaczenie dla potomnych rzuć jak byś mógł <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez masterX » 6 maja 2012, 13:33

Dla silnika B6 z tego co czytałem pasują też od silników 1.3 ( oznaczenie bodaj B3) – chodzi o całe aparaty zapłonowe. U mnie moduł (ten plastik z wtyczką) oznaczony był J821i wyglądał tak.
Obrazek
Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.

Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.

Za cały aparat dałem 100 zł na szrocie. Jakby ktoś był z okolic Radomska koło Częstochowy to jest taki szrot na wsi Klekowiec, gdzie można dostać sporo japońskich części.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez cobiiv » 6 maja 2012, 16:45

masterX napisał(a):Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.

Na przyszłość dobrze wiedzieć, daje to większe pole do manewru, a nie szukanie tylko aparatu od konkretnej Mazdy :)


pawcio1017 napisał(a):Cobiiv jak naprawiłeś aparat? Zmieniałeś sam czujnik? Ile Cie to kosztowało?

Kupiłem nowy, bo bałem się, że stary padnie na trasie.

pawcio1017 napisał(a):Tylko z tego co pamiętam to tam miało na sekunde sie pojawiać napięcie na poszczególnych pinach w kostce (dobrze kojarze?) A zwykłym, chińskim multimetrem za 10zł ciężko taki test wykonać bo odświeżanie za wolne i dokładność za mała.

no jako, że jeden zepsuty leży to będę sprawdzał czy przy pomocy diody idzie to sprawdzić, bo napięcie ma się pojawiać ok 5 V. Tak, żeby na przyszłość wiedzieć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez Markiz » 8 maja 2012, 22:11

masterX napisał(a):Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.


Podaj oznaczenie apartu z 626 – S5 czy S9 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez emilio990 » 8 cze 2013, 15:15

siema pany a gdzie w mazdzie mx 3 1,6 te 2 przewody od cewki sa niebieski i rolty gdzie powinny isc ?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 21:14
Posty: 8
Skąd: Gąbin
Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323