Problemy Z Odpalaniem
na LPG przepływka nie ma nic do gadania nawet na sekwencji w Pb przepływka reguluje dawka paliwa wzgledem powietrza itd zaś na gazie komputer gazowy reguluje dawke względem odczytów ze sondy lambda i tpsu czyli czujnika położenia przepustnicy dlatego przy zepsutym przepływomierzu LPG działa
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
oka dzieki za wytlumaczenie:)
Czyli teraz jeszcze sprzwdzimy przewody z przeplywki do kompa czy jest obieg. jesli obieg bedzie to 100% przeplywka ...
Bo z przeplywki do tps przewody sa dobre.
Przynajmniej tak sobie mysle
Czyli teraz jeszcze sprzwdzimy przewody z przeplywki do kompa czy jest obieg. jesli obieg bedzie to 100% przeplywka ...
Bo z przeplywki do tps przewody sa dobre.
Przynajmniej tak sobie mysle
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
mierzylismy przeplyw pradu pomiedzy przeplywomierzem a komputerem. Na wszystkich kablach bylo napiecie tylko nie na czarnym przewodzie na czarnym przewodzie miernik nic nie wskazal;/ i nie wiem co to znaczy czy czarny przewod ma gdzies przerwe jest zerwany czy poprostu czarny przewod idzie przez jakis przerywacz czy cos;/ nie chcial bym wydac 100zl + na przeplywke uzywana by pozniej okazalo sie ze przewody gdzies maja przerwe
Wykasowalem bledy z kompa i po jakims czasie znow pojawil sie blad nr 10 i 8 i dalej nie moge znalesc tabeli z bledami do mojej mazdy
Wykasowalem bledy z kompa i po jakims czasie znow pojawil sie blad nr 10 i 8 i dalej nie moge znalesc tabeli z bledami do mojej mazdy
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
a jesli chodzi o twoja wskazowke to jak odpiolem sonde lambda na przewodzie to Autko na LPG dalej CHODZI bez zadnej zmiany czyli dobrze.
jesli odepne przeplywomierz to na wolnych obrotach idzie a jak dodam gazu to gasnie.
Chodzi mi teraz typowo o LPG.
jesli odepne przeplywomierz to na wolnych obrotach idzie a jak dodam gazu to gasnie.
Chodzi mi teraz typowo o LPG.
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
Znalazlem na innym forum (nie napisze bo bedzie reklama) CYTUJE
"#1 20 Wrz 2007 20:52 Nie wchodzi na obroty Mazda 323F 1.8GT DOHC
Witam serdecznie...Zadaje pytanie z mysla ze ktos mi pomoze
Posiadam Mazde 323F 1.8GT DOHC rok produkcji 1994, brak LPG
Moj problem polega na tym ze autko nie chce sie wkrecac na pelne obroty...tzn.na wolnych obrotach pracuje prawidlowo natomiast gdy dodaje gazu auto sie dusi i gasnie...Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej musze napisac tzn.gdy wlacze sam zaplon i wcisne pedal gazu na maxa i zaczne odpalac auto to wchodzi na pelne, ale gdy popuszcze lekko i znow dodam to gasnie.
Wymienilem :
Pompe paliwowa, przewody WN, przeplywomierz powietrza, silniczek krokowy, filtr paliwa, cewke zaplonowa, świece.
Dziękuje bardzo i prosze o pomoc. "
Ma dokladnie ten sam objaw co ja
i po kilku dniach napisal ze jakas kostka nie miala masy ;/ Tylko nie napisal jaka kostka;/
Jaka kostka moze byc odpowiedzialna za takie objawy ;/ POMOZECIE ?:>
"#1 20 Wrz 2007 20:52 Nie wchodzi na obroty Mazda 323F 1.8GT DOHC
Witam serdecznie...Zadaje pytanie z mysla ze ktos mi pomoze
Posiadam Mazde 323F 1.8GT DOHC rok produkcji 1994, brak LPG
Moj problem polega na tym ze autko nie chce sie wkrecac na pelne obroty...tzn.na wolnych obrotach pracuje prawidlowo natomiast gdy dodaje gazu auto sie dusi i gasnie...Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej musze napisac tzn.gdy wlacze sam zaplon i wcisne pedal gazu na maxa i zaczne odpalac auto to wchodzi na pelne, ale gdy popuszcze lekko i znow dodam to gasnie.
Wymienilem :
Pompe paliwowa, przewody WN, przeplywomierz powietrza, silniczek krokowy, filtr paliwa, cewke zaplonowa, świece.
Dziękuje bardzo i prosze o pomoc. "
Ma dokladnie ten sam objaw co ja
i po kilku dniach napisal ze jakas kostka nie miala masy ;/ Tylko nie napisal jaka kostka;/
Jaka kostka moze byc odpowiedzialna za takie objawy ;/ POMOZECIE ?:>
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
W miarę możliwości sprawdziłem przewody w komorze silnika lecz nie wiem czy tak do końca dobrze.
Na ta chwile madzia odpala na pb lecz chodzi tylko i wylacznie na wolnych obrotach i chodzi równo.
Nie da sie jechac na pb nie da sie przegazowac na pb bez roznicy czy to cieply czy zimny silnik.
W sobote jade jeszcze wymienic na nowy filtr paliwa mialem lipne paliwo z Statoil nie wiem co mnie pokusilo by tam nalac pb;/ Mozliwe ze przez pb padl filtr zobacze.
Lecz czy moze mi ktos powiedziec jak przemierzyc przeplywomierz ?
I czy jest jakis patent by jezdzic bez przeplywki na pb. Cos w stylu instalacji LPG by czytalo dane z sondy i tps i na podstawie tego ustalal by dawke paliwa?:>
Dzieki za odpowiedzi.
Na ta chwile madzia odpala na pb lecz chodzi tylko i wylacznie na wolnych obrotach i chodzi równo.
Nie da sie jechac na pb nie da sie przegazowac na pb bez roznicy czy to cieply czy zimny silnik.
W sobote jade jeszcze wymienic na nowy filtr paliwa mialem lipne paliwo z Statoil nie wiem co mnie pokusilo by tam nalac pb;/ Mozliwe ze przez pb padl filtr zobacze.
Lecz czy moze mi ktos powiedziec jak przemierzyc przeplywomierz ?
I czy jest jakis patent by jezdzic bez przeplywki na pb. Cos w stylu instalacji LPG by czytalo dane z sondy i tps i na podstawie tego ustalal by dawke paliwa?:>
Dzieki za odpowiedzi.
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
Z tego co wiem silnik na podstawie danych z przepływki określa dawkę paliwa do powietrza i raczej nie da sie tego obejść bo jeżdzacy na lpg już dawno by to stosowali by uniknąć cofania sie gazu i wybuchów których konsekwencją jest utrata przepływki.
spróbuj jeszcze inna przepływkę podpiąć
i zobacz czy tam te kostki od niej nie zaśniedziały bo wszystko wygląda na jej sprawkę pozdrawiam 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
przepływka musi być odpowiednia do danego silnika
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
aktualnie nie ma nigdzie przeplywki do GT;/ jade mierzyc przewody jeszcze dokladniej
a wystrzalu gazu nie mialem byl by jakis slad wjechalem do garazu wymienilem filtr pow i swiece i autko przestalo dzialac wiec mysle ze przeplywka bedzie dobra musi byc dobra od wymiany filtra pow by sie przeciesz nie popsula;) i szukac dalej bede dzis .
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
może coś słabo łączyło dopóki nikt nie ruszał było ok i tu masz. Tak czesto jest w starych autach sam sie przekonałem :/ sprawdz kabelki po obu stronach od tej przepływki dokładnie żebyś miał pewność 100 %
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Moje ciche przypuszczenia byly dobre.
Problem lezal w przeplywomierzu:) Mianowicie na 1 i 2 pinie w przeplywomierzu jest platynka i na tej platynce jest mikroskopijna dzireczka juz efekt uzytkowania przez 20 lat. W tam mikroskopijna dzireczke prawdopodobnie dostal sie jakis brud i nie bylo styku na platynce przez co mialem na 1 i 2 pinie przerwe non stop. Dlatego tez po odpaleniu odrazu gasl.
Powiem tak Fachowiec zawodowy elektronik samochodowy poddal sie po 2 dniach pracy przy samochodzie. Po 2 tygodniach studiowania ksiazki sam naprawiam po 2 tygodniach czytania roznych forum miedzy innymi mazdaspeed i rozmowach na pw doszedlem do tego ze nie ma styku na tych 2 pinach. Przywiozlem znajomego elektronika od RTW elektryka. Naprowadzilem go jakie sa moje podejrzenia wytlumaczylem mu dzialanie , sterowanie dawka paliwa co czym steruje. Popatrzyl pobawail sie i HURA.
1. Zabrania sie czyscic papierem sciernym pilnikami jakimis itp tych platynek ( takie same platynki znajduja sie w TPS)
2. Zabrania sie samodzilenie doginania przeginania itp owych platynek, do tego sa specjalistyczne gietki jesli juz was pokusi przeczysic platynki papierem to na jakis czas bedzie poprawa ale po jakims czasie mozecie szukac przeplywki czy tez TPS .
Znajomy elektronik byl zdumiony technika i budowa przeplywomierza japonskiego i taka drobna ciekawostka powiedzial mi ze madzia da rade jezdzic bez przeplywki;] ze idzie zbudowac jakis przekaznik by wywalic przeplywke by komp dostawal info jaka mieszanke zrobic z sondy lamba i tps.
Tak samo oswiadczyl mi ze dalo by rade zastapic innym badziewiem te platynki mniej awaryjnym.
Wiec jest to prawda ze nasze madzie mogly by jezdzic calkowicie z pominieciem przeplywki na Pb.
Jak teraz wytlumaczyl mi co i jak jak doszlismy do tego ze 1 i 2 pin jest odpowiedzialny za impuls elektroniczny ktory idzie do przekaznika pompy paliwa i dalej to jestem juz o wiele madrzejszy w tym temacie.
Problem lezal w przeplywomierzu:) Mianowicie na 1 i 2 pinie w przeplywomierzu jest platynka i na tej platynce jest mikroskopijna dzireczka juz efekt uzytkowania przez 20 lat. W tam mikroskopijna dzireczke prawdopodobnie dostal sie jakis brud i nie bylo styku na platynce przez co mialem na 1 i 2 pinie przerwe non stop. Dlatego tez po odpaleniu odrazu gasl.
Powiem tak Fachowiec zawodowy elektronik samochodowy poddal sie po 2 dniach pracy przy samochodzie. Po 2 tygodniach studiowania ksiazki sam naprawiam po 2 tygodniach czytania roznych forum miedzy innymi mazdaspeed i rozmowach na pw doszedlem do tego ze nie ma styku na tych 2 pinach. Przywiozlem znajomego elektronika od RTW elektryka. Naprowadzilem go jakie sa moje podejrzenia wytlumaczylem mu dzialanie , sterowanie dawka paliwa co czym steruje. Popatrzyl pobawail sie i HURA.
1. Zabrania sie czyscic papierem sciernym pilnikami jakimis itp tych platynek ( takie same platynki znajduja sie w TPS)
2. Zabrania sie samodzilenie doginania przeginania itp owych platynek, do tego sa specjalistyczne gietki jesli juz was pokusi przeczysic platynki papierem to na jakis czas bedzie poprawa ale po jakims czasie mozecie szukac przeplywki czy tez TPS .
Znajomy elektronik byl zdumiony technika i budowa przeplywomierza japonskiego i taka drobna ciekawostka powiedzial mi ze madzia da rade jezdzic bez przeplywki;] ze idzie zbudowac jakis przekaznik by wywalic przeplywke by komp dostawal info jaka mieszanke zrobic z sondy lamba i tps.
Tak samo oswiadczyl mi ze dalo by rade zastapic innym badziewiem te platynki mniej awaryjnym.
Wiec jest to prawda ze nasze madzie mogly by jezdzic calkowicie z pominieciem przeplywki na Pb.
Jak teraz wytlumaczyl mi co i jak jak doszlismy do tego ze 1 i 2 pin jest odpowiedzialny za impuls elektroniczny ktory idzie do przekaznika pompy paliwa i dalej to jestem juz o wiele madrzejszy w tym temacie.
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
To kolego jak będziesz mieć dobry sposób na wywalenie przepływki bez skutków ubocznych tj. utrata mocy, większe spalane zła mieszanka paliwa to myślę że wiele osób by ci było bardzo wdzięcznych jak byś się tym z nami na forum podzielił pozdrawiam
i gratuluję uporu 

- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
przeplywomierz w naszych mazdach ogolnie jest bardzo dobrym wynalazkiem i bardzo dobrze jest zbudowany technologicznie z dobrych materialow tak okreslil przeplywke fachowiec ktory pracowal 10 lat przy podobnej technologi:) Byl zdumiony ze w tamtych latach uzyto tak precyzyjna technologie. Jedynie co sie tam moze popsuc to jest sciezka po ktorej smiga suwak z wloskowatymi drucikami i te platynki ktore przy milionach uderzen poprostu sie zuzywaja
Co tu duzo pisac nie czyscic papierami sciernymi itp
jest plutno specjalne do tego wtedy naprawicie a nie bardziej popsujecie:P
Co tu duzo pisac nie czyscic papierami sciernymi itp
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo
przez dwie glupie platynki wymienilem sobie sonde lambde na lepsza:P wymienilem TPS na lepszy xD wymienilem aparat zaplonowy nowa kopula nowy palec nowe swieczki nowy filtr powietrza przekaznik z wtryskow i regulator cisnienia xD
Zaplon ustawiony przy lampie stroboskopowej bo poprzednik to nie mam pojecia jak to ustawil ale mazda teraz duzo lepiej smiga silnik ciszej pracuje i jest odczowalna zmiana przy mocy silnika na PLUS.
Silnik pomimo 280tys km przebiegu pracuje rowno nie faluje nawet o 50 obrotow:P na wykresie komputerowym przy pomiarze emisji spalin na LPG wachania obrotow wachaly sie od 5 do 10 az dziwne:)
Jedynym moim mankamentem teraz to tylne hamulce i brak abs ktory jednak mam a nie dziala;]
Robilem pomiar diagnostyczny i nie wykrylo zadnych bledow ABS i to tez jest bardzo duza zagadka;)
Tylne hamulce to wiem ze z prawej strony mam tloczek zapieczony z lewej strony porusza sie lecz moim zdaniem tez za malo. No ale coz brakuje czasu by wszystko w jednym czasie patrzec;/
Tak w nawiasie poszukuje tych plastikowych zabezpieczen do lamp ktore sa na prowadnicach.
Zaplon ustawiony przy lampie stroboskopowej bo poprzednik to nie mam pojecia jak to ustawil ale mazda teraz duzo lepiej smiga silnik ciszej pracuje i jest odczowalna zmiana przy mocy silnika na PLUS.
Silnik pomimo 280tys km przebiegu pracuje rowno nie faluje nawet o 50 obrotow:P na wykresie komputerowym przy pomiarze emisji spalin na LPG wachania obrotow wachaly sie od 5 do 10 az dziwne:)
Jedynym moim mankamentem teraz to tylne hamulce i brak abs ktory jednak mam a nie dziala;]
Robilem pomiar diagnostyczny i nie wykrylo zadnych bledow ABS i to tez jest bardzo duza zagadka;)
Tylne hamulce to wiem ze z prawej strony mam tloczek zapieczony z lewej strony porusza sie lecz moim zdaniem tez za malo. No ale coz brakuje czasu by wszystko w jednym czasie patrzec;/
Tak w nawiasie poszukuje tych plastikowych zabezpieczen do lamp ktore sa na prowadnicach.
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości