Pielęgnacja lakieru

Postprzez malkolm » 16 mar 2012, 12:38

Don Corleone trochę zmodernizował bym twoją listę zabiegów,
ja bym to widział tak aby było dobrze i w miarę tanio:
1 mycie, szampon do wyboru
2: osuszanie
3: glinka z lubrykantem, jedna z lepszych i tańszych to bit hambler raczej w wersji soft bym polecał
4 mycie i osuszanie 5 pasta mocna lub średnia zależnie od rys, ręcznie UC będzie ok
5 odpuścił bym swirlXa , ciężka pasta, zasycha i średnio się nią pracuje, radził bym ostatni etap polerowania połączyć z przygotowaniem pod wosk używając ściernego cleanera , megs pp, polishangels esclate, ewentualnie dodo LP, ale ten ostatni jest delikatniejszy i kryje rysy
i teraz zależnie czy wosk ma się ekstremalnie długo trzymać czy dobrze wyglądać można auto przetrzeć 50% IPA,
6 no i wosk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez @tomek@ » 16 mar 2012, 12:44

Don Corleone napisał(a):czyli wosk Collinite 476

Jeśli zależy Ci na wytrzymałości to napewno będziesz zadowolony ;)
Ja go używam tylko w okresie późna jesień-zima
W okresie letnio-wiosennym jest wiele ciekawszych wosków ;)
Ale colli jest oki :) Jeśli go kupisz to na pewno nie będziesz żałował
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Don Corleone » 16 mar 2012, 12:54

malkolm napisał(a):bit hambler

Nawet o niej nie słyszałem. Trzeba się będzie zapoznać :D
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Christianocompl » 16 mar 2012, 17:59

@tomek@ napisał(a): przez @tomek@ » dzisiaj, 11:44

Don Corleone napisał(a):czyli wosk Collinite 476


Jeśli zależy Ci na wytrzymałości to napewno będziesz zadowolony ;)


Tak, zalezy na wytrzymałości.Przed zimą znalazłem na półce w garażu jakiś wosk Formula 1 CARNAUBA CAR WAX. I po 3 myjkach ani już śladu nie ma po nim.Fakt że wosk połozyłem prosto na umyte i osuszone auto.
A co powiecie o Turtle Wax ??
Jakbym tutaj nie trafił to kupiłbym własnie kosmetyki Turtle Wax
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Don Corleone » 16 mar 2012, 19:25

Christianocompl napisał(a):co powiecie o Turtle Wax ??
Kiedyś to był szczyt tego co można było dostać u nas w kraju. Teraz już średnia półka. Mniej więcej poziom Sonaxa.

Christianocompl napisał(a):Fakt że wosk połozyłem prosto na umyte i osuszone auto.
Nie ważne. Pomiędzy myciem i woskowaniem masz praktycznie tylko kroki korekty lakieru, więc jeżeli wosk ci zszedł po trzech myciach to nie jest on warty twojej poświęconej pracy.
Porządny wosk ma się trzymać auta niezależnie czy były usuwane rysy i polerka. No chyba, że będziesz ostrą gąbką szorował to wtedy nie ma silnych. Każdy zejdzie.
Jeżeli jeszcze nie masz zainwestuj w rękawicę z mikrofibry lub owczej wełny :)

Zerknij sobie w mój wątek i zobaczysz jak wygląda Gold Class nakładany czwartego listopada. Wczoraj po zmyciu brudu znalazłem nadal leżącą warstwę na aucie, choć byłem pewien, że po zimie nie będzie już ani grama :)



Edit:
Christianocompl jakiego szamponu użyłeś przy myciu, że ten wosk zszedł? W sumie jeżeli ma ph odstające od neutralnego w jedną lub drugą stronę, bądź agresywne związki jak "kosmetyki" na myjniach samochodowych to może być główny problem, a nie słaby wosk.
Wtedy wystarczy jedno mycie i nic nie zostanie.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Christianocompl » 16 mar 2012, 19:50

Don Corleone napisał(a):Edit:
Christianocompl jakiego szamponu użyłeś przy myciu, że ten wosk zszedł? W sumie jeżeli ma ph odstające od neutralnego w jedną lub drugą stronę, bądź agresywne związki jak "kosmetyki" na myjniach samochodowych to może być główny problem, a nie słaby wosk.
Wtedy wystarczy jedno mycie i nic nie zostanie.


Nazwy nie pamiętam ale kupiłem to w Supermarkecie,cena ok.20 zł za 5 litrów;)

Ja mam okragłe rysy po myjni samochodowej więc najlepszym rozwiazaniem będzie jakaś dobra pasta polerska i na to nałoże wosk.

A mam pytanie jeszcze dotyczące lakieru, ponieważ kiedyś po umyciu auta zauważyłem białe plamki na całym aucie (wygladało to jak by ktoś farbą prysnął po lakierze).I wziałem rozpuszczalnika <glupek2> .
I od tego powstały przebarwienia. Moje pytanie brzmi czy moge to jakoś zniwelować ??
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Don Corleone » 16 mar 2012, 20:34

Jeżeli nie jest to bardzo mocne to Rubbing Compound http://www.zmiloscidoaut.pl/clear-coat- ... id-10.html Jest dobry na oxydację i przebarwienia.
Jak mocniejsze to Polishing Compound http://www.zmiloscidoaut.pl/clear-coat- ... id-11.html Lepszy przy zmatowieniach.

Lub ewentualnie po prostu Cleaner Wax http://www.zmiloscidoaut.pl/meguiars-cl ... -id-4.html ale to też do lżejszych rzeczy.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez malkolm » 17 mar 2012, 01:02

Christianocompl napisał(a):A mam pytanie jeszcze dotyczące lakieru, ponieważ kiedyś po umyciu auta zauważyłem białe plamki na całym aucie (wygladało to jak by ktoś farbą prysnął po lakierze).I wziałem rozpuszczalnika .
I od tego powstały przebarwienia. Moje pytanie brzmi czy moge to jakoś zniwelować

zniwelujesz to robiąc polerkę
co do turtla to jest top najniższa półka wraz z sonaxem k2 itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Christianocompl » 17 mar 2012, 09:52

Co powiecie na takie zestaw
1.Szampon (jakiś ze sredniej pólki)
2.Glinka Bit Hamber
3.Polishing Compound do usuwania rysek i przebarwień
4.Wosk Collinite 476

Znacie jakieś strony gdzie można to kupić wszystko razem
Ja znalazłem www.autokosmetyka.pl ale niestety nie ma tam tej glinki Bit Hamber

malkolm napisał(a):co do turtla to jest top najniższa półka wraz z sonaxem k2 itp.

Z Turtle Wax to sobie kupie kosmetyki do felg,opon i wnetrza. :)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez @tomek@ » 17 mar 2012, 13:05

Taki zestaw na początek ujdzie;)
Ja bym do kupił jeszcze IPA
I rękawice :P
Co do sklepów to ja robię zakupy w showcarshine :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Don Corleone » 17 mar 2012, 14:13

Christianocompl napisał(a):Znacie jakieś strony gdzie można to kupić wszystko razem
<lol>
Tak. Przypadkiem prowadzę właśnie taki sklep ;)
Kliknij w podpis.

@tomek@ napisał(a):Co do sklepów to ja robię zakupy w showcarshine
To zapraszam do mnie. Będziesz miał taniej :)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Pyton162 » 18 mar 2012, 19:19

z wosków nisko budżetowych wosk k2 nawet niezłe sobie radzi i dość długo sie trzyma.
Pyton162
 

Postprzez Christianocompl » 19 mar 2012, 10:40

Jednak kupie Colli 476 :)
Jak tylko wypoleruje moją Madzie to pochwalę się osiagami :) i będą 1zdjęcia na ,,roczek,, :)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez kubsztyk » 20 mar 2012, 23:51

Zacząłem się tak zastanawiać.. Czy nie zrezygnować ze sprzedaży Megs UC i nie zrobić nim polerki mechanicznej.. Tak na pierwszy raz. Dodam, że na prawych drzwiach nie mam tak idealnego lustra, jak po lewej stronie auta. Czy idzie ten efekt zniwelować polerowaniem maszynowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Don Corleone » 21 mar 2012, 15:40

Pokaż może na zdjęciu jak wyglądają te drzwi. Bez podglądu to trochę jak wróżenie z fusów ;)

Można spróbować , ale obstawiam jednak, że UC nie przyda Ci się na wiele w osiągnięciu lustra. To mimo wszystko jest środek z przeznaczeniem usuwania rys. Może Ci być potrzebna pasta polerska do finiszu:
Menzerna http://www.zmiloscidoaut.pl/menzerna-ff ... d-672.html
Wolf's Chemicals http://www.zmiloscidoaut.pl/wolfs-chemi ... d-236.html
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez kubsztyk » 21 mar 2012, 16:12

Mówiąc wprost, prawe drzwi były chyba niegdyś malowane i lakier nie został wygładzony po tej operacji (tak mi się wydaje). Chciałem sprzedać UC i zastosować FG500 + FF3000, ale jeśli UC jest dość mocno ścierny, to może go zachowam i jedynie dokupię FF3000.
Nie wiem, czy na zdjęciu będzie to widać, ale opisując słowami, to stojąc na wprost drzwi lewych widać, jak wszystko ładnie się w nich odbija, a w prawych jest jakby delikatnie przez mgłę, nie ma takiej samej ostrości obrazu, który się w nich odbija.

Czytałem gdzieś, że Finish Kare 1000p ma identyczną skuteczność, jak 476s, ale nie przyciąga tak kurzu. Prawda to? Bo rozmyślam nad wymianą Colli na FK na jesień / zima, z kolei na lato może sprawiłbym sobie coś dającego większy blask i efekt wizualny, lecz za rozsądną cenę?
Lakier to szary metalik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Don Corleone » 21 mar 2012, 16:48

kubsztyk napisał(a):Czytałem gdzieś, że Finish Kare 1000p ma identyczną skuteczność, jak 476s, ale nie przyciąga tak kurzu.

Co do trwałości, to tak oba są woskami twardymi chyba z lekką przewagą Collinite. Co do przyciągania kurzu to nie spotkałem się z opinią żeby któryś z nich bardziej się brudził.

kubsztyk napisał(a):na lato może sprawiłbym sobie coś dającego większy blask i efekt wizualny, lecz za rozsądną cenę?

Może Poorboys Natty red?
Daje bardzo dobry efekt, ale jest dużo mniej trwały niż Colli. Tyle, że to nie do końca "rozsądna cena" jest ;)

lub może NXT? Nie daje aż tak dobrego wet look jak PB, ale jest trwalszy i prawie połowę tańszy.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez @tomek@ » 22 mar 2012, 12:06

Don Corleone napisał(a):Co do przyciągania kurzu to nie spotkałem się z opinią żeby któryś z nich bardziej się brudził.

Colli przyciąga kurz,ale tylko do jednego mycia później jest już wporządku
Don Corleone napisał(a):Może Poorboys Natty red?
Daje bardzo dobry efekt, ale jest dużo mniej trwały niż Colli. Tyle, że to nie do końca "rozsądna cena" jest ;)

lub może NXT? Nie daje aż tak dobrego wet look jak PB, ale jest trwalszy i prawie połowę tańszy.

NTX jest trwalszy niż PB?
Nie wydaje mi się,ja bym brał Reda ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Don Corleone » 22 mar 2012, 14:33

@tomek@ napisał(a):Colli przyciąga kurz,ale tylko do jednego mycia później jest już wporządku

Czasami przeraża mnie jeszcze ogrom mojej niewiedzy z tej dziedziny. Czym więcej czytam tym więcej wychodzi, że jeszcze nie wiem ;)

@tomek@ napisał(a):NTX jest trwalszy niż PB?
Nie wydaje mi się

Nie dane mi było tego jeszcze porównać. Nigdy nie miałem nic z PB. To jest opinia z jaką się spotkałem, że Red jest podobno dosyć nietrwały (1-1,5 miesiąca), choć daje świetny efekt.

@tomek@ napisał(a):ja bym brał Reda ;)

Też pewnie brałbym PB, szczególnie przy moich przebiegach, ale było mowa o rozsądnej cenie do czego PB się średnio zalicza ;)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez @tomek@ » 22 mar 2012, 18:25

Don Corleone napisał(a):Czasami przeraża mnie jeszcze ogrom mojej niewiedzy z tej dziedziny. Czym więcej czytam tym więcej wychodzi, że jeszcze nie wiem ;)

Ja też wszystkiego nie wiem :P Żeby nie było że się mądrze :D
Co do NTX-a i PB do oba miałem a nawet Reda dalej posiadam
Mi się red utrzymywał do ok 2mc,ale to było zaraz po korekcie lakieru,a NTX góra 4 tygodnie chyba że się go wspomagało QD to było trochę lepiej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki