ABS – Problemy i pytania/wątek zbiorczy
Ja w ogóle proponowałbym żeby ktoś założył temat dotyczący sprawdzania błędów . Konkretnie chodzi mi jak podłączyć i odczytywać błędy , i co najważniejsze czego dotyczy dany błąd ..... gdzie zaglądnąć aby go wykluczyć 
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
krzysiekkk napisał(a):Ostatnio zapaliła mi się kontrolka abs zrobiłem diagnostykę i pokazało mi błędy: 12, 22, 51, 61 ktoś pomoże w interpretacji?
12 – speed sensor – lewy przod
22 – hydraulic modulator selenoid velve – RH front
51 – system relay
61 – ECU
czyli wyglada, ze masz calosc przodu walnieta... za duzo roznych elementow... poszukalbym w okablowaniu...
prosze bardzo
EDIT:
krzysiekkk, przepraszam pomylilem sie z odczytem za pierwszym razem...
teraz juz poprawilem... patrz post wyzej
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam,
panowie wczoraj mialem bardzo dziwną sytuacje, rano wymieniałem tarcze i klocki w swoim xedzie z tyłu. Potem pojechalem do pracy było wszystko ok. Gdy wracałem z pracy i wjeżdzalem na parking po zatrzymaniu zaczeła mi mrugac kontrolka ABS po czym auto zaczeło tracic obroty i zapalila sie kontrolka ręcznego ( wykrzyknik) Zgasiłem auto zeby sprawdzic czy po odpaleniu ponownie bedzie sie swiecic i
... nie moge odpalic. Jak przekręcam kluczyk auto jakby stuka a zero kręcenia. Dodam ze przy parkowaniu zahaczyłem lewym kolem o krawęznik i jakby cos stuknęło. Czy ktos sie orientuje o co kaman??? Bo to troche irytujące :/
edit:
Hmm poszperałem troche w necie o tych problemach i znalazlem kilka powodów takiego zachowania. Jednym z nich jest akumulator, który zekomo jest za słaby i przez to wywala błąd. Więc poszedłem miernikiem sprawdzic jak tam mój wygląda. Okazało sie ze na wyłączonym silniku jest 11V, a jak włączylem silnik .. o dziwo!! tylko 10V i spada Więc chyba wina lezy własnie po tej stronie i niestety chyba mi alternator nie ładuje.
Prosiłbym o potwierdzenie mojej teori jesli ktos sie juz spotkał z takim czyms'
pozdrawiam
panowie wczoraj mialem bardzo dziwną sytuacje, rano wymieniałem tarcze i klocki w swoim xedzie z tyłu. Potem pojechalem do pracy było wszystko ok. Gdy wracałem z pracy i wjeżdzalem na parking po zatrzymaniu zaczeła mi mrugac kontrolka ABS po czym auto zaczeło tracic obroty i zapalila sie kontrolka ręcznego ( wykrzyknik) Zgasiłem auto zeby sprawdzic czy po odpaleniu ponownie bedzie sie swiecic i

edit:
Hmm poszperałem troche w necie o tych problemach i znalazlem kilka powodów takiego zachowania. Jednym z nich jest akumulator, który zekomo jest za słaby i przez to wywala błąd. Więc poszedłem miernikiem sprawdzic jak tam mój wygląda. Okazało sie ze na wyłączonym silniku jest 11V, a jak włączylem silnik .. o dziwo!! tylko 10V i spada Więc chyba wina lezy własnie po tej stronie i niestety chyba mi alternator nie ładuje.
Prosiłbym o potwierdzenie mojej teori jesli ktos sie juz spotkał z takim czyms'
pozdrawiam
- Od: 8 lip 2008, 16:09
- Posty: 65
- Skąd: Kalisz
- Auto: Xedos 6 2.0 '99
tak, zgadza sie... masz padniety aku...
jak juz go naladujesz, to sprawdz wszystkie obwody... a zwlaszcza napiecie ladowania...
prawdopodobnie alternator i/lub stabilizator wysiadl...
daj znac o efektach...
jak juz go naladujesz, to sprawdz wszystkie obwody... a zwlaszcza napiecie ladowania...
prawdopodobnie alternator i/lub stabilizator wysiadl...
daj znac o efektach...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
a kontrolka od ładowania nie zapaliła Ci się podczas jazdy? powininna się zapalić duecie z wykrzyknikiem
ewidentnie brak ładowania – alternator do regeneracji lub wymiany – jeśli będziesz naprawiał to wymień sobie od razu łożyska (duże i małe) – wymiary i oznaczenia podawałem kiedyś na forum.
pozdr
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Ja proponuje sprawdzić czy alternator daje jakieś napięcie. Najlepiej bezpośrednio na alternatorze.
U mnie był problem z jedna kostką (znajduje się niedaleko złącza diagnostic) Jeden kabelek nie przewodził prądu i przez to paliły się kontrolki wykrzyknika i aku. No i oczywiście nie było ładowania. Zrobiłem kabelek i wszystko jak ręką odjął.
U mnie był problem z jedna kostką (znajduje się niedaleko złącza diagnostic) Jeden kabelek nie przewodził prądu i przez to paliły się kontrolki wykrzyknika i aku. No i oczywiście nie było ładowania. Zrobiłem kabelek i wszystko jak ręką odjął.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
Dokładnie kociak. Poczytałem wczoraj na necie o tym i znalazłem właśnie ze to częsty problem to zachodzenie śniedzią kabli. Po zmierzeniu napięcia i stwierdzeniu ze coś jest nie halo dorwałem się do tej kostki.

Znajduje się ona dokładnie jak na zdjęciu, koło złącza diagnostic jak pisał kociak. Czarno-żółta kostka, żeby ją rozpiąć trzeba podważyć śrubokrętem taki zatrzask umieszczony na jednej ze stron.

Kostka nie nadawała się do naprawy więc pojechałem na auto-złom, dorwałem kostkę z 4 kabelkami z obu stron i postanowiłem zrobić mały przeszczep


Po zamontowaniu wszystkiego i sprawdzeniu napięcia na włączonym silniku woltomierz wskazywał 14,6V – autko nie wyświetla juz zadnych błędów no i co najważniejsze nie było to nic poważnego i "drogiego" w naprawie.
pozdrawiam

Znajduje się ona dokładnie jak na zdjęciu, koło złącza diagnostic jak pisał kociak. Czarno-żółta kostka, żeby ją rozpiąć trzeba podważyć śrubokrętem taki zatrzask umieszczony na jednej ze stron.

Kostka nie nadawała się do naprawy więc pojechałem na auto-złom, dorwałem kostkę z 4 kabelkami z obu stron i postanowiłem zrobić mały przeszczep


Po zamontowaniu wszystkiego i sprawdzeniu napięcia na włączonym silniku woltomierz wskazywał 14,6V – autko nie wyświetla juz zadnych błędów no i co najważniejsze nie było to nic poważnego i "drogiego" w naprawie.
pozdrawiam
- Od: 8 lip 2008, 16:09
- Posty: 65
- Skąd: Kalisz
- Auto: Xedos 6 2.0 '99
Dzisiaj sprawdzę u mnie tą kostke 
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Ja mam takie małe ,szybkie pytanko :
-czy do xeda są robione zamienniki czujników abs? ,bo sprawa przedstawia sie nastepujaco :
-Pisałem do Carspeed o jakis zamiennik to w odpowiedzi dostałem ,że niema zamienników a Ori 1800
-na allegro wyczaiłem taki czujnik :
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-xed ... 61276.html
Pisałem z gościem ,podałem mu Vin i stwierdził że sie nadaje napewno .Teraz mam troche niejasną sprawe
czy zaryzykowac i kupic od niego ,badz szukac uzywanego czujnika ,badz czujnika z zwrotnica -co mi sie najmniej uśmiecha
-czy do xeda są robione zamienniki czujników abs? ,bo sprawa przedstawia sie nastepujaco :
-Pisałem do Carspeed o jakis zamiennik to w odpowiedzi dostałem ,że niema zamienników a Ori 1800
-na allegro wyczaiłem taki czujnik :

Pisałem z gościem ,podałem mu Vin i stwierdził że sie nadaje napewno .Teraz mam troche niejasną sprawe
czy zaryzykowac i kupic od niego ,badz szukac uzywanego czujnika ,badz czujnika z zwrotnica -co mi sie najmniej uśmiecha
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Ja powiem tak, zapytaj gościa czy w razie gdyby nie pasował możesz go zwrócić.
Wg mnie on powinien pasować bo i kształtem odpowiada. Z tego co mnie wiadomo sporo części pasuje od forda probe więc może warto spróbować.
Jeżeli OEM kosztuje tyle co piszesz to cena tego jest 9x mniejsza a to sporo.
Pozdrawiam
Wg mnie on powinien pasować bo i kształtem odpowiada. Z tego co mnie wiadomo sporo części pasuje od forda probe więc może warto spróbować.
Jeżeli OEM kosztuje tyle co piszesz to cena tego jest 9x mniejsza a to sporo.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No właśnie ,za kawałek druta ,cewki i plastiku,magnesu to Mazda sie sporo ceni ,ale cóż zaryzykuje i dam znac jaki efekt
Edit:
Wymieniłem czujnik na używany orginał – roboty około 2-3 h (urwała mi sie sruba mocujaca czujnik),
wyszło mnie to 100 zeta+ poszarpane nerwy z demontazem ale wsio działa jak nalezy
Edit:
Wymieniłem czujnik na używany orginał – roboty około 2-3 h (urwała mi sie sruba mocujaca czujnik),
wyszło mnie to 100 zeta+ poszarpane nerwy z demontazem ale wsio działa jak nalezy
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Odgrzeję temat i opiszę swój problem...
Wczoraj wracałem z Wrocławia... W pewnym momencie zaczął mi wariować obrotomierz, po chwili wskazówka położyła się na 0. Chwilę później to samo zrobił prędkościomierz... Jakieś 10km dalej auto zaczęło się dusić, ale na wolnych obrotach chodziło równo. W końcu zgasło. Próba odpalenia zakończona porażką. Akumulator doszczętnie wyssany
Znaczy się brak ładowania.
Kontrolki od ładowania i wykrzyknik świecą mi się od kiedy kupiłem auto – brak styku na szarej kostce między akumulatorem i skrzynką bezpieczników...
Mam nadzieję, że u mnie to też będzie wina tej drugiej kostki i nie będzie trzeba wyjmować alternatora
Wczoraj wracałem z Wrocławia... W pewnym momencie zaczął mi wariować obrotomierz, po chwili wskazówka położyła się na 0. Chwilę później to samo zrobił prędkościomierz... Jakieś 10km dalej auto zaczęło się dusić, ale na wolnych obrotach chodziło równo. W końcu zgasło. Próba odpalenia zakończona porażką. Akumulator doszczętnie wyssany
Kontrolki od ładowania i wykrzyknik świecą mi się od kiedy kupiłem auto – brak styku na szarej kostce między akumulatorem i skrzynką bezpieczników...
Mam nadzieję, że u mnie to też będzie wina tej drugiej kostki i nie będzie trzeba wyjmować alternatora
- Od: 17 gru 2011, 10:38
- Posty: 68
- Skąd: Wrocław
No nie wiem... Sprawdziłem tą kostkę dzisiaj i jest całkowicie zaśniedziała, a jeden pin się rozleciał jak ją rozpiąłem...
Problem z układem zapłonowym byłby przyczyną rozładowania aku?
Na wolnych obrotach silniczek chodził równiutko
Dodam, że jakiś tydzień temu wylałem tam z 0,5l wody jak uzupełniałem płyn do spryskiwaczy
Problem z układem zapłonowym byłby przyczyną rozładowania aku?
Na wolnych obrotach silniczek chodził równiutko

Dodam, że jakiś tydzień temu wylałem tam z 0,5l wody jak uzupełniałem płyn do spryskiwaczy

- Od: 17 gru 2011, 10:38
- Posty: 68
- Skąd: Wrocław
Mazda wróciła do żywych
Kostka zastąpiona została konektorkami, każdy z osobna dostał koszulkę termokurczliwą i wszystko razem owinąłem taśmą izolacyjną...
Woda – mam nadzieję – już się tam nie dostanie
Kontrolka od ładowania i wykrzyknik zgasły więc szara kostka obok nie była przyczyną ich świecenia jak wcześniej pisałem (tak wyczytałem na forum)
Napięcie na akumulatorze na włączonym silniku: 14.05V
Koszt naprawy:
8 x 0,2zł – konektorki
4zł – koszulki termokurczliwe (chociaż tak na prawdę wykorzystałem może 1/20 z tego co kupiłem
)
Pierwotnie chciałem dać kostkę ale uznałem, że lepiej dać konektorki i zabezpieczyć kable przed wodą
Woda – mam nadzieję – już się tam nie dostanie

Kontrolka od ładowania i wykrzyknik zgasły więc szara kostka obok nie była przyczyną ich świecenia jak wcześniej pisałem (tak wyczytałem na forum)
Napięcie na akumulatorze na włączonym silniku: 14.05V
Koszt naprawy:
8 x 0,2zł – konektorki
4zł – koszulki termokurczliwe (chociaż tak na prawdę wykorzystałem może 1/20 z tego co kupiłem
Pierwotnie chciałem dać kostkę ale uznałem, że lepiej dać konektorki i zabezpieczyć kable przed wodą
- Od: 17 gru 2011, 10:38
- Posty: 68
- Skąd: Wrocław
Witam
A u mnie jest taki problem, że po włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka akumulatora, ABS, wykrzyknik i czerwona od światła nad wykrzyknikiem... po zapaleniu auta zmierzyłem że ładowanie jest ale te kontrolki co wymieniłem włącznie z akumulatorem świecą i nie gasną. Co może być przyczyną? ładowanie jest i to dobre wszystko działa... przy uruchamianiu zapłonu nie słychać też pompy wspomagania, tak jak by samochód przechodził w stan serwisowy.
A u mnie jest taki problem, że po włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka akumulatora, ABS, wykrzyknik i czerwona od światła nad wykrzyknikiem... po zapaleniu auta zmierzyłem że ładowanie jest ale te kontrolki co wymieniłem włącznie z akumulatorem świecą i nie gasną. Co może być przyczyną? ładowanie jest i to dobre wszystko działa... przy uruchamianiu zapłonu nie słychać też pompy wspomagania, tak jak by samochód przechodził w stan serwisowy.
-
luke9996
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6