Kontrolka świateł mijania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotroll » 9 kwi 2012, 19:29

witam wszystkich. :)
nie jestem kształcony w kierunku elektroniki więc ścieżki, oporniki i pochodne są dla mnie czarną magią. sama myśl o szukaniu "prądu" na pinach mnie przeraża wiec temat wykonania "kontrolki świateł mijania" odłożyłem dla fachowców ale..... 150 zet szybko mnie z tego pomysłu wyleczyło. <lol>
w czasie wieczornego delektowania się <piwo> wpadłem na pewien pomysł:
skoro małe ludki z kraju Kwitnącej Wiśni uważają że wskaźnikiem zapalonych świateł jest podświetlenie zegarów to może wykorzystać ten patent.
Zaopatrzyłem się w:
– śrubokręt krzyżakowy,
– śrubokręt płaski (do wypinania kostek),
– 20 cm cienkiego kabelka,
– żarówkę wraz z oprawką,
– lutownicę, kalafonię i cynę,
– nożyk do odizolowania końcówek kabla.
– 2 browarki <lol>
Koszt wykonania: 3 zł żarówka z oprawką + 2 browarki (2 x 2,2 Harnaś 0,66 w Lydlu) = 7,4 zeta

Alleluja i do przodu……..
Na temat wykręcania zegarów nie będę się produkował bo jest to banalnie proste i (chyba) nie wymaga zdjęć. Swoją relację zacznę od:
1.
2.
3.
4. Zabieramy zegary do domu i zaczynamy zabawę (odkręcamy 4 wkręty osłony płytki drukowanej)

Obrazek

5. Zdejmujemy szybkę zegarów oraz maskownicę.
6. odkręcamy 2 śrubki, zdejmujemy wskazówkę, zdejmujemy cyferblat i w miejscu wybranego miejsca wstawienia oprawki „drapiemy” ikonkę (chyba ze posiadacie takową z innego licznika wtedy można wkleić w ramkę)

Obrazek

7. z braku zielonego markera w miejsce mojej kontrolki wkleiłem kawałek zielonej okładki do bindowania.
8. składamy wszystko (proponuję przed założeniem maskownicy i szybki zrobić rundę do auta i sprawdzić ustawienie wskazówki obrotomierza po założeniu – u mnie w pierwszym podejściu, po odpaleniu zatrzymała się na 4000 obr.) i zabieramy się za stronę płytki drukowanej. W wybranym miejscu (moje WL11) wstawiłem specjalnie przygotowaną oprawkę wraz z żarówką. Jej specjalność polega na tym że usunąłem blaszki które mają się stykać z płytką drukowaną (zostawiłem tylko te „wąsy” które trzymają oprawkę w gnieździe) oraz do drucików żarówki dolutowałem kabelki (2x10 cm) . Potraktowałem WL11 jako miejsce dla żarówki a nie jako dawcę prądu.
9. po wstawieniu oprawki, kabelki wlutowałem w najbliższe punkty które odpowiadają za podświetlenie zegarów

Obrazek

Obrazek

Na zielony kabelek nie zwracajcie uwagi – to jest mój błąd wcześniejszy, nad białym kabelkiem jest uszkodzona ścieżka więc musiałem jakoś ją reanimować.
10. w zasadzie to wszystko. Zaczynamy odliczać od końca (w domyśle – składamy) i mamy efekt.

Obrazek

Nie jest to bardzo skomplikowana wersja kontrolki świateł i ma mankament (mi on nie przeszkadza) – kontrolka świeci tak intensywnie jak ustawimy regulację podświetlenia zegarów.
Myślę że takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie we wszystkich autach, w których wskaźnikiem zapalonych świateł mijania jest podświetlenie zegarów.
tą robotę potraktowałem jako test działania. Z chwilą kiedy pogoda na zewnątrz pozwoli na zagospodarowanie 2 urwisów planuję wykonać wersję bardziej exclusive (z oryginalną ikonką i ładniejszym poprowadzeniem zasilania).
Życzę udanych realizacji.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:24
Posty: 37
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 3 BM – 2014 r.; 2,0 benzyna 120 KM

PostTen post został usunięty przez Yard 19 kwi 2013, 21:34.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez Yard 19 kwi 2013, 21:35.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez Yard 19 kwi 2013, 21:35.
Powód: porządki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron