BG 1.3 16V 89 – obrotomierz nie działa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez emceha » 20 kwi 2012, 15:31

Witam,

Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 13:34
Posty: 5
Skąd: Noord-Holland
Auto: 323 BG 1.3 16V 1989

Postprzez emceha » 2 maja 2012, 22:14

Ok. Rozumiem, że nikt nie wie co się dzieje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 13:34
Posty: 5
Skąd: Noord-Holland
Auto: 323 BG 1.3 16V 1989

Postprzez tyla » 2 maja 2012, 23:55

u mnie jest tak, ze po odpaleniu nie dziala i wystarczy przywalic reka w "daszek" od zegarow i dziala :D:D rozbierz i zobacz czy cos go trzyma – jakis kurz itp
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Markiz » 3 maja 2012, 00:31

emceha napisał(a):Witam,

Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję ;)


Sygnał brany jest z cewki lub czujnika halla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez emceha » 24 maja 2012, 20:24

Hmm dawno nie zaglądałem i odpuściłem trochę ale pomysł z kurzem może być sensowny :| Sprawdzę i dam znać. A jeśli chodzi o czujnik Halla to gdzie znajdę to ustrojstwo??? I pytanie nr dwa: Gdzie ewentualnie w cewce mam szukać? (które kabelki odpowiadają).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 13:34
Posty: 5
Skąd: Noord-Holland
Auto: 323 BG 1.3 16V 1989

Postprzez patryk240 » 24 maja 2012, 21:23

Miałem jeszcze do wtorku ten sam problem tylko mi nie palił na PB a na LPG elegancko i najpierw powiedz jaką masz cewkę czy na 1 wtyk czy na 2 jeśli na 2 to parząc stojąc przed maską to wtyczka bliżej kabiny jeśli na jedną to masz moduł zapłonowy koło cewki masz na tej wtyczce 2 przewody niebieski z napięciem i żółto-niebieski który prowadzi do obrotomierza sprawdź miernikiem czy pomiędzy tym przewodem (musisz wyjąć zegary) a jak siedzisz na fotelu kierowcy masz 3 wtyczki od zegarów na środkowej kostce na którymś pinie jest dobre połączenie i sprawdź też przewód żółto-zielony który wychodzi z połączenia od cewki do aparatu zapłonowego też będzie jednym z przewodów na tej wtyczce. Jeśli połączenia są czyli przewody ok znaczy że padł ci moduł zapłonowy a ja akurat miałem cewke na 2 wtyczki gdzie moduł jest wbudowany w cewke i po wymianie cewki madzia jeździ na PB i LPG obrotek działa. Ale przedewszystkim musisz sprawdzić czy to czasem nie obrotomierz w zegarach padł i czy śrubki na zegarach są podokręcane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez emceha » 27 maja 2012, 17:07

patryk240 napisał(a): najpierw powiedz jaką masz cewkę czy na 1 wtyk czy na 2 jeśli na 2 to parząc stojąc przed maską to wtyczka bliżej kabiny jeśli na jedną to masz moduł zapłonowy koło cewki masz na tej wtyczce 2 przewody niebieski z napięciem i żółto-niebieski który prowadzi do obrotomierza sprawdź miernikiem czy pomiędzy tym przewodem (musisz wyjąć zegary) a jak siedzisz na fotelu kierowcy masz 3 wtyczki od zegarów na środkowej kostce na którymś pinie jest dobre połączenie i sprawdź też przewód żółto-zielony który wychodzi z połączenia od cewki do aparatu zapłonowego też będzie jednym z przewodów na tej wtyczce. Jeśli połączenia są czyli przewody ok znaczy że padł ci moduł zapłonowy


Rozumiem, że chodzi o to ustrojstwo
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 13:34
Posty: 5
Skąd: Noord-Holland
Auto: 323 BG 1.3 16V 1989

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323