Czy da się sprawdzić cewki? Błąd P0300

Postprzez tadziol » 29 mar 2012, 10:01

decadent napisał(a):Sprawdź sam luzy – pisałem instrukcję – byle nie na ciepłym w przeciwieństwie do tego co napisał kolega...

rozumiem,że 90 % czasu pracy silnika przypada wtedy,kiedy jest zimny.
jak madzia śmiga na rozgrzanym silniku do nominalnej temperatury pracy,to zdarza się to sporadycznie hahaha
WM podaje swoje,a praktyka i życie swoje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez decadent » 29 mar 2012, 10:27

Instrukcja serwisowa mówi wyraźnie – sprawdzanie luzów zaworowych na zimnym silniku – podane wartości są dla silnika o temp około 20 stopni.

Jeżeli chodzi o drgania to są zawsze, nawet w tym FS'ie, tyle że nie zawsze odczuwa się je pod nogami i na kierze. Może jak są małe przebiegi to się nie odczuwa wcale... Moim zdaniem przyczyna przenoszenia się drgań na karoserię ni elezy po stronie silnika...
U mnie drgania są bez znaczenia czy 600 czy 750, dopiero od 800 nie są odczuwalne na kierze i pod nogami.
Ostatnio jednak tak jakby się zmniejszyły u mnie te wibracje – teraz mi nie przeszkadzają – albo olej (teraz 5w 30), albo wiosna.... Ciekawe, że zauważyłem te wibracje pierwszy raz półtora roku temu po zmianie oleju na 5w 40...
Bolo, ciekawe czy na 750 też drżałaby u Ciebie tablica. Tak czy siak powinieneś ustawić mniej więcej na 750, biorąc pod uwagę, że mazda nie jest nowa. Ale jak Ci nie przeszkadza to może być i 600....
No i zrobił sie OT
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez jacobs » 29 mar 2012, 23:56

Teraz to napewno sprawdzę wszystkie możliwe przyczyny – pękł mi pasek rozrządu <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez decadent » 30 mar 2012, 08:56

Uuuuu.... jakie zniszczenia ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez jacobs » 30 mar 2012, 09:07

Nie wiem jeszcze, teoretycznie brak ,bo silnik bezkolizyjny.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bo_Lo » 30 mar 2012, 18:56

decadent napisał(a):Bolo, ciekawe czy na 750 też drżałaby u Ciebie tablica. Tak czy siak powinieneś ustawić mniej więcej na 750, biorąc pod uwagę, że mazda nie jest nowa. Ale jak Ci nie przeszkadza to może być i 600....
No i zrobił sie OT

kurde nie pamietam w ktora strone krecic ta sruba zeby zwiekszyc obroty..zgodnie ze wskazowkami zegara czy odwrotnie?pol obrotu wystarczy??
kurde jeszcze paska tez nie wymienialem od zakupu..musi wytrzymac do 10tego :P
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez xedos1972 » 30 mar 2012, 19:45

w prawo wkręcasz w lewo wiadomo
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 30 mar 2012, 20:02

xedos1972 napisał(a):w prawo wkręcasz w lewo wiadomo

no ze wkrecam to wiem :) ale wtedy obroty wzrastaja czy spadaja?pytam bo ostatnio jak przekrecilem o caly obrot to reakcji zadnej nie bylo wiec wrocilem do poprzedniego polozenia sruby(oczywiscie w tryb.serw)za to po wyl trybu serw. obroty wariowaly przez dwa dni(w bg tez tak bylo po regulacji)
i o ileile obrotu przekrecic?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jacobs » 30 mar 2012, 20:42

A czysciles zawor IAC i/lub EGR? Moze to Ci poprawi obroty. A sruba z tego co pamietam wykrecajac zwieksza sie obroty.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bo_Lo » 30 mar 2012, 21:06

EGRa nie ruszalem,gdzie go znajde i jak wyczyscic?(chociaz bledow komp nie wywala)
a co to ten zawor IAC?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez xedos1972 » 30 mar 2012, 21:13

wykręcają zwiększasz kanał przelotowy powietrza poza przepustnicą , po regulacji obrotów nie powinny wariować , czyszczenie krokowca się kłania

IAC – Idle Air Control Valve \ Zawór Obejściowy
Zawór regulujący obroty biegu jałowego ( dopływ powietrza do silnika )

Zadaniem silnika krokowego jest korekta składu mieszanki na podstawie wskazań płynących z sondy lambda. Krokowiec poprzez otwarcie lub zamknięcie doprowadza więcej lub mniej powietrza, co skutkuje zubożeniem lub wzbogaceniem mieszanki. Powietrze pobiera PRZED przepustnicą i przekazuje je ZA przepustnicę ,stanowi on równoległy do przepustnicy obwód dostarczania powietrza .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez jacobs » 30 mar 2012, 22:37

bolo2610 napisał(a):EGRa nie ruszalem,gdzie go znajde i jak wyczyscic?(chociaz bledow komp nie wywala)a co to ten zawor IAC?

Obydwa przy przepustnicy. Nie wiem dokładnie jak jest w ZL'u, ale w Protege5 często amerykanie mają problem z EGR'em i właśnie wtedy też obroty skaczą.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez decadent » 30 mar 2012, 23:04

Zgadza się Xedos dobrze mówi, po regulacji obrotów nie powinny wariować, co prawda dochodzą do ustawionego poziomu po jakimś czasie, może i po tych dwóch dniach, ale nie wariują... Trzeba wyczyścić IAC, czyli krokowiec, a właściwie jego zawór. Zawór egr jeszcze prościej zdemontować, ale wyczyścić trochę ciężej... dwie śruby tylko....

Odnośnie rozrządu – bezkolizyjny nie oznacza, że nic się nie popsuje, jak pasek się zerwie. Niemniej jednak zniszczenia będą relatywnie niewielkie. Podobno jakieś dźwigienki wykrzywia, a naprawa nie jest wcale tania..
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez jacobs » 31 mar 2012, 14:15

Najpierw musza byc jakies dzwigienki, zeby sie mialo co wykrzywic. Jedyne co moglo sie popsuc to zawory, ale to niedlugo sprawdze ,bo juz pol silnika rozebrane :)

Nie robmy OT.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez decadent » 31 mar 2012, 21:06

No zawory zawsze, a te dźwigienki to właśnie nie wiem o co chodzi – ktoś takiego sformułowania użył gdzieś na forum...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bo_Lo » 31 mar 2012, 21:07

a jakies zdjecie tego EGRa?co do fixujacych obrotow po regulacji to w Bg tez tak mialem.nie tyle co wariuja tylko czsem podchodza na ok 1500 i sie tak utrzymuja(zwlaszcza przez pierwsze kilometry po odpaleniu) , po kilku minutach spadaja gwaltownie na swoje miejsce(tzn ok 800) po przegazowce znow podchodza na 1500 i tak dalej .takie szopki dzieja sie przez ok dwa dni i ustepuja.ponoc to norma-komputer sie kalibruje i uczy stylu kierowcy.byc moze u mnie trwa to az dwa dni bo malo jezdze i krotkie odcinki np 5km do pracy i wieczorem 5 km do domu
xedos1972 napisał(a):czyszczenie krokowca się kłania

normalnie na codzien obroty nie faluja ,tylko po regulacji .w BG trwalo to dluzej-ok2 dni.w BJ jeden dzien i w mniejszym stopniu.jednak ogolnie na codzien silnik chodzi tak jakby mial za niskie obroty troszke-drzy lekko jakby na granicy za niskich obrotow i czuc jakby delikatnie wypadajace zaplony.wskazowka jest tak minimalnie jedna kreska nad polowa skali wiec mysle ze ok 650.ciut za nisko moim zdaniem
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jacobs » 31 mar 2012, 21:41

bolo2610 napisał(a):a jakies zdjecie tego EGRa?

http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... h-Idle-Fix
Powinien być podobny u Ciebie. Ale ja na razie odpuściłem, śruby są tak skorodowane, że strach je mocniej pociągnąć, a nie chce narazie zrobić sobie kolejnego kłopotu <cisza>
bolo2610 napisał(a):ponoc to norma-komputer sie kalibruje i uczy stylu kierowcy.byc moze u mnie trwa to az dwa dni bo malo jezdze i krotkie odcinki np 5km do pracy i wieczorem 5 km do domu

Co za ściema. Komputer się kalibruje tylko jak na długo odłączysz akumulator. Cała procedura trwa jakieś 5 minut.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bo_Lo » 31 mar 2012, 21:59

jacobs napisał(a):Co za ściema. Komputer się kalibruje tylko jak na długo odłączysz akumulator. Cała procedura trwa jakieś 5 minut.

co mam ci powiedziec...w bG tak mialem to wiem,w BJ troche krocej ale tez na poczatku przy pierwszym odpaleniu po trybie serwisowym obroty troche fixowaly ,ale moze masz racje ze tylko kilka minut.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez decadent » 31 mar 2012, 23:39

Tak właśnie wygląda ten egr – jak pisałem dwie śruby to chodziło mi o mocowanie do kolektora. Te śrubki na krzyżak tez bałbym się ruszać... ja u siebie przeczyściłem te kanały dolotowe...

Ale te obroty to raczej nie egr, krokowiec najpewniej
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 1 kwi 2012, 10:09

problemem falujących obrotów może być EGR ale nie musi , wiadomo wprowadza ponownie do obiegu spaliny i jest to około 25% , więc źle pracujący zawór EGR np. zacinający się z powodu syfu jaki się nagromadził może powodować taką usterkę ale przyczyn może być mnóstwo !!!!! . uszkodzenie EGR to silnik będzie gasł przy schodzeniu z obrotów to najczęstszy objaw uszkodzenia EGR . o obrotach biegu jałowego poczytajcie sobie tu , dobrze napisane a przyczyn może być wiele zobaczcie sami a temat będzie zamknięty i pozostanie tylko szukanie problemu : http://www.motofakty.pl/artykul/obroty_ ... owego.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323