Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez robczach » 17 kwi 2012, 22:44

Witam, mam takie chyba trochę nietypowe pytanie – jakie mam obroty wg wskazań obrotomierza ze zdjęcia poniżej?
Obrazek

Ta pierwsza gruba i największa kreska oznacza dokładnie 0, a druga kreska oznacza 500?
No bo jeśli druga kreska oznaczałaby 500, a ja mam obroty dokładnie w połowie pomiędzy drugą kreską i 1000 obrotów, to wtedy miałbym idealne obroty czyli 750.
Nie potrafię zinterpretować tej pierwszej największej kreski oraz tej drugiej, gdzie tak naprawdę chyba zaczyna się właściwy obrotomierz. Każda kolejna kreska to jest plus 100 czy plus 200 obrotów?
Mam nadzieję że mnie rozumiecie i wiecie o co mi chodzi :)

Np. mój brat w Scenicu ma zakres od 500, a jak jest u nas?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez pawel_krak » 17 kwi 2012, 22:55

ta pierwsza kreska nad "0" to pięćset. na zdjęciu wskazówka stoi na 750.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez robczach » 17 kwi 2012, 22:57

OK, dzięki za szybką odpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez pawel_krak » 17 kwi 2012, 23:07

nie ma sprawy:) resztę łatwo już odczytać – masz wyskalowane co 100 obrotów. jak dla mnie...za dokładnie:) bo jak depnę w podłogę to przeciez tego nie policzę:):)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez robczach » 17 kwi 2012, 23:30

a skoro jesteśmy przy wolnych obrotach to spytam jeszcze czy też macie taki przypadek że po przegazowaniu na luziu lub po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy obroty spadają ciut niżej niż powinny (u mnie spadają równo na 700) i od razy wskoczą na prawidłową wartość?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez bombel1991 » 18 kwi 2012, 15:18

masz instalację LPG?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez robczach » 18 kwi 2012, 18:55

No mam instalację LPG – tak jak podane w moim profilu :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez bombel1991 » 18 kwi 2012, 21:52

Sorry nie zauważyłem :P no to w takim razie to jest norma, też mi się tak niekiedy dzieje. Pierwszy raz zauważyłem to po uruchomieniu klimy, ale gazownik powiedział że to norma. W niektórych autach tak się będzie działo w innych nie, loteria można powiedzieć :P
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez decadent » 18 kwi 2012, 22:50

Pie.....nie nie norma
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Marwis » 19 kwi 2012, 16:14

Co do obrotomierza, to tylko wskaźnik obrotów a nie precyzyjny miernik. Nie sugerowałbym się za bardzo jego wskazaniami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez bombel1991 » 19 kwi 2012, 17:32

decadent napisał(a):Pie.....nie nie norma


nie wiem, ja się nie znam tylko mówię co mi gazownik powiedział to po pierwsze. U mnie ten objaw występuje raz na jakiś czas i to tylko na gazie, wiec może coś w tym jest to po drugie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez kubi2410 » 19 kwi 2012, 18:58

Dokładnie wskaźnik jest dość mocno nie precyzyjny według wskazówki mam 900. Jak podpięty jest pod komputer to program diagnostyczny pokazuje prawdziwe obroty oscylują 830-840. Także jak ustawiać to tylko podpiętego pod kompa i nie kierować się wskazówką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Bo_Lo » 19 kwi 2012, 20:47

mi to w ogole te obroty 750 nie pasuja. zawsze norma byla 800-900rpm.ja niby mam jak powinno byc(tak jak na zdjeciu czyli 750) ,ale czuc lekko jak przebiera jakby zaplon wypadal albo za niskie obroty.jak czasem sie ustawi na ok 850-900 to nie czuc tego, nawet ze silnik chodzi.w BG tez tak mialem 750-800 i leciutko nierowno chodzila.wydaje mi sie ze te750 to jest dobre jak auto jest nowka .w 10-15letnich juz nie za bardzo.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez decadent » 19 kwi 2012, 23:47

tez mi się tak zdaje....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Marwis » 20 kwi 2012, 18:56

dziś przyjrzałem się u siebie obrotomierzowi i u mnie nie ma tak gęsto podziałek, mam co 250obr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez pawel_krak » 21 kwi 2012, 17:38

bolo2610 napisał(a):mi to w ogole te obroty 750 nie pasuja. zawsze norma byla 800-900rpm.ja niby mam jak powinno byc(tak jak na zdjeciu czyli 750) ,ale czuc lekko jak przebiera jakby zaplon wypadal albo za niskie obroty.jak czasem sie ustawi na ok 850-900 to nie czuc tego, nawet ze silnik chodzi.w BG tez tak mialem 750-800 i leciutko nierowno chodzila.wydaje mi sie ze te750 to jest dobre jak auto jest nowka .w 10-15letnich juz nie za bardzo.


ja też myslę, że minimalnie można by je podciągnąć. tak do 800 – nie wiem o ile może wtedy wzrosnąć zużycie paliwa – ale chyba dramatu nie będzie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323