Nie odbijają zaciski hamulcowe
Ale wszystkich na raz? Tak w jednym momencie by się zapiekły? Z dnia na dzień wszystkie?
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
dominik1330 napisał(a):Ale wszystkich na raz? Tak w jednym momencie by się zapiekły? Z dnia na dzień wszystkie?
A kiedy ostatnio sprawdzałeś czy działają? Codziennie chyba nie sprawdzasz. Raczej trudno o inną przyczynę. Co to znaczy nie odbija do końca? Klocki trą o tarcze/koło jest przyblokowane?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Klocki trą o tarcze...w 3 kołach tak średnio a w jednym naprawdę mocno trzyma. A pompa hamulcowa?
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
dominik1330 napisał(a):Klocki trą o tarcze...w 3 kołach tak średnio a w jednym naprawdę mocno trzyma. A pompa hamulcowa?
Za wysokie ciśnienie? Według mnie to ostatnia z możliwych przyczyn.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
To jeśli zapieczone są prowadnice zacisków to co muszę zrobić i jakie koszty się z tym wiążą?
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
dominik1330 napisał(a):To jeśli zapieczone są prowadnice zacisków to co muszę zrobić i jakie koszty się z tym wiążą?
Rozbierasz zaciski, wymieniasz gumki/prowadnice/tłoczki (w zależności co jest zniszczone), smarujesz i składasz. Koszt gumek to pewnie około 150zł.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Kolego 150 zł za komplet do 4 kół czy do jednego?
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
Zestaw naprawczy czyt. "gumki" to koszt jakiś 30-50 zł na jeden zacisk. Tak jak kolega pisał rozebrać, przesmarować prowadnice , ew. przeszlifować tłoczki w zależności w jakim są stanie, wymienić gumki.
Gumki kupuj wg numeru win najlepiej bo jest parę rodzajów.
Gumki kupuj wg numeru win najlepiej bo jest parę rodzajów.
Jak rozpoznać, że te gumki są już zużyte?
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
Wyjmij zacisk i spróbuj wcisnąć palcem prowadnice, powinny lekko dać się wcisnąć. Jeżeli prowadnice będą stawiać opór, wyjmij je, przeczyść, nasmaruj i włóż z powrotem. Jeżeli nie będziesz w stanie wyjąć ich przy pomocy tylko rąk, znaczy że gumki również do wymiany.
Sprawdź czy tłoczek da się wcisnąć, ręcznie będzie ciężko, ale możesz sobie pomóc jakimś długim narzędziem. Gumkę tłoczka sprawdzasz wizualnie, jeżeli widać pęknięcia, wymień.
Tylnego tłoczka nawet nie próbuj wciskać, one są wkręcane.
Oczywiście rzadko się zdarza, aby zatarły się wszystkie zaciski na raz.
Sprawdź czy tłoczek da się wcisnąć, ręcznie będzie ciężko, ale możesz sobie pomóc jakimś długim narzędziem. Gumkę tłoczka sprawdzasz wizualnie, jeżeli widać pęknięcia, wymień.
Tylnego tłoczka nawet nie próbuj wciskać, one są wkręcane.
Oczywiście rzadko się zdarza, aby zatarły się wszystkie zaciski na raz.
Tzn auto stało całą zimę więc mogło tak się zdarzyć. Jutro będę się za to zabierał.
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
Wszystko ładnie działa;) teraz mam jeszcze jeden problem. Mianowicie przy klockach hamulcowych [jakich?] są jakieś blaszki tylko nie wszystkie chyba. Ile ich powinno być? Wydaje mi się że po dwie na jednego klocka u góry i na dole klocka. Jednak ja mam tych blaszek tylko jedną na klocka.
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
Powinieneś mieć 4 blaszki na kolo+2 sprężynki(rozpierające), dodatkowo są blaszki na szerokosc klocka aby lepiej wyprowadzac ciepło-> nie wymagane ;]
Pozdr0!
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
No to ja mam tylko 2 blaszki na koło i nic więcej;) Czy mogę kupić klocki hamulcowe na tył razem z takimi blaszkami? Czy trzeba kupić zestaw blaszek osobno?
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
Wiem, że są do kupienia zestawy montarzowe klockow, ale akurat u mnie w motoryzacyjnych byl jakis jeden model i nie pasowal ;] Jednakze ja pojechalem do serwisu mazdy gdzie naprawiaja samochodziki i tam dogadalem sie z mechanikiem i mi opchnal to, co wyzej wypisalem za 50zl (nowki), bo podobno kiedys zamowili, a nie pasowaly i lezaly z boku ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
hamulce, temat rzeka. U mnie 3 zaciski na 4 były zapieczone. Wymieniłem potrzebne gumki, papierkiem sciernym powyczysczałem. Nasmarowałem smarem miedzianym i wszystko wyglądało cacy lecz po założeniu i opowietrzeniu hamulcy znowu stoją... i trzymają koło. Więc w czym problem? Jak rozruszać te zaciski?
-
wiiteekk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość