Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez s i w y » 25 sty 2012, 19:18

jaki masz przebieg w tej gh?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez szoszon1983 » 25 sty 2012, 19:41

s i w y napisał(a):jaki masz przebieg w tej gh?


obecnie mam 80244mile-100% oryginalny, serwisowany w aso
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Grzyby » 25 sty 2012, 20:42

Jesteś pewien że to koło 2M ??
Coś nie chce mi się wierzyć żeby w GH była taka marna jakość w stosunku do GG/GY.
Jak kojarzę to Twoja kolejna większa "sprawa" w tej GH.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szoszon1983 » 25 sty 2012, 22:15

Grzyby++ napisał(a):Jesteś pewien że to koło 2M ??
Coś nie chce mi się wierzyć żeby w GH była taka marna jakość w stosunku do GG/GY.
Jak kojarzę to Twoja kolejna większa "sprawa" w tej GH.


Wszystkie objawy wskazują na 2M. Przy ruszaniu delikatnym słychać lekkie terkotanie i przy dobrze rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła zaczyna terkotać w podobny sposób. Nie jest to dźwięk bardzo wyraźny, nie ma żadnych drgań, ale coś jest na rzeczy, bo nawet jak dziś parkowałem pod sklepem, to kolega pytał, co tak klepie...
Oprócz tego mam jeszcze EGR do ogarnięcia. Wcześniej spanikowałem, że mam przedmuchy, ale wszystko było ok, a podkładki wymieniłem przy okazji regulacji luzów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez s i w y » 25 sty 2012, 22:24

mi się też nie chce wierzyć że to k2m
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez szoszon1983 » 28 sty 2012, 15:55

s i w y napisał(a):mi się też nie chce wierzyć że to k2m


O co jeszcze moze dawac takie objawy:
Lekkie szarpanie przy ruszaniu zaraz po odpaleniu rano, po rozgrzaniu slyszalne stukanie po wcisnieciu sprzegla. Po porzadnym rozgrzaniu-przejechaniu kilkunastu km stukanie na luzie nawet bez wciskania sprzegla. Przy np jezdzie w trasie na 4tym biegu z predoscie 80km/h i dodaniu gazy najpierw jest lekkie szarpniecie, dopiero potem auto przyspiesza, poszarpywanie przy "toczeniu sie" gdzie ledwo dotykamy pedalu gazu...
Wykluczylem erg poprzez zaslepienei go
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez kokusia123 » 10 lut 2012, 20:18

Witam
po 160tys.km. skończyło mi sie sprzęgło <płacze>
Przed wymianą M6 chodziło jak ta LALA, zero drgań,stukotów,pisków.
po wymianie owego sprzęgła powstały minimalne drgania odczuwalne na kierownicy ale tylko na postoju oraz plastikowa pokrywa silnika lekko drga.

http://img824.imageshack.us/img824/8418/kxfr.mp4

Przy delikatnym ruszaniu czuje jak bym chciał ruszyć na zrywie,(miałem wczesniej FOCUSA to jak chciałem pójść na pihach to czułem jak by podskakiwanie przednich kuł) i tu mam to samo uczucie ,choć puszczam sprzengiełko z czuciem.
Czy jest to związane z tym że ma ona 136KM i teraz dopiero to czuć bo sprzęgło bierze od dołu! :)
A może 2M?

Jest taka możliwość że sprzęgło z dociskiem sie dotrze i przytłumi minimalnie te drgania?
Dzięki sa sugestie!!!
POZDRO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Postprzez BloodyGT » 10 lut 2012, 20:56

witam
miesiac temu wymienilem kolo 2-masowe i sprzeglo kompletne na nowe Luk-a,przed wymiana czulem drgania na kierownicy i buda auta trgala...podczas wciskania sprzegla bylo slychac stuki.
A teraz jest tak...:drgania podczas ruszania są nadal,mniejsze ale sa...:( podczas właczania i wylaczania na sekunde zatrzecie karoseria:( a pozatym podczas kilku krotnego wcisniecia pedalu hamulca zapala sie na chwile kontrolka od recznego...
Jak myslicie mechanik podczas wymiany zrobil cos nie tak?,powinienem jechac z reklamacja?
On twierdzi ze wszystko jest OK ,ale nie jest...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez kokusia123 » 10 lut 2012, 21:14

BloodyGT napisał(a):( a pozatym podczas kilku krotnego wcisniecia pedalu hamulca zapala sie na chwile kontrolka od recznego...


Nie znam się ale gdybam,może jest za dużo płynu hamulcowego (powyżej MAX)
Miałem tak z olejem silnikowym był powyżej MAX i przy hamowaniu lub ostrym skręcie zapalała mi się kontrolka oleju.

A może po prostu spróbuj odpowietrzyć sprzęgło.
Chociaż z tego co czytałem na forum to powinien ci nie odbijać pedał jak by był zapowietrzony.

A co do drgań to może ktoś nam odpowie czy po dotarciu się sprzęgła drgania umilkną.
(tak jak tarcze hamulcowe nowe i klocki też na początku muszą sie dotrzeć) :]

PS. odpala ci z takim samym dźwiękiem jak u mnie na filmiku???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Postprzez BloodyGT » 10 lut 2012, 21:33

kokusia123 napisał(a):PS. odpala ci z takim samym dźwiękiem jak u mnie na filmiku???

nie,jak odpalam auto to pracuje rowno cichutko bez jakis "obcych" odglosów ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez futrii » 3 mar 2012, 20:57

Witam
Mam pytanie czy ktoś z panstwa regenerowal koło dwumasowe w kielcach w firmie Avanti??
Właśnie mi padło przy przebiegu 208tys. Przebieg udokumentowany.
I nowa sztuka plus sprzegło to wydatek kolo 3200zł a regeneracja kolo 1200zł.
Ale chcialbm znać opinie ludzi którzy regenerowali i z jakim skutkiem. I czy warto sie w to bawic i czy w tej firmie.
Czekam na odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 15:16
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdroj
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 Citd 136KM

Postprzez maniek28 » 4 mar 2012, 13:50

szoszon1983 napisał(a):
Grzyby++ napisał(a):Jesteś pewien że to koło 2M ??
Coś nie chce mi się wierzyć żeby w GH była taka marna jakość w stosunku do GG/GY.
Jak kojarzę to Twoja kolejna większa "sprawa" w tej GH.


Wszystkie objawy wskazują na 2M. Przy ruszaniu delikatnym słychać lekkie terkotanie i przy dobrze rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła zaczyna terkotać w podobny sposób. Nie jest to dźwięk bardzo wyraźny, nie ma żadnych drgań, ale coś jest na rzeczy, bo nawet jak dziś parkowałem pod sklepem, to kolega pytał, co tak klepie...
Oprócz tego mam jeszcze EGR do ogarnięcia. Wcześniej spanikowałem, że mam przedmuchy, ale wszystko było ok, a podkładki wymieniłem przy okazji regulacji luzów.




Witam ja też mam takie terkotanie – myślałem ze to też przy ruszaniu ale terkotac zaczyna juz po minimalnym dodaniu gazu bez sprzęgła .... <rotfl>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez szoszon1983 » 5 mar 2012, 00:09

maniek28 napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):
Grzyby++ napisał(a):Jesteś pewien że to koło 2M ??
Coś nie chce mi się wierzyć żeby w GH była taka marna jakość w stosunku do GG/GY.
Jak kojarzę to Twoja kolejna większa "sprawa" w tej GH.


Wszystkie objawy wskazują na 2M. Przy ruszaniu delikatnym słychać lekkie terkotanie i przy dobrze rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła zaczyna terkotać w podobny sposób. Nie jest to dźwięk bardzo wyraźny, nie ma żadnych drgań, ale coś jest na rzeczy, bo nawet jak dziś parkowałem pod sklepem, to kolega pytał, co tak klepie...
Oprócz tego mam jeszcze EGR do ogarnięcia. Wcześniej spanikowałem, że mam przedmuchy, ale wszystko było ok, a podkładki wymieniłem przy okazji regulacji luzów.




Witam ja też mam takie terkotanie – myślałem ze to też przy ruszaniu ale terkotac zaczyna juz po minimalnym dodaniu gazu bez sprzęgła .... <rotfl>


tak. I jeszcze jak jest już rozgrzany to po wciśnięciu sprzęgła
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez maniek28 » 18 mar 2012, 16:09

u mnie dzisiaj przyjżałem się bliżej temu terkotaniu i myśle ze to napinacz paska klinowego to powoduje.... po prubie ruszania zaczyna cały skakac i wtedy wydaje ten terkot po zciągnięciu paska wszystko jest git no może jeszcze cos w alternatorze ...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez eszo67 » 18 mar 2012, 21:35

maniek28 masz do wymiany sprzegielko alternatora,tez tak mialem :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez maniek28 » 1 kwi 2012, 11:41

no wymieniłem cały alternator...(na używkę za 250zł )i auto zaczeło normalnie chodzic... <jupi> mam blisko do Sobótki a tam gośc sprzedaje wszystko do M6 i można się dogadac ze jak to nie to to oddam i tak zrobiłem wziołem napinacz i alternator i napinacz oddałem bez problemu... <spoko>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez zboq » 27 kwi 2012, 08:45

Ja mam aktualnie teoretyczne 115tys przelatane, auto kupiłem 2 lata temu z przebiegiem 92tys. Właśnie dziś będę odbierał auto od mechanika po wymianie sprzegła i dwumasy.
Niedawno zaczęło się ślizgać sprzęgło i to konkretnie więc postanowiłem je wymienić. Po rozebraniu okazało się, że dwumas jest tak wywalony ze aż ścinał główki śrub. (Nie wiem jak je nazwać, one jakoś tam są wkręcone albo przechodzą, chyba z 8 sztuk). Przed wymianą dwumas nie wykazywał większych uszkodzeń oprócz lekkich wibracji na luzie.
Tak więc 3tys za części plus robocizna....... Zakupiłem sprzegło Exedy i Dwumasa LUK w Tarnowie w jparts.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2012, 22:14

zboq napisał(a):mam aktualnie teoretyczne 115tys

No to chyba mocno teoretycznie :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zboq » 29 kwi 2012, 12:16

Heheh no wiem, pewnie z 200tys jest na bide. Ale mam też SCV serii 006 i działa :-p. Po wymianie muszę powiedzieć, że tak jakbym innym autem jeździł. Nawet moja żonka jest zadowolona pomimo kasy którą wydaliśmy....
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2012, 14:27

zboq napisał(a):Ale mam też SCV serii 006 i działa :-p

U mnie też działał przy 200kkm. Potem – już w innym aucie – działał dalej :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6