Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Marko91 » 9 mar 2012, 20:32

:D tzn wiem jaka jest róznica w mocy.. Madzią nie jeździłem z tym silnikiem ani 136 hp, jeżdziłem ostatnio np corsa 45 kucy zdaje się <diabełek> i jezdziłem też ostatnio np WieśVagenem Jetta 2.0 TDI 140 kucy no i wiem jak sie jeździło, ale chodziło mi czy np 115 w Maździe daje np swobode wyprzedzenia czy trzeba poł godziny bujać.. chodzi mi o bezpieczne wyprzedzanie :)

P.S mówie o wyprzedzaniu przy w miarę rozsądnych prędkościach :) <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tadziomaru1 » 9 mar 2012, 20:56

Chodziło mi też o stosunek mocy do masy :D , a może przede wszystkim <lol> .
Tak, 116 kucy w maździe daje swobodę wyprzedzania, bedą sie spisywały nie gorzej niż te 140 w WieśVagenie. :) <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rumunn95 » 10 mar 2012, 09:43

116 w GW to nieporozumienie ;) taki wypasiony polonez :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tadziomaru1 » 10 mar 2012, 11:23

Ale pakowny jak cholera, w przeciwieństwie do poloneza, do którego nic nie można było włożyć, bo nie zamknęła się tylna klapa. Telewizora 25" nie włożyłem do bagażnika, a do trzydrzwiowej polówki 2-ki spokojnie, choć polonez niby taki wielki. No GW i kopa ma nieporównywalnego, bez jaj, poldek miał 75 kucy :D . Ale przyznam Ci szczerze, kto przesiądzie się z poloneza na pewno bardzo dobrze się poczuje <lol> . Co więcej, znam takiego jednego, GW mu przypasowało od razu jak cholera hahaha .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 10 mar 2012, 15:55

Marko91
Ogólnie ten temat to Opinie o modelu, więc napisze opinie.
Jestem zadowolony z 136KM, przed kupnem jeździłem też 1.8 90KM – przyspiesza sprawnie i nie ma tzw. zamuły :) Będzie pan zadowolony <ok>
Ale to co robi HP to odlot jak dla mnie. po pół roku posiadania, dopiero 2 dni temu miałem okazje przylagować mu dobrze. Jechałem traskę z domu do Sandomierza i powrót, jazda na pełnej kur...wie hahaha i spalanie 11litry/100km się zamknęło. Do 180 przyspiesza sprawnie, później już troszkę zaczyna zamulać (albo do motocykla za bardzo sobie przyrównuje)
Właściwości jezdne, trakcyjne, hamulce poprawne, kiedyś jeździłem Laguną 1995rok, to hamulce i zawieszenie były dużo lepsze, ale komfort jazdy porównywalny.
Jest kilka wad: pierścienie, uszczelniacze, tylne ranty, ale ogólnie autko polecam( więcej plusów jak minusów), chociaż są też lepsze auta w porównywalnych pieniądzach.
Bardzo dobrze sprawdza się LPG na Mikserze i jest na pewno bardziej niezawodny od sekwencji, jedyny minus to możliwość wystrzału.
Miałem kilka dobrych latek 323F z LPG, to już była ostoja niezawodności, więc pisząc opinie, opieram się na jakichś tam doświadczeniach z Japońską myślą technologiczną. :D

Pozdrawiam i życzę wszystkim długich prostych.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez rumunn95 » 10 mar 2012, 23:27

tez mialem dwie 323f jedna 1.6 druga 1.8 i zlego slowa nie powiem jedynie jak to w japoncach blacha papierowa ale autko niedoz....nia niestety o ostatniej serii 626 mozna by wiele wymieniac patrzac na problemy forumowiczow, zreszta jak z kazdym nowszym autem z "terminem przydatnosci" tak juz niestety jest z planowanym postarzaniem produktu.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez grzegorzstr » 11 mar 2012, 23:00

Witam
Mam pytanie czy trzeba rozbierać cały kokpit jak w starych modelach żeby się dostać do nagrzewnicy może ktoś ma jak ją wymienić.
pozdrawiam
grzegorzstr
 

Postprzez tadziomaru1 » 11 mar 2012, 23:28

Trzeba wyjąć dechę, albo jest drugi sposób, można ją wyjąć od dołu, trzeba tylko wyciąć dziure w podłodze pod nagrzewnicą i zręcznie odkręcić śruby ją trzymające. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 11 mar 2012, 23:37

tadziomaru1 napisał(a):jest drugi sposób, można ją wyjąć od dołu, trzeba tylko wyciąć dziure w podłodze pod nagrzewnicą i zręcznie odkręcić śruby ją trzymające. :D
Generalnie tak bardziej fachowo patrząc ten pierwszy sposób lepszy hahaha
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 11 mar 2012, 23:45

VeryCoolMan napisał(a): Generalnie tak bardziej fachowo patrząc ten pierwszy sposób lepszy hahaha

Tak myślisz Very? No w sumie ta... hahaha
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Wojtek » 12 mar 2012, 00:04

przenosze do opinii...
ciekawy sposob wymiany... <diabełek>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marko91 » 15 mar 2012, 23:44

możecie mi pomóc nad rozmyśleniem czy brac ta mazde..? Ten korek mnie zastanawia chociaz po przeczytaniu kilkunastu watkow google wychodzi ze to minie tylko przegonic auto aby sie dogrzało dobrze, ale kwestia ze olej ma kolor troszke jakby brudny/ zużyty był, w dieslu to mialem czarny olej nawet od razu po wymianie a w benzynie olejek czysty powinien byc zdaje sie i boję się że dolany jest MotoDoktorek :)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=133235
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez maxim_wawa » 17 mar 2012, 21:18

Marko91 napisał(a):możecie mi pomóc nad rozmyśleniem czy brac ta mazde..? Ten korek mnie zastanawia chociaz po przeczytaniu kilkunastu watkow google wychodzi ze to minie tylko przegonic auto aby sie dogrzało dobrze, ale kwestia ze olej ma kolor troszke jakby brudny/ zużyty był, w dieslu to mialem czarny olej nawet od razu po wymianie a w benzynie olejek czysty powinien byc zdaje sie i boję się że dolany jest MotoDoktorek :)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=133235


no tak z tego linku czytam o tym masełku pod korkiem to nie wróży dobrze bo to ewidentnie chłodziwo w oleju... ciężko przesądzić czy warto... ale tekst gościa ze nowe auta tez taka maja jak zimno mnie rozwalił

nie spotkałem się żeby nieszczelność uszczelki pod głowicą ustępowała po rozgrzaniu auta i przegonieniu go – raczej może sprawę pogorszyć – nieszczelności szczególnie na magistrali pod ciśnieniem same się nie naprawiają chyba ze jakimś magicznym szuwaksem .. tyle ze reszta dostaje w D..E... niestety google jest pełne dziwnych pomysłów

generalnie świeżo zalany olej ma prawo być zaraz brudny w przypadku gdy został zalany na silnik który był długo na bardzo spracowanym oleju bez spuszczenia syfu do końca ew. płukanki z szlamu bo inaczej trudno nazwać tak spracowany olej

gałka wygląda jak by ja gryzł, moja tez jest skórzana i przy przebiegu auta 240 tys nie jest tak zdewastowana, masła pod korkiem u mnie i w 4 innych sztukach do których mam stały dostęp tez nie zanotowałem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Marko91 » 17 mar 2012, 21:59

Więc tak.. Gałka na zdjęciu wygląda jakby poszarpana, w realu wygląda naprawde przyzwoicie(widziałem z przebiegami 120tys duuzo gorsze)
Ogólnie myslałem ze dopiero co olej byl wymieniany.. bo był przy 180k a teraz ma 186k jak sie okazało olej dokładnie rok temu wymieniany.
Co do masełka.. jednak się okazało że auto mało jeżdziło przez rok i po zimie auto stało wiecej niz jezdziło i silnik był niedogrzewany przez co pod korkiem cos takiego sie działo.. 6 mechaników dokładnie mi to powiedziało :) po przegonieniu auta ma wszsytko normalnie wyglądać. :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez maxim_wawa » 17 mar 2012, 22:25

jeśli stało praktycznie to może i ma prawo coś tam zaistnieć, ale i tak mnie to trochę dziwi bo takie klimaty to raczej w starszych konstrukcjach, a nie w aucie z 2000 roku, jesteś pewien że mechanik nie szykuje sobie klienta takimi tłumaczeniami – ja się osobiście w życiu z czymś takim nie spotkałem – woda w oleju to nigdy nie jest normalny objaw

pytanie co wyjdzie w zawieszeniu po takim okresie stania , wszelkie el. gumowe mogą się zaraz posypać, a co miało podkorodować – podkorodowało

kupno auta które stało to zawsze ryzyko – niestety żeby auto się nie sypało musi jeździć – stara taksówkarska prawda

no ale nie ma ideałów trzeba brać pod uwagę ze auto ma swoje lata i tak czy tak będzie trzeba coś przy nim robić
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Marko91 » 18 mar 2012, 00:17

może dosłownie stać nie stało :) ale nie boje sie co do zawieszenia. A mechanik nie ostrzył sobie zębów na mnie jako przyszłego klijenta tylko po prostu wszystkich jakich znałem pytałem i tak powiedzieli, brat który w zime mało jeździł benzyniakiem mówił że "to normalka" a pracuje w Subaru i tez pytałem i tez tak usłyszałem żeby przegonić i zniknie :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez miazga91 » 12 kwi 2012, 23:45

Witam wszystkim,
Jako nowy użytkownik Mazdy 626 2.0tdid 66kw 2000r. w ciągu kilku dni nasunęło mi się kilka pytań.
Chciałbym aby tenże post był także informacją dla przyszłych posiadaczy Maździ 626 po lifcie ponieważ ja kupując ją byłem zielony i zaufałem instynktowi:).
Moja Mazda została sprowadzona z Austrii. Miała jednego właściciela, rocznik 65'. Aktualny przebieg to 187k km. Silnik oczywiscie 2.0tdid 66kw (90km) hatchback. Wyposażenie jak dla mnie standardowe: klimatronic, szyby i lustra w prądzie, podłokietnik, skóra na kierownicy i biegach, kilka air bagów. Podczas oglądania autka zdziwiła mnie i mojego teścia ilosc nalotu korozji. Dosłownie prawie wszędzie poza karoserią (delikatnie ranty drzwi przednich). [waaaco?], dosłownie całe podwozie, zaciski hamulców, blok silnika czy nawet przy kielichach amortyzatorów-wszędzie gdzieś ten brązowy nalot! Pierwszy rzut oka na dół auta i podejrzewaliśmy że auto jest po powodzi... Moj pytanie: Ten typ tak ma? W briefie auto zostało wymeldowane 11 january 2011 więc troche stało, w dodatku gdzieś w górach (ponoć) ale żeby tak podeszło rdzą? To normalna przypadłość w tym modelu? No ale coż, silnik palił na "strzała", wszystko śmiga elegancko, zawieszenie nie wybite-ogólnie cisza i spokój. Nadwozie też w miarę dobrym stanie (bez szpachli), lakier równy. Tylko gdzie niegdzie ta rdza, jak np. w odbojnikach tylnej klapy czy na kantach przednich drzwi... Teraz pochwale sie kilkoma fotkami mojej niuni:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiscie nic nie wskazywało na to że może być trochę gorzej.
Gdy odpalam 1-wszy raz auto w ciągu dnia, podczas pierwszych 3 kilometrów silnik między 1tys a 2tys dławi się. Gdy sie zagrzeję to potem już tego szarpania nie ma, nawet jak postoi do ochlodzenia. Wnioskuje ze to turbinka jest przytkana ponieważ zostal usuniety katalizator ktory byl ponoc zapchany więc mogło dojsc do przytkania turbinki? To tylko moje podejrzenia, pozyjemy, zobaczymy.
Ogólnie jestem miło zaskoczony jakościa mazdy z tego roku. Nic nie skrzypi itp. Klimę musze nabić itp bo robi "wiatr" ale nie chłodzi tak jak powinna. Tyle mojego wstępu, jeśli coś mi się przypomni to wrócę i zapostuję:)
PS:
Czy gałka od biegów drży w każdym dieslu w Mazdzie na jałowym biegu tak że aż dłoń swędzi?:))
PS2:
Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem czy może oleju nie ma w skrzyni?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez Marko91 » 13 kwi 2012, 16:44

Co do rdzy to normalka ze na rantach drzwi,nadkolach,kielicha i mocowaniu chlodnicy(widziałem 6 mazd z ta przypadloscia) wiec rdza to wynik slabego zabezpieczenia Japońców. Autko ładne jak wszystkie GF :D ale prawa strona(błotnik,drzwi) miała przygode widac.

podobna mazde widziałem na mobile. i z tego co pamietam stała napewno 3 miesiace mowie podobna bo miała też różniące sie drzwi i błotnik identycznie jak Twoja, tylko z tego co kojarze to była z DE wiec chyba to była inna :)

zalej ropy dobrej, według uznania shell,BP tej ulepszonej i wymień filtr paliwa i zobacz wtedy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tadziomaru1 » 13 kwi 2012, 18:43

Miałem kilkaset samochodów, te z Austrii wszystkie zardzewiałe od spodu jak cholera. Są ładne GF-ki bez rdzy, te z Francji, Włoch i ciepłych landów w Niemczech. Miałem takiego kombiaka fioletowego z '98, idealny stan blachy, nigdzie żadnej rdzy.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez roberto81 » 25 kwi 2012, 11:52

Witam. Mam pytanie do użytkowników Mazdy 626 GF po faceliftingu w roczniku 2000-2002 w benzynie. Czy problem z dymieniem został wyeliminowany w tym modelu? Silnik nie ma dużego apetytu na olej? Rozglądam się za taką Mazdą i chciałbym się trochę podpytać. Jak myślicie czy mając budżet ok.12 tys dostanę nie zajechany model? Na co głównie zwracać uwagę? W mojej starszej 626 rdzewieją nadkola, i drzwi od wewnątrz. W GF jest podobnie, czy coś z tym zrobili? Dzięki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6