Mazda 323f BA KF '95 2.0 v6 by Lords podsumowanie na 1 stronie
Wszystko dobrze zrobione panowie w aso potwierdzili to teraz tylko pozostaje kwestia cewki ja kupiłem nowa ale problem dalej jest taki sam jak opisany wyzej madzi dławi sie paliwem nie spala go tylko wyrzuca
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
- Od: 16 lis 2010, 13:06
- Posty: 82
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA
Siemka właśnie dziś odebrałem moją Madzie od mechanika po remoncie silnika .Cały remont trwał zaledwie 8 tygodni ... cóż jak sie robi po znajomości to musi być jakiś haczyk o czym opowiem w dalszej czesci .Dałem samochod zaprzyjaźnionemu mechanikowi ponieważ chciał mało za robociznę .Przeprowadził mi cały remont a głowice oddał do planowania i szlifowania do profesionalnego zakładu . Ale przy składaniu silnika pojawiły się już schody.Pekł jeden z 4 wałków rozrządu .Ale przebolałem ten temat i znalazłem używkę . Gdy już silnik był cały złożony samochód nie chciał odpalić .Została zdiagnozowana spalona cewka zapłonowa.Od oddania mechanikowi samochodu do zdiagnozowania cewki minęło już 3 tygodnie tak wiec to nie koniec przygód . Po założeniu nowej cewki w miejsce starej spalonej samochód odpalił .Pieknie pracował na biegu jałowym idealnioe równo i cicho.Kompresja na cylindrach 13 bar (wybaczcie nie jestem za bardzo obeznany w temacie mechanicznym jeżeli w wypowiedziach popełnię błedy poprawcie mnie ),tak wiec spreżanie dobre .Ale podczas dodawania gazu silnik zamulał , a podczas jazdy paliwo nie spalało sie i z efektem wylatywało przez wydechy no i rzecz jasna nie miało żadnej mocy nie dało się nią jeździć . Moj zacny mechanik nie miał pojęcia co może być przyczyną wiec postawił teze że to palec kopułki rozdzielacza musi być stary (gdzie nowy zakładałem na wakacjach ) więc postanowił go wymienic dalej nic.Po 5 tygodniach moja anielska cierpliwosc się skonczyła i postawiłem go przed dylematem ze albo on zawiezie samochód do serwisu mazdy albo ja to zrobię .Tak więc zawiózł moj samochod na lawecie do Autoryzowanego warsztatu mazdy we Wrocławiu.Tam mechanicy tez mieli zagłówkę co może być nie tak ale jeden z mechaników stwierdził ze nie ma iskry .Tak wiec postanowil poszukać nowego całego układu zapłonowego . Długo trwało znalezienie nowego znaczy używanego bo nowy strasznie drogi.Przełozyli nabyty układ i samochód ożył
. Okazało sie ze moduł sterowania zapłonem był zjarany i robił przepięcia co paliło cewki . Tak wiec wyszło na to ze spaliło mi 2 cewki i trzeba było dokupić do układu zapłonowego cewke . Cały remonto co do czego okazał sie dobrze przeprowadzony co potwierdzli panowie w serwisie mazdy .Mnie to kosztowało sporo nerwow i pieniędy bo co do czego przyszło to musiałem zapłacić za ten nowy układ zapłonowy gdzie gdy oddawałem samochód był sprawny .Ale było minęło 8 tygodni remontu 2 miesiące ciągłych nerwów i nie pokoju oraz wydzwanianie do specjalistów w szukaniu wskazówek co by mogło być zjebanego .Wielkie dzięki dla groszka bo dużo pomógł swoimi poradami
<piwko2> A tu podam liste co zostało wymienione i zrobione w mojej madzi :
Planowanie głowic ,szlifowanie gniazd ,docieranie zawrów , regeneracja pierścienie
Pompa wody
Rolki do rozrządu 3 sztuki
Pasek rozrządu
Pierścienie
Zestaw uszczelek głowicy
Panewki
Napinacz hydr. pasla
Filtr oleju
Wałek rozrządu
Cały układ rozrządu
Kopułka rozdzielacza z palcem
Olej wymieniony na 10w40
Pozostało mi jeszcze wymienić przegub lewy oraz dolać olej do skrzyni biegów co tez postaram sie jutro wykonać.Cały koszt wraz z robocizna wyniósł mnie 4200zł .Ale samochód pracuje teraz o wiele lepiej czuje się wiekszą moc samochód lepiej sie odpycha na kazdym biegu i ładnie sie wkręca na obroty
Na razie musze docierać silnik i pilnować olej bo jeszcze ponoć moze trochę popijać go ale jak sie dotrze to już unormuje sie .
Tak więc przebiegał u mnie remont wiec sami wypowiedzcie sie co myslicie o robieniu remontu przez 8 tygodni <good job>
Planowanie głowic ,szlifowanie gniazd ,docieranie zawrów , regeneracja pierścienie
Pompa wody
Rolki do rozrządu 3 sztuki
Pasek rozrządu
Pierścienie
Zestaw uszczelek głowicy
Panewki
Napinacz hydr. pasla
Filtr oleju
Wałek rozrządu
Cały układ rozrządu
Kopułka rozdzielacza z palcem
Olej wymieniony na 10w40
Pozostało mi jeszcze wymienić przegub lewy oraz dolać olej do skrzyni biegów co tez postaram sie jutro wykonać.Cały koszt wraz z robocizna wyniósł mnie 4200zł .Ale samochód pracuje teraz o wiele lepiej czuje się wiekszą moc samochód lepiej sie odpycha na kazdym biegu i ładnie sie wkręca na obroty
Tak więc przebiegał u mnie remont wiec sami wypowiedzcie sie co myslicie o robieniu remontu przez 8 tygodni <good job>
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
- Od: 16 lis 2010, 13:06
- Posty: 82
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA
4200zl za remont.O matko swieta,troche cenowo pojechal koles.W tej cenie dwa remonty bys zrobil
-
waldii
moim zdaniem też drogo te części wyszło, nawet drogo+
Ale jeśli remont udany to nic tylko się cieszyć i śmigać
Ale jeśli remont udany to nic tylko się cieszyć i śmigać
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
1700ziko za graty nie liczac wałka,bo to w sumie mechanik za takie rzecze powinien placic(ewidentnie jego wina) Do tego robocizna ok.1200zl takze takie sa realia
ale jak pisal marius grunt,zeby smigalo
-
waldii
kłuciłem się z nim o ten wałek i także o spalony układ zapłonowy jak oddawałem mu samochód działał ten układ a on powiedział mi ze zepsuło sie bo chciało sie zepsuc ze starości . 
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
- Od: 16 lis 2010, 13:06
- Posty: 82
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA
jak sie masy na silnik nie przykreci to modul zjarany w 5sekund.A menda kabelek lubi sie chowac przy prawej poduszce silnika 
-
waldii
Zeby nie było ze dawno zdjęć nowych nie dawałem pare nowych niestety pod domem ale za to nowym aparatem 
A przy okazji czekam na przegub od strony kierowcy oraz składam już rozpórkę na tył , a co do dokładek to leżą sobie i czekają na przypływ gotówki zeby je pomalować i ładnie pozakładać:D A madzia po moim remoncie silnika sprawuje sie świetnie silnik sie powoli dociera pracuje już cicho wcześniej zaraz po remoncie było słychac szklanki ale juz jest spoko pracuje dobrze i silnik jest o wiele żywszy
a poniżej pare fociszy 





A przy okazji czekam na przegub od strony kierowcy oraz składam już rozpórkę na tył , a co do dokładek to leżą sobie i czekają na przypływ gotówki zeby je pomalować i ładnie pozakładać:D A madzia po moim remoncie silnika sprawuje sie świetnie silnik sie powoli dociera pracuje już cicho wcześniej zaraz po remoncie było słychac szklanki ale juz jest spoko pracuje dobrze i silnik jest o wiele żywszy





[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
- Od: 16 lis 2010, 13:06
- Posty: 82
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA
Bardzo ładnie się prezentuje kolego Twoja mazda
Miałem w takim samym kolorze tylko 1,5.(super kolor ) A co do wydechu troszeczkę wystaje a tak poza tym wszystko jak najbardziej na plus 
Życzę powodzenia w dalszych modach pozdro
Życzę powodzenia w dalszych modach pozdro
- Od: 24 mar 2011, 01:42
- Posty: 36
- Skąd: Zarzecze/Podkarpacie
- Auto: Obecnie mazda 323f ba 1.8 BP
był słynny Z5
Witam kolegę z okolic:) autko faktycznie zadbane:) kiedyś chyba widziałem na żywo bo rzuciła mi się w oczy ta kratka w zderzaku:P z tym remontem silnika faktycznie kiepska sprawa wyszła...
BTW ile dałeś za przegub i jaki kupowałeś? Bo mnie też czeka lewy do roboty...
BTW ile dałeś za przegub i jaki kupowałeś? Bo mnie też czeka lewy do roboty...
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Siema mam dręczący problem od remontu silnkia.Silnik sam w sobie pracuje równo i cicho natomiast mnie doprowazda do szału stukanie szklanek. Mechanik powiedzial ze to ustanie z docieraniem silnika. Mam juz przejechane na tym silniku 800 km a klekot dalej jak z traktora . Jakies porady ? chyba wymiana ich nie wchodzi w rachube bo nie są zbytnio tanie jak radzicie bo ja czuje sie troche jak w "szybkim traktorze
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
- Od: 16 lis 2010, 13:06
- Posty: 82
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA
jaki masz zalany olej?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
chodzi mi o markę oleju, bo z tego co mi wiadomo to np. na Castrolu mazdy lubią trochę chałasować ale już na Mobilu jest cisza

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
mam zalany castrol . Poniżej filmik z pracy silnika w moim samochodzie
http://www.youtube.com/watch?v=Sl0yBur__2w
http://www.youtube.com/watch?v=Sl0yBur__2w
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
- Od: 16 lis 2010, 13:06
- Posty: 82
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości