Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez ppaciek » 21 kwi 2012, 19:08

To może być wina zaworów, ale skoro piszesz, że tylko w zimę, to może być różnie. Czyli jak starszej gen., to może być wina tej "klapki anty-strzałowej", że opada i mniej powietrza przepływa, mam tą instalację i mam to samo, np. jak jadę na gazie, i muszę gwałtownie zahamować, to auto gaśnie.. Zastanawiam się, czy na samej benzynie nie jeździć, ale ceny mnie rozbrajają.. Spróbuj jeszcze wyjąć tą klapkę i na samej PB pojeździć i daj znać :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez DNV » 21 kwi 2012, 19:55

Na PB mam takie same objawy
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez mikissj » 22 kwi 2012, 00:09

A wymieniałeś kopułkę i palec?? Bo możliwe że tu leży przyczyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez DNV » 22 kwi 2012, 08:55

Nie wymieniałem kopułki i palca. Cały aparat zregenerowałem wedle fotorelacjii z forum chociaż sam nie wiem czy była taka potrzeba. W jaki sposób można sprawdzić ten aparat? bo kupować coś na oślep to szkoda kasy.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez ppaciek » 22 kwi 2012, 12:45

Miałeś może strzały z gazu ? Jeśli zdażył się choćby jeden, to najprawdopodobniej kopułka z palcem do wymiany. Wyjmij tą klapkę anty-strzałową i pojeźdź na PB i napisz jakie efekty.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez DNV » 22 kwi 2012, 20:46

Strzały gazu miałem ale ustały po wymianie przewodów i świec.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez ppaciek » 22 kwi 2012, 21:00

W takim razie jeśli były strzały, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że przepływomierz został uszkodzony i stad falowanie. Jeśli znasz kogoś, kto ma taka mazde, to podmieńcie przepływki i zobacz zachowanie silnika wtedy. :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

PostTen post został usunięty przez Majki88 22 kwi 2012, 21:33.
Powód: Pożądki

PostTen post został usunięty przez Majki88 22 kwi 2012, 21:33.
Powód: Porządki

Postprzez DNV » 22 kwi 2012, 21:08

Rozkręciłem jeszcze raz i chyba zle poskladałem ten elektrozawór.

Miałem poskładany wcześniej tak:

http://img225.imageshack.us/img225/758/p1010373b.jpg i objawy takie jak opisałem

teraz poskładałem tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/571/p1010372bm.jpg

Ale i tak nie jest dobrze teraz na chwile wskakuje ssanie potem obroty pomału spadają do 900 ale jak juz zaczne jezdzić i puszcze gaz to obroty wskakuja na 1500 i tak się utrzymują , nie wiem ale chyba spróbuje jeszcze dobrać się do tego drugiego bimetalicznego zaworu może coś go blokuje albo jest tam jakiś syf sam nie wiem.


No tak na to mówią chociaż tak naprawdę jest to zwykła cewka przyciągająca trzpień

Proszę o wstawienie zdjęć do tej fotorelacji.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

PostTen post został usunięty przez Majki88 22 kwi 2012, 21:35.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez Majki88 22 kwi 2012, 21:35.
Powód: Porządki

Postprzez DNV » 22 kwi 2012, 22:05

Czy dałoby się wrzucić zdjęcia z tej fotorelacji bo chyba linki wygasły
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez jarek1711 » 23 kwi 2012, 16:16

Elektrozawór powinien być poskładany tak jak na drugiej fotce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Porter3 » 23 kwi 2012, 16:40

Panowie, po czyszczeniu przepustnicy (uszczelka jest cała) obroty mi falują.
Przed czyszczeniem było ok, ale chciałem przeczyścić, by było jeszcze lepiej.
Czy teraz będę musiał ustawiać obroty? Czy komp się sam dostroi?
Obroty się czasem blokują, czasem falują, ale nie schodzą poniżej 750 obr.-czyli ok.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez mirzyg » 25 kwi 2012, 09:58

Witam,podepnę sie pod temat,krokowy umyty,obroty trzymają i nie falują, u mojej żonki w Z5 '97 po lifcie na zamkniętej przepustnicy na TPS mam 0,55v a otwartej 4.33v i mam takie pytanie,dlaczego po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca obroty spadają o jakieś 250 obrotów,moż ktoś wie jaka może być przyczyna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez flywin » 25 kwi 2012, 10:04

a wyregulowałeś TPS , Krokowca i Obrotyw trybie Serwisowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mirzyg » 25 kwi 2012, 14:42

Krokowy wymyty,TPS ustawiony,obroty nie falują a przy wciskaniu sprzegła lub hamulca obroty spadają... <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez flywin » 25 kwi 2012, 14:56

a ustawiłeś czułość korkowca? poprzez odkręcenie ok 20' w lewo śrubki na krokowcu bodajże torx typu H ( torx z otworem) poczym trzeba wyregulować obroty

mam nadzieje ze robiłeś tzn ustawiałeś w trybie serwisowym i po w pełni nagrzaniu silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mirzyg » 25 kwi 2012, 15:04

Robiłem w trybie serwisowym i po rozgrzaniu ale sprubuję jeszcze z tą czułością na krokowym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323