Witam.
Czy napięcie zasilania cewki zapłonowej powinno wynosić 12V? Mam problem z iskrą i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Wymieniona kopułka i palec, podmieniona cewka. Przy przekręconym zapłonie napięcie które dochodzi do cewki to około 4.5V. Sprawdzałem jeszcze napięcie dochodzące do modułu zapłony. Między masą a drugim patrząc od kierowcy było 12V, a na 3 i 4 było też około 4V. Powinno tak być? Może być to przyczyną braku iskry?
Pozdrawiam.
Napięcie zasilania cewki zapłonowej. (rozwiązany)
Strona 1 z 1
Też ostatnio mierzyłem.
Cewka:
Wg książki, odpinasz wtyczkę od cewki. Podłączasz miernik między niebieski kabel a masę, włączasz zapłon. Powinno być minimum 10 V, mi skakało około 11.5V.
Może wina leży własnie w napięciu dochodzącym do cewki?
Cewka:
Wg książki, odpinasz wtyczkę od cewki. Podłączasz miernik między niebieski kabel a masę, włączasz zapłon. Powinno być minimum 10 V, mi skakało około 11.5V.
Może wina leży własnie w napięciu dochodzącym do cewki?
Jest już Magdalena:D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
- Od: 2 sty 2011, 17:54
- Posty: 142
- Skąd: Poznań/ Luboń
- Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D
viewtopic.php?f=312&t=121896
Witam. Między niebieskim a masa jest ponad 11.5 V. Wcześniej widocznie nie złapałem dobrej masy. Czy jeśli modul zapłonu jest walniety to nie będzie iskry w ogółe? Można jakoś sprawdzić modul zapłonu?
EDIT:
Sprawdzam cewkę wg książki.
Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce. Wartości uzwojenia wtórnego powinna być między 10k a 16k, u mnie jest 13.5kOhm na obydwu cewkach. Może sprawdziłby ktoś na działającym silniku wartość oporu uzwojenia pierwotnego? Należy zdjąć wtyczkę zasilającą i podpiąć miernik między dwa wychodzące piny.
EDIT:
Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?
EDIT:
Sprawdzam cewkę wg książki.
Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce. Wartości uzwojenia wtórnego powinna być między 10k a 16k, u mnie jest 13.5kOhm na obydwu cewkach. Może sprawdziłby ktoś na działającym silniku wartość oporu uzwojenia pierwotnego? Należy zdjąć wtyczkę zasilającą i podpiąć miernik między dwa wychodzące piny.
EDIT:
Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?
- Od: 24 paź 2010, 10:12
- Posty: 32
- Skąd: Radomsko
- Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC
masterX napisał(a):Czy jeśli modul zapłonu jest walniety to nie będzie iskry w ogółe? Można jakoś sprawdzić modul zapłonu?
Może być co jakiś czas, albo w ogóle. Polecam elektromechanika. Sprawdzi cewkę, końcówkę mocy i aparat za 20 zł.
masterX napisał(a):Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce
Ja na pierwotnym miałem w granicy do 1 Ohma. A wtórnego jakoś nie mogłem zmierzyć na pożyczonym mierniku.
masterX napisał(a):Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?
Na moją logikę tak, aczkolwiek mnie nie słuchaj bo grzebię w aucie od roku
W książce nie ma nigdzie napisanego takiego rozwiązania, więc nie wiem czy jest prawidłowe.
Zanieś do elektro mechanika i będziesz miał pewność na 10000%
a co jest w ogóle z autem? sprawdź błędy kompa
Jest już Magdalena:D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
- Od: 2 sty 2011, 17:54
- Posty: 142
- Skąd: Poznań/ Luboń
- Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D
viewtopic.php?f=312&t=121896
Kolego a czym sie objawiają te problemy z iskrą. Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach. Z cewkai i modułami zazwyczaj sie nic nie dzieje tylko aparat zapłonowy nawala (a dokładniej wbudowany w nim czujnik Halla). Jak byś sie jednak upierał i chciał moduł zapłonowy (J701) to moge Ci odstąpić za grosze bo u mnie lezy bezużyteczny. Jak coś pisz na PW


pawcio1017 napisał(a):Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach
tak jak ostatnio u mnie
w książce Sam naprawiam, jest nawet napisane jak sprawdzić czujnik Halla, czy nie padł
str 191, Kontrola czujnika kąta obrotu
Jest już Magdalena:D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
- Od: 2 sty 2011, 17:54
- Posty: 142
- Skąd: Poznań/ Luboń
- Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D
viewtopic.php?f=312&t=121896
cobiiv napisał(a):pawcio1017 napisał(a):Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach
tak jak ostatnio u mnie![]()
w książce Sam naprawiam, jest nawet napisane jak sprawdzić czujnik Halla, czy nie padłniestety wpadłem na to po naprawie aparatu
![]()
str 191, Kontrola czujnika kąta obrotu
Tylko z tego co pamiętam to tam miało na sekunde sie pojawiać napięcie na poszczególnych pinach w kostce (dobrze kojarze?) A zwykłym, chińskim multimetrem za 10zł ciężko taki test wykonać bo odświeżanie za wolne i dokładność za mała.
Cobiiv jak naprawiłeś aparat? Zmieniałeś sam czujnik? Ile Cie to kosztowało?

Padł czujnik Halla. Wymieniłem i wszystko działa jak powinno.
Moja madzia ma już 350kkm i nie wiadomo ile było jeszcze kręcone wcześniej bo od handlarza, ale trzyma się dzielnie kiedy się o nią dba 
Dziękuje za odpowiedzi i zapraszam do kolejnego wątku o szyberdachu
Dziękuje za odpowiedzi i zapraszam do kolejnego wątku o szyberdachu
- Od: 24 paź 2010, 10:12
- Posty: 32
- Skąd: Radomsko
- Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC
GDzie i za ile kupiłeś ten czujnik? Jakieś oznaczenie dla potomnych rzuć jak byś mógł 

Dla silnika B6 z tego co czytałem pasują też od silników 1.3 ( oznaczenie bodaj B3) – chodzi o całe aparaty zapłonowe. U mnie moduł (ten plastik z wtyczką) oznaczony był J821i wyglądał tak.

Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.
Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.
Za cały aparat dałem 100 zł na szrocie. Jakby ktoś był z okolic Radomska koło Częstochowy to jest taki szrot na wsi Klekowiec, gdzie można dostać sporo japońskich części.
Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.
Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.
Za cały aparat dałem 100 zł na szrocie. Jakby ktoś był z okolic Radomska koło Częstochowy to jest taki szrot na wsi Klekowiec, gdzie można dostać sporo japońskich części.
- Od: 24 paź 2010, 10:12
- Posty: 32
- Skąd: Radomsko
- Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC
masterX napisał(a):Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.
Na przyszłość dobrze wiedzieć, daje to większe pole do manewru, a nie szukanie tylko aparatu od konkretnej Mazdy
pawcio1017 napisał(a):Cobiiv jak naprawiłeś aparat? Zmieniałeś sam czujnik? Ile Cie to kosztowało?
Kupiłem nowy, bo bałem się, że stary padnie na trasie.
pawcio1017 napisał(a):Tylko z tego co pamiętam to tam miało na sekunde sie pojawiać napięcie na poszczególnych pinach w kostce (dobrze kojarze?) A zwykłym, chińskim multimetrem za 10zł ciężko taki test wykonać bo odświeżanie za wolne i dokładność za mała.
no jako, że jeden zepsuty leży to będę sprawdzał czy przy pomocy diody idzie to sprawdzić, bo napięcie ma się pojawiać ok 5 V. Tak, żeby na przyszłość wiedzieć
Jest już Magdalena:D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
- Od: 2 sty 2011, 17:54
- Posty: 142
- Skąd: Poznań/ Luboń
- Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D
viewtopic.php?f=312&t=121896
masterX napisał(a):Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.
Podaj oznaczenie apartu z 626 – S5 czy S9 ?
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość