Wahacze i elementy zawieszenia
Generalnie tuleje wygladaja ok i nie ma na nich luzu ale lewy sworzen byl totalnie luzny oslonki gumowe jeszcze byly cale choc nie pierwszej swiezosci guma jusz trochu sztywna ale cala wiec wyglada na to ze material sworznia byl jakis ryżowy
Gorrace pozdrowienia.
- Od: 15 cze 2006, 01:01
- Posty: 6
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V 90r.
Ja juz przejechałem na tych wahaczach SH 32 tyś. Przy okazji jak bede w warsztacie sprawdzę czy nie ma na ich luzów. Ostatnio(ze 3 tyś km wstecz) jak mialem ustawiana geometrie nie wykazalo zadnych luzow
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Mam luz na prawym wahaczu SH na sworzniu kulistym – sworzeń do wymiany. Druga strona OK, tuleje również.
Heavy, czy nie było problemów z dopasowaniem sworznia do tego wahacza? W jaki sposób montowałeś je – na pierścień czy dospawałes?
Ogólnie te wahacze SH jak widać trwałe nie są... Jeździłem ostrożnie i w większości po dobrych asfaltach, pad po około 30 tyś nie świadczy dobrze o produkcie
Heavy, czy nie było problemów z dopasowaniem sworznia do tego wahacza? W jaki sposób montowałeś je – na pierścień czy dospawałes?
Ogólnie te wahacze SH jak widać trwałe nie są... Jeździłem ostrożnie i w większości po dobrych asfaltach, pad po około 30 tyś nie świadczy dobrze o produkcie
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
TheSmigly napisał(a):Witam,
Jakiej firmy wahacz wybrac:
Yamato 150 zl (ostatnio na forum duzo negatywow o tych wahaczach)
SRL 90 zl (hiszpanska firma, nie chinska)
Nipparts
Nipparts.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A ma kolega google?
http://www.google.co.uk/search?q=Nippar ... mages&tbs=
Temat uwazam za wyczerpany... otrzymales odpowiedz na swoje pytanie od kolegi Enduro
... do zapytan o czasci itd sluzy dzial:
czesci, oleje, akcesoria i narzedzia:
viewforum.php?f=329
temat przenosze we wlasciwe miejsce...
http://www.google.co.uk/search?q=Nippar ... mages&tbs=
Temat uwazam za wyczerpany... otrzymales odpowiedz na swoje pytanie od kolegi Enduro
... do zapytan o czasci itd sluzy dzial:
czesci, oleje, akcesoria i narzedzia:
viewforum.php?f=329
temat przenosze we wlasciwe miejsce...
Jak już zaczęliście w tym wątku temat zamienników SRL zapytam o ich jakość. Niebawem będę przybierał się do zmiany wahaczy dolnych z tyłu w przednim zawieszeniu. Z nowych podzespołów znalazłem tylko ten SRL i nie wiem, czy to szmelc i czy opłaca się inwestować. A może lepiej kupić używany nie wyśmigany oryginał??
Poproszę o opinię
Pzdr G
Poproszę o opinię
Pzdr G
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
nie wiem jak znajdziesz nie wyśmigany oryginał... gumy wahacza to elementy zawieszenia które dostają chyba najbardziej w kość. Poza tym jak sprawdzisz czy gumy są ok? to raczej tylko podczas jazdy – na oko sie nie da. Ja założyłem 3 miesiące temu SRL – na razie jest ok
ale więcej jak 2 lata lub 30 tyś km mu nie daję. Przy cenie jakies 120 zł (GE) za wahacz wymiana nawet co 30 kkm to moim zdaniem nie tragedia – zależy ile robisz rocznie. A podejrzewam, że inne zamienniki nawet te firmowe, na naszych drogach nie pociągną wiele dłużej. A ich cena przynajmniej 2x taka co SRL... Ale to tylko moje przemyślenia 
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
Miałem okazję już sprzedać parę wahaczy SRL i na razie nie miałem reklamacji. Z resztą jak ktoś kupuje wahacz za 100, to raczej liczy się z typ że wiecznie na nim nie pojeździ.


- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
po pierwsze to Ty się chłopie najpierw zastanów ile masz pieniędzy. Zacząłeś rozmowę o zakupie używanego, nie wyśmiganego oryginału, więc moim zdaniem świadczy to jednoznacznie o tym że nie dysponujesz zbyt dużą gotówką...
Po drugie nie przesadzaj z tym 2-3 tyś km bo jeśli nawet taka firma jak SRL daje na swoje wyroby choćby tylko rok gwarancji, to sprzedając części na 3 tyś km raczej by nie zarobili...
Sprawa jest prosta – masz kasę to nie kupuj szajsu – kupuj oryginał. Ale nie używany, bo na takim na pewno nie zajedziesz dalej niż na SRL...
Po drugie nie przesadzaj z tym 2-3 tyś km bo jeśli nawet taka firma jak SRL daje na swoje wyroby choćby tylko rok gwarancji, to sprzedając części na 3 tyś km raczej by nie zarobili...
Sprawa jest prosta – masz kasę to nie kupuj szajsu – kupuj oryginał. Ale nie używany, bo na takim na pewno nie zajedziesz dalej niż na SRL...
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
witam, dziś byłem na przeglądzie letnim za 1zł
skorzystałem bo za 2 tyg mam normalny i stwierdzili że wymiana: tuleja wahacza przód,sworzeń wahacza i łącznik, nie lepiej odrazu kompletem polecieć...znalazłem coś takiego nada się?
http://allegro.pl/wahacz-mazda-626-ge-p ... 73631.html
albo
http://allegro.pl/wahacz-mazda-626-92-9 ... 78942.html
lub to
http://allegro.pl/zestaw-wahacz-wahacze ... 01017.html
miałbym na miejscu to ostatnie, i wtedy wymieniłbym obie strony a nie po trochu, co wy na to

albo

lub to

miałbym na miejscu to ostatnie, i wtedy wymieniłbym obie strony a nie po trochu, co wy na to
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
Czy może ktoś dać swoje opinie na temat poniższych producentów wahaczy?
Yamato,
Teknorot (podobno producent ten sam co Yamato, ale inne opakowanie – prawda?)
Delphi
Kager
Moog
Febi
A może są jakieś inne godne polecenia i nie za drogie?
Jaki wg Was jest najlepszy producent wahaczy (zamienników) już bez względu na cenę?
Dzięki za odpowiedź
Yamato,
Teknorot (podobno producent ten sam co Yamato, ale inne opakowanie – prawda?)
Delphi
Kager
Moog
Febi
A może są jakieś inne godne polecenia i nie za drogie?
Jaki wg Was jest najlepszy producent wahaczy (zamienników) już bez względu na cenę?
Dzięki za odpowiedź
- Od: 6 sty 2011, 22:05
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 Kombi, MZR-CD 2.0 (136KM)
mihu napisał(a):Jaki wg Was jest najlepszy producent wahaczy (zamienników) już bez względu na cenę?
KYB i Tokico.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam ponownie. Jutro zamierzam kupić już te wahacze:
http://e-autoparts.pl/images/89/TC1822.jpg
Ciągle jednak się waham nad wyborem producenta, a mam do wyboru:
Yamato – 150 PLN
Kager – 223 PLN
Delphi – 282.30 PLN
Moog – 453 PLN
Febi – 353 PLN
Które wg Was najbardziej się opłaca brać jeśli brać jakość w stosunku do ceny? Samochodem planuję jeszcze pojeździć rok, góra dwa – powiedzmy 30k km rocznie niestety na polskich drogach.
Sam osobiście skłaniam się do Delphi, ale może ma ktoś jakieś przykre wspomnienia z tym producentem?
http://e-autoparts.pl/images/89/TC1822.jpg
Ciągle jednak się waham nad wyborem producenta, a mam do wyboru:
Yamato – 150 PLN
Kager – 223 PLN
Delphi – 282.30 PLN
Moog – 453 PLN
Febi – 353 PLN
Które wg Was najbardziej się opłaca brać jeśli brać jakość w stosunku do ceny? Samochodem planuję jeszcze pojeździć rok, góra dwa – powiedzmy 30k km rocznie niestety na polskich drogach.
Sam osobiście skłaniam się do Delphi, ale może ma ktoś jakieś przykre wspomnienia z tym producentem?
- Od: 6 sty 2011, 22:05
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 Kombi, MZR-CD 2.0 (136KM)
Stoję przed momentem wymiany wahaczy w swojej maździe 626 GF. Sprzedawca polecił mi japońskie zamienniki firmy JIBUKI. Czy ktoś miał z nimi do czynienia i może je polecić lub odradzić? Co innego oprócz tej firmy w cenie max 300zł jest dobre? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a): Co innego oprócz tej firmy w cenie max 300zł jest dobre?
W tym momencie nie ma wahacza dobrego do GFa w tej cenie.
jest YAMATO – sworzeń nie pożyje długo, poza tym zbieżność ustawiasz na samym końcu zakresu
Najlepiej jest go zreanimować czyli sworzeń CTR + tuleje NOK i pojeździsz. Pod warunkiem, że obecny wahacz masz OE i nie było majstrowane za wiele przy sworzniu.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Założyłem ten temat bo po wielogodzinnych poszukiwaniach w internecie, nie udało mi się jednoznacznie zidentyfikować czy sworzeń wahacza CTR do mazdy 626 GE, który zakupiłem za pośrednictwem Allegro (2 szt.), jest markowy, czy też jest to tani zamiennik.
Sworznie przyszły w jednym, oryginalnym pudełku. Aby dokładnie obejrzeć zawartość rozpakowałem jeden. Nie posiada on żadnych oznaczeń, ani na kapslu, ani na gumie i ogólnie nie wzbudza mojego zaufania. Pisałem do sprzedającego w tej sprawie, odpisał krótko: CTR.
Wymieniałem kiedyś sworzeń w swojej 323f, pamiętam że miał logo 555 na kapslu.
Mam prośbę do szanownych forumowiczów o zidentyfikowanie części. Na pewno ktoś z was montował sworznie czy końcówki CTR w swojej maździe. Czy nie powinno być logo producenta?




Z góry dziękuję za pomoc. Zdjęcia mile widziane.
Założyłem ten temat bo po wielogodzinnych poszukiwaniach w internecie, nie udało mi się jednoznacznie zidentyfikować czy sworzeń wahacza CTR do mazdy 626 GE, który zakupiłem za pośrednictwem Allegro (2 szt.), jest markowy, czy też jest to tani zamiennik.
Sworznie przyszły w jednym, oryginalnym pudełku. Aby dokładnie obejrzeć zawartość rozpakowałem jeden. Nie posiada on żadnych oznaczeń, ani na kapslu, ani na gumie i ogólnie nie wzbudza mojego zaufania. Pisałem do sprzedającego w tej sprawie, odpisał krótko: CTR.
Wymieniałem kiedyś sworzeń w swojej 323f, pamiętam że miał logo 555 na kapslu.
Mam prośbę do szanownych forumowiczów o zidentyfikowanie części. Na pewno ktoś z was montował sworznie czy końcówki CTR w swojej maździe. Czy nie powinno być logo producenta?




Z góry dziękuję za pomoc. Zdjęcia mile widziane.
Ostatnio edytowano 11 maja 2012, 23:07 przez nowik, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 maja 2012, 21:13
- Posty: 7
- Skąd: Mońki
- Auto: 323F BG 1.6 16V 88KM '92R.
626 GE 1.8 105KM '94R. HB
To jest firma CTR i sworzeń zgadza sie z pudełkiem, jest też i firma 555 według mnie bardzo polecana, są też Yamato, Oyodo i masa innych firm produkujacych zamienniki!!! Ogólnie sworzeń nie wymienia się czesto więc warto zakupic droższy, nie ma co oszczędzać ,, Tanie kupisz, psom wyrzucisz". Według mnie jest wszystko jak najbardziej OK, tylko poczytaj sobie opinie o tej firmie
, zreszto wszystko mówi cena, np 40zl a 100zl to różnica musi byc nie tylko na opakowaniu.
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki