Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez KMBak » 4 kwi 2012, 21:51

Może ktoś kto ma "zwykłą" cyknie nam fotki podwozia – wtedy obczaimy o co chodzi...

Ja swoją Madzię pomniejszam i od wypadku zabieram do domku... <glupek2>
Obrazek

*model zdobyczny z Allegro. W ASO niedostępny. Dla Mazdy wykonany przez cenione Autoart. Idealna kopia mojej wersji – włącznie z SAP. <serduszka>
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 23:27 przez KMBak, łącznie edytowano 2 razy
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez bigboy177 » 4 kwi 2012, 22:46

Kupiłeś model w ASO? Też się zastanawiałem nad tym... fajnie by wyglądał na mojej półce na "zabawki" :P
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez ZOOMik » 5 kwi 2012, 00:37

KMBak napisał(a):Idealna kopia mojej wersji – włącznie z SAP. <serduszka>

KIREI cz Sport? <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 5 kwi 2012, 06:50

ZOOMik napisał(a):
KMBak napisał(a):Idealna kopia mojej wersji – włącznie z SAP. <serduszka>

KIREI cz Sport? <oczko>


A sport tez ma jeden wydech i srebrne ramki wokol halogenow?
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 5 kwi 2012, 23:34

Też. Jedyna różnica wizualna zewnątrz to inne przednie lampy. Przejrzałem Twoją galerię zdjęć tego modeliku i jeśli mnie wzrok nie myli to jest jednak mini wersja Sport, ale to szczegół...fajne maleństwo :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 6 kwi 2012, 07:33

ZOOMik napisał(a):Też. Jedyna różnica wizualna zewnątrz to inne przednie lampy. Przejrzałem Twoją galerię zdjęć tego modeliku i jeśli mnie wzrok nie myli to jest jednak mini wersja Sport, ale to szczegół...fajne maleństwo :)


A byś wątek założył o swojej, bo ciekawy jestem... <cisza>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tytan » 6 kwi 2012, 13:23

ZOOMik napisał(a):Też. Jedyna różnica wizualna zewnątrz to inne przednie lampy. Przejrzałem Twoją galerię zdjęć tego modeliku i jeśli mnie wzrok nie myli to jest jednak mini wersja Sport, ale to szczegół...fajne maleństwo


Dodatkowo z tyłu różni się przyciskiem zamykania od systemu bezkluczykowego w prawej lampie na klapie oraz obecnością czujników parkowania o ile ktoś takich nie założy dodatkowo do Kirei. Chociaż i tak wiem, że te dokładane nie wyglądaja identycznie jak fabryczne w wersji Sport :)
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez ZOOMik » 6 kwi 2012, 23:17

KMBak napisał(a):A byś wątek założył o swojej, bo ciekawy jestem... <cisza>

Za dużo roboty...nie chce mi się :P

Tytan napisał(a):Dodatkowo z tyłu różni się przyciskiem zamykania od systemu bezkluczykowego w prawej lampie na klapie oraz obecnością czujników parkowania o ile ktoś takich nie założy dodatkowo do Kirei. Chociaż i tak wiem, że te dokładane nie wyglądaja identycznie jak fabryczne w wersji Sport :)

No tak, oczywiście masz rację. I jeszcze przyciski żądania na klamkach kierowcy ma. Zapatrzyłem się w to "niebiańskie maleństwo"... <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez b0rderline » 15 kwi 2012, 19:09

glowix napisał(a):Ta, i zrobil sie watek o BMW....

Co do osiagow 10 sek do setki. 10 lat temu wszyscy robili 100 kmh na trzecim biegu. Pozniej ktos wpadl na pomysl wydluzenia biegow i nagle ciezsze auta przy tej samej albo minimalnie lepszej mocy staly sie rakietami. Np Daewoo Nubira mialo w katalogu 9.0 buhahahaa.

Na szczescie Mazda nie ulegla temu idotycznemu trendowi. Wystarczy zmierzyc czas do 130 i wszyscy Ci oszukujacy zostaja mega w tyle bo sztucznie wydluzona dwojka odbija sie czkawka.

Robilem kiedys test ze znajomym, Mazda 1.6 vs Jetta 1.6. VW w papierasz o 2 lepsze. Smiech na sali.. W chwili kiedy Jetta wrzucala 3 Mazda wyskakuje 2 dlugosci do przodu i do konca skali sie juz tylko oddala. Ponizej 100 z rolowanego VW bez szans. Ale katalogowy sprint zostal zoptymalizowany i mozna sie chwalic.

odświeżam wątek, bo nie do końca rozumiem usprawiedliwiania słabych osiągów trójki przełożeniami skrzyni biegów. Być może w przypadku silnika 1,6 do osiągnięcia 100 km/h potrzeba 3 biegu, ale w wersji 2.0 robię 100 na dwójce, a mimo to, potrzeba na to aż 9 sekund.

Charakterystyka momentu obrotowego sprawia, że auto ożywa dopiero po przekroczeniu 4,5 tysiąca obrótów i wtedy zaczyna ochoczo ciągnąć aż do prawie 7 tysięcy, kiedy komputer odcina dopływ paliwa. Gdyby mazda takiego kopa dostawała wcześniej, to byłbym w pełni szczęśliwy, ale bez turbiny ciężko takie efekty uzyskać.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

PostTen post został usunięty przez b0rderline 15 kwi 2012, 19:16.
Powód: powtorzenie

Postprzez maestro » 15 kwi 2012, 19:58

b0rderline napisał(a):
glowix napisał(a):Ta, i zrobil sie watek o BMW....

Co do osiagow 10 sek do setki. 10 lat temu wszyscy robili 100 kmh na trzecim biegu. Pozniej ktos wpadl na pomysl wydluzenia biegow i nagle ciezsze auta przy tej samej albo minimalnie lepszej mocy staly sie rakietami. Np Daewoo Nubira mialo w katalogu 9.0 buhahahaa.

Na szczescie Mazda nie ulegla temu idotycznemu trendowi. Wystarczy zmierzyc czas do 130 i wszyscy Ci oszukujacy zostaja mega w tyle bo sztucznie wydluzona dwojka odbija sie czkawka.

Robilem kiedys test ze znajomym, Mazda 1.6 vs Jetta 1.6. VW w papierasz o 2 lepsze. Smiech na sali.. W chwili kiedy Jetta wrzucala 3 Mazda wyskakuje 2 dlugosci do przodu i do konca skali sie juz tylko oddala. Ponizej 100 z rolowanego VW bez szans. Ale katalogowy sprint zostal zoptymalizowany i mozna sie chwalic.

odświeżam wątek, bo nie do końca rozumiem usprawiedliwiania słabych osiągów trójki przełożeniami skrzyni biegów. Być może w przypadku silnika 1,6 do osiągnięcia 100 km/h potrzeba 3 biegu, ale w wersji 2.0 robię 100 na dwójce, a mimo to, potrzeba na to aż 9 sekund.

Charakterystyka momentu obrotowego sprawia, że auto ożywa dopiero po przekroczeniu 4,5 tysiąca obrótów i wtedy zaczyna ochoczo ciągnąć aż do prawie 7 tysięcy, kiedy komputer odcina dopływ paliwa. Gdyby mazda takiego kopa dostawała wcześniej, to byłbym w pełni szczęśliwy, ale bez turbiny ciężko takie efekty uzyskać.

Diselek kolo 2 tysięcy ciągnie ładnie i go przeciągam do 4,5tys u mnie w silniku 2.2 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez JakiśKtoś » 16 kwi 2012, 20:15

b0rderline napisał(a):odświeżam wątek, bo nie do końca rozumiem usprawiedliwiania słabych osiągów trójki przełożeniami skrzyni biegów. Być może w przypadku silnika 1,6 do osiągnięcia 100 km/h potrzeba 3 biegu, ale w wersji 2.0 robię 100 na dwójce, a mimo to, potrzeba na to aż 9 sekund.

Potwierdzam, 100 na dwójce wypada tak gdzieś w okolicy 6200 obrotów. W ile sekund się nie wypowiem, bo bez sprzętu ciężko to jakoś sensownie zmierzyć. Katalogowo jest 10,4.

b0rderline napisał(a):Charakterystyka momentu obrotowego sprawia, że auto ożywa dopiero po przekroczeniu 4,5 tysiąca obrótów i wtedy zaczyna ochoczo ciągnąć aż do prawie 7 tysięcy, kiedy komputer odcina dopływ paliwa. Gdyby mazda takiego kopa dostawała wcześniej, to byłbym w pełni szczęśliwy, ale bez turbiny ciężko takie efekty uzyskać.

W moim odczuciu coś zaczyna się dziać już przy ok. 3,5 tys., a później im wyżej tym lepiej :D .
No ale na codzień tak się nie da jeździć. A niestety zgadzam się, że w dole jest trochę słabo jak na 2 litry.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2011, 20:48
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI 151KM Excl+ sedan (2010)

Postprzez rafalST » 16 kwi 2012, 22:42

Moim zdaniem Mazda postawiła tutaj na trwałość jednostki. Inni producenci wyciągają 150koni nie z takich pojemności... Według mnie celem takiego procederu było zmniejszenie awaryjności itp. :)
Mogliby przecież zgodnie z trendem ''fałweja'' z 1.2 zrobić 130PS i to z jakim momentem, ale nie !! Tutaj postawiono na żywotność (okupiona niestety osiągami) jednostek i podejrzewam, że będziecie jeszcze im za to dziękować :D
Ja kiedyś miałem w swojej 88PS i sporo to auto wytrzymało, oj sporo :)
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez ZOOMik » 19 kwi 2012, 00:17

b0rderline napisał(a):odświeżam wątek, bo nie do końca rozumiem usprawiedliwiania słabych osiągów trójki przełożeniami skrzyni biegów. Być może w przypadku silnika 1,6 do osiągnięcia 100 km/h potrzeba 3 biegu, ale w wersji 2.0 robię 100 na dwójce, a mimo to, potrzeba na to aż 9 sekund.

Słabe osiągi?! To proszę mi wskazać, bo może błądzę, auta o podobnej masie z wolnossącymi jednostkami o zbliżonej mocy, które są wyraźnie lepsze.

JakiśKtoś napisał(a):W moim odczuciu coś zaczyna się dziać już przy ok. 3,5 tys., a później im wyżej tym lepiej :D .
No ale na codzień tak się nie da jeździć. A niestety zgadzam się, że w dole jest trochę słabo jak na 2 litry.

Moim zdaniem trochę przesadzasz, spokojnie można poruszać się nie przekraczając ww. obrotów. Oczywiście jeśli potrzebujemy skorzystać z pełni mocy (wyprzedzanie) to nie obejdzie się bez redukcji, ale takie są „uroki” wolnossących jednostek. Słabo jak na 2 litry?! A co jedzie dużo lepiej „z dołu” o tej pojemności ?

rafalST napisał(a):Moim zdaniem Mazda postawiła tutaj na trwałość jednostki. Inni producenci wyciągają 150koni nie z takich pojemności... Według mnie celem takiego procederu było zmniejszenie awaryjności itp. :)

No, ale to będzie nadal 150 KM ;)
A tak bardziej serio, rzeczywiście prawdopodobnie chodzi o potencjalnie większą trwałość, niezawodność, nie wysilonych jednostek pozbawionych turbo. Jest jednak też druga strona tego medalu…osiągi i ekonomika. A na tym polu, potencjalny nabywca Mazdy po praktycznej konfrontacji z innymi markami, w których postawiono na „downsizing”+turbo, może być mimo wszystko nieco rozczarowany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez JakiśKtoś » 19 kwi 2012, 20:22

ZOOMik napisał(a):
JakiśKtoś napisał(a):W moim odczuciu coś zaczyna się dziać już przy ok. 3,5 tys., a później im wyżej tym lepiej :D .
No ale na codzień tak się nie da jeździć. A niestety zgadzam się, że w dole jest trochę słabo jak na 2 litry.

Moim zdaniem trochę przesadzasz, spokojnie można poruszać się nie przekraczając ww. obrotów. Oczywiście jeśli potrzebujemy skorzystać z pełni mocy (wyprzedzanie) to nie obejdzie się bez redukcji, ale takie są „uroki” wolnossących jednostek. Słabo jak na 2 litry?! A co jedzie dużo lepiej „z dołu” o tej pojemności ?

Nie lepiej, ale porównywalnie jeździ wg mnie Corolla 1.6 czy Golf 1.6 FSI. Fakt, auta może ciut lżejsze, ale silniki też o 30-40KM słabsze. Cały czas mówię o niskich obrotach, 2-3 tys.. Wyżej oczywiście Mazda jest górą.

A zdecydowanie lepsza jest podobno, wg innych z tego forum, Mazda 3 z silnikiem 2.0 nie DISI 150KM.

ZOOMik napisał(a):A tak bardziej serio, rzeczywiście prawdopodobnie chodzi o potencjalnie większą trwałość, niezawodność, nie wysilonych jednostek pozbawionych turbo. Jest jednak też druga strona tego medalu…osiągi i ekonomika. A na tym polu, potencjalny nabywca Mazdy po praktycznej konfrontacji z innymi markami, w których postawiono na „downsizing”+turbo, może być mimo wszystko nieco rozczarowany.

Też bym się przychylał do tego, że chodziło o spalanie i tzw. ekologię.
A drugim, może nawet istotniejszym powodem mogła być chęć zróżnicowania Mazdy 3 i 6. W szóstce, aucie przynajmniej 100kg cięższym od trójki, ten sam fizycznie silnik daje katalogowo lepsze osiągi. <oczy>
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2011, 20:48
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI 151KM Excl+ sedan (2010)

Postprzez maestro » 19 kwi 2012, 21:30

Panowie, według mnie szkoda że w Polsce przez wysokie cło nie ma dostępnej np. Mazdy 3 w silniku 2.2 150KM diesla.
Auto w 9,6s do setki (katalogowo) spalanie na trasie ma niskie, w mieście troszkę gorzej bo około 6,5 – 7,5l zależne od typu jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez ZOOMik » 25 kwi 2012, 00:45

JakiśKtoś napisał(a):Nie lepiej, ale porównywalnie jeździ wg mnie Corolla 1.6 czy Golf 1.6 FSI. Fakt, auta może ciut lżejsze, ale silniki też o 30-40KM słabsze. Cały czas mówię o niskich obrotach, 2-3 tys.

Pozwolę sobie mieć inne zdanie.

JakiśKtoś napisał(a):A zdecydowanie lepsza jest podobno, wg innych z tego forum, Mazda 3 z silnikiem 2.0 nie DISI 150KM.

Zdecydowanie lepsza? Co to, to na pewno nie, choć nie będę się spierał o to, że żadnych różnic w osiągach (elastyczności) nie ma – może będzie to kiedyś dane osobiście sprawdzić :)

JakiśKtoś napisał(a): ZOOMik napisał(a):A tak bardziej serio, rzeczywiście prawdopodobnie chodzi o potencjalnie większą trwałość, niezawodność, nie wysilonych jednostek pozbawionych turbo. Jest jednak też druga strona tego medalu…osiągi i ekonomika. A na tym polu, potencjalny nabywca Mazdy po praktycznej konfrontacji z innymi markami, w których postawiono na „downsizing”+turbo, może być mimo wszystko nieco rozczarowany.


Też bym się przychylał do tego, że chodziło o spalanie i tzw. ekologię.
A drugim, może nawet istotniejszym powodem mogła być chęć zróżnicowania Mazdy 3 i 6. W szóstce, aucie przynajmniej 100kg cięższym od trójki, ten sam fizycznie silnik daje katalogowo lepsze osiągi. <oczy>

Przyznam, że nie kumam jak ma się Twoja odpowiedź do tego co napisałem powyżej(?)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez JakiśKtoś » 25 kwi 2012, 20:17

ZOOMik napisał(a):Przyznam, że nie kumam jak ma się Twoja odpowiedź do tego co napisałem powyżej(?)

Nie była to ściśle odpowiedź, raczej kontynuacja (domniemanych) powodów – o których też pisałeś – dlaczego ten silnik może mieć taką charakterystykę, jaką ma <diabełek> .
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2011, 20:48
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI 151KM Excl+ sedan (2010)

Postprzez ZOOMik » 26 kwi 2012, 20:11

No, niezupełnie…ja pisałem, że decyzja stosowania przez Mazdę silników wolnossących podyktowana może być ich potencjalnie większą trwałością, niezawodnością i to w zasadzie byłoby tyle zalet. Wadą jest większe spalanie/gorsze osiągi w stosunku do małolitrażowych "uturbionych" jednostek, które obecnie praktycznie zdominowały rynek. Nijak mi nie pasuje do tego ta Twoja hipoteza, że „chodziło o spalanie i tzw. ekologię”. Komu? Bo na pewno nie Maździe ;) A już zupełnie nie wiem do czego „przypiąć” w kontekście poruszonego tematu „dlaczego Mazda stosuje takie silniki a nie inne”, tą historię o rzekomym celowym zróżnicowaniu benzynowych silników 2.0 w modelach 3 i 6. Tak swoją drogą to te silniki niczym istotnym się nie różnią, poza tym, że większa „siostra” ma motor generujący 4KM więcej zaś samo auto jest większe, więc i cięższe, konkretnie o ok.100 kg. Co do osiągów, to katalogowo czas przyspieszenia do setki jest o 0,1 s lepszy, ale tylko „na papierze” – w rzeczywistości „trójka” wypada lepiej od „szóstki” zarówno pod względem przyspieszenia jak i elastyczności, co nie powinno dziwić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez wa12 » 27 kwi 2012, 11:00

Może niebawem do BL trafi silnik SKYACTIV, taki jak w CX5.
W USA jest już dostępny i ma w tym modelu 155 KM.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 12:22
Posty: 61 (0/1)
Skąd: BI
Auto: Mazda CX-30 2022, Kanjo+Sport, 150KM AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron