Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h
ooo to jest to czego szukam, podziękował 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
z nowości pękł przedni stabilizator, łączniki okazały się mocniejsze
Wczoraj i dzisiaj pojeździłem trochę z ogołoconym kolektorem, dupo hamownia mówiła że dół faktycznie osłabł ale postanowiłem sprawdzić co pokaże Ecumaster. Pierwsze przejazdy pokazały, że dół był słabszy w zakresie od 3-5 tyś uciekło jakieś 20NM, góra raczej się nie zmieniła. Po przeanalizowaniu okazało się że do 3 tyś jest ciut słabiej, od 3-4,5 był mega przelany (wcześniej AFR był w okolicach 13 a teraz był 10-11), natomiast góra okazała się trochę uboga (AFR ~ 13.8). Po korektach wygląda na to że na dole uciekło jakieś 10-15NM natomiast u góry przybyło jakieś 3-4 NM (~2-3 kunie). Ciężko jednoznacznie powiedzieć czy góra faktycznie się poprawiła bo wykres jest bardzo poszarpany (w pewnych miejscach są jakieś śliskie placki i gubiłem trakcje) ale wnioskując po zmianach AFRu śmiem twierdzić, że góra się poprawiła, co prawda nie wiele ale zawsze coś. Jak się trochę osuszy to spróbuję jeszcze raz coś pomierzyć.

Wczoraj i dzisiaj pojeździłem trochę z ogołoconym kolektorem, dupo hamownia mówiła że dół faktycznie osłabł ale postanowiłem sprawdzić co pokaże Ecumaster. Pierwsze przejazdy pokazały, że dół był słabszy w zakresie od 3-5 tyś uciekło jakieś 20NM, góra raczej się nie zmieniła. Po przeanalizowaniu okazało się że do 3 tyś jest ciut słabiej, od 3-4,5 był mega przelany (wcześniej AFR był w okolicach 13 a teraz był 10-11), natomiast góra okazała się trochę uboga (AFR ~ 13.8). Po korektach wygląda na to że na dole uciekło jakieś 10-15NM natomiast u góry przybyło jakieś 3-4 NM (~2-3 kunie). Ciężko jednoznacznie powiedzieć czy góra faktycznie się poprawiła bo wykres jest bardzo poszarpany (w pewnych miejscach są jakieś śliskie placki i gubiłem trakcje) ale wnioskując po zmianach AFRu śmiem twierdzić, że góra się poprawiła, co prawda nie wiele ale zawsze coś. Jak się trochę osuszy to spróbuję jeszcze raz coś pomierzyć.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
pora na mały updejt sytuacji
Co do felg idzie opornie bo w żadnym zakładzie gdzie malują proszkowo nie mają koloru który chce
czyli klops. W kwietniu jeszcze powalczę no i jak nie proszek to będzie to trzeba prysnąć w sposób tradycyjny.
W między czasie górna część kolektora ssącego (ta ogołocona z VICSów) została wymontowana w celu odświeżenia i wypolerowania w środku, a o to efekt końcowy:


Dodatkowo pod zawór dodatkowego powietrza (czy jak go tam zwą – ten pod kolektorem) została dorobiona uszczelka teflonowa (2mm)

Kolejną nowością z którą było najwięcej problemów to rozwiercona przepustnica na ~60mm, oczywiście lekko przepolerowałem jej wnętrze i motylka:

ori (55mm) Vs rozwiert (60mm)

A teraz najlepsze wszystkie te modyfikacje spowodowały wzrost mocy o 0-3 koni
. Innymi słowy zamontowanie przepustnicy nie dodało żadnej mocy (no może nieznacznie poprawiło dół ale nie sądzę). O ile z kolektora nie spodziewałem się wielkich przyrostów to całą moją nadzieję pokładałem w przepustnicy a du
. No nic może te mody odegrają jakieś większe znaczenie w późniejszej fazie modzenia (oby).
W połowie kwietnia mam nadzieje że uda mi się zamontować nową uszczelka kolektora ssącego która doda z 6,3 konia
:

