Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez Enduro » 10 lis 2011, 18:31

sonsieno napisał(a):Byłem na kalibracji ale mechanik powiedział mi że nie bardzo jest sens robić kalibrację zaraz po wymianie wtrysków( bo zaraz po wymianie jest mała szansa na poprawne zakończenie kalibracji), ..

troche on w niewiedzy jest.
w opcji kalibracji jest pozycja, kalibracji po wymianie wtrysku i taką należało by wykonać,
proces trwa od 150 sek.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez majron » 14 lis 2011, 23:41

Hej,

nie chciałem zakładać nowego wątku, stwierdziłem, że ten dobrze nadaje się na moje pytanie :–)

jak już zostało napisane, Diesel wydaje wiele dźwięków i ciężko określić przez krótki filmik na YT czy wszystko jest okey czy nie, ale pomyślałem, że warto spróbować. Czy Wy szanowni użytkownicy moglibyście powiedzieć czy dźwięk, który wydaje każdy z wtrysków. To na "słuch" odpowiedni dźwięk czy nie do końca. Czasami przy niektórych zakresach obrotów zazwyczaj przy niskich mój silnik wydaje dziwne dźwięki, jakby coś wibrowało, lub delikatnie terkotało, jednak nie jest to EGR :–)

Na filmie od 11 sekundy przechodzę po każdym z wtrysków rozpoczynając od numeru 9 czyli pierwszego od strony rozrządu.

http://www.youtube.com/watch?v=R4i-fnBETNg

Pozdrawiam
Mirek
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez Enduro » 15 lis 2011, 01:40

na filmiku slychac roznice miedzy wtryskami, co przemawia za tym, ze nie sa one idealne/podobne, co moze ale nie musi, oznaczac ich uszkodzenia...
najlepiej zawsze wtedy podjechac na terster i przeprowadzic kalibracje.
ona stwierdza czy one sa sprawne a przy okazji odp. dopasowywuje dawke paliwa.
polecam!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez majron » 15 lis 2011, 09:23

Enduro napisał(a):najlepiej zawsze wtedy podjechac na terster i przeprowadzic kalibracje.


Czy sprawdzenie wtrysków przez tester i kalibracja wymaga ich wymontowania?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez Norby » 15 lis 2011, 09:27

Wszystko odbywa się na pracującym silniku.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez majron » 19 lis 2011, 13:16

Dzięki Enduro, że zasugerowałeś kalibrację wtrysków :) dzisiaj rano byłem na testerze i kalibracji. Wynik testu pozytywny, wtryski sprawne, kalibracja została poprawnie przeprowadzona –> co mnie bardzo cieszy :–) silnik jakby ciszej pracował, i lepiej wkręcał się na obroty :–)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez sonsieno » 21 lis 2011, 14:23

Dziś byłem na kalibracji, udała się... nie zdążyłem jeszcze dużo pojeździć ale już widzę dużą różnicę. Silnik pracuje bardziej płynnie i przyjemnie mruczy zamiast "klepać". Wszystko wskazuje na to że wtryski się "udały"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez P.P » 25 gru 2011, 16:25

Szanowne grono takie pytanko, czy jak jeden wtrysk przelewa, może być tak że silnik wogóle nie odpala ? Objaw taki jak by nie było paliwa w baku, kręci i zero oznak życia, chyba 2 razy już niby próbował zaskoczyć ale nic z tego. Proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Wojtek » 25 gru 2011, 18:06

P.P napisał(a):Objaw taki jak by nie było paliwa w baku, kręci i zero oznak życia, chyba 2 razy już niby próbował zaskoczyć ale nic z tego.

nie ten watek...
w pierwszej kolejnosci sprawdz czy masz dobre cisnienie paliwa... i sprawdz pompke reczna czy twarda...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez P.P » 25 gru 2011, 22:26

pompka ręczna twarda, ciśnienie paliwa według komputera dobre, mechanik stwierdził ze wtryskiwacz siadł wiec przez to w tym wątku, jak żle to przepraszam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Wojtek » 25 gru 2011, 23:32

P.P napisał(a):mechanik stwierdził ze wtryskiwacz siadł

hm... przy trzech dobrych (w miare) tez bedzie palic...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez P.P » 26 gru 2011, 00:57

Mechanika teoria – jeden wtrysk przelewa, pompa traci ciśnienie przez to i nie idzie ropa na pozostałe wtryski.. ma to sens ? :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Wojtek » 26 gru 2011, 01:17

P.P napisał(a):Mechanika teoria – jeden wtrysk przelewa, pompa traci ciśnienie przez to i nie idzie ropa na pozostałe wtryski.. ma to sens ? :|

a co z tymi przypadkami z tego watku, gdzie laly ze dwa wtryski? :>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez P.P » 26 gru 2011, 01:53

Po odczepieniu wężyków od przelewu, tylko jeden odbiegał od reszty :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez jozim » 26 gru 2011, 19:49

P.P napisał(a):pompka ręczna twarda, ciśnienie paliwa według komputera dobre, mechanik stwierdził ze wtryskiwacz siadł

Jedno przeczy drugiemu.
P.P napisał(a):Mechanika teoria – jeden wtrysk przelewa, pompa traci ciśnienie przez to i nie idzie ropa na pozostałe wtryski.. ma to sens ?


Jeżeli jeden wtrysk przelewał by w takim stopniu, że pompa nie byłaby w stanie utrzymać odpowiednio wysokiego ciśnienia na szynie CR to ma to sens i może wpłynąć na uruchomienie silnika. Ale jeżeli na szynie CR jest odpowiednio wysokie ciśnienie, a silnika nie możesz uruchomić to układ paliwowy możesz wykluczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez intruz26 » 22 mar 2012, 12:27

gdzie warto naprawić 6
Ostatnio edytowano 26 mar 2012, 16:58 przez intruz26, łącznie edytowano 2 razy
intruz26
 

Postprzez Wojtek » 22 mar 2012, 16:32

intruz26 napisał(a):teraz mechanik informuje mnie że już cztery mam do wymiany bo tamte po tak długim okresie leżenia też padły

zmien mechanika... :|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klosek6 » 23 mar 2012, 22:37

Witam. mam uszkodzony wtryskiwacz o numerze 13H50A kupiłem używany też z takim symbolem i na tym komputer odrazu wyrzuca błąd dodam , że na moich jest u góry numer 23 a tamten miał numer 1 , ale był z przewodem oporowym w komplecie, czy dlatego nie chciał na nim chodzić ? czy górny numer musi się zgadzać? bo już nie wiem jaki mam teraz kupić?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 24 mar 2012, 11:27

Trzeba wprowadzić przez IDS-a nowy wtryskiwacz- robiłeś to??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez klosek6 » 24 mar 2012, 23:41

nie nie robiłem ale czytałem , że ktoś tam zakładał inne wtryski i mu auto chodziło bez dopisywania a ten wcale na ten gar nie palił i po chwili wyrzucił błąd czy bez dopisania nie będzie chodził? myślałem , że chociaż wymienię sam i wtedy pojadę na kalibrację? mam kompa , ale w nim nie mam opcji wymiany wtryskiwaczy mogę odczytywać błędy sprawdzać parametry bieżące ale nie mogę kodować wtryskiwaczy .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6