Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Dzialanie ukladu sygnalizujace jest przez migajaca kontrolke DSC, jak sie swieci to wydaje mi sie ze jest jakies niestabilne podloze, mnie np zalaczala sie jak jechalem po kamieniach, pozniej wyjezdzalem na asfalt i kontrolka przestawala swiecic
- Od: 16 kwi 2010, 10:32
- Posty: 89
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna
slomek napisał(a):mnie np zalaczala sie jak jechalem po kamieniach, pozniej wyjezdzalem na asfalt i kontrolka przestawala swiecic
Rozumiem ze zapalila sie na stale i nie mrugala a dopiero po jakims czasie zgasla? Zastanawiam sie czy w takiej sytuacji system zglasza awarie czy takie chwilowe swiecenie sie moze byc zwiazane z niestabilnym podlozem. Podpinales wtedy samochod pod kompa?
talk_about85 napisał(a):slomek napisał(a):mnie np zalaczala sie jak jechalem po kamieniach, pozniej wyjezdzalem na asfalt i kontrolka przestawala swiecic
Rozumiem ze zapalila sie na stale i nie mrugala a dopiero po jakims czasie zgasla? Zastanawiam sie czy w takiej sytuacji system zglasza awarie czy takie chwilowe swiecenie sie moze byc zwiazane z niestabilnym podlozem. Podpinales wtedy samochod pod kompa?
Dokladnie tak bylo, jechalem po kamieniach to sie swiecila, wyjechalem na asfalt to po paru sekundach kontrolka nie swiecila, nie podlaczalem pod komputer bo u mnie ona nie swiecila dluzej na dobrej nawierzchni drogi.
- Od: 16 kwi 2010, 10:32
- Posty: 89
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna
Dzieki za informacje. Oby swiecenie sie kontrolki przez niedlugi czas nie bylo czyms powaznym.
Witam wszystkich
Dziś rano odpalam samochód i jak gdyby nigdy nic palą się kontrolki ABS i DSC (kontrola trakcji z systemem stabilizacji toru jazdy). Przejechałem się i sprawdziłem, oba systemy również nie działają. Po drugim uruchomieniu kontrolki zgasły a systemy działały, trwało to może przez 10 min, potem znowu palą się kontrolki i nie działają systemy. Podłączyłem auto poprzez ELM327 i posprawdzałem błędy programem PCMscan ale nie wykrył nic. Czy błędów związanych z ABS i DSC nie da się wykryć przez ten interfejs, a może nie odpowiedni program uzyłem? Może ktoś miał takie problemy i mógłby mi pomóc, co robić, czy są jakieś możliwości żeby samemu zdiagnozować problem, czy od razu walić do mechanika?
Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Dziś rano odpalam samochód i jak gdyby nigdy nic palą się kontrolki ABS i DSC (kontrola trakcji z systemem stabilizacji toru jazdy). Przejechałem się i sprawdziłem, oba systemy również nie działają. Po drugim uruchomieniu kontrolki zgasły a systemy działały, trwało to może przez 10 min, potem znowu palą się kontrolki i nie działają systemy. Podłączyłem auto poprzez ELM327 i posprawdzałem błędy programem PCMscan ale nie wykrył nic. Czy błędów związanych z ABS i DSC nie da się wykryć przez ten interfejs, a może nie odpowiedni program uzyłem? Może ktoś miał takie problemy i mógłby mi pomóc, co robić, czy są jakieś możliwości żeby samemu zdiagnozować problem, czy od razu walić do mechanika?
Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
-
bocian79
najpierw trzeba sprawdzić bezpieczniki w komorze to jest bezpiecznik 7 i 8 30A i 20 A jak również 19 odpowiedzialne za abs i dcs, także sprawdzić napięcie z aku niskie napięcie tez może spowodować taki problem
ps. uzupełni forum i pomagaj innym w problemach
ps. uzupełni forum i pomagaj innym w problemach
- Od: 2 lut 2011, 18:21
- Posty: 58
- Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT
Witam.
W mojej Madzi świeci się kontrolka DSC. Byłem dzisiaj na diagnostyce i pokazuje błąd U2202.
Nie wiem, czy pompa u mnie nie była kiedyś wymieniana, a kontrolka świeci się ciągle już od zakupu.
Dowiedziałem się, że przy wymianie pompy ABS trzeba ją dobrze zaadaptować w systemie, gdzieś na innym forum użytkownik po wymianie jeździł z tym do ASO i tam polegli, powiedzieli, że raz zaprogramowana pompa i przełożona do innego auta nie będzie w nim prawidłowo działała.
Może ktoś z Was spotkał się z tym problemem, macie może namiary na kogoś, kto się na tym zna?
Pozdrawiam
Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
W mojej Madzi świeci się kontrolka DSC. Byłem dzisiaj na diagnostyce i pokazuje błąd U2202.
Nie wiem, czy pompa u mnie nie była kiedyś wymieniana, a kontrolka świeci się ciągle już od zakupu.
Dowiedziałem się, że przy wymianie pompy ABS trzeba ją dobrze zaadaptować w systemie, gdzieś na innym forum użytkownik po wymianie jeździł z tym do ASO i tam polegli, powiedzieli, że raz zaprogramowana pompa i przełożona do innego auta nie będzie w nim prawidłowo działała.
Może ktoś z Was spotkał się z tym problemem, macie może namiary na kogoś, kto się na tym zna?
Pozdrawiam
Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Tu masz coś więcej o tym błędzie:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30300.html
Ogólnie nie ma tam nigdzie mowy o pompie, tylko o modułach sterowania (pewnie jest zintegrowany z pompą) i połączeniach pomiędzy nimi.
Pierwszym krokiem wg tego jest sprawdzenie i ew poprawa konfiguracji komputera, ustawia się rozmiar opon, rozstaw osi i rodzaj nadwozia.
Zacząłbym od sprawdzenia czy nie ma gdzieś poluzowanego wtyku pomiędzy komputerem i modułem DSC HU/CM, może był wymieniany komputer z innego samochodu i nie przeprowadzili konfiguracji ? (potrzebny IDS).
Tyle w teorii, może coś się przyda.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30300.html
Ogólnie nie ma tam nigdzie mowy o pompie, tylko o modułach sterowania (pewnie jest zintegrowany z pompą) i połączeniach pomiędzy nimi.
Pierwszym krokiem wg tego jest sprawdzenie i ew poprawa konfiguracji komputera, ustawia się rozmiar opon, rozstaw osi i rodzaj nadwozia.
Zacząłbym od sprawdzenia czy nie ma gdzieś poluzowanego wtyku pomiędzy komputerem i modułem DSC HU/CM, może był wymieniany komputer z innego samochodu i nie przeprowadzili konfiguracji ? (potrzebny IDS).
Tyle w teorii, może coś się przyda.
Dzięki.
Próbowałem zczytać numery pompy, żeby się upewnić, czy jest to prawidłowa część, jednak bez rozebrania połowy samochodu nie da rady. Teraz pozostaje chyba znalezienie magika z IDSem, który to ogarnie.
Próbowałem zczytać numery pompy, żeby się upewnić, czy jest to prawidłowa część, jednak bez rozebrania połowy samochodu nie da rady. Teraz pozostaje chyba znalezienie magika z IDSem, który to ogarnie.
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
procedura programowania modułu DSC też tam gdzieś była opisana, ale wykonywać się ją powinno tylko przy wymianie pompy na nową.
Gdzie się znajduje komputer? Może rzeczywiście był wymieniony, musiałbym sprawdzić po numerach, czy czasami nie wstawili innego, np. ze starszego typu (przedlifta), który nie miał DSC.
Pod filtrem powietrza, czy pod fotelem pasażera?
Pod filtrem powietrza, czy pod fotelem pasażera?
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
@ http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=6600C
18-881A MODULE,POWERTRAIN CONTROL
wydaje mi się, że nie ma różnicy (fizycznej) pomiędzy komputerem z DSC i bez, może jedynie soft.
Po wsadzeniu FAPa (polowa 2005) komputer ma inne oznaczenia katalogowe (Y6Y2-18-881, wiecej czujników itd)
Od vinu 555548 wsadzali z oznaczeniem A (Y6Y2-18-881A )
hmm, nie mam aż takiej wiedzy, ale :
U2202 Communication error to PCM – Błąd komunikacji z PCM – moduł wyjściowy DSC HU/CM
U0073 to błąd komunikacji CAN, moduł wyjściowy: EHPAS, SAS, centralny, wskaźniki
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 33700.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 58000.html
działa DSC i TCS ? ABS ?
U2202 Communication error to PCM – Błąd komunikacji z PCM – moduł wyjściowy DSC HU/CM
U0073 to błąd komunikacji CAN, moduł wyjściowy: EHPAS, SAS, centralny, wskaźniki
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 33700.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 58000.html
działa DSC i TCS ? ABS ?
W powyzszym problemie niestety nie pomoge,ale zainteresowalo mnie jedno stwierdzenie,ze dajac nowa pompe wspomagania do auta,trzeba zaprogramowac komputer.Moja pompa jest uszkodzona,myslalem,ze kupie nowa,podmienie i bedzie ok,a tu takie cos..
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Wracając do tematu, bo mnie to jednak męczy, czy da się jakoś przez interfejs sprawdzić, czy dany moduł jest w ogóle obsługiwany przez pcm? Mam drugą pompę dokładnie taką, jaka powinna być w tym aucie, ale przed wymianą chciałbym być pewny, że w kompie mam moduł DSC.
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości