komputer nie widzi sondy lambda – mazda 323f [BA Z5]
Strona 1 z 1
Jak w temacie po odpięciu wtyczki od sondy lambda komputer nie wykrywa błędu od sondy sprawdzałem na czujniku temperatury powietrza zasysanego albo na przepływce i od razu wyskakiwał błąd. Jak by ktoś mógł sprawdzić u siebie czy ma podobnie. Poszukuje schematu od instalacji elekt. od mazdy 323f ba a dokładnie chodzi mi o rozpiskę wtyczki od sterownika (komputera) który kabel jest od sondy
Nasze madzie są najlepsze
- Od: 5 mar 2007, 00:08
- Posty: 74
- Skąd: hrubieszow
- Auto: 323f/95r/1.5-z5/
Jak to sprawdzałeś? Wez odepnij sonde pojezdzij z jeden dzien lub dwa i wtedy sprawdz, przy krótkotrwałym odpięciu komputer nie załapie błędu, silnik musi byc rozgrzany, na zimnym silniku komputer wogóle nie bierze odczytów sondy pod uwage.
mdubik ja na odpiętej sondzie przejeździłem ok. 300 km i nie było błędu ale jak tylko podpiąłem nową sondę (zamiennik, Denso DOX-0119, dorobiona wtyczka) to wymrugało mi błąd 0134 (oxygen sensor circuit no activity detected – obwód czujnika tlenu, nie wykryto aktywności). Sprawdzałem bezpośrednio przed wpięciem wtyczki i tuż po wpięciu. Skasowałem, na razie jest bez błędów zobaczymy co będzie dalej.
A co do złącza ECM to jest tak:
Widok złącza (wtyku od strony styków):

od strony przewodów (czyli z tyłu wtyczki, jak jest wpięta):

przewód sygnałowy sondy jest w tej wtyczce biały – pin 3C
A co do złącza ECM to jest tak:
Widok złącza (wtyku od strony styków):
od strony przewodów (czyli z tyłu wtyczki, jak jest wpięta):
przewód sygnałowy sondy jest w tej wtyczce biały – pin 3C
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
ale można to łatwiej sprawdzić z tego co wiem w złączu diagnostycznym na parze pinów i a zwykłej diodzie bez żadnych rezystorów powinno wymrugać aktywność sondy
przynajmniej taką instrukcje znalazłem kiedyś na forum ewentualnie można próbować swoich sił z miernikiem ale myślę, że to trochę utrudni interpretacje wyników
- Kod: Zaznacz cały
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
przynajmniej taką instrukcje znalazłem kiedyś na forum ewentualnie można próbować swoich sił z miernikiem ale myślę, że to trochę utrudni interpretacje wyników
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kolega mdubik chciał to wedle życzenia wrzuciłem numerację pinów.
Garbage1989 dzięki za przypomnienie tego sposobu. Zupełnie wyleciał mi z głowy a pamiętam, że kiedyś już na niego trafiłem..
Garbage1989 dzięki za przypomnienie tego sposobu. Zupełnie wyleciał mi z głowy a pamiętam, że kiedyś już na niego trafiłem..
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości