Czy ktoś z was wymieniał "nieszczęśliwa " klamkę drzwi przesuwnych lewych ?
Jak zdjąć ten boczek czy jest na zaczepkach ?Moze jest jakiś " myk " chciałbym się zorientować zanim wezmę się do rozbierania i coś urwę.
Klamkę udało mi się kupić na Allegro sklejanie na dłuższa metę nie dało rady .
Od czego zacząć ?
Klamka drzwi przesuwnych MPV – wymiana
Strona 1 z 1
Śmiało oderwij, zatrzaski są solidne nic nie powinieneś połamać.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=7240A
Tylko po co zdejmować boczek jak chcesz tylko klamkę zamienić?
Sprawdź jak jest mocowana może tylko wystarczy wysunąć zatrzask
Jeszcze tylko napisz która klamka zewnętrzna czy wewnętrzna...
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=7240A
Tylko po co zdejmować boczek jak chcesz tylko klamkę zamienić?
Sprawdź jak jest mocowana może tylko wystarczy wysunąć zatrzask
Jeszcze tylko napisz która klamka zewnętrzna czy wewnętrzna...
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
puzon1 ma popsutą zewnętrzną podobnie jak ja
puzon1 udało Ci się gdzieś kupić dobrą czy naprawiasz?
puzon1 udało Ci się gdzieś kupić dobrą czy naprawiasz?
O , widzę że temat klamki drzwi rozsuwanych nie tylko mnie spotkał . A by wymienić klamkę zew . musisz odpiąć zawleczkę klamki wew. , zdjąć boczek- od dołu szarpnąć z czuciem na delikatnie uchylonych drzwiach ( wygodnie jest jak się wyjmie fotel ) , odpiąć klawisz podnoszenia szyby , odkleić folie . Do odkręcenia potrzebujesz klucz nasadkę 10 na przedłużce . Odkręcasz , zdejmujesz starą , zakładasz nową i składasz tapicerę . Ja swoją naprawiałem – rozebrałem na kawałki , skleiłem klejem WURTH kleb-fix a na koniec wkręciłem po małym wkręciku w elementy sklejane , a żeby lepiej pracowała to delikatnie dotarłem drobnym papierem ściernym i nasmarowałem . Na początku myślałem że nie wytrzyma ale już pół roku minęło i jest OK. Pieniądze nie wydane to pieniądze zarobione .
Guinness I Norby dzięki za opis I link w wolnej chwili go wykorzystam (klamka zewnętrzna)
bananmin – kupiłem dobra na Allegro gość miał całe drzwi do sprzedania tzn już trochę rozbrojone i się dogadałem
Miałem przez długi czas sklejona i wzmocniona wkrętami ,działała póki ja otwierałem te drzwi – wystarczyła chwila nieuwagi zanim rzuciłem OSTROŻNIE ponownie została urwana .
Ciężko wypatrzeć pojedynczą na Allegro
Jest to chyba jakiś mankament widziałem już kilka MPV do sprzedaży i na zdjęciach widoczne były oberwane klamki i to właśnie drzwi lewe przesuwne.
bananmin – kupiłem dobra na Allegro gość miał całe drzwi do sprzedania tzn już trochę rozbrojone i się dogadałem
Miałem przez długi czas sklejona i wzmocniona wkrętami ,działała póki ja otwierałem te drzwi – wystarczyła chwila nieuwagi zanim rzuciłem OSTROŻNIE ponownie została urwana .
Ciężko wypatrzeć pojedynczą na Allegro
Jest to chyba jakiś mankament widziałem już kilka MPV do sprzedaży i na zdjęciach widoczne były oberwane klamki i to właśnie drzwi lewe przesuwne.
- Od: 19 sie 2010, 19:33
- Posty: 23
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda MPV 2000r ,2.0 Tsi ,B+G
Ja też kupiłem z urwaną klamką
, przypuszczam że mankamentem jest to iż co niektórzy ciągną te klamki od drugiej strony przez co się urywają
Co do samych klamek, ja osobiście zamówiłem z us zamienniki takich klamek, wypowiem się jak dojdą co do jakości ich wykonania 
- Od: 26 paź 2011, 14:06
- Posty: 43
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda MPV II 2.0 16V 2000r
co prawda moja klamka jest cała, lecz zauważyłem ze coraz "ciaśniej" chodzi i o ile ja uważam i wiem z której strony należy przyłożyć siłę aby otworzyć drzwi o tyle inne osoby potrafią zapamiętale szarpać na siłę,
tu pytanie do kolegów którzy już rozbierali drzwi w celu naprawy?wymiany klamki, czy dokładne nasmarowanie wszystkich mechanizmów, cięgieł itp klamki spowoduje jej łagodniejszą pracę??? czy to jest wina wyrobienia się już niektórych elementów i doraźne środki (wd40, biały smar, czy inne) raczej nic nie pomogą

tu pytanie do kolegów którzy już rozbierali drzwi w celu naprawy?wymiany klamki, czy dokładne nasmarowanie wszystkich mechanizmów, cięgieł itp klamki spowoduje jej łagodniejszą pracę??? czy to jest wina wyrobienia się już niektórych elementów i doraźne środki (wd40, biały smar, czy inne) raczej nic nie pomogą

- Od: 9 lis 2010, 00:36
- Posty: 40
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Najbardziej pracującą częścią klamki jest część prowadząco-ciągnaca ( zaznaczona ) , która z czasem zaczyna się zacierać . Polecam rozebrać klamkę , wygładzić drobnym papierem ściernym ( może być papier wodny 1500-2000 ) , przesmarować delikatnie smarem ( ja użyłem Wurth smar półstały HSW 100) i złożyć . Ja taką czynność przeprowadziłem w czerwcu 2011 razem z naprawą klamki i na obecną chwilę klamka pracuje wzorowo .
Tak, będzie pasować od nowszych modeli. Poszukaj na ebay.com są tanie zamienniki 
- Od: 26 paź 2011, 14:06
- Posty: 43
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda MPV II 2.0 16V 2000r
W końcu znalazłem czas i zmęczyłem wymianę klamki .Ta która kupiłem miała inne cięgno z gwintem na końcu, oczywiście zostawiłem stare. Żeby nie było za wesoło źle założyłem cięgno(pomyliłem ułożenie) ułożenie w obu kierunkach jest bardzo podobne i drzwi się blokowały trzeba było znów rozbierać.
Nie jest to trudne zadanie :trzeba zdjąć zawleczkę od klamki wewnętrznej i wypiąć cały boczek z zatrzasków ,oprócz tego trzeba zdjąć plastik na słupku drzwi .Cały boczek po wypięciu z zatrzasków zdejmujemy lekko do góry odchylamy i odpinamy wtyczka sterowania elektrycznego szyby . Zdejmujemy folie zabezpieczająca ,kluczyk 10 , 10 nasadowa z przedłużka i do boju.
Guinness dobrze to opisał -oczywiście trzeba wyjąc fotel
Mojej starej klamki już nie dało się pokleić specjalistyczne kleje kosztują całkiem sporo i nie wszystkie kleją PP
Nie jest to trudne zadanie :trzeba zdjąć zawleczkę od klamki wewnętrznej i wypiąć cały boczek z zatrzasków ,oprócz tego trzeba zdjąć plastik na słupku drzwi .Cały boczek po wypięciu z zatrzasków zdejmujemy lekko do góry odchylamy i odpinamy wtyczka sterowania elektrycznego szyby . Zdejmujemy folie zabezpieczająca ,kluczyk 10 , 10 nasadowa z przedłużka i do boju.
Guinness dobrze to opisał -oczywiście trzeba wyjąc fotel
Mojej starej klamki już nie dało się pokleić specjalistyczne kleje kosztują całkiem sporo i nie wszystkie kleją PP
- Od: 19 sie 2010, 19:33
- Posty: 23
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda MPV 2000r ,2.0 Tsi ,B+G
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości