Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez YgooR » 28 mar 2012, 16:27

zdzislaw1968 napisał(a):po zamontowaniu org. poducha mocno siadła

Domyślam się że chodzi o poduszkę od rozrządu?
W porównaniu do Tedgum na poduszce oryginalnej silnik jest niżej, Tedgum ma więcej gumy która nie pozwala opaść silnikowi, a oryginalna ma w środku przestrzeń wypełnioną olejem.

zdzislaw1968 napisał(a):Zastanawiam się na kupnem org od strony skrzyni. Może wtedy silnik pójdzie w górę.

Jeżeli coś się zmieni to minimalnie, ja u siebie nie widziałem różnicy w wysokości, ale w wibracjach była duża. Oczywiście na korzyść nowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zdzislaw1968 » 28 mar 2012, 17:37

Wiem, że jest olej (sam wymieniałem wkład). W każdym razie koszty org to masakra. Na razie pojeżdżę i zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że będzie ok. Wymianę poduchy od rozrządu robię w 15 nim i to z zamkniętymi oczyma :)
Następnie czeka mnie wymiana elementów wahaczy z przodu. Mam już części cena ok 350 zł. Jak usłyszałem cenę nowego wahacza to był szok. Cena dosłownie zabija 1800 zł. Niestety moja 626 zavzyna się powoli sypać.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez kierownik » 28 mar 2012, 20:27

zdzislaw1968 napisał(a):Następnie czeka mnie wymiana elementów wahaczy z przodu. Mam już części cena ok 350 zł. Jak usłyszałem cenę nowego wahacza to był szok. Cena dosłownie zabija 1800 zł

ee – chyba trochę przesada, słyszałem że mniej jest

zdzislaw1968 napisał(a):wymiana elementów wahaczy z przodu. Mam już części cena ok 350 zł

i co za tą kwotę masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zdzislaw1968 » 29 mar 2012, 09:05

Cena 1800 to oczywiście org japoński do mazdy, a za 350 to mam 2 sworznie, 4 tuleje, czyli wszystko co się tyczy dolnego wahacza.
Mazdę kupiłem przez zupełny przypadek 3 miesiące temu ponieważ musiałem kupić jakieś auto bo poprzednim miałem dzwona. Wydawało mi się, że kupując od znajomego będzie ok, ale widać nie było to tak do końca. Wiedziałem również, że z japończyki są trwałe, bezawaryjne, ale jak już się zacznie sypać to jak najszybciej trzeba z takim autem uciekać, bo ceny części org zabijają, a trwałość zamienników jest różna.
Jak na razie poremontuję to co się sypie i będę jeździł dalej.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez kierownik » 29 mar 2012, 11:19

nie wiem gdzie znalazłeś nowy ori wahacz za 1800. zapytaj Rikiego w jakiej cenie by załatwił.
zakładałem kiedyś uzbrojone wahacze Delphi za bodajże 250 zł sztuka i jeżdżą od dwóch lat w GW

ale trochę zeszliśmy z tematu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zdzislaw1968 » 29 mar 2012, 13:08

Dzięki za radę, ale już zakupiłem elementy wahacza. Zmieniając temat i pisząc o 626 ditd, to wszystko jest ok, czyli w miarę mało pali, ale jedno jest wkurzające mianowicie kultura pracy ditd to tragedia (hałas). W myśl starej zasady jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :).
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez zdzislaw1968 » 16 kwi 2012, 14:08

Witam !!!

Po wymianie poduchy od rozrządu na org. przez jakiś czas było ok, ale pojawiają się drgania (przenoszone na pedał hamulca i karoserię) jadąc na 5 biegu przy prędk. około 80-95 km/h. Prędkości wyższe kończą problemy. Sprawdzałem wszystkie poduchy wyglądają na ok. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez YgooR » 16 kwi 2012, 14:12

Sprawdź czy poduszka na grodzi nie jest zerwana.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zdzislaw1968 » 16 kwi 2012, 14:17

Oceniając tylko wzrokowo jest ok. Nie widać nic szczególnego by można było ocenić, że jest zerwana lub nawet naderwana.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez YgooR » 16 kwi 2012, 14:22

Nowa poduszka którą założyłeś "ułożyła się", silnika mógł delikatnie się przesunąć i drgania powoduje któraś z niewymienionych. Pozostaje przyjrzeć się tej przy chłodnicy czy jest dobrze wyregulowana i ewentualnie delikatnie przestawić tą przy rozrządzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Dolson » 16 kwi 2012, 15:29

zdzislaw1968 napisał(a):Witam !!!

Po wymianie poduchy od rozrządu na org. przez jakiś czas było ok, ale pojawiają się drgania (przenoszone na pedał hamulca i karoserię) jadąc na 5 biegu przy prędk. około 80-95 km/h. Prędkości wyższe kończą problemy. Sprawdzałem wszystkie poduchy wyglądają na ok. Co może być przyczyną?

