a moze ktos ma dostep do hamowni i sprawdzi autko na BIO i porowna do zwyklej ropki?:)
PS: kumpel z bloku od pol roku ma Fiata Doblo (MULTIJET 2007r 1.3JTD) i od kilku tygodni przestawil sie na BIO ze wzgledu na cene, doszel do wniosku ze swoja polowka ze chyba zaryzykuja i na chwile obecna twierdzi ze nie ma roznicy poza cena. Jak padnie to dam znac:)
Bioester – Kto leje?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Zatankowałem do 626 GW DiTD '99 pół na pół bioestru i zwykłego ON.
Różnicy nie widzę, będę lał go aż do zimy i jak padnie też dam znać. Chociaż po poprzednich wypowiedziach sądzę, biorąc pod uwagę to, że niektórzy zrobili na bioestrze dziesiątki tysięcy kilometrów, nastąpi to nieprędko. W zasadzie nawet gdyby przytykało bardziej filtry to i tak nadal się opłaca bo filtr się zwraca już przy pierwszym tankowaniu. A niech mi się nawet rozpuszczą uszczelki, za te oszczędności można kupić nowe, te z polietylenu.
Skoro nie widać różnicy – po co przepłacać?
Różnicy nie widzę, będę lał go aż do zimy i jak padnie też dam znać. Chociaż po poprzednich wypowiedziach sądzę, biorąc pod uwagę to, że niektórzy zrobili na bioestrze dziesiątki tysięcy kilometrów, nastąpi to nieprędko. W zasadzie nawet gdyby przytykało bardziej filtry to i tak nadal się opłaca bo filtr się zwraca już przy pierwszym tankowaniu. A niech mi się nawet rozpuszczą uszczelki, za te oszczędności można kupić nowe, te z polietylenu.
Skoro nie widać różnicy – po co przepłacać?
- Od: 30 sie 2009, 22:43
- Posty: 27
Tak testował to jeden Pan, zalał na BLISKIEJ bo się pomylił z zwykłym dieslem w VOLVO V70, silnik do wymiany i jakieś 60 tys w plecy. auto nowe na gwarancji miał. naprawa gwarancyjna w grę nie wchodziła ponieważ w instrukcji obsługi wyraźnie miał napisane że : Bio dodatku nie więcej niż 5% w ON. głośno o tym było w TVN Turbo- turbokamera czy coś takiego. wiem który to Pan. wiec to nie tylko nowinka z TVN Turbo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 2 sie 2009, 20:08
- Posty: 13
Witam,
Zalałem trzy dni temu do swojej Premacy takie paliwo jak BIOESTER.I to cały bak.Od samego początku zaczęło się coś dziwnego dziać.Nie miała mocy,gasła podczas jazdy na wolnych obrotach, dochodziła podczas jazdy do max 2500 obrotów a przy tym miała 70-80 km/h.Miała problemy z odpalaniem.Po trzech dniach jazdy samochód zaczął jechać.Nie gaśnie na wolnych obrotach, jedzie już normalnie tylko z rury czuć inny zapach.Cóż mozna powiedzieć, raczej nie będę już lał tego paliwa do baku.doleję teraz normalnego ON i zmieszam to co pozostało w baku.Mimo iż autko zaczyna już jeździć jakoś normalnie, to daruję sobie już Bioester.
Raczej nie polecam tego paliwa.
Zalałem trzy dni temu do swojej Premacy takie paliwo jak BIOESTER.I to cały bak.Od samego początku zaczęło się coś dziwnego dziać.Nie miała mocy,gasła podczas jazdy na wolnych obrotach, dochodziła podczas jazdy do max 2500 obrotów a przy tym miała 70-80 km/h.Miała problemy z odpalaniem.Po trzech dniach jazdy samochód zaczął jechać.Nie gaśnie na wolnych obrotach, jedzie już normalnie tylko z rury czuć inny zapach.Cóż mozna powiedzieć, raczej nie będę już lał tego paliwa do baku.doleję teraz normalnego ON i zmieszam to co pozostało w baku.Mimo iż autko zaczyna już jeździć jakoś normalnie, to daruję sobie już Bioester.
Raczej nie polecam tego paliwa.
- Od: 8 lut 2010, 23:59
- Posty: 21
- Skąd: Lublin/Niemce
- Auto: Mazda Premacy 2,0D '00
Wiem, że wątek stary – ale nie mogę się powstrzymać żeby nie odpowiedzieć na powyższego posta. Silnik Ci pracował nierówno, ponieważ Biodiesel wyczyścił Ci bak
. Jak raz to przeszedłeś to nie tankuj już brudnej ropy
.
Do Admina:
Odp. może się przydać dla innych
Do Admina:
Odp. może się przydać dla innych
- Od: 4 gru 2011, 21:06
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GY (2007-12)
ruby81 napisał(a):VOLVO V70 ... w instrukcji obsługi wyraźnie miał napisane że : Bio dodatku nie więcej niż 5% w ON
Ciekawe... no to wszystkie VOLVO 70 w dieslu od 15 lutego 2012r. nie powinny już jeździć

cytat:
"Do niedawna udział biokomponentów w oleju napędowym wynosił 5 procent, ale w połowie lutego, bez najmniejszego rozgłosu, czy nawet najmniejszej informacji, dominujące na polskim rynku rafinerie zaczęły stosować aż 7-procentowy dodatek biokomponentów"
"Przedstawiciele obu koncernów, ... , przyznają, że takie paliwo jest już na prawie wszystkich stacjach, ale nie widzą potrzeby informowania o tym klientów, ponieważ w świetle obecnych przepisów jest to zwykły olej napędowy
źródło:http://www.mototok.pl/Coraz-mniej-diesla-w-dieslu-rafinerie-po-cichu-zwiekszaja-udzial-biokomponentow-a1659
Jakby ktoś chciał "ponarzekać" na "dominujące na polskim rynku rafinerie" albo udowadniać wyższość stacji X nad Y
" choć koncerny paliwowe niechętnie mówią o tej zmianie, to wiemy, że prawie wszystkie stacje szybko dostosowały swoje paliwo do obowiązujących norm .... Firma BP zawsze stosuje się do obowiązujących przepisów prawa. Podobnie jest w przypadku rozporządzenia jakościowego dla oleju napędowego, co oznacza, że olej napędowy sprzedawany na stajach BP spełnia wymagania przedmiotowego rozporządzenia – powiedziała nam Magdalena Kandefer, rzeczniczka BP"
żródło : http://moto.onet.pl/1658466,1,czy-nowe-paliwo-zaszkodzi,artykul.html?node=13
Tak więc niestety wszyscy tankujemy ON z bio
edit:
Renówki też trzeba postawić na "kołki"brii napisał(a):Po lekturze info od Renaulta wiem, że dopuszczają oni tylko 5% zawartości czystego BIODIESLa w ON

- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości