Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
Pomocy – mam mazdę mpv 2003r po liftingu przebieg 120000 km – po zakupie wymiana rozrządu – komplet -oczywiście- oleju castrol edge 5w/30 po przejechaniu 1000km zniknał mi olej całe 5 litry samochód nie kopci – nie ma wycieków – ciśnienie oleju ok moc też – wlałem płukankę przejechałem 100 km i czynność powtórzyłem zalewając 5 litry oleju tym razem GM 5w/30 bo tańszy a parametry takie same jak castrola i po przejechaniu 700 km stwierdziłem że znowu nie mam oleju – co może byc przeczyną – gdzie znika mi taka ilość oleju – może ktoś pomoże – z góry wielkie dzięki
- Od: 26 sty 2012, 09:12
- Posty: 9
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda MPV diesiel
Jumbo napisał(a):po przejechaniu 1000km zniknał mi olej całe 5 litry
ciekawe jak silnik przeżył jeżdżąc bez oleju
Jumbo napisał(a):samochód nie kopci – nie ma wycieków
Jumbo napisał(a):po przejechaniu 700 km stwierdziłem że znowu nie mam oleju
Jumbo napisał(a):gdzie znika mi taka ilość oleju
analizując to co napisałeś,jedyną możliwością jest to,że ktoś Ci go kradnie....
a silnik jest suchy? Może puszcza Tobie podkładka pod korkiem wlewu oleju?
Ja tak miałem i ubywało mi dość sporo do czasu, do kiedy nie zrobiłem z tym porządku.
Ja tak miałem i ubywało mi dość sporo do czasu, do kiedy nie zrobiłem z tym porządku.
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Jumbo napisał(a):przez Jumbo » wczoraj, 08:35
Pomocy – mam mazdę mpv 2003r po liftingu przebieg 120000 km – po zakupie wymiana rozrządu – komplet -oczywiście- oleju castrol edge 5w/30 po przejechaniu 1000km zniknał mi olej całe 5 litry samochód nie kopci – nie ma wycieków – ciśnienie oleju ok moc też – wlałem płukankę przejechałem 100 km i czynność powtórzyłem zalewając 5 litry oleju tym razem GM 5w/30 bo tańszy a parametry takie same jak castrola i po przejechaniu 700 km stwierdziłem że znowu nie mam oleju – co może byc przeczyną – gdzie znika mi taka ilość oleju – może ktoś pomoże – z góry wielkie dzięki
1. Uzupełnij profil ( to coś z prawej strony )
2. Trochę chaotyczna wypowiedź.
3. Jeśli olej znika z silnika i nikt go nie kradnie to:
3a. jest wyciek
3b. jest spalany
Cudów nie ma...
Jak może sprawdzałeś ciśnienie oleju?
Podkładki pod wtryskami jako pierwsze.
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy dmucha albo chlapie.
I zrób to natychmiast – zanim zatrzesz silnik.
Aha – i w żadnym wypadku castrola!
PS. miałem ostatnio przypadkiem ""pod ręką" mazdę 6 z przebiegiem jakieś 150kkm (angol), i facetowi potrafiło zeżreć 2 litry oleju na 200 km. Dwa razy wymieniali mu turbinę i kazali zbierać na remont silnika.
Wymiana podkładek pod wtryskami załatwiła sprawę od razu. Po wymianie przejechał 1000km bez żadnych problemów. Nie będę zdradzał kosztów wymiany turbiny, nerwów i kosztu oleju
Oczywiście trzeba było wyczyścić to i owo – pół litra oleju w IC...
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy dmucha albo chlapie.
I zrób to natychmiast – zanim zatrzesz silnik.
Aha – i w żadnym wypadku castrola!
PS. miałem ostatnio przypadkiem ""pod ręką" mazdę 6 z przebiegiem jakieś 150kkm (angol), i facetowi potrafiło zeżreć 2 litry oleju na 200 km. Dwa razy wymieniali mu turbinę i kazali zbierać na remont silnika.
Wymiana podkładek pod wtryskami załatwiła sprawę od razu. Po wymianie przejechał 1000km bez żadnych problemów. Nie będę zdradzał kosztów wymiany turbiny, nerwów i kosztu oleju
Oczywiście trzeba było wyczyścić to i owo – pół litra oleju w IC...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy – odkręciłem korek wlewu oleju – nie chlapie lecz dmucha – byłem dzisiaj w sklepie moto i pytałem sprzedawcę o podkładki do wtrysków – opowiedziałem mu co sie dzieje i czy pomoże mi wymiana podkładek w tej sytuacji – stwierdził on że to nic nie da i że wina leży prawdopodobnie po stronie pierscieni uszczelnających lub turbiny – co o tym sądzisz (sądzicie)
- Od: 26 sty 2012, 09:12
- Posty: 9
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda MPV diesiel
Jumbo napisał(a):stwierdził on że to nic nie da i że wina leży prawdopodobnie po stronie pierscieni uszczelnających lub turbiny
Jeżeli dmucha spalinami to nie pierścienie ani turbina a właśnie podkładki pod wtryskami. Ciekawe ile ten sprzedawca miał do czynienia z Mazdowymi dieslami
Mam nadzieję, że właśnie uzupełniasz dane w profilu – skąd jesteś i jakie auto
Jumbo napisał(a):xANDy – odkręciłem korek wlewu oleju – nie chlapie lecz dmucha
Właściwie nie mam co komentować. Napisałem wystarczająco dużo. Napisałem BARDZO dokładnie i łopatologicznie w Poradniku o co chodzi z podkładkami i dlaczego. Nie ma sensu tego przytaczać ponownie. Mazda sama nie wiedziała o wadliwości własnych podkładek. Udało się to odkryć chyba dopiero jakieś 2 lata temu.
Sprzedawca nie ma o tym zielonego pojęcia bo skąd ma o tym wiedzieć niby? Czyta forum diesla mazdy??
Kup podkładki i wymień, przy okazji wyreguluj zawory (tylko, żeby Ci sprzedawca nie wciskał, że są hydrauliczne i same się kasują) – przeczytaj w Poradniku i będziesz wiedział nawet gdzie się daje silikon. Uderz choćby do Riki'ego i będziesz miał za chwilę pod ręką. Auta nie wyprawiaj w drogę, bo możesz zatrzeć silnik.
PS. w każdym silniku diesla przy ruszaniu wtrysków albo ich mocowań wymienia się podkładki. One są jednorazowe.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
mam ten sam problem ze spalaniem oleju, jakiś miesiąc temu oddałem auto do mechanika bo niepokojąco dużo brał oleju mam mazde 2.0 diesel 130km 2004r przejechane 159tys aktualnie sprowadzona z wloch. Auto mialo regenerowana turbine jakos 7-8 miesiecy temu oddalem do mechanika miesiac temu sprawdzil nie bylo zadnych wyciekow silnik nie bral oleju okazalo sie ze to turbina oddalem do reklamacji to powiedzieli ze to nie jest przyczyna zlej regeneracji tylko ze trzeba wymienic korpus i dodatkowo chociaz nie wiem co ma to wspolnego ze spalaniem powiedzial ze trzeba wyczyscic katalizator. Zamontowali mi turbine wymienili na nowy olej od tego czasu czyli jakis miesiac zrobilem 1,5 tys km w cyklu mieszanym dzis rano sprawdzalem bagnet i oleju jest do polowy. troche mnie niepokoi te zuzycie oleju. Czy macie koledzy jakis pomysl co moze byc przyczyna? Bede wdzieczny za jakie kolwiek informacje.
I druga sprawa latem po tym jak kupilem auto czyscilem egr ostatnio znowu mi sie zapalil na trasie i zauwazylem tez od jakiegos czasu spadek mocy. Po dotankowaniu auta kontrolki zniknely. Czy mozna w jakis sposob zdemontowac/zaslepic egr i miec juz z nim spokoj?
Pozdrawiam
mam ten sam problem ze spalaniem oleju, jakiś miesiąc temu oddałem auto do mechanika bo niepokojąco dużo brał oleju mam mazde 2.0 diesel 130km 2004r przejechane 159tys aktualnie sprowadzona z wloch. Auto mialo regenerowana turbine jakos 7-8 miesiecy temu oddalem do mechanika miesiac temu sprawdzil nie bylo zadnych wyciekow silnik nie bral oleju okazalo sie ze to turbina oddalem do reklamacji to powiedzieli ze to nie jest przyczyna zlej regeneracji tylko ze trzeba wymienic korpus i dodatkowo chociaz nie wiem co ma to wspolnego ze spalaniem powiedzial ze trzeba wyczyscic katalizator. Zamontowali mi turbine wymienili na nowy olej od tego czasu czyli jakis miesiac zrobilem 1,5 tys km w cyklu mieszanym dzis rano sprawdzalem bagnet i oleju jest do polowy. troche mnie niepokoi te zuzycie oleju. Czy macie koledzy jakis pomysl co moze byc przyczyna? Bede wdzieczny za jakie kolwiek informacje.
I druga sprawa latem po tym jak kupilem auto czyscilem egr ostatnio znowu mi sie zapalil na trasie i zauwazylem tez od jakiegos czasu spadek mocy. Po dotankowaniu auta kontrolki zniknely. Czy mozna w jakis sposob zdemontowac/zaslepic egr i miec juz z nim spokoj?
Pozdrawiam
- Od: 1 cze 2011, 23:21
- Posty: 9
- Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
- Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport
A sprawdzaliście czy nie macie przypadkiem parowozu z motoru?
(czyt. wymiana podkładek pod wtryskami).
Odkręćcie korek od wlewu oleju na włączonym motorze – parowóz czy cicho i spokojnie?
Jeśli parowóz no to podkładeczki się kłaniają + kalibracka wtrysków + uszczelka pod klawiaturką na zaś
Nie mówiąc jeszcze o regulacji zaworów przy okazji, aby mieć spokój 

Odkręćcie korek od wlewu oleju na włączonym motorze – parowóz czy cicho i spokojnie?
Jeśli parowóz no to podkładeczki się kłaniają + kalibracka wtrysków + uszczelka pod klawiaturką na zaś
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Mam taki problem i sporo czytałem ale nadal nie rozwiązałem problemu a na rowerze do pracy już mi się nie chce jeździć...mianowicie
Jadąc na autostradzie jakieś 130 km nagle auto weszło na największe obroty i zaczęło kopcić jak szalone, zdjąłem auto z biegu ale nadal auto utrzymywało się na największych obrotach(turbo chodziło jak szalone-chyba zassało olej silnikowy).Musiałem zgasić auto i holować.Oddałem do mechaniora,sprawdził turbo-jest ok, sprawdził silnik-jest ok.Wymienił olej i zainkasował 140 funa.Auto nadal dmucha z wydechu pełno dymu biało-niebieskiego.Sprawdzałem podkładki pod wtryskiwaczami i są ok-wtryski nie miały nagaru a podkładki to nowy model, podkładek.Proszę o pomoc silnik to RF7j-10220 (a tak na marginesie to jest common rail czy nie?).
Jadąc na autostradzie jakieś 130 km nagle auto weszło na największe obroty i zaczęło kopcić jak szalone, zdjąłem auto z biegu ale nadal auto utrzymywało się na największych obrotach(turbo chodziło jak szalone-chyba zassało olej silnikowy).Musiałem zgasić auto i holować.Oddałem do mechaniora,sprawdził turbo-jest ok, sprawdził silnik-jest ok.Wymienił olej i zainkasował 140 funa.Auto nadal dmucha z wydechu pełno dymu biało-niebieskiego.Sprawdzałem podkładki pod wtryskiwaczami i są ok-wtryski nie miały nagaru a podkładki to nowy model, podkładek.Proszę o pomoc silnik to RF7j-10220 (a tak na marginesie to jest common rail czy nie?).
-
beart
Oddałem do mechaniora,sprawdził turbo-jest ok, sprawdził silnik-jest ok.Wymienił olej i zainkasował 140 funa.Auto nadal dmucha z wydechu pełno dymu biało-niebieskiego
to co to za mechanik??
Kolor dymu ewidentnie wskazuje na spalanie oleju – może pierścienie??
Sprawdzałeś przewód z tyłu silnika do turbo, czy jest zaolejony??
Witam,
dzisiaj sprawdzilem co nieco i tak zadnych wyciekow nie ma jak pisalem kopci jak cholera jak jade i pokrece go na wyzszych obrotach tzn nawet przy kazdym biegu w momencie mocniejszego depniecia kopci jak cholera, rura wydechowa czarna od srodka po sprawdzeniu, po odkreceniu korka oleju w silniku leci para korek od spodu jest mokry i czarny od oleju i smierdzi troche ale nie wiem czy spalinami czy jak.. nie znam sie za bardzo nie wiem co i jak.
Panowie POMOCY!
dodam jeszcze ze gdzies tu czytalem na forum ze wadliwe podkladki pod wtryskami sa czesta przyczyna takich reakcji samochodu. i wymiana podkladek na dobry poczatek powinna zalatwic sprawe..
dzisiaj sprawdzilem co nieco i tak zadnych wyciekow nie ma jak pisalem kopci jak cholera jak jade i pokrece go na wyzszych obrotach tzn nawet przy kazdym biegu w momencie mocniejszego depniecia kopci jak cholera, rura wydechowa czarna od srodka po sprawdzeniu, po odkreceniu korka oleju w silniku leci para korek od spodu jest mokry i czarny od oleju i smierdzi troche ale nie wiem czy spalinami czy jak.. nie znam sie za bardzo nie wiem co i jak.
Panowie POMOCY!
dodam jeszcze ze gdzies tu czytalem na forum ze wadliwe podkladki pod wtryskami sa czesta przyczyna takich reakcji samochodu. i wymiana podkladek na dobry poczatek powinna zalatwic sprawe..
Ostatnio edytowano 29 mar 2012, 11:34 przez emil_em, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 cze 2011, 23:21
- Posty: 9
- Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
- Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport
po odkreceniu korka oleju w silniku leci para
jest nieduża różnica między tym co niektórzy uznawali za parę, a inni już za przezroczysty dymek...Mimo wszystko ja bym sprawdził(i najprawdopodobniej wymienił)podkładki pod wtryskami- nie są to ogromne koszty, można zrobić to samemu(jest nawet fotorelacja
Ciekawi mnie jeszcze to Twoje dymienie...jaki jest kolor spalin przy mocniejszym przygazowaniu??
PS. kiedy wymieniany był filtr paliwa??(poczytaj tu: --->klik<--- )
przy mocniejszym "przydepnieciu" oczywiscie dymi na czarna jak kazdy diesel.. ale dymi i to dosc mocno.. juz paru znajomych mowilo ze dosc mocno kopci sam w lusterku nawet to widze.. i martwi mnie to.. jutro wlasnie prawdopodobnie zaprowadze auto zeby mi wymienili podkladki zobacze jak auto bedzie sie zachowywac czy olej bedzie ubywal..
tak jak pisalem w poscie z 22marca naprawa turbiny po stwierdzeniu ze to jest przyczyna brania oleju odbyla sie pod koniec lutego wraz z wymiana filtrow i oleju.. a jak bralo tak bierze dalej no moze troche mniej bierze oleju ale bierze..
tak jak pisalem w poscie z 22marca naprawa turbiny po stwierdzeniu ze to jest przyczyna brania oleju odbyla sie pod koniec lutego wraz z wymiana filtrow i oleju.. a jak bralo tak bierze dalej no moze troche mniej bierze oleju ale bierze..
- Od: 1 cze 2011, 23:21
- Posty: 9
- Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
- Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport
Witam forumowiczow
Od roku jestem szczesliwym posiadaczem naszej kochanej Madzi ( 2.0 Diesel/136 KM 2004r., przejechane 170tys, rozrzad robiony przy 155tys.) Niestety gdy ostatnio przyszlo mi wymienic olej ( ok. 15 tys po ostatniej wymianie) bagnet byl prawie calkiem suchy. Podczas wymiany spuscilem tylko ok 2,5l starego oleju(elf 5w40). Nie bylo zadnych sladow wyciekow. Zalalem Valvoline MaxLife 5w40 i jak narazie po przejechaniu ok 1,5tys km nie widze ubytkow. Niestety po odkrecenia korka wlewu oleju madzia strasznie dymi, przy przyspieszani tez czasem lubi sobie pusci biala chmurke. Czy myslicie ze po takim wczesniejszym ubytku problemem moga byc tylko podkladki pod wtryskami, czy to cos powazniejszego z jej serduchem? Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
-
lemod
lemod napisał(a):Czy myslicie ze po takim wczesniejszym ubytku problemem moga byc tylko podkladki pod wtryskami, czy to cos powazniejszego z jej serduchem?
zdecydowanie jak najwcześniej wymiana podkładek + czyszczenie smoka olejowego w misce

Zapraszam kolegę do poradnika i faq działu GG/GY, oraz działu diesel(mzr-cd), które są prawdziwymi kopalniami wiedzy, jakże niezbędnej typowemu użytkownikowi na codzień

PS.
jestem szczesliwym posiadaczem naszej kochanej Madzi ( 2.0 Diesel/136 KM 2004r)
te dane proszę wprowadzić do swojego profilu(z prawej str)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6