Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)
tubis85 napisał(a):-dalej uważam że jeżeli ten samochód posiadałby dsg byłby hitem chociaż automat mazdy tez daje rade ale nie tak dobrze jak to robi dsg
wnioskuje, ze tak jak ja skusiles sie na automat
pzdr
Maciek
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
ikea napisał(a):tubis85 napisał(a):narazie lubi sobie wypić ale się dopiero dociera 9,7l i to bez jakiś szaleństw ale z 4os na pokładzie ale to jest najmniejszy z minusów
9,7 l/100 km – szok! Jakoś nie chce mi się wierzyć, że potem spadnie do 8 litrów ale znawcą nie jestem.
docierany dość duży SUV + automat i takie spalanie, uważam że jest ok
po dotarciu będą zapewne bardziej wiarygodne wyniki.

"Jeśli w Warszawie, uwzględniając godziny szczytu osiągnęli 10,5 litra samochodem o masie ponad 1500 kg i napędzie na cztery koła"
Masa poniżej 1500kg, napęd załączany w momencie poślizgu 50:50 więc defakto jedna jedna oś, kielce to nie warszawa ale rozkopane i tez się stoi spalanie a manualu 7,8l
uważam że to juz rewelacja a podobno ma byc lepiej. miałem juz wynik 7.7 ale dzis pozwoliłem sobie zaszaleć na trasie i nieco skoczylo ale minimalnie
Masa poniżej 1500kg, napęd załączany w momencie poślizgu 50:50 więc defakto jedna jedna oś, kielce to nie warszawa ale rozkopane i tez się stoi spalanie a manualu 7,8l
- Od: 7 sty 2007, 22:49
- Posty: 66
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)
Humerus napisał(a):Masa poniżej 1500kg
Ok, SkyPASSION MT – 1500 bez 12 kg.
Humerus napisał(a):napęd załączany w momencie poślizgu 50:50
Sprawa z tym poślizgiem nie jest taka oczywista, choć rzeczywiście cały mechanizm ma za zadanie odłączać tył, kiedy tylko to możliwe, żeby ograniczyć zużycie paliwa. W pierwszym zastosowaniu tego napędu (Mazdaspeed6) Mazda twierdziła, że napęd jest częściej zblokowany niż rozłączony. W pewnym sensie potwierdza to komputerek CX-7, który co chwila przypomina o rotacji opon. Czy w CX-5 też jest ta opcja?
the right man in the wrong place...
9.7 to nie tragedia ale wynik co najmniej dobry. W mieście wszystko zależy od długości odcinków i ilości ruszania = korki. To co podaje producent można na dzień dobry wsadzić w buty, z mojego doświadczenia do tego co podaje katalog dodaj dokładnie 2 litry i mam faktyczne spalanie samochodu. Jeździłem M6 2.0 w kopciuchu i w mieście potrafiła wziąć średnio 9.3l. Rozmawiałem z właścicielem Vengi z 2.0 również kopciuch i po Kielcach bierze mu spokojnie 10l. Na tle tego i mojego spalanie uważam że dycha w mieście na benzynę i AWD to rewelacja.tubis85 napisał(a):9,7l to jeszcze nie tragedia dodam że to jest naprawdę z 4os. na pokładzie i jeszcze w bagażniku 80kg miałem sprzętu. a i trasy nie jakies wybitnie dlugie od 10km do 25km. było już i 9,3l ale mialem jedno delikatnie mocniejszą jazdę i wskoczylo na to 9,7l i narazie nie schodzi do pracy mam 10km więc to prawie jak miasto i dodam że jadę przez miasto co prawa bez korków ale jednak zdam relacje po pierwszym 1000km.
Zamówiłem 200KM S-Maxa i producent podaje 10l w mieście, pośmiałem się, sprawdziłem u użytkowników i 12-13l będzie jak najbardziej OK.
Podsumowując, spalanie takie ma być i tyle. Jak się kupuje samochód to polecam http://www.spritmonitor.de i tam zawsze moja średnia jest zbliżona do średniej z wielu aut, oczywiście kompletnie inna niż producenta bo norma przy testowaniu jest jak dla mnie śmieszna, trwa to parę minut i oderwane od rzeczywistości
Witam.
Wlasnie wrocilem z jazdy testowej CX-5.
Zostalem zaproszony na jazde 2-litrowa benzyna. Co do specyfikacji to nie mam pojecia jaka wersja wyposazenia to byla
Moje wrazenia:
Jechalem nastawiony troche sceptycznie i musze powiedziec ze milo sie zaskoczylem
Sylwetka troche z przodu przypomina BMW lub Mitsubishi. Nie ma zadnego zderzaka ani nic takiego. Przod jest sciety i tyle.
Zoskoczyl mnie brak swiatel w technologii LED. Wszystkie reflektory maja zwykle zarowki.
Ogolnie samochod w srodku jest przyjemny. Po zajeciu miejsca za kierownica w oczy wpada konsola ktora troche przypomina mi panel z BMW serii 5. Kolejne zaskoczenie to system sterowania komputerem, ktory opiera sie na strowaniu pokretlem i "klikaniu" mim w gore, w dol i na boki.
No i system i-stop ktory powinien wylaczas silnik podczas postoju (nie mialem okazji tego sprawdzic
)
No ale czas na wrazenia z jazdy.
Silnik odpalany metoda na "przycisk" start-stop. Pierwsze wrazenie: silnik pracuje cicho i prawie go nie slychac. Jazda jest dynamiczna i bylem zdziwiony ze taki "duzy" (jak dla mnie) samochod zbiera sie tak dobrze. Musze sie przyznac ze troche go pocisnalem i obroty nie schodzily ponizej 3tys a maksymalnie krecilem go do 6.5tys aby sprawdzic elastycznosc
Koniec przejazdzki tu przyszlo kolejne zaskoczenie. Podczas mojej jazdy (dynamicznej zreszta) srednie spalanie wynioslo 37.9mpg czyli jakies 7.5 litra/100km. Czy to duzo czy majo niech kazdy osadzi sobie sam.
Podsumowujac – jestem mile zaskoczony
Nie stac mnie na niego na chwile obecna ale za jakies 4-5 lat jak bede zmienial samochod powaznie sie zastanowie nad tym modelem.
Kilka zdjec robionych telefonem na szybko



Pozdrawiam
Wlasnie wrocilem z jazdy testowej CX-5.
Zostalem zaproszony na jazde 2-litrowa benzyna. Co do specyfikacji to nie mam pojecia jaka wersja wyposazenia to byla
Moje wrazenia:
Jechalem nastawiony troche sceptycznie i musze powiedziec ze milo sie zaskoczylem
Sylwetka troche z przodu przypomina BMW lub Mitsubishi. Nie ma zadnego zderzaka ani nic takiego. Przod jest sciety i tyle.
Zoskoczyl mnie brak swiatel w technologii LED. Wszystkie reflektory maja zwykle zarowki.
Ogolnie samochod w srodku jest przyjemny. Po zajeciu miejsca za kierownica w oczy wpada konsola ktora troche przypomina mi panel z BMW serii 5. Kolejne zaskoczenie to system sterowania komputerem, ktory opiera sie na strowaniu pokretlem i "klikaniu" mim w gore, w dol i na boki.
No i system i-stop ktory powinien wylaczas silnik podczas postoju (nie mialem okazji tego sprawdzic

No ale czas na wrazenia z jazdy.
Silnik odpalany metoda na "przycisk" start-stop. Pierwsze wrazenie: silnik pracuje cicho i prawie go nie slychac. Jazda jest dynamiczna i bylem zdziwiony ze taki "duzy" (jak dla mnie) samochod zbiera sie tak dobrze. Musze sie przyznac ze troche go pocisnalem i obroty nie schodzily ponizej 3tys a maksymalnie krecilem go do 6.5tys aby sprawdzic elastycznosc
Koniec przejazdzki tu przyszlo kolejne zaskoczenie. Podczas mojej jazdy (dynamicznej zreszta) srednie spalanie wynioslo 37.9mpg czyli jakies 7.5 litra/100km. Czy to duzo czy majo niech kazdy osadzi sobie sam.
Podsumowujac – jestem mile zaskoczony
Kilka zdjec robionych telefonem na szybko



Pozdrawiam
ikea napisał(a):zielony110 czy zdjęcia były robione w Polsce? pytam się, bo jakoś kierownica jest nie z tej strony...
no to chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie
Mieszkam w UK
glowasiek napisał(a):w takim razie co pelnilo funkcje DRL'ow ? xenony jak w 6tce
DRL-e sa jako opcja wiec mozne je sobie domontowac.
W tej wersji bylo tak jak w pierwszych M6 czyli jak wlaczyles silnik to zapalaly sie automatycznie swiatla
W nowym Motorze 12/2012 pojawił się test CX-5 w 160 konnym automacie. W AŚ również ale tekstu troszeczkę i same dane producenta.
Wracając do Motora, oceny bardzo dobre, wg nich bliżej CX do XC 60 i X3 niż do popularnych SUV-ów.
Spalanie w mieście na krótkich odcinkach 10.5l (czyli producent +2l) i uważane za jak najbardziej akceptowalne. Trasa 7.5l. Bagażnik wg VDA 453l bez schowków (producent 463l bez schowków) czyli Mazda uczciwa
0-100 równe 10s.
Szkoda, że brak pomiarów elastyczności. Podobnie jak ja uważają, że benzyniak 200KM byłby idealny.
Wracając do Motora, oceny bardzo dobre, wg nich bliżej CX do XC 60 i X3 niż do popularnych SUV-ów.
Spalanie w mieście na krótkich odcinkach 10.5l (czyli producent +2l) i uważane za jak najbardziej akceptowalne. Trasa 7.5l. Bagażnik wg VDA 453l bez schowków (producent 463l bez schowków) czyli Mazda uczciwa
Szkoda, że brak pomiarów elastyczności. Podobnie jak ja uważają, że benzyniak 200KM byłby idealny.
Ostatnio edytowano 21 mar 2012, 09:52 przez domin1979, łącznie edytowano 1 raz
domin1979 napisał(a):Szkoda, że brak pomiarów elastyczności
Musze powiedziec ze w manualu nie jest zle.
Nie mozna za wiele mowic o elastycznosci po prtzejechaniu kilku kilometrow, ale na trzecim biegu nie bylo zle. Silnik szybko wchodzi na wyzsze obroty i czujesz ze samochod przyspiesza.
Irytowala mnie troche funkcja ktora pokazywala kiedy mam zmienic bieg na wyzszy (a jak chialem go pokrecic wyzej niz 3tys), ale mozliwe ze mozna to wylaczyc.
CX-5 ma światła dzienne, tyle że nie diodowe. Zwykłe żarówkowe (to te pierwsze od środka maski). Zadałem to samo pytanie u dealera i taką odpowiedź uzyskałem. Może posiadacze się wypowiedzą...
.
piotrriv napisał(a):Zwykłe żarówkowe (to te pierwsze od środka maski). Zadałem to samo pytanie u dealera i taką odpowiedź uzyskałem.
Bardzo mozliwe, ale w takim wypadku po co jest to:
Dedykowane Mazdowskie DRL do mazdy CX-5.
Czy to znaczy ze ma sie dwie pary dziennych

piotrriv napisał(a):Może posiadacze się wypowiedzą....
Dokladnie
zielony110 napisał(a):Czy to znaczy ze ma sie dwie pary dziennych Troche to nie ma sensu jak dla mnie
CX-5 ma swiatla dzienne zarowkowe tak jak napisl piotrriv. Sa to swiatla montowane w standardzie. Dodatkowo moze zamowic sobie LEDowe, zaprezentowane na zdjeciu. Opcja dodatkowo platna. Zakladam ze montazysta w momencie montazu przepina odpowiednie kabelki z lamp zamontowanych standardowo do nowo zainstalowanych diodowych lamp. Albo moga Ci sie swiecic 2 pary jak wolisz.
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości