Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
drogi kolego pawcio1017 według sposobu, który podałeś nie można spuścić całego płynu z układu chłodniczego!!!
Książka "Mazda 323" Thomasa Haeberle i Thomasa Nauck podaje, że całkowita pojemność układu chłodniczego w silniku B3 z manulaną skrzynią biegów wynosi 5 litrów (wg programu Autodata jest to ta sama wartość).
Tak, więc moje pytanie brzmi: dlaczego wymieniając płyn chłodzący wg Twojego sposbu (w którym są mądre i praktyczne rady) mieści się w układzie 4 litry cieczy chłodzącej a nie 5 litrów?
Reszta pozostaje w bloku silnika...
Aby go spusić należy odkręcić właściwą śrubę.
Tak samo działało to w przypadku mojej Toyoty Corroli ke70 silnik 4k rocznik 1981r. jak i w innych samochodach dowód w linku (dotyczy silnika KF):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=114957&p=2241740&hilit=spu%C5%9Bci%C4%87+p%C5%82yn+ch%C5%82odniczy+z+bloku+silnika#p2241740. (podejrzewam, że w tym samym miejscu jest korek spustowy w silniku B3)
Sposób wymiany cieczy chłodzącej w książce nie uwzględnia obecności tej śruby (chociaż jak widać jest to sprawa prosta i przydatna – niedoskonałość książki) ze względu na powszechność koncentratów na rynku 20 lat temu, gdzie takiego problemu z zalegającym starym płynem w bloku nie ma.
Tak, więc proszę nie wmawiaj mi, że w bloku nie zostaje ok. 1 litra płynu chłodzącego.
Książka "Mazda 323" Thomasa Haeberle i Thomasa Nauck podaje, że całkowita pojemność układu chłodniczego w silniku B3 z manulaną skrzynią biegów wynosi 5 litrów (wg programu Autodata jest to ta sama wartość).
Tak, więc moje pytanie brzmi: dlaczego wymieniając płyn chłodzący wg Twojego sposbu (w którym są mądre i praktyczne rady) mieści się w układzie 4 litry cieczy chłodzącej a nie 5 litrów?
Reszta pozostaje w bloku silnika...
Aby go spusić należy odkręcić właściwą śrubę.
Tak samo działało to w przypadku mojej Toyoty Corroli ke70 silnik 4k rocznik 1981r. jak i w innych samochodach dowód w linku (dotyczy silnika KF):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=114957&p=2241740&hilit=spu%C5%9Bci%C4%87+p%C5%82yn+ch%C5%82odniczy+z+bloku+silnika#p2241740. (podejrzewam, że w tym samym miejscu jest korek spustowy w silniku B3)
Sposób wymiany cieczy chłodzącej w książce nie uwzględnia obecności tej śruby (chociaż jak widać jest to sprawa prosta i przydatna – niedoskonałość książki) ze względu na powszechność koncentratów na rynku 20 lat temu, gdzie takiego problemu z zalegającym starym płynem w bloku nie ma.
Tak, więc proszę nie wmawiaj mi, że w bloku nie zostaje ok. 1 litra płynu chłodzącego.
- Od: 4 paź 2010, 19:57
- Posty: 12
- Skąd: Łuków
- Auto: 323 bg B3 1.3 16v 3dr htb
Jeremy87 nie rozumiem Twojej ironii w poprzednim poście chyba że jakoś źle odebrałem Twoje słowa. To tak drogą wstępu.
Co do książki "Sam naprawiam" – owszem często z niej korzystałem, jest bardzo przydatna ale doskonale sobie zdaję sprawę że jest w niej sporo błędów. Równie dobrze można powiedzieć że i link z forum nie jest dowodem – bo ludzie też się mylą
Ja zmieniałem w mojej 323BG i weszło ok 4,5l i jakoś nie przyszło mi do głowy zastanawiać się czy może nie jest 200ml za dużo czy za mało. Odpowietrzone było i stan również.
A więc nie mówię że owa śruba nie istnieje tylko zadajmy sobie pytanie jaki jest sens tak sobie komplikowac życie. Jestem na 100% pewny że gdybyś pojechał z płynem do każdego warsztatu to zmienili by ci go w sposob podany przeze mnie i owy sposob nie niesie za sobą żadnych konsekwencji. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że np. w nagrzewnicy czy w niektórych załamaniach węży (poziomych) i tak zostaną śladowe ilości starego płynu nawet przy spuszczaniu go twoją magiczną "śrubką"
(mam nadzieje, że przez ten fakt będziesz mógł spać spokojnie w nocy)
A jak już jesteśmy tacy pedantyczni to nie wiem czy jesteś świadomy, że koncentrat płynu chłodniczego nie jest sam w sobie odporny na docelowo niskie temperatury i dopiero rozcieńczenie go w odpowiednich proporcjach robi go użytecznym...
A więc uważam, że bez sensu komplikujesz sobie życie i szukasz problemów na siłę. Tyle ode mnie – pozdrawiam
Co do książki "Sam naprawiam" – owszem często z niej korzystałem, jest bardzo przydatna ale doskonale sobie zdaję sprawę że jest w niej sporo błędów. Równie dobrze można powiedzieć że i link z forum nie jest dowodem – bo ludzie też się mylą
A więc nie mówię że owa śruba nie istnieje tylko zadajmy sobie pytanie jaki jest sens tak sobie komplikowac życie. Jestem na 100% pewny że gdybyś pojechał z płynem do każdego warsztatu to zmienili by ci go w sposob podany przeze mnie i owy sposob nie niesie za sobą żadnych konsekwencji. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że np. w nagrzewnicy czy w niektórych załamaniach węży (poziomych) i tak zostaną śladowe ilości starego płynu nawet przy spuszczaniu go twoją magiczną "śrubką"
A jak już jesteśmy tacy pedantyczni to nie wiem czy jesteś świadomy, że koncentrat płynu chłodniczego nie jest sam w sobie odporny na docelowo niskie temperatury i dopiero rozcieńczenie go w odpowiednich proporcjach robi go użytecznym...
A więc uważam, że bez sensu komplikujesz sobie życie i szukasz problemów na siłę. Tyle ode mnie – pozdrawiam


Panowie, zlewając stary płyn chłodniczy, zawsze zostanie w układzie(blok, kanały) jakaś ilość płynu.
Tym nie ma się co przejmować, po prostu wlać nowy, odpowietrzyć i śmigać
A tak na marginesie, miałem już 5 mazd 323 i w żadnej nie spotkałem korka spustowego na bloku silnika
Tym nie ma się co przejmować, po prostu wlać nowy, odpowietrzyć i śmigać
A tak na marginesie, miałem już 5 mazd 323 i w żadnej nie spotkałem korka spustowego na bloku silnika
jeremy87 jeżeli aż tak Ci zależy na spuszczeniu tego 1l gdzie podejrzewam że nawet tyle niema to wyjmij pompę wody a jeśli się boisz że w zimę ci zamarznie to kup taki przyrząd do sprawdzania wytrzymałości płynu chłodniczego. Mojej matce przed zimą wymieniałem płyn w dieslu gdzie powinno wejść 7czy 8l weszło lekko ponad 5 może 6 a miała zalane przez poprzedniego właściciela tylko wodą i ani razu nic nie zamarzło gdzie byłem w robocie na noc samochód stał na mrozie a były mrozy i po -30 w tą zimę i odpalałem o 6 rano gdzie nadal mróz ładnie trzymał i żadnych problemów nie miałem nic mi nigdy nie zamarzło 
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
mam taki problem że cieknie mi z pedału sprzęgła na dywaniki kierowcy płynu hamulcowego niby nie dużo ubywa ale cały czas mam plamy na dywanikach i jestem pewien że z pedału sprzęgła bo jest wyraźnie widoczny ślad co w taki razie mam zrobić co wymienić i jaki może być tego koszt??
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
patryk240 napisał(a):mam taki problem że cieknie mi z pedału sprzęgła na dywaniki kierowcy płynu hamulcowego niby nie dużo ubywa ale cały czas mam plamy na dywanikach i jestem pewien że z pedału sprzęgła bo jest wyraźnie widoczny ślad co w taki razie mam zrobić co wymienić i jaki może być tego koszt??
W tym wątku masz problem wyjaśniony
viewtopic.php?f=127&t=127363
Mam takie pytanko bo będę musiał niedługo wymienić matce pompę hamulcową i każdy tak strasznie mówi o tym jak się pompa zapowietrzy to są z tym wielkie problemy. Po wymianie będzie zapowietrzona więc moje pytanie brzmi czy układ hamulcowy z zapowietrzoną pompą się jakoś specjalnie odpowietrza 
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Wie ktoś czy nowy uszczelniacz wału ten przedni od rozrządu wchodzi ciężko czy bez większych problemów
bo ktoś przy moim silniku już go wymieniał wcześniej i spierniczyl robotę gdyż do okoła gniazda w które wkładamy uszczelniacz powinien być taki kołnierz a go niema są tylko ślady że został wycięty i oryginalny zimering o wymiarach 34x48x7 był za mały więc zamówiłem większy 34x50x7 ale ten też wszedł dosyć łatwo
myślę nad użyciem silikonu by to jeszcze uszczelnic albo jeszcze większy zimering
ze starego za dużo nie zostało i nie idzie zczytac wymiaru
bo ktoś przy moim silniku już go wymieniał wcześniej i spierniczyl robotę gdyż do okoła gniazda w które wkładamy uszczelniacz powinien być taki kołnierz a go niema są tylko ślady że został wycięty i oryginalny zimering o wymiarach 34x48x7 był za mały więc zamówiłem większy 34x50x7 ale ten też wszedł dosyć łatwo
myślę nad użyciem silikonu by to jeszcze uszczelnic albo jeszcze większy zimering
ze starego za dużo nie zostało i nie idzie zczytac wymiaru
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
- Od: 24 sie 2011, 13:15
- Posty: 122
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323f BG
A sprawdzałeś czy w "Sam naprawiam..." nie podali?

w książce sam naprawiam nic niema na ten temat
wymiary oryginalnego to 34x48x7 ale taki okazał się za mały bo ktoś coś wcześniej modzil przy tym
wymiary oryginalnego to 34x48x7 ale taki okazał się za mały bo ktoś coś wcześniej modzil przy tym
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
- Od: 24 sie 2011, 13:15
- Posty: 122
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323f BG
Myślę że spokojnie idzie to wymienić bez strachu,panikują ci co najpierw się wzieli a później nie wiedzieli co i jakpatryk240 napisał(a):Mam takie pytanko bo będę musiał niedługo wymienić matce pompę hamulcową i każdy tak strasznie mówi o tym jak się pompa zapowietrzy to są z tym wielkie problemy. Po wymianie będzie zapowietrzona więc moje pytanie brzmi czy układ hamulcowy z zapowietrzoną pompą się jakoś specjalnie odpowietrza
a jakiś czas temu ktoś szukał 4x4 mazdy? to macie


- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Jak ja wymieniałem szybę przednią to ta uszczelka była z nią wklejana więc raczej bez wyjęcia szyby to chyba nie ale pomyśl nad jakąś inną listwą którą będziesz mógł przykleić na szybę tak że zakryje tą szparę albo coś innego a tą wywalić
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość