Wymiana silnika.

Postprzez radar88 » 15 wrz 2011, 16:16

DymeK napisał(a):kl przy kf to disel :]

Może nie dosłownie, bo KL ciąg ma i naprawdę potrafi zapier....210poleciał więc jest jak najbardziej w porządku.

pawelc napisał(a):W przypadku anglika zaczynają się schody z elektryka ,nie tak prosto przerzucić wiązkę -po prostu wchodzi ona do kokpitu z drugiej strony (prawej) ,jak też silnikowa (ta idąca do sterownika silnika ) jest krótsza ...


Rozumiem, zawsze pozostaje opcja: Lutownica, rurka termokurczliwa i wiązka przewodów do przedłużenia.

pawelc napisał(a):Do tego roczniki są ważne ,jak też i wyposażenie aby wszystko grało jak w oryginale

No dobrze stawiając że trafię rocznik 92-93 bo takiego można kupić, angol 95.Rozumiem że mogę nie mieć tempomatu,klimy itp lecz co jeszcze może być nie tak ? Rozumiem że muszę przenieść komputer z KF?Jak go przeniosę to czy reszta wiązki pozostała z B6 będzie bez problemu działała pod kompem z KF ?

pawelc napisał(a):temat do ogarnięcia mając drugie auto ale jest z tym sporo roboty i jeden dzień to lekka przesada ;)


Nie opcji abym to zrobił w dzień, ponieważ jak się coś robi pierwszy raz to się patrzy co robi, notuje, fotki itp, z resztą to nie jest piekarnia, na razie pytam orientacyjnie,plan jest lecz jeszcze kwestia gotówkowa itd

Wiem że prościej było by trafić sztukę z 2,0 ponieważ heh roboty jest o wiele mniej jak się nie mylę, lecz sporo sztuk jest z 1,6
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez pawelc » 15 wrz 2011, 20:39

opisz pokrótce co masz w tym swoim ?
masz klimatronik,tempomat? ,poduszki (ile?) ,napinacze pasów , to wszystko ma wpływ co przerzucać z angola a co zostawić z europejczyka ,mixy instalacji są też możliwe ale nie polecam ,A jak ma tylko silnik chodzić to przerzucasz wiązkę silnika z wiązką kompa i powinno grać -Jak ma działać wszystko tak jak w angolu to przerzucasz wiązkę z lewej na prawą stroną i kilkanaście przewodów przedłużasz pozostawiając wszystko pod maską tak jak jest w angolu ,do tego nagrzewnica klimy od wersji euro ,przewody klimatyzacji ,przewody do maglownicy ,linka gazu,linka tempomatu ,to tak pokrótce
Sam osobiście przerzucałem xedosa 6 rocznik 97 (angol) na rocznik 93 euro obydwa 2,0 ale nie obyło się bez przerzucania wszystkich wiązek ,łącznie z wiązkami drzwi po to aby w roczniku 93 mieć tempomat,klimatronik,poduchy,i wyposażenie jak w roku 97 i aby wszystko działało jak w oryginale -roboty masa :) ale da się zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez radar88 » 15 wrz 2011, 20:57

Rocznik 95 ma.... co będę pisał –>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=89498 wszystko jest tu.
Powiem tak,tempomat nie jest potrzebny ponieważ auto by latało dziennie ok 70km, klima by się przydała lecz też może poczekać (nie obowiązkowa). Wiadomo że w niektórych rocznikach była wersja bez poduchy więc poducha by musiała być,lecz z tym też by sobie poradził.
W mojej wersji nie ma Imo więc z tym nie ma problemu.
Najbardziej interesuje mnie sama przerzutka silnika,sporo jest tu napisane o KF –>KL i dla tego pytam jak to wygląda z B6 –>KF. Jeżeli to nie jest ciężkie i da się to w miarę zrobić bez problemu to mogę również brać pod uwagę 1,6 .
Oczywiście że da się wszystko zrobić, jak tylko się chce i ma ochotę to czemu by się miało nie dać zrobić.
Dzięki za opinie i odpowiedzi. Jak coś ruszy w kierunku X6 to na pewno będzie o tym pisane.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez laki1979 » 17 kwi 2012, 21:38

Witam wszystkich proszę o pomoc czy ktoś z was wie czy silnik od xedosa 6 2.0 v6 będzie pasował do 9 i czy ewentualnie trzeba coś zmieniać
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 21:17
Posty: 4
Auto: mazda xedos 9 1994 2.0lv6

Postprzez Grzyby » 18 kwi 2012, 09:17

Silnik jak najbardziej będzie pasował.
X9 wychodziły z tym silnikiem.
Natomiast czy coś trzeba zmieniać to już Ci nie odpowiem (podejrzewam że skrzynię, może półosie)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukkil » 19 kwi 2012, 21:14

laki1979 napisał(a):Witam wszystkich proszę o pomoc czy ktoś z was wie czy silnik od xedosa 6 2.0 v6 będzie pasował do 9 i czy ewentualnie trzeba coś zmieniać

w sumie za mało informacji :)
podaj roczniki aut w których będziesz robił swap
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez radar88 » 19 kwi 2012, 21:21

Tak naprawdę to taki temat powinien być w TA, a takich pytań to już było miliony.
Tak pasuje.
I co ja mam z tym tematem zrobić .... :|
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lukkil » 19 kwi 2012, 21:24

no gabarytowo pasuje na pewno – w odwrotną stronę też – ale chyba z poliftowego Xedosa 6 do Xedosa 9 z pierwszych lat produkcji bez przeróbek się nie obejdzie?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez radar88 » 19 kwi 2012, 21:28

lukkil napisał(a):no gabarytowo pasuje na pewno – w odwrotną stronę też – ale chyba z poliftowego Xedosa 6 do Xedosa 9 z pierwszych lat produkcji bez przeróbek się nie obejdzie?

Wszystko się da zrobić.

Bierzesz kompa, wiązka silnik i jazda z robotą.
A jak się orientujesz w schematach el bądź jesteś elektrykiem to nawet na kompie z KL-a i wiązce z KL-a podepniesz KF i będzie śmigał jak szalony.
Skrzynię spinasz z silnikiem, czy to AT czy M/T – Plug&Play.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lukkil » 19 kwi 2012, 21:36

no tak wiem wiem – wszystko da się zrobić – tylko moim zdaniem lepiej coś zrobić i się nie narobić. Ale meritum sprawy tutaj jest taki że silnik od xedosa 6 przedliftowego będzie pasował do Xedosa 9 z pierwszych lat produkcji, do nowszego plug&play już nie i odwrotnie.
dlatego zapytałem z jakich aut i roczników ma być przeszczep, ponieważ są różnice – w zapłonie, czujnikach temparatury, Halla itp :)
Autor tematu pytał
laki1979 napisał(a):czy ktoś z was wie czy silnik od xedosa 6 2.0 v6 będzie pasował do 9 i czy ewentualnie trzeba coś zmieniać

więc odpowiedź na to pytanie moim zdaniem jednoznaczna nie jest – zmieniać nic nie trzeba no chyba że silnik poliftowy
popraw mnie jeśli coś nie tak napisałem
pozdr :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez laki1979 » 19 kwi 2012, 21:37

moja x9 z 94r a x6 z 93r do 95 zauważyłem że w x6 bynajmniej tych starszych są inaczej rozmieszczone czujniki płynu chłodzącego i chyba jeden jest inny ( jeden jest za wlewem płynu chł. na silniku a drugi przed ) a w x9 oba są za tym wlewem
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 21:17
Posty: 4
Auto: mazda xedos 9 1994 2.0lv6

Postprzez radar88 » 19 kwi 2012, 21:44

lukkil napisał(a):Autor tematu pytał
laki1979 napisał(a):czy ktoś z was wie czy silnik od xedosa 6 2.0 v6 będzie pasował do 9 i czy ewentualnie trzeba coś zmieniać

więc odpowiedź na to pytanie moim zdaniem jednoznaczna nie jest – zmieniać nic nie trzeba no chyba że silnik poliftowy
popraw mnie jeśli coś nie tak napisałem
pozdr :)

Wszystko się jak najbardziej zgadza. Rozmawiałem już o podobnym przypadku w BA
-KF z przed liftu
-wiązka z po FL
-komp jeszcze z innego miejsca.

I chyba się udało, auto chyba śmiga, chociaż wiadomości nie mam.

Wiadomo że lepiej szukać tak aby wyjąć i włożyć, podpiąć i palić ;)

laki1979 podaj więcej informacji co i jak, z kąt, po co i jak, bo są osoby które pomogą, ale mało info.
Daję temu wątkowi...no niech stracę 3 dni, jak umrze śmiercią naturalną...usunę, jeżeli pacjent będzie żył to zostanie.

Edit:
laki1979 napisał(a):moja x9 z 94r a x6 z 93r do 95 zauważyłem że w x6 bynajmniej tych starszych są inaczej rozmieszczone czujniki płynu chłodzącego i chyba jeden jest inny ( jeden jest za wlewem płynu chł. na silniku a drugi przed ) a w x9 oba są za tym wlewem

Z 1995r ob są za króćcem
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez laki1979 » 19 kwi 2012, 21:58

mam na oku dwa silniki jeden z 93r drugi z 95r i nie wiem który wziąć bo mam problem z tymi czujnikami i nie wiem czy jeszcze czymś różnią poza kolektorem
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 21:17
Posty: 4
Auto: mazda xedos 9 1994 2.0lv6

Postprzez radar88 » 19 kwi 2012, 22:03

Ale czujniki to raczej nie problem ;) jeżeli tylko to jest problemem to problemu nie ma ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez laki1979 » 19 kwi 2012, 22:12

może być to problem bo w x9 jeden czujnik jest dwu pinowy a drugi jedno pinowy a w x6 oba chyba są dwu pinowe
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 21:17
Posty: 4
Auto: mazda xedos 9 1994 2.0lv6

Postprzez radar88 » 19 kwi 2012, 22:14

Ja w X9(1993) mam dwa czujniki, jeden 2 pinowy i drugi jedno pinowy. Tak samo w 323F (1998) i w X6 (1995)....
Heh przekręcam czujnik i po problemie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez radar88 » 23 kwi 2012, 22:44

Są jakieś postępy w działaniu ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez chinczyk2908 » 27 cze 2012, 18:22

Witam
może ktoś z was orientuje się jak wygląda przekładka silnika
mam xedosa 6 1,6 a chce wstawić 2,0 v6 dożo jest roboty?
czy może wystarczy tylko zmienić skrzynie, silnik:) półosie, komputer czy jeszcze coś
bo wiem że poduszki pod silnik są inne ale nie wiem czy też są inne mocowania??

jak ktoś posiada jakąś wiedzę na ten temat proszę o info albo jakiś kontakt.
z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 23:09
Posty: 4
Auto: mazda xedos 6 2,0 v6 24v 144KM rok produkcji 1994

Postprzez Hazu » 27 cze 2012, 21:01

Ja wymieniałem silnik.
Roboty jest na dwa dni.
Wszystko pasuje jeżeli chodzi o mocowania itp. (prawe górne musisz całe wymienić a nie tylko poduszkę)
Z tego co wymieniłeś to brakuje Ci jeszcze wiązki silnika, właściwie dwóch.

Jeżeli twoje auto jest z przed liftingu to tak samo bez problemowo wstawisz KL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez chinczyk2908 » 28 cze 2012, 12:04

czyli lepiej bedzie kupic calego xeda np. lekko rozbitego niz sam silnik??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 23:09
Posty: 4
Auto: mazda xedos 6 2,0 v6 24v 144KM rok produkcji 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6