Przebudowa dolotu ZL/ZM

Postprzez cross » 9 mar 2012, 00:43

Większość ma pod maską. Można zrobić Airboxa i zaciągać powietrze z dołu. Wyżej podałem tylko film jak zamontować najprościej stożek. A stożki każdy praktycznie montują pod maską :P
Jedynie ten po zdemontowaniu zderzaka poszedł na dół :D

A co sądzicie o tym?

http://youtu.be/6O25P54_8EE
cross
 

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2012, 00:50

montuj i jedź na hamownię :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cross » 9 mar 2012, 13:35

No tak zastanawiam się czy dodatkowy wiatrak w stożku daje takie efekty jak na filmie. Teoretycznie powinien.
cross
 

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2012, 18:20

cross napisał(a):Teoretycznie powinien.


a praktycznie nie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cross » 14 mar 2012, 02:28

bedziesz potrzebował drugiej np uszkodzonej puszki od filtra zeby z niej adopotowac mocowanie na przepływke lub zniszczyc swoją puszke. . Reszta to dwa kawałki rury fi 60mm , stożek , łączniki – ja wykorzystałem fabryczne elementy gumowe dolotu i stożek, pozdro


Chwileczkę. 'adoptować' mocowanie na przepływkę? znaczy wyciąć z puszki? Dlaczego?

http://www.youtube.com/watch?v=ti73W-vxq_U

W tym filmie mazda 323 może nie BJ, ale filtr podobny. Cześć z przepływką jest wykręcona po prostu. W BJotkach nie można podobnie zrobić? Odkręcić i zamontować do np jakiegoś dedykowane zestawu K&N

Pytanie jeszcze. Jaki schemat dolotu polecacie?
– CAI ( z osłoną przed ciepłym powietrzem czy bez?)
– Czy zestawy airboxowe z dolotem powietrze z dołu

Wiem, że dedykowany dolot, odpowiednie złączki powodują lepszy przepływ powietrze, ale czy dobry dolot z dołu samochodu w okolicach zderzaka nie daje lepszych efektów? Widziałem różne tutaj modyfikacje jestem ciekaw opinii?
cross
 

Postprzez Pyton162 » 14 mar 2012, 11:41

a patrzyłeś może kiedys pod maskę swojego auta i na budowę puszki, jak nie to sobie zobacz. Sa gotowe zestawy na ebayu do bj 1.5 i 1.6 ale kosztuja ponad 400zl jak pamietam. Narazie daj sobie siana z dolotem i zrob silnik lub wymień bo jak wiemy masz tam jakis problem z motorem , pozdro
Pyton162
 

Postprzez cross » 15 mar 2012, 00:41

Pyton,

Ale nie łączmy mojego silnika i problemu z pytaniem :P Może chodzi o inną mazdę ? :)
cross
 

Postprzez Bo_Lo » 27 mar 2012, 22:56

no wiec zamontowalem stozek(mialem dodatk. uszk. puszke ,zajechany ori filtr do wymiany i trafilem na wyprzedaz jacky sport w norauto-29zl) i ma kilka pytan
-z braku dedykowanego olejku spryskalem alejkiem bambino(podobno nie ma roznicy wazne zeby natluscic)robil ktos tak?
-spotkalem opinie ze olejek(czy to K&N czy bambino z czasem oblepi przeplywke i moze ja uszkodzic-prawda to?
-generalnie filtr jest zaraz przed przeplywka,dolna czesc ori obudowy z doprowadzeniem powietrza z ''rezonatora''i jego samego zostawilem(filtr jest w zasadzie w tym samym miejscu co ori tylko bez gornej czesci ori obudowy-nie bedzie mu za cieplo?doprowadzenie rury ze zderzaka jest konieczne?nie chce pogarszac osiagow.pyton widzialem ze przedluzyl troche rure i jest tuz za lampa
-z czego najlepiej zrobic ew. oslone termiczna?
-za miesiac zakladam sekwencje LPG -stozek moze zostac?(wiem ze w 2 gen mieszalnikowej nie moze byc stozka)
jutro wrzuce fotki
dzwiek powala <jupi> <jupi> <serduszka> oczywiscie przybylo ze 50kucy hahaha hahaha
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Marwis » 27 mar 2012, 23:29

wrzuć fote, też chciałbym sobie stożka dla dźwięku wrzucić, ale jeśli będzie ciągnął ciepłe powietrze to się mija z celem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez buczos » 27 mar 2012, 23:40

bolo2610 napisał(a):-z braku dedykowanego olejku spryskalem alejkiem bambino(podobno nie ma roznicy wazne zeby natluscic)robil ktos tak?

nie ma różnicy? gdzie to wyczytałeś.... bał bym się pryskać olejem typy bambinu :|
bolo2610 napisał(a):generalnie filtr jest zaraz przed przeplywka,dolna czesc ori obudowy z doprowadzeniem powietrza z ''rezonatora''i jego samego zostawilem(filtr jest w zasadzie w tym samym miejscu co ori tylko bez gornej czesci ori obudowy-nie bedzie mu za cieplo?

Raczej będzie...
bolo2610 napisał(a):nie chce pogarszac osiagow

Właśnie to zrobiłeś :)
bolo2610 napisał(a):-z czego najlepiej zrobic ew. oslone termiczna?

Jeżeli decydujesz się na dolot na krótkim ramieniu to pasuje założyć airboxa i pomysleć nad doprowadzeniem do niego zimnego powietrza :)
W Bj polecam dolot powietrza na długim ramieniu, tak jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek
+ do tego hydroshield. Przyrosty mocy raczej znikome ale dźwięk naprawdę fajny :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez ewemarkam » 28 mar 2012, 09:29

Jak już to właśnie takie coś montujcie u Siebie jak wyżej. Albo po prostu kupcie sportową wkładkę filtra K&N. Kombinując z dolotem można więcej zaszkodzić niż poprawić. Dlatego trzeba to robić z głową.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2012, 17:07

wlasnie dzwonila zona ze madzia raz zgasla ,i kilka razy potelepala na wolnych,ciezkobylo ruszyc(szarpala).nie wiem czy to stozek zawinil,bo wczoraj przy jezdzie probnej bylo ok,ale zaloze spowrotem ori,kupie rure zeby przedluzyc dolot i wypiore filtr zeby nasaczyc dedykowanym olejkiem.z tym szarpaniem zdazalo sie juz wczesniej okazyjnie ,akurat od tygodnia byl spokoj.podejzewam cewki(chociaz byly sprawdzane ) lub wtrysk ktorys(rano cyka,auto jezdzilo troche na glebokiej rezerwie)
jutro pojade madzia do pracy to obczaje co i jak ,ale to szarpanie raczej nic wspolnego ze stozkiem nie ma.co do polozenia stozka to Borys ma podobnie i nie narzeka(ok 10cm dalej w kierunku lampy).a o olejku bambino wyczytalem na kilku innych forach,pisali tez ze nadaje sie wd40 .generalnie chodzi o natluszczenie stozka i tyle.zadna filozofia niby.no w sumie na chlopski rozum to co ma takiego magicznego w sobie olejek k&n?natluszcza i ...tyle(zeby lepiej zatrzymywac kurz i zanieczyszczenia)pojezdze kilka dni i obejrze klapke ptrzepustnicy i przeplywke czy nie zasyfiona lub oblepiona od bambino.mysle ze od razu silnika nie zajade przez to bambino. <rotfl> po prostu ostatnia kase wydalem na ten stozek(zwyklego filtra nie mieli na miejscu)i teraz musze tak jezdzic do 10tego :P
edit
z braku funduszy jezdze jednak na krotkim dolocie ze stozkiem + bambino i jest ok.tzn spadku mocy nie zauwazylem,dzwiek jest zaje...sty.poza tym sprawdzalem po dluzszej jezdzie i stozek nie nagrzewa sie tzn. jego chromowane elementy byly wrecz zimne ,stad wnioskuje ze doplywa do niego wystarczajaco zimne powietrze.po 10tym i tak zamontuje rure w celu odsuniecia go od silnika i dokupie oslone termiczna oraz olejek K&N i psikne go tak bez mycia.sprawdzalem rure od srodka i przeplywke i bambino nic tam nie oblepilo jak na razie
dodatkowo do rury przedluzajacej chce dokupic jeszcze taka oslone term.http://moto.allegro.pl/oslona-termiczna ... 61268.html
i rure karbowana w celu dopr. zimnego powietrza ,bo chyba jednak ciut gorzej sie zbiera do 3tys.rpm imo ze sam stozek jest chlodny jak sprawdzalem nawet po dluzszej jezdzie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 6 kwi 2012, 17:46

no wiec popracowalem troche nad dolotem.roprowadzilem rure karbowana do stozka*(13zl) ,wlot jest na dole za halogenem-wycialem kawalek plastiku z oslony nadkola.oprocz tego zdemontowalem dolna czesc ori puszki(rezonator zostawilem),kupilem zestaw do czyszczenia stozka+olejek(39zl norauto) i zaslepilem odme(stary czujnik temp.pasowal w sam raz na wcisk :P ) + filterek odmy na silniku.musialem tez przesunac zbiorniczek wyrownawczy i dolozyc wezyk do odprowadzania ew plynu zeby nie lało na stozek w razie wojny.czekam jeszcze na oslone term. stozka i rure fi60 zeby dolot jeszcze przesunac w strone lampy.jedyne co to nie wiem tylko jak ten zbiorniczek pozniej przymocowac bo teraz jest na ori mocowaniu tylko ze na jednej srubie i obrocony blizej bezpiecznikow.druga sprawa ze nie mam pomyslu jak zamocowac sam dolot zeby nia latal jak swinia w patyku .na razie doraznie przydrutowalem do mocowania aku,ale jak wydluze rure to bedzie problem.
prosze o rady-
jak zamocowac zbiorniczek w tym miejscu co pyton
jak zamocowac i usztywnic caly dolot
fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wszystko zweryfikuje hamownia.po zrobieniu rozrzadu,regulacji zaworow , wymiany oleju na elf 5w40 itp.planuje zchamowac madzie,mam nadzieje ze pokaze fabryczne 88km .zrobilem wszystko tak zeby mozna bylo w 10min wrocic do stanu fabrycznego jakby co(procz jednej srubki od przeplywki ktorej oczywiscie zmielil sie lepek <glupek2> i nie moge jej teraz odkrecic)
edit
sorki za post pod postem,zgapilem sie
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Sewer » 7 kwi 2012, 07:28

No to czekamy na wynik z hamowni :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez Bo_Lo » 7 kwi 2012, 11:32

zastanawia mnie tylko czy ta dziura w podluznicy ktora przechodzi teraz rura karbowana nie spelnia jakiejs funkcji odprowadzenia wody.zauwazylem ze po myjni bylo wokol niej troche wody ,a nie chcialbym za pol roku znalezc tam rdzy bo i tak w BJ pod maska rudy nalot skandalicznie grasuje-pamperki z hiroszimy wstydzcie sie grr.
co do hamowni to stozek nie ma nic do rzeczy- i tak mialem zamiar jechac,ale to dopiero tak za miesiac.na razie zauwazylem tylko ze zmalalo troche przyspieszenie ok 2700-3000rpm ale nie zawsze .czasem ale nie zawsze od 2,7 do 3,0 pojawia sie lekki spadek (czuc to na dwojce i trojce)mocy ale nie wiem moze wczesniej tez tak bylo,zreszta mysle o filtrze paliwa bo jeszcze nie wymienialem a akurat ma przejechane ok90tys czyli do wymiany,za to od 3500ciut lepiej ciagnie.przynajmniej tak mi sie wydaje.na razie jezdze spokojnie poki nie wymienie rozrzadu i wyreguluje zaworow nie chce katowac madzi :P
czekam jeszcze na rure fi 60 , zlaczke i oslone termiczna.najgorsze ze na aukcjach nie pisza jaka srednice podaja wewn.czy zewn. i tak rure juz zamowilem 60 ale za zlaczka czekam na odp sprzedawcy bo sa 60,63,67,67 i nie wiem ktora zamowic.
taka zlaczka
http://moto.allegro.pl/lacznik-silikono ... 76561.html
taka rura tylko ze 10 cm
http://moto.allegro.pl/rura-dolotu-alu- ... 27645.html
taka oslona
http://moto.allegro.pl/oslona-termiczna ... 61268.html
mysle ze jedna z lapek tej oslony wykorzystam zeby caly dolot gdzies uchwycic zeby nie latal .
swoja droga apropo olejkow do stozka-moj mechanior od kilku lat posiada bmw 328 i jezdzi nim na codzien jak i w amatorskim driftingu,generalnie auto ma wychuchane jak nowka ale go nie oszczedza-non stop but.od poczatku mial stozek,po roku zauwazyl ze od spodu zostala juz tylko metalowa siateczka-bawelny brak :| .zakupil nowy i od tego czasu ani razu go niczym nie pryskal,tylko myje jak trzeba.zadnych olejkow
edit.
postanowilem wrocic do ori dolotu wiec dla chetnych mam do sprzedania zestaw stozka do BJtki
-element do przeplywomierza
-stozek(Jacky)uzywany ok 2tyg. wiec praktycznie nowy
-oslona termiczna z nierdzewki nowa(z wywierconym otworkiem na mocowanie)
-zestaw plyn do mycia i olejek (Jacky) nowy
za calosc 150zl.dla chetnych foto na maila.(postaram sie wrzucic tez tutaj)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez marusiek91 » 23 paź 2012, 21:02

Witam,

Mam do kupienia od kumpla za połowę ceny dokładnie taki zestaw:

http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... works.html

Prosze powiedzcie mi czy jest sens montowania i czy w ogóle się da coś takiego zamontować bez przeszkód w mojej Madzi 323f 1.5 16v VI??

Biorąc pod uwagę wymiary tego airboxa proszę o wypowiedzi czy da rade zmieścić ten filtr i czy mogę wykorzystać d jego instalacji aktualne rury dolotowe które są w pojeździe? Czy tez może szukać mniejszych wymiarów tego airboxa do komory silnika?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2012, 15:35
Posty: 13
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f VI (BJ) 1.5 16v 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323