Co do felg idzie opornie bo w żadnym zakładzie gdzie malują proszkowo nie mają koloru który chce
W między czasie górna część kolektora ssącego (ta ogołocona z VICSów) została wymontowana w celu odświeżenia i wypolerowania w środku, a o to efekt końcowy:


Dodatkowo pod zawór dodatkowego powietrza (czy jak go tam zwą – ten pod kolektorem) została dorobiona uszczelka teflonowa (2mm)

Kolejną nowością z którą było najwięcej problemów to rozwiercona przepustnica na ~60mm, oczywiście lekko przepolerowałem jej wnętrze i motylka:

ori (55mm) Vs rozwiert (60mm)

A teraz najlepsze wszystkie te modyfikacje spowodowały wzrost mocy o 0-3 koni


W połowie kwietnia mam nadzieje że uda mi się zamontować nową uszczelka kolektora ssącego która doda z 6,3 konia



- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
no raczej że jest i że zostało odpowiednio przygotowane pod przepustnicę 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):A teraz najlepsze wszystkie te modyfikacje spowodowały wzrost mocy o 0-3 koni .









-
waldii
Jacek176 napisał(a):witam w klubie wilekich przyrostów mocy
Cześć jestem Kamil i jestem zawiedziony z przyrostów mocy (zakładamy klub ZPM?

waldii napisał(a):Zmieniaj moduł
taki był plan ale brakuje mi miejsca pod maską ale i na to przyjdzie czas

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):brakuje mi miejsca pod maską
jak to,dwoch trytek nie zmiescisz i kawalka druta?


jutro sparing,jak nie bedziesz to cziken jestes

-
waldii
hejka. gratki 2 miejsca. jak z twojego miejsca wygladal final z jackiem? gdzie ci najbardziej uciekal?na zmianach beigow na jakims konkretnie biegu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Piwo ciężko się wypowiedzieć bo jak Jacek zauważył moje starty były delikatnie rzecz ujmując słabe ale wydaje mi się, że do 100 jakoś dotrzymywałem kroku a po zapięciu 3 już odchodził (takie moje wrażenia)
Na swoją obronę mogę jedynie dodać, że były to moje pierwsze zawody (w przejazdach treningowych można zauważyć, że coś tam się poprawiało), a ogumienie w startach mi nie pomagało (T1R z 2006 roku
)
Szczerze powiedziawszy byłem trochę zaskoczony 2 miejscem bo sądziłem, że dostane bęcki od 160konej 3ki ale dałem rade, a to co najbardziej cieszy to złamanie 16
.
Oczywiście żeby nie było zbyt różowo plecionka powiedziała
hehe
Na swoją obronę mogę jedynie dodać, że były to moje pierwsze zawody (w przejazdach treningowych można zauważyć, że coś tam się poprawiało), a ogumienie w startach mi nie pomagało (T1R z 2006 roku

Szczerze powiedziawszy byłem trochę zaskoczony 2 miejscem bo sądziłem, że dostane bęcki od 160konej 3ki ale dałem rade, a to co najbardziej cieszy to złamanie 16
Oczywiście żeby nie było zbyt różowo plecionka powiedziała

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dobry czas jak na GT z seryjną mocą (jedyny wykres jaki widziałem to na 130 KM).
Generalnie na 1/4 młoda guma potrzebna jest, na prawie łysych dwuletnich oponach dużo lepsze starty miałem niż na mięsistych 5 letnich ten sam model opony.
Generalnie na 1/4 młoda guma potrzebna jest, na prawie łysych dwuletnich oponach dużo lepsze starty miałem niż na mięsistych 5 letnich ten sam model opony.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Pomimo faktu że wpadła większa przepustnica i wyleciały VICSy to ecumaster nie pokazał mi żadnych przyrostów tak więc dalej jest w okolicach 130KM
Dzisiaj przyszło to co miało przyjść przez zlotem czyli funkiel nówki opony które jako nowe mają bieżnik ~6mm i posiadają specyficzny zapach hehe. Jutro mam nadzieje, że uda się je założyć i przetestować
Sikawki od RXa zostały sprawdzone i wszystkie działają prawidłowo i równomiernie, niestety nie udało się sprawdzić ich rzeczywistej wydajności
Po wielu telefonach udało mi się w końcu pomalować felgi, co prawda nie jest to taki kolor jaki chciałem ale i tak nie jest źle.
takie tam 2 spy photosy:


Dzisiaj przyszło to co miało przyjść przez zlotem czyli funkiel nówki opony które jako nowe mają bieżnik ~6mm i posiadają specyficzny zapach hehe. Jutro mam nadzieje, że uda się je założyć i przetestować
Sikawki od RXa zostały sprawdzone i wszystkie działają prawidłowo i równomiernie, niestety nie udało się sprawdzić ich rzeczywistej wydajności
Po wielu telefonach udało mi się w końcu pomalować felgi, co prawda nie jest to taki kolor jaki chciałem ale i tak nie jest źle.
takie tam 2 spy photosy:



- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Jacek176 napisał(a):Tekkefan zdecydowanie powinien popracować nad startem
chlopak przyzwyczajony do naszych uliczek

-
waldii
tekkenfan napisał(a):Szczerze powiedziawszy byłem trochę zaskoczony 2 miejscem bo sądziłem, że dostane bęcki od 160konej 3ki ale dałem rade,
Masa czyni cuda
tekkenfan napisał(a): a to co najbardziej cieszy to złamanie 16.
Jeśli dobrze kojarzę to jest to druga 323 w tej klasie której to się udało. Do tej pory, oprócz mnie, poniżej 16 schodziły chyba tylko MX-5. Gratki
tekkenfan napisał(a):Oczywiście żeby nie było zbyt różowo plecionka powiedziałahehe
Jakieś straty muszą być. U mnie, w drodze na zlot, pekła rurka od wspomagania kierownicy (kolejny juz raz z resztą).
tekkenfan napisał(a):Dzisiaj przyszło to co miało przyjść przez zlotem czyli funkiel nówki opony które jako nowe mają bieżnik ~6mm i posiadają specyficzny zapach hehe. Jutro mam nadzieje, że uda się je założyć i przetestować
No to pochwal się jaką markę zakupiłeś?
tekkenfan napisał(a):takie tam 2 spy photosy
Co to za "Power Pack"?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
do listy strat można dopisać stabilizator który w tej chwili jest już urwany zarówno z lewej jak i z prawej strony
Federale na przodzie Rs-R
a z tyłu EVO.
Dzisiaj były małe testy i pomimo lekkiego deszczu opona kleiła bajecznie tak więc zakup uznaje za udany, szkoda tylko, że nie miałem ich w Czaplinku.
jedni wstawiają turbo lub kompresory a ja idę w Power Pack
2 zdjęcia na szybkiego (niestety ponieważ nie mam zdolności fotograficznych kolor felg wyszedł ciemniejszy niż jest rzeczywiście, postaram się coś cyknąć za dnia). Po założeniu felg jestem mega zadowolony z wyboru koloru




Jacek176 napisał(a):No to pochwal się jaką markę zakupiłeś?![]()
Federale na przodzie Rs-R
Dzisiaj były małe testy i pomimo lekkiego deszczu opona kleiła bajecznie tak więc zakup uznaje za udany, szkoda tylko, że nie miałem ich w Czaplinku.
Jacek176 napisał(a):Co to za "Power Pack"?
jedni wstawiają turbo lub kompresory a ja idę w Power Pack

2 zdjęcia na szybkiego (niestety ponieważ nie mam zdolności fotograficznych kolor felg wyszedł ciemniejszy niż jest rzeczywiście, postaram się coś cyknąć za dnia). Po założeniu felg jestem mega zadowolony z wyboru koloru



- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości