Jaka moc silnika?
1, 2
Witam! Właśnie zakupiłem mazdę 626 turbodiesel z intercoolerem z 1994r. Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni mechanicznych. Według tego co jest wpisane w dowód 89kW to wychodzi 121 KM. Tyle to ono na pewno nie ma. Wiem, że są mazdy 626 z takim silnikiem o mocy 101 KM ale czy były już wtedy produkowane?
-
Gość
Comprex czyli RF-CX nie jest TDI i ma 75 KM posiada spręzarkę mechaniczną napędzaną paskiem od lub przez ( jak kto woli ) alternator.Zephirus napisał(a):Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Comprex czyli RF-CX nie jest TDI i ma 75 KM posiada spręzarkę mechaniczną napędzaną paskiem od lub przez ( jak kto woli ) alternator.Zephirus napisał(a):Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni
Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz. Comprex – zgoda to sprężarka tyle że nie mechaniczta a dynamiczna! Sprężanie powietrza odbywa się za pomocą rozpędzonych spalin a koło pasowe służy tylko do otwierania/zamykania kanałów przy pomocy wirującego bębna
- Od: 26 paź 2005, 23:07
- Posty: 11
- Auto: MAZDA 626 Comprex
rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

jaksa ale ci sie dostało
ten kompreks ma na bank 75KM i ani deka wiecej a 101 czy 121KM to już piękna fantazja tyle to TDI VW z tych lat nie osiągały a ogólnie wtedy były to najlesze dielse w tamtych czasach.
115 to ma moje 2.0 benzyna a nie diesel.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Dobrze ze kolega wie lepiej.rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Sprężarka jest "dynamiczna" a pasek służy wyłącznie synchronizacji! Ten pasek co widać NIE JEST paskiem napędowym!
Oficjalnie motor ma 75KM, ale w praktyce ciągnie jakby miał 90KM – własnie dzięki temu, że sprężarka nie obciąża silnika (2%). Stosunkowo mało konkretne doładowanie (niby tylko parę koni) ale przez to, że nie odbiera mocy z silnika – daje odczucie większej ilości kuców pod maską. PS. ja mam 101 KM o do setki mam 13,5 sek...
Oficjalnie motor ma 75KM, ale w praktyce ciągnie jakby miał 90KM – własnie dzięki temu, że sprężarka nie obciąża silnika (2%). Stosunkowo mało konkretne doładowanie (niby tylko parę koni) ale przez to, że nie odbiera mocy z silnika – daje odczucie większej ilości kuców pod maską. PS. ja mam 101 KM o do setki mam 13,5 sek...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

navroth napisał(a):To i tak luksus w naszych to
1) 20 ysz
2) 80 max
To ja mam RF7 i na jedynce prawie 40km/h a na 2 prawie 80km/h
a do jesli chodzi o przyspieszenie do setki to moj sie nie zalicza do tej klasy

Comprex daje oficjalnie 11 koni doładowania. (z 64 –>75)
Wszyscy wiedzą, że zachowuje się jednak tak, jakby było ich z 90 – to (między innymi) owoc "nieodbierania mocy" silnikowi przez sprężarkę. Gdyby teraz zrobić (na nowszych materiałach) nowocześniejszą sprężarkę typu comprex, która miałaby fizycznie 100 koni, to jeździłoby się nią jak 120-150. Szkoda, że zarzucono tę gałąź rozwoju sprężarek.
Nawiasem mówiąc nowsze sprężarki (klasyczne) starają się przede wszystkim zmniejszyć moc odbieraną silnikowi i pewnie nigdy nie osiągną pod tym względem skuteczności comprex'a (który odbiera 2% mocy motoru...)
Wszyscy wiedzą, że zachowuje się jednak tak, jakby było ich z 90 – to (między innymi) owoc "nieodbierania mocy" silnikowi przez sprężarkę. Gdyby teraz zrobić (na nowszych materiałach) nowocześniejszą sprężarkę typu comprex, która miałaby fizycznie 100 koni, to jeździłoby się nią jak 120-150. Szkoda, że zarzucono tę gałąź rozwoju sprężarek.
Nawiasem mówiąc nowsze sprężarki (klasyczne) starają się przede wszystkim zmniejszyć moc odbieraną silnikowi i pewnie nigdy nie osiągną pod tym względem skuteczności comprex'a (który odbiera 2% mocy motoru...)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Niestety – nie odmienimy biegu historii...
Nowej też nie napiszemy. Pozostaje nam to, co jest.
Nowej też nie napiszemy. Pozostaje nam to, co jest.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Największy problemem z doładowaniem typu Comprex to liczba innych podzespołów które wpływają na jego poprawne działanie.
W zwykłym turbo sprawa jest prosta i banalna. W uproszczeniu są dwa wiatraki, jednym kręcą spaliny – a drugi napędzany od pierwszego – wdmuchuje powietrze. Skutkiem czego energia idąca ze spalinami jest zabrana.
Comprex w teorii tą samą energię zabiera nieco lepiej (?) – bo oddaje ciśnienie w postaci fali uderzeniowej. 15 lat, gdy zwykłe turbo miały mniejszą sprawność może to miało jakieś znaczenie.
Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex a na dodatek jest mniejsze i nie komplikuje wszystkiego pod maską. A Comprex'a nie specjalnie da się ani zmniejszyć ani uprościć.
Cóż... Comprex to trochę jak Hillary Swank. Kochasz nie za urodę ale za to, że jest trochę inna
W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.
W zwykłym turbo sprawa jest prosta i banalna. W uproszczeniu są dwa wiatraki, jednym kręcą spaliny – a drugi napędzany od pierwszego – wdmuchuje powietrze. Skutkiem czego energia idąca ze spalinami jest zabrana.
Comprex w teorii tą samą energię zabiera nieco lepiej (?) – bo oddaje ciśnienie w postaci fali uderzeniowej. 15 lat, gdy zwykłe turbo miały mniejszą sprawność może to miało jakieś znaczenie.
Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex a na dodatek jest mniejsze i nie komplikuje wszystkiego pod maską. A Comprex'a nie specjalnie da się ani zmniejszyć ani uprościć.
Cóż... Comprex to trochę jak Hillary Swank. Kochasz nie za urodę ale za to, że jest trochę inna
gstr napisał(a): W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.
powiem ze mam podobne uczucie
czasami jezdze samochodem zony, 1,8 benzyna.. i po przesiadce z powrotem do tego Comprexa.. doceniam jedo urok.. mimo.. ze ma 75KM i klekocze jak to na ropniaczka przystalo..
- Od: 23 paź 2004, 21:34
- Posty: 62
- Skąd: Białystok/Wrocław
- Auto: 626 Comprex 97'
Grzesiu,zapraszam na jazdę DiTD....gstr napisał(a):W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
gstr napisał(a):W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.
Ja to jeszcze na bajku czasami polece do roboty
Tylko bardzo mi przeszkadza, ze nie ma w nim comprexa tylko nogami muszę te turbo robić
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
Jaksa napisał(a):zapraszam na jazdę DiTD....
Hurtem do Jaksy!!! – darmowa przejażdżka!!
gstr napisał(a):Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex
Hmm – dzisiaj turbinka – nawet w wersji z najlepiej zmienną geometrią łopatek wciąż odbiera silnikowi sporo mocy, działa właściwie jak tłumik. To nie jest 2% ale przynajmniej z 10.
Swoistą przewagą comprex'a nad "klasyczną" turbinką jest jego wpływ na moment obrotowy, który jest największym dobrodziejstwem. Fajne jest też to, że nie trzeba wychładzać comprex'a przy wyłączaniu silnika...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6