Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Michał88 » 5 lut 2012, 23:16

Mateusz__LG napisał(a):Z tym otworem w środku to jaka powinna być średnica ? jak bd większy na feldze to ten pierścień sie kupuje tak ?

Otwór centrujący masz 54,1. Bez problemowo możesz dokupić pierścienie centrujące z tworzywa lub metalu/aluminium.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Garbage1989 » 5 lut 2012, 23:47

dokładnie średnica piasty w naszych mazdach to 54,1 mm tylko zastanawiam się czy pierścienie centrujące są w naszych madziach potrzebne, pierścienie jak i felgi na obrzeżu otworu na piastę mają widoczną fazkę więc jeżeli się stykają razem to raczej tylko na przylgni a centrowane są na nakrętkach ze stożkiem. Dodatkowo przy silniku Z5 nie ma aż takiej kosmicznej mocy żeby aż tak się tym przejmować sam mam fele z opla gdzie otwór centrujący jest 56,6 mm i już przeszło 2 sezony żadnych problemów tylko trzeba pamiętać o solidnym dokręceniu śrub oczywiście podstawa to dokręcanie na krzyż
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez łukaszinio » 6 lut 2012, 00:00

otwor centrujący zabezpiecza przed ścięciem śrub . gdyby to nie miało znaczenia nie robili by tego. np przy pełnym obciążeniu śruby są na siły ścinające narażone i przenoszą caly ciężar pojazdu i występuje duże prawdopodobieństwo zerwania ich np gwałtowne hamowani
ja bym proponował coś z tym zrobić bo życie jest ważniejsze od felg <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Garbage1989 » 6 lut 2012, 05:09

ja rozumiem, że na tym się powinna opierać felga o piastę pytanie tylko czy na tak wąskim wypustku to ma jakieś znaczenie ?? skoro fazka na felgach jest niewiele mniejsza od wargi w piaście. Przynajmniej jeśli chodzi o mazde wydaje mi się że jeśli miałoby to tak kolosalne znaczenie to warga z piasty była by znacząco większa, żeby felga rzeczywiście opierała się o nią, mam w domu jeszcze 2 audi i mam wrażenie, że tam warga w piaście jest znacząco większa i tam felga pomimo fazki siada na niej aczkolwiek nie mam żadnych dokładnych danych teraz
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Mateusz__LG » 6 lut 2012, 14:06

Jak chciałem założyć moje alu 15 do brata do astry I to tam piasta jest mniejsza jak w mojej madzi i tam był duży luz . To jakie Myślicie alu bd najlepsze moze macie jakieś fotki ? cena ? max 1500 zł ale najlepiej 1000 żł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 18:00
Posty: 28
Skąd: Gdańsk / Leźno
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Benzyna/Gaz

Postprzez scrabi » 6 lut 2012, 16:28

dokładnie pomyliłem sie odnośnie otworu centrującego na piaste podałem zły wymiar .Niewiem dlaczego ale jakos tak m sie wydawało. <glupek2> przepraszam za wprowadzenie w błąd.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Gerald50 » 23 lut 2012, 14:16

Witam jestem nowy na forum nie dawno zakupiłem swój pierwszy samochód jest to mazda 323f ba muszę kupić do niej felgi i opony możecie mi powiedzieć czy te felgi i opony to dobre rozwiązanie będą do siebie pasowały ??

http://moto.allegro.pl/nowe-opony-endur ... 82651.html

http://allegro.pl/6182-felgi-alu-17-4x1 ... 86687.html

Proszę o odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 14:10
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BA 1,5 Rok: 1994

Postprzez waldii » 23 lut 2012, 20:56

a jestes w stanie 1.5 ruszyc pod gore z takimi felami??? hahaha
waldii
 

Postprzez Gerald50 » 23 lut 2012, 21:18

Nie wiem a to jest jakaś różnica ?? Dopiero zaczynam moją przygodę z samochodami. To jak coś to możesz mi doradzić :D

To lepiej wziąć 16 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 14:10
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BA 1,5 Rok: 1994

Postprzez waldii » 23 lut 2012, 23:01

szczerze mowiac na upartego mozesz nawet 19 wpakowac.Sam mam 18 cali ale szczerze jak zmieniam na zimowe 15cali to jest meeega fajnie pod wzgledem komfortu.Wg mnie na nasze polskie dziurawe ulice polecam 16cali i nic wiecej.Auto juz nawet fajnie wyglada,komfort jest rewela a nie mowiac juz o cenie opon.Porownaj cene 16cali oponki a 17 lub 18 <lol> niestety x2.Takze stawiam na 16 ;)
waldii
 