Pozdrawiam.


Mam dokładnie to samo po wymianie. Drgania przy ruszaniu też się nasiliły i lewarek drga bardziej niż przed wymianą. Ale fakt, że jeszcze nie regulowałem tej przy chłodnicy.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez zdzislaw1968 » 16 kwi 2012, 15:51

Jeśli chodzi o reg. przy chłodnicy, to wg. mnie poducha jest inna w 626. Ogólnie wg. mnie wyglada jak przy grodzi tylko znacznie mniejsza, więc reg. polega tylko na przesunięciu całości wraz z obudową. Już raz to reg. zaraz po wymianie od rozrządu. Spróbuję jeszcze raz może to pomorze.


Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez zdzislaw1968 » 16 kwi 2012, 15:52

Zapomniałem zapytać mądrego jaka jest możliwość reg. poduchy od rozrządu?
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez YgooR » 16 kwi 2012, 18:05

zdzislaw1968 napisał(a):Zapomniałem zapytać mądrego jaka jest możliwość reg. poduchy od rozrządu?

Z tą mądrością to pojechałeś <lol>
Zapomniałem że masz 626, przy rozrządzie o ile dobrze pamiętam możliwość regulacji jest znikoma (w przeciwieństwie do BJ). Ale przy poduszce od skrzyni jest możliwość regulacji.
Mazda 626 ma też piątą poduszkę sprawdzałeś ją?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zdzislaw1968 » 18 kwi 2012, 13:48

Witam

Zadam pytanie może banalne, a gdzie jest 5?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez YgooR » 18 kwi 2012, 21:37

zdzislaw1968 napisał(a):Zadam pytanie może banalne, a gdzie jest 5?

Zamiast pytać poszukaj, w tym wątku jest o niej mowa.
Znajduje się na belce pod silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zdzislaw1968 » 19 kwi 2012, 14:16

Dzięki wielkie :)
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez YgooR » 19 kwi 2012, 14:39

zdzislaw1968 napisał(a):Dzięki wielkie

Nie ma za co :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zdzislaw1968 » 13 maja 2012, 17:38

Witam !!!

Czy ktoś może mi powiedzieć za jaki typ drgań jest odpowiedzialna 5 poduszka w ditd w madzi 626?
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez iktorn75 » 22 maja 2012, 19:24

Cześć Koledzy.
W jednym z poprzednich postów pisałem o swoich problemach z poduchami :

przez iktorn75 » 8 sty 2012, 19:27

Witam.
Jestem nowy na Forum, więc jeśli zrobię coś nie teges to proszę o wyrozumiałość
Wprawdzie mam mazdę gf 1,8 Pb a nie diesla, ale problem z poduszkami i mnie nie ominął. W miesiąc po zakupie zaczęło się buczenie i silnik stał się zauważalnie głośniejszy. Dzięki Forum szybko ustaliłem, że chodzi o poduszkę przy rozrządzie. Kupiłem wkład Tedgum, zamontowałem zgodnie z wytycznymi, wyregulowałem poduszkę przy chłodnicy i poprawiło się. Niestety nie było tak dobrze jak myślałem, że będzie. Buczenie bardzo się zmniejszyło, ale za to na wolnych obrotach miałem drgania całej budy, odczuwalne zwłaszcza na tylnej kanapie, przednich fotelach i lekko na kierownicy. Jeszcze kilka razy regulowałem poduchę przy rozrządzie i przy chłodnicy, ale poprawy znaczącej nie było. Na wolnych obrotach silnik zauważalnie drżał, zwłaszcza w okolicy filtra powietrza i akumulatora. Gniazdo poduchy przy rozrządzie było nieruchome, nie przenosiło w ogóle drgań. Za to gniazdo poduchy skrzyni biegów drgało. Wymontowałem te poduchę, ale była ok. Mimo to kupiłem używkę za kilkadziesiąt zł i zamontowałem. Bez zmian. Oczywiście potem wyregulowałem pozostałe poduchy (przy rozrządzie i chłodnicy). Po kilku miesiącach "szarpnąłem się" i kupiłem nową poduchę od rozrządu w ASO. Kupiłem ją na firmę kolegi, więc zapłaciłem cenę bez vatu, ale i tak byłem biedniejszy o ok. 700 zł.
Po zamontowaniu i wyregulowaniu pozostałych mam w końcu to, o co mi chodziło : na wolnych obrotach rozgrzanego silnika prawie nie słychać, zniknęły wibracje na tylnej kanapie, przednich fotelach i kierownicy. Silnik stał się zauważalnie cichszy w całym zakresie obrotów. Nie żałuję tych paru stów, bo było warto. Niestety nic nie trwa wiecznie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w zakresie obrotów od 1100 do 1300 i od 1600 do 1900 pojawiły się jakieś buczenia nakładające się na normalny dźwięk silnika. Znowu zaczęły się regulacje poduszek, ale poprawy nie ma. Podejrzewam poduchę na grodzi. Może jest naciągnięta lub naderwana. Nie wiem w jakim jest stanie bo jej nie wymontowywałem. Dostęp jest masakryczny. Nie mam garażu, więc zostawiam to sobie na wiosnę. Nowa poducha przy rozrządzie jest ok. Czy ktoś z Kolegów mógłby mi doradzić w sprawie tych buczeń ? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Witam.
Jestem nowy na Forum, więc jeśli zrobię coś nie teges to proszę o wyrozumiałość :)
Wprawdzie mam mazdę gf 1,8 Pb a nie diesla, ale problem z poduszkami i mnie nie ominął. W miesiąc po zakupie zaczęło się buczenie i silnik stał się zauważalnie głośniejszy. Dzięki Forum szybko ustaliłem, że chodzi o poduszkę przy rozrządzie. Kupiłem wkład Tedgum, zamontowałem zgodnie z wytycznymi, wyregulowałem poduszkę przy chłodnicy i poprawiło się. Niestety nie było tak dobrze jak myślałem, że będzie. Buczenie bardzo się zmniejszyło, ale za to na wolnych obrotach miałem drgania całej budy, odczuwalne zwłaszcza na tylnej kanapie, przednich fotelach i lekko na kierownicy. Jeszcze kilka razy regulowałem poduchę przy rozrządzie i przy chłodnicy, ale poprawy znaczącej nie było. Na wolnych obrotach silnik zauważalnie drżał, zwłaszcza w okolicy filtra powietrza i akumulatora. Gniazdo poduchy przy rozrządzie było nieruchome, nie przenosiło w ogóle drgań. Za to gniazdo poduchy skrzyni biegów drgało. Wymontowałem te poduchę, ale była ok. Mimo to kupiłem używkę za kilkadziesiąt zł i zamontowałem. Bez zmian. Oczywiście potem wyregulowałem pozostałe poduchy (przy rozrządzie i chłodnicy). Po kilku miesiącach "szarpnąłem się" i kupiłem nową poduchę od rozrządu w ASO. Kupiłem ją na firmę kolegi, więc zapłaciłem cenę bez vatu, ale i tak byłem biedniejszy o ok. 700 zł.
Po zamontowaniu i wyregulowaniu pozostałych mam w końcu to, o co mi chodziło : na wolnych obrotach rozgrzanego silnika prawie nie słychać, zniknęły wibracje na tylnej kanapie, przednich fotelach i kierownicy. Silnik stał się zauważalnie cichszy w całym zakresie obrotów. Nie żałuję tych paru stów, bo było warto. Niestety nic nie trwa wiecznie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w zakresie obrotów od 1100 do 1300 i od 1600 do 1900 pojawiły się jakieś buczenia nakładające się na normalny dźwięk silnika. Znowu zaczęły się regulacje poduszek, ale poprawy nie ma. Podejrzewam poduchę na grodzi. Może jest naciągnięta lub naderwana. Nie wiem w jakim jest stanie bo jej nie wymontowywałem. Dostęp jest masakryczny. Nie mam garażu, więc zostawiam to sobie na wiosnę. Nowa poducha przy rozrządzie jest ok. Czy ktoś z Kolegów mógłby mi doradzić w sprawie tych buczeń ? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.iktorn75

W końcu postanowiłem rozprawić sie ostatecznie z pozostałymi buczeniami. Uznałem, że winę ponosi poducha grodziowa. Zamówiłem nową ory w carspeedzie, cena była dobra -330 zł.
Z uwagi na kiepski dostęp i brak odpowiednich narzędzi, zleciłem wymianę w warsztacie w mojej miejscowości. Całość zajęła dwóm mechanikom godzinę, a zapłaciłem 60 zł. Myślę, że to niezbyt wygórowana cena. Wymontowana poducha była siadnięta w porównaniu z nówką o ok 1 cm i miała zerwaną cienką gumową błonkę w środku, a guma nosiła ślady zużycia – drobne pęknięcia, chociaż była dość miękka. Po wymianie – miodzio. Pozbyłem się wszystkich buczeń i wibracji, a silnik zrobił się jeszcze cichszy. Po wszystkim dokonałem jeszcze samemu regulacji pozostałych poduch, żeby było zrobione jak trzeba. Wreszcie jestem zadowolony.

Posty: 12
Od: 8 sty 2012, 16:34
Prywatna wiadomośćWyślij e-mail do iktorn75
Początkujący
 
Od: 8 sty 2012, 16:34
Posty: 14

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323