Ilość sprzedanych CX-7 co prawda nie jest oszałamiająca – 320 tys. sztuk w latach 2006-10 (to np. 3 razy mniej niż szóstek), ale jeśli na jej miejscu nie pojawi się podobny wielkością i klasą model, to ta potencjalna liczba klientów na pewno nie zdecyduje się na CX-5, które moim zdaniem podbija serca kierowców zdecydowanych na auta średnie i mniejsze – z naciskiem na to drugie...
Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł
Ciekawe, możesz zdradzić źródło tych informacji? Ja powiedziałbym, że to raczej ten nieznany jeszcze model zastąpi CX-7 i CX-9. Imho CX-5 absolutnie nie celuje w obecnych odbiorców CX-7. Jest mniejszym i tańszym, po prostu kompaktowym crossoverem, a CX-7 to górne rejestry klasy średniej. Widziałem je niedawno obok siebie (CX-5 i CX-7) i różnica w przestronności wnętrza oraz klasy wykończenia jest zauważalna. Oczywiście nie ma pewności co do planów MMC, ale gdyby miały potwierdzić się Twoje przypuszczenia, to sugeruję modlitwy za przyszłość Mazdy
.
Ilość sprzedanych CX-7 co prawda nie jest oszałamiająca – 320 tys. sztuk w latach 2006-10 (to np. 3 razy mniej niż szóstek), ale jeśli na jej miejscu nie pojawi się podobny wielkością i klasą model, to ta potencjalna liczba klientów na pewno nie zdecyduje się na CX-5, które moim zdaniem podbija serca kierowców zdecydowanych na auta średnie i mniejsze – z naciskiem na to drugie...
Ilość sprzedanych CX-7 co prawda nie jest oszałamiająca – 320 tys. sztuk w latach 2006-10 (to np. 3 razy mniej niż szóstek), ale jeśli na jej miejscu nie pojawi się podobny wielkością i klasą model, to ta potencjalna liczba klientów na pewno nie zdecyduje się na CX-5, które moim zdaniem podbija serca kierowców zdecydowanych na auta średnie i mniejsze – z naciskiem na to drugie...
the right man in the wrong place...
Witam
www.mototok.pl/Mazda-CX-7-w-tym-roku-ko ... kowa-a1639
Osobiście nie jestem w stanie stwierdzić czy w 100% jest to prawda ale wszystko na to wskazuje.
W chwili wprowadzenia CX5 papierowo auto pali sporo mniej niż CX7 wiem iż w tym drugim jest turbo(nie powinno sie takiego porównania robić) ale wiekszosc kierowców tak to porównuje
np:Qashqai , CX5 i AudiQ
w USA też coraz wiecej osób patrzy na spalanie paliwa przed ich kupnem ma to odzwierciedlenie np; w mazda3.
W swojej historii mazda zaprzedstała produkcji paru fajnych modeli z różnych powodów
Pozdrawiam
www.mototok.pl/Mazda-CX-7-w-tym-roku-ko ... kowa-a1639
Osobiście nie jestem w stanie stwierdzić czy w 100% jest to prawda ale wszystko na to wskazuje.
W chwili wprowadzenia CX5 papierowo auto pali sporo mniej niż CX7 wiem iż w tym drugim jest turbo(nie powinno sie takiego porównania robić) ale wiekszosc kierowców tak to porównuje
np:Qashqai , CX5 i AudiQ
w USA też coraz wiecej osób patrzy na spalanie paliwa przed ich kupnem ma to odzwierciedlenie np; w mazda3.
W swojej historii mazda zaprzedstała produkcji paru fajnych modeli z różnych powodów
Pozdrawiam
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
KONRADD napisał(a):w USA też coraz wiecej osób patrzy na spalanie paliwa przed ich kupnem ma to odzwierciedlenie np; w mazda3.
Właśnie braciak dopiero co wymienił CX7 na nową M3. Powód prosty – w USA paliwo cały czas powoli ale zauważalnie drożeje. A porównanie spalania 2.3T w CX7 z 2.0 SkyActive daje zauważalne wyniki
Jest jeszcze jedna rzecz która może uwiarygodnić tą wiadomość , w Ameryce Północnej w obecnym modelu Mazda 3 BL wkładają silniki , skrzynie SkyActive. A u nas na starym kontynencie .... nie.
W Niemczech od momentu wprowadzenia diesla w CX7 sprzedaż z benzyn jest znikoma.
Cena CX5 z dieslem jest tak ustalona aby powoli wycofac CX7 a z kwartału na kwartał CX7 grożeje(oficjalna cena) nie mylić z promocja
W Niemczech od momentu wprowadzenia diesla w CX7 sprzedaż z benzyn jest znikoma.
Cena CX5 z dieslem jest tak ustalona aby powoli wycofac CX7 a z kwartału na kwartał CX7 grożeje(oficjalna cena) nie mylić z promocja
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
KONRADD napisał(a):www.mototok.pl/Mazda-CX-7-w-tym-roku-ko ... kowa-a1639Osobiście nie jestem w stanie stwierdzić czy w 100% jest to prawda ale wszystko na to wskazuje.
Inne niezależne źródła podają, że CX-7 będzie sprzedawana w Ameryce do końca 2012, a następca CX-7/9 pojawi się w 2014. Biorąc pod uwagę, że Mazda planuje w pierwszej kolejności przedstawić nową szóstkę, mx-piątkę, trójkę i dwójkę, to nie sądzę żeby w pośpiechu usuwała z oferty samochód dla którego nie ma następcy.
To, że życie CX-7 dobiega końca jest pewne ze względu na jej wiek – została przecież wprowadzona do produkcji pięć lat temu. Jeśli zniknie z katalogów zanim pojawi się coś podobnego, to zapewne CX-5 będzie miała zadanie przejąć część jej odbiorców, ale nie nazywałbym jej z tego powodu "następczynią". Dodam, że gdyby ktoś nie miał okazji porównać tych samochodów, to już po samym oznaczeniu modelu widać różnicę klas. Spalanie oczywiście jest zawsze brane pod uwagę (nawet przez nabywców w klasie premium), ale przecież to nie ono decyduje o wyborze rodzaju auta – ma wpływ raczej w porównaniu bezpośrednich konkurentów.
Mazda zrobiła świetny samochód (CX-5), który swoimi rozmiarami, wyposażeniem i osiągami w zasadzie nie ma wśród kompaktowych crossoverów sobie równych. Nie do końca jednak rozumiem, dlaczego sama go w pewien sposób dyskredytuje, wmawiając na siłę, że to klasa o "oczko" wyższa. Mówią to materiały prasowe i pracownicy w salonach. Sam byłem świadkiem trochę niepoważnej argumentacji sprzedawcy, który próbował namówić do kupna CX-5, ośmieszając ASX-y, Qashqai-e i podobne, porównując nową Mazdę do XC60, X3 i Q5 – zastanawiam się, czy taka strategia nie przynosi przypadkiem rezultatów odwrotnych od zamierzonych. Przecież wpychanie jej na siłę do tej klasy obdziera ją ze wszystkich atutów, pozostawiając jedynie atrakcyjną cenę i wspomniane niskie spalanie. To jednak za mało, żeby potencjalny kupiec zamiast wymienionej trójki wybrał małą i mimo wszystko taniej wykonaną Mazdę. Ich konkurentem powinien pozostać samochód pokroju CX-7 – trochę większy i inaczej pachnący
the right man in the wrong place...
Motor Nr 12/2012 – Pierwszy test w Polsce
------------------------------------------
Dane spalania dla wersji AWD i automatu / 19" (miasto/trasa) : 10,5/7,5 (producent 8,1/?)
Chyba nieźle jak na automat i koła 19 calowe ...
Tylko 10 sec do 100km/h ... wynik nie jest powalający
Faktycznie – jak piszą w Motorze – przydałby się mocniejszy silnik benzynowy (mowa o ok. 200kM)
------------------------------------------
Dane spalania dla wersji AWD i automatu / 19" (miasto/trasa) : 10,5/7,5 (producent 8,1/?)
Chyba nieźle jak na automat i koła 19 calowe ...
Tylko 10 sec do 100km/h ... wynik nie jest powalający
Faktycznie – jak piszą w Motorze – przydałby się mocniejszy silnik benzynowy (mowa o ok. 200kM)
- Od: 17 sty 2012, 11:38
- Posty: 46
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości