Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez stuk » 22 gru 2005, 10:57

balar napisał(a):Mam odpowiedz od rrrradka:
"Jeśli chodzi o obroty to najprawdopodobniej zawór w pompie olejowej".


Hmm a mi odpisał tylko, że:"To nie był problem z obrotami lecz dzwoniła mi obejma od tłumika bo była urwana" <oczy>
Co do zaworka w pompie, to ja mam wersje z 1997 roku i tam zaworki były już po modyfikacji, więc nie sądze że to to.
Zauważyłem natomiast dodatkowy objaw – na niskich biegach (na jedynce, mniej na dwójce) zwłaszcza na zimnym silniku przyspieszenie nie jest proporcjonalne do dodawania gazu... naciskam na gaz, a auto wcale nie pali się do jazdy, tak jakby przepustnica nie otwierala się ile trzeba, albo komp nie dodawał paliwa odpowiednio do powietrza... coś z przepustnicą? lambda? czujnik położenia przepustnicy?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez rrrradek » 22 gru 2005, 13:22

Cześć. Sorry, że tak późno ale dopiero teraz mogę usiąść do internetu. Jeśli chodzi o obroty to u mnie jest to zawór w pompie olejowej bo tak mi powiedział Jaksa i Leszek jak u nich byłem. To u mnie oczywiste bo klepią mi popychacze więc zawory nie otwierają się do końca i obroty nie moga być idealne choć Leszek je super wyregulował i problem jest prawie niezauważalny. Rzeczywiście brzęczenie nie miao nic wspólnego z obrotami gdyż zaraz za tzw. portkami jest obejma usztywniająca tłumik i była naderwana i po obluzowaniu przy dodaniu gazu brzęczała. Ale to u mnie nie wiem jak jest u Was. Jeśli możecie to jedźcie do Jaksy bo powodów może być dużo. Może chodzi o wyregulowanie obrotów a może inny diabeł. Ostatnio jak byłem to powodem wariacji obrotów było lewe powietrze co Leszek u Jaksy zdiagnozował i naprawił i jest git. Może uda Wam się jakiś prezent otrzymać jak wpadniecie do Jarka. Musicie się śpieszyć bo do gwiazdki mało czasu a samochód nie teściowa i tez mu się coś na gwiazdkę należy.
pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez stuk » 22 gru 2005, 13:34

rrrradek napisał(a):Jeśli możecie to jedźcie do Jaksy

Do Warszawy mam daleeeeekkkkkoooooo ;) niestety i ciężko to zrobić...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 22 gru 2005, 13:54

Zauważyłem natomiast dodatkowy objaw – na niskich biegach (na jedynce, mniej na dwójce) zwłaszcza na zimnym silniku przyspieszenie nie jest proporcjonalne do dodawania gazu... naciskam na gaz, a auto wcale nie pali się do jazdy, tak jakby przepustnica nie otwierala się ile trzeba, albo komp nie dodawał paliwa odpowiednio do powietrza... coś z przepustnicą? lambda? czujnik położenia przepustnicy?


A moze sprzeglo zaczyna o sobie dawac znac ... ??
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez stuk » 22 gru 2005, 14:03

Marcin ( Pycia ) napisał(a):A moze sprzeglo zaczyna o sobie dawac znac

Że niby się zaczyna ślizgać? Bo ja wiem... jest jakiś sposób żeby sprawdzić? Coś mi się kojarzy zwrzucaniem 4 biegu na postoju – że jak nie zgaśnie po puszceniu sprzęgła to się ślizga... ale nie pamiętam czy to tak :–)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez genewa » 22 gru 2005, 14:16

Jedziesz na V biegu 50 km/h i wciskasz gaz do "dechy". Jeśli obroty znacznie wzrosną bez zwiększenia się prędkości samochodu to oznacza kończące się sprzęgło.
Z ręcznym na postuju i IV biegu też możesz wykonać eksperyment.

Pozdrawiam
marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez stuk » 22 gru 2005, 14:24

Poeksperymentuje, ale jakoś mam wrażenie, że łączy się to z problemem o którym jest ten wątek, a nie ze sprzęgłem... To na jedynce o czym pisałem to jakieś takie nieprzyspieszanie nie wiąże się ze wzrostem obrotów i odbywa się w zakresie niewielkiego naciskania gazu, subiektywne odczucie że po prostuy silnik się muli wtedy, a nie że ma problem z przekazaniem napędu – a przecież gdyby to sprzęgło się ślizgało, to silnik by sie wkręcał na obroty w akompaniamencie wyjącego dzwięku (od sprzęgła), mam rację?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez hazell » 22 gru 2005, 14:57

stuk napisał(a): mam rację?

Tak.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez hubizx » 6 lut 2006, 19:40

Witam'
Próbuję u siebie ustawić wolne obroty, 626 ge fs i do tej pory się nie udało, na wszystko według instrukcji Haynesa, na rozgrzanym, wyłączonym silniku postkuje GND i TEN, włączam silnik ustawiam śrubą ok 800rpm, obecnie ok 650, czekam 3 minuty, gaszę silnik, zdejmuję mostek, odpalam i obroty są dalej za niskie.
Jak je skutecznie ustawić.

Ps. Śruba jest chyba w innym miejscu, tak jak zielona strzałka tylko trochę głąbiej i żeby nią krecić ustawia się śrubokręt prawie pionowo.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez sanders » 6 lut 2006, 20:40

hubizx
a sprobuj ustawic obroty wiecej niz 800 np na 1tys moze potem spadna na 800
ja tak ustawialem i jest oki a tez mialem 650
zdjecie tej srubki od regulowania postaram sie jutro dorzicic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Jaksa » 6 lut 2006, 22:51

hubizx napisał(a):obroty są dalej za niskie.
Moze problem lezy w czyms innym ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hubizx » 7 lut 2006, 11:16

Może, ale wg. mnie jeśli regulacja obrotów by działała to powinny się zmienić choćby minimalnie.
Znalazłem na anglojęzycznym forum że u u ludzi też taka regulacja nic nie dawała. Podane tam było rozwiązanie które polegało na zdjęciu mostka TEN i GND jeszcze na pracującym silniku. Co o tym myślicie, może to kit i spaliłbym komputer ?

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Grzyby » 7 lut 2006, 11:20

hubizx napisał(a):polegało na zdjęciu mostka TEN i GND jeszcze na pracującym silniku

tym sposobem kasujesz kompa. Nie musisz zdejmować klem i naciskać hamulca.
Nic się nie stanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 7 lut 2006, 11:58

Co się stało z tym wątkiem? Rozpoznaje w nim swój własny wątek o dragniach, ale coś się pokiełbasiło... Grzyby to Twoja robota? O tyle jest nie dobrze, że wątek był o drganiach, ale ich przyczyną NIE były za niskie obroty więc łączenie jest bez sensu... <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 7 lut 2006, 12:31

stuk napisał(a):Co się stało z tym wątkiem?

Sam zrobiłeś z niego "temat rzekę".
Drgania, za niskie obroty, za wysokie obroty, falujące obroty, stukanie w silniku, szarpanie silnika po zdjęciu nogi z gazu – :|
A jako że było tutaj trochę informacji dot. wolnych obrotów to dołączyłem post sandersa.

Acha, co do twojego problemu z szarpaniem silnika po ujęciu gazu. Sprawdzałeś kody błędów?
Jak nie to sprawdź. Obstawiam walniętą sondę (mam to samo).

stuk napisał(a):wątek był o drganiach, ale ich przyczyną NIE były za niskie obroty

to już rozwiązałeś temat? Co to było?
Jeżeli jeszcze nie uporałeś się z tym to proponuję ci minimalnie podnieść obroty, a potem dobrze wyregulować instalkę LPG. Efekt przejdzie najśmiejsze oczekiwania.

pozdr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 7 lut 2006, 12:49

Grzyby napisał(a):Sam zrobiłeś z niego "temat rzekę".

Ma się te osiągnięcia, nie? :D

Grzyby napisał(a):Sprawdzałeś kody błędów?

Jak ostanio sprawdzałem to nie było nic – jedno błyśnięcie diody po przekręceniiu kluczyka a potem nic, tak samo nic po odpaleniu auta.

Grzyby napisał(a):to już rozwiązałeś temat? Co to było?
Jeżeli jeszcze nie uporałeś się z tym to proponuję ci minimalnie podnieść obroty, a potem dobrze wyregulować instalkę LPG. Efekt przejdzie najśmiejsze oczekiwania.

Po pierwsze na gaziei na benynie to samo jest,a poza tym drga nie tylko na wolnych obrotach, stąd sądzę że to nie to. Nie uporałem się z tym jesczcze przez tą cholerną zimę, za to wyregulowałem instakę gazu i spadło mi spalanie <jupi>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 7 lut 2006, 12:53

Mimo wszytsko, spróbuj troche podnieść obroty.
Najwyżej wrócisz do poprzednich jak nie pomoże.


stuk napisał(a):Ma się te osiągnięcia, nie?

No nie zaprzeczam :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yolek 626GE » 10 lut 2006, 12:52

witam. Mam problem z drganiami ale myślę że u mnie to coś innego. NP. stoje na wolnych (silnik rozgrzany) nadmuch w aucie jest na 3 bo zimno(zima przecież), zmniejszam na 2 żeby ciszej było i wtedy tak drga że mam ochotę dać mu czadu. Co może być przyczyną. Mam też podobnie jak otwieram okienko el. albo bawię się ustawieniem lusterek. Pomocy??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 23:18
Posty: 41
Skąd: Bisztynek, Mazury
Auto: 626GE, 2.0, '92

Postprzez stuk » 10 lut 2006, 12:58

Yolek 626GE napisał(a):witam. Mam problem z drganiami ale myślę że u mnie to coś innego. NP. stoje na wolnych (silnik rozgrzany) nadmuch w aucie jest na 3 bo zimno(zima przecież), zmniejszam na 2 żeby ciszej było i wtedy tak drga że mam ochotę dać mu czadu. Co może być przyczyną. Mam też podobnie jak otwieram okienko el. albo bawię się ustawieniem lusterek.

Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty? Najwyraźniej drga Ci kiedy włącza się dodatkowe obciążenie elektryczne – zapewne obroty wtedy spadają i drga.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez hubizx » 18 lut 2006, 14:51

Witam'
Kolejne podejście do ustawiania obrotów i znowu się nie udało :(
Odłączyłem mostek przy pracującym silniku i obroty od razu spadły do pierwotnych ustawień.
Jak je ustawić ?
Czy pozostaje mi podłączenie pod komputer, a może i to nie pomoże ?

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6