Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tolek » 10 kwi 2012, 19:01

Mibay napisał(a):Powiem tak, w tulei jest olej. Ja miałem ten sam przypadek. Tuleja mi padła, i wylał się z niej olej. Zadzwoniłem do ASO. Element nie wymienny. Nowy wahacz 1200zł. Poszukałem na allegro i znalazłem tuleje firmy teknorot za 100zł. Zamontowałem i jeżdzę jak narazie do tej pory już jakieś ok 15 tyś km.

Dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń.
Czyli "marcin255" się mylił. Też nie do końca chciało mi się w to wierzyć, gdyż nad tą tuleją nie ma żadnego elementu (części), która by była napełniona olejem.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Kai. » 10 kwi 2012, 19:27

akostarek napisał(a):najprawdopodobniej efekt sprzężenia zwrotnego, podczas eksploatacji okazało się, że ta część płata figle, zrobili zmiany i dodali kolejną literę do oznaczenia katalogowego.
wg katalogu do samochodów wyprodukowanych po 01.08.2007 wsadzali GG3325500B (VIN >659123), nie mam wzmianki o innych wariantach (jak pisałeś D), ale to pewnie jest spowodowane nieaktualną bazą części.


Dzięki, dogadam się z gościem co ją ma i jak nie będzie pasować to mu zwróce... Nowa kosztuje takie pieniądze, że ręce opadają :(
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez LBak » 16 kwi 2012, 20:39

Mam troche inny problem. Niedawno kupilem Mazde 3 2005 hatchback i po zimie pojechalem na ustawienie geometrii kół. Jak sie okazalo nie mozna ustawic tylu bo lewe tylne ucieka przodem na zewnatrz i nie da sie nic zrobic zeby je ustawic z powrotem bo regulacja sie konczy. Brakuje jakies 3-5 mm zeby je ustawic. Padlo stwierdzenie ze kolo musialo dostac, choc nie ze mna za kierownica :) . Prosze o pomoc od czego zaczac i co wymienic
Początkujący
 
Od: 29 lip 2011, 11:17
Posty: 6

Postprzez Kai. » 18 kwi 2012, 22:20

Swoją drogą – założyłem tą półośkę z mazdy 5 i wszystko śmiga jak należy. Także jest okejka <spoko>
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez tomekgt » 19 kwi 2012, 18:30

Kai. jaki koszt tej półośki?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2011, 20:16
Posty: 32
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r

Postprzez Kai. » 19 kwi 2012, 18:48

600zl uzywka niestety... ale w stanie powiedzialbym idealnym. Moja z tego co ogladalem jest do odratowania – prawdopodobnie tak pukalo lozysko przy podporze – tam wlasnie ma luz.
Musze ja oddac do Motomax w toruniu na regenke – jesli krzykna jakies grosze to sie oplaci robic i wtedy sprzedac. Wizualnie jest ok, gumy cale itp.
Ciekawostka jest ze przedluzka poloski oryginalna od M3 jest zwykłą rurką- w srodku pustą, natomiast od M5 jest pelne zelazo <glupek2> Przez co jest ciezsza
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 19 kwi 2012, 18:58

Kai. napisał(a):Ciekawostka jest ze przedluzka poloski oryginalna od M3 jest zwykłą rurką- w srodku pustą, natomiast od M5 jest pelne zelazo <glupek2> Przez co jest ciezsza

może właśnie tym się różnią te półośki o różnych oznaczeniach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 19 kwi 2012, 20:32

Na to wygląda bo niczym więcej "wizualnie" się nie różnią :)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez tomekgt » 20 kwi 2012, 19:35

Również kontaktowałem się z Motomax, ale wtedy musiałbym unieruchomić auto przynajmniej na tydzień.
Więc chcę zrobić podobnie jak Kai. tzn. kupić używkę a swoją półoś wysłać do regeneracji.
I tutaj mam zapytanie a mianowicie czy muszę szukać półosi pod mój silnik,czy może również podejdzie od M3 1.6 Diesel lub 2.0 MZR i z jakich roczników?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2011, 20:16
Posty: 32
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r

Postprzez akostarek » 20 kwi 2012, 19:41

Pasować będzie tylko z manuala 1.6 MZR i 1.4 w benzynie (ale tylko z mazdy3)
Napisz dokładnie o którą chodzi, podobnie jak w przypadku półośki Kai. jest wiele oznaczeń
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tomekgt » 20 kwi 2012, 21:28

Sory zapomniałem dodać, że skrzynia manualna.
A półoś potrzebuję prawą (dłuższą).
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2011, 20:16
Posty: 32
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r

Postprzez akostarek » 20 kwi 2012, 22:04

No to jest trochę zabawy, w katalogu występuje wiele różnych oznaczeń
FG01-25-500[D,E,F,G]
FR01-25-50X

nr katalogowe sugerują jakąś większą zmianę, najlepiej sprawdz jaką Ci dobierze w katalogu po nr VIN:
Kod: Zaznacz cały
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEBA10&_grp=W1&blk=2510AA&vin=tutajwpiszVIN

i kliknij na 25-400
Ogólnie wszystkie FG01 powinny pasować, ale te FR01 wyglądają podejrzanie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tomekgt » 21 kwi 2012, 11:35

Dzięki akostarek. Po nr. VIN również sporo tego wyrzuca.
Wyskoczyły różne okresy produkcji do 2006 roku ( a nawet FG01-500G 10.03.2006- ). I teraz nie wiem czy te wszystkie półosie będą ok, czy tylko ta z okresu produkcji mojej M3?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2011, 20:16
Posty: 32
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r

Postprzez akostarek » 22 kwi 2012, 11:05

Nie mam pewności, ale na logikę wszystko FG01-500 będzie pasować. Tylko jak teraz rozróżnić FG01 od FR01 <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez slams » 24 kwi 2012, 20:42

Witam,
Ostatnio byłem na badaniu technicznym i wyszło iż warto by wymienić tylne mocowanie wahacza w przednim lewym kole, w związku z tym mam pytanie czy tą część można kupić (chodzi o to ten element metalowo-gumowy) gdyż przeczytałem ten temat i jedni piszą iż trzeba cały wahacz kupić.
Czy dodatkowo trzeba wymienić mocowanie wahacza z prawej strony?
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 21:24
Posty: 11
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 1,6 CD Exclusiv
105 KM 2004r. Sedan

Postprzez akostarek » 24 kwi 2012, 20:51

w ASO nie kupisz, zamienniki jak najbardziej – wszystko było napisane na poprzedniej stronie.
Co do prawego silentblocka – jeśli nie nosi śladów zużycia to bym zostawił, z wymianą tego nie powinna wiązać się regulacja zbieżności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tradeitdamn » 24 kwi 2012, 21:56

Wymieniając dziś przednie amortyzatory wnikliwie przetrzepałem przednie zawieszenie i wyszło ze mam do wymiany simmerblock dolnego wahacza przedniego (to to czerwone na zdjęciu)

Obrazek

Przeczytałem kilka wątków an forum ale w sumie to nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Pytanie 1 i najważniejsze: Czy mogę wymienić sam simmerblock – w sensie czy da się zdemontować to czerwone czy niestety trzeba wymienić cały wahacz

Pytania dodatkowe
2. Czy ktoś dysponuje numerem oryginalnej części mazdy – wg katalogu części mazdy to
19. Arm, Lower Control R B32H-34-300, L B32H-34-350 a wg rysunku z manuala B32H-34-310. WTF?
3. Jeśli trzeba wymienić cały wahacz to czy ktoś zna numer części w zamienniku (obstawiam że FEBI albo TRW będą tańsze niż orginał), może coś z katalogu forda, albo nie wiem – sugestie mile widziane
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez akostarek » 24 kwi 2012, 22:11

to co pokazujesz na rys istnieje w ASO tylko razem z całym wahaczem, cena na oko ponad 1000 zł ~600 zł.
Resztę odpowiedzi znajdziesz w viewtopic.php?f=114&t=127269&start=280
co do "tańsze niż oryginał" – mazda raczej nie produkuje takich elementów :) Poczytaj na forach np forda, na FEBI narzekali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez slams » 24 kwi 2012, 22:16

Dzięki za szybką odpowiedź,
coś znalazłem na necie, chyba oto chodzi.

co sądzicie?

http://www.czesci24.pl/szczegoly/800473/tuleja-wahacza-mazda-3-bk-102003072009
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 21:24
Posty: 11
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 1,6 CD Exclusiv
105 KM 2004r. Sedan

Postprzez slams » 24 kwi 2012, 22:18

Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 21:24
Posty: 11
Skąd: Radom
Auto: Mazda 3 1,6 CD Exclusiv
105 KM 2004r. Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323