Postprzez Gerald50 » 23 lut 2012, 23:14

Wielkie dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 14:10
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BA 1,5 Rok: 1994

Postprzez kropekm » 24 lut 2012, 23:18

a spróbuj samochód na szerokich kapciach utrzymać w koleinach jedną ręką, nie dasz rady, na 15 calach i szerokości 195 to już ciąga na koleinach, a co dopiero ponad 200 szerokości, ...to jedno
a drugie to poczujesz różnicę w spalaniu, u mnie np. w golfie zimówki mam 13, a jak zakładam letnie 15 to spalanie wzrasta o jakieś 20%, ale coś kosztem czegoś, chcesz aby fura fajnie wyglądała – musisz się pogodzić z pewnymi niedogodnościami,
mimo wszystko widok własnej fury na fajnych felach po prostu bezcenny <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Kamil999777 » 28 lut 2012, 10:47

Witam odświeżam temat mam zamiar kupić alumki 15cali do 323F BA
Nie jestem pewien czy z et25 (od oryginału bardziej wysunięte o 13mm) bedą mieścić mi się w tylnych nadkolach pomoże ktoś?
Opony to 195\55 R15
Kamil999777
 

PostTen post został usunięty przez Gość 28 lut 2012, 21:41.

Postprzez kolson » 18 mar 2012, 21:35

Mam szybkie pytanie czy te alufelgi 6x14" ET33 4x100x57 bedą pasowały do Z5 i czy bede mógł na nie założyć moje stare opony 185/65/14 ?? Prosze o odpowiedż bo nie znam się za bardzo a nie chce niepotrzebnie kupować.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 17:06
Posty: 10
Auto: Mazda 323F 96r 1.5 BA

Postprzez Michał88 » 18 mar 2012, 22:41

kolson napisał(a):4x100x57

57 to zapewne otwór centrujący, a w twojej Maździance jest 54,1. Musiałbyś dokupić pierścienie centrujące ;)
Nie widzę problemu w założeniu starych opon.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez kolson » 19 mar 2012, 09:22

Aha to wielkie dzięki a te pierścienie to lepiej plastikowe czy aluminiowe bo znalazłem takie w rozmiarze 57,1-54,1. Mogą być http://allegro.pl/pierscienie-centrujac ... 53018.html
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 17:06
Posty: 10
Auto: Mazda 323F 96r 1.5 BA

Postprzez Michał88 » 19 mar 2012, 12:24

kolson napisał(a):Aha to wielkie dzięki a te pierścienie to lepiej plastikowe czy aluminiowe bo znalazłem takie w rozmiarze 57,1-54,1. Mogą być http://allegro.pl/pierscienie-centrujac ... 53018.html

Mogą być takie :) U siebie mam plastiki i nie mam z nimi problemów.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez kolson » 19 mar 2012, 14:19

Bo to ET nie może być za duże żeby koła nie ocierały o błotnik czy nadkole prawda. TO jakie można wsadzić ET żeby nic nie ocierało??
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 17:06
Posty: 10
Auto: Mazda 323F 96r 1.5 BA

Postprzez Fryta86 » 19 mar 2012, 20:43

Wejdź sobie TU:
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi
zrozumiesz co oznacza ET jak się trochę pobawisz :)

Ja przykładowo kupiłem stalowe felgi z toyoty jakiejś gdzie były minimalnie węższe i minimalnie inne ET. Niestety wystarczyło żeby minimalnie koło przesunęło się do wewnątrz. Pozornie wszystko było OK, ale...
...ale jak zrobiłem kompleksową regenerację zacisków plus nowe tarcze okazało się że zacisk ociera o felgę :) Jeżdżę znowu na starych z przodu aż się trochę zetrą klocki...

W Twoim przypadku jak kupujesz szersze felgi nie ma takiej groźby, ale chciałem Ci dać przykład o co chodzi...

ps. zazdroszczę – też bym chciał aluski ;P Moje upatrzone to koszt ok 600zł + opony bo to 15" ale wszystkie środki poszły na remonty, a nie na wygląd <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323