Mechanizm różnicowy – jak rozróżnić terkotanie uszkodzonego mechanizmu od przegubu?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez blodziu » 10 cze 2009, 17:38

Byłem u mechasa, zajrzał pod autko i mówił że jakaś guma od lewarka zmiany biegów czy coś takiego mi terkocze. Faktycznie podczas postoju na luzie gdy lekko ruszałem drążkiem terkotanie znacznie dawało o sobie znać. Czy ktoś się orientuje co to za guma, jak taki element się nazywa ?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 19:09
Posty: 53
Skąd: Ełk
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r

Postprzez dexterjj » 11 cze 2009, 10:46

kurcze żeczywiście też coś takiego miałem ale po remoncie silnika i skrzyni już tego niemam a nie zwracałem na to uwagi jak stałem i ruszałem drążkiem to był taki donośny metaliczny dzwięk stukania hmmm
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez blodziu » 11 cze 2009, 17:35

No właśnie, nasila się gdy się lekko pomajta drążkiem. Chciałem sam poszukać gdzieś odpowiedniej części (niby jakaś guma) ale kurcze nawet nazwy tego nie znam :/
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 19:09
Posty: 53
Skąd: Ełk
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r

Postprzez Grzechu_rwk » 12 mar 2012, 02:13

Wiem że odgrzebuje trochę stary temat ale mam taki problem u mnie terkotanie jest cały czas podczas jazdy, najbardziej słychać od 50km w górę podczas skrętu w prawo robi się jeszcze bardziej nasilone...
Wymieniałem ostatnio prawy przegub wewnętrzny bo już miał takie luzy ze sam się dziwie ze jeszcze chodził ale nic się nie zmieniło łożyska tez są w porządku... Czyżby mechanizm?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez lukasssss1 » 12 mar 2012, 09:18

Jeżeli na skręcie strzela ci takie trzaski metaliczne to to wina przegubu zewnętrznego, jak dobrze nasłuchasz to zorientujesz się z której strony strzela. Jeżeli ten przegub strzela ci na prostej to jak najszybciej czas go wymienić bo stracisz napęd na drodze i będzie kiszka :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez dexterjj » 12 mar 2012, 14:10

miałem takie same objawy , strzelanie nasilało się przy skręcie z uwagi na prace mechanizmy gdy jest różnica obrotów mechanizmu , tak samo jak jedno koło na piasku się kręciło wtedy to strzelało najgorzej , niestety w moim przypadku była to wina mechanizmu różnicowego , wziąłem auto na podnośnik lekko gazu by koła sie kręciły i jedno zatrzymywałem i było słychać przyczynę
Obrazek
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez Grzechu_rwk » 12 mar 2012, 14:58

No właśnie nie słychać raczej żadnych trzasków raczej właśnie terkot i takie dudnienie i mocno nasila się tylko przy skręcie w prawo A jeśli chodzi o przegub to czy po rozebraniu półosi będzie widoczne jego wyeksploatowanie na co zwrócić uwagę ?
Czy to może być tez wina wewnętrznego przegubu?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez trzydziech » 12 mar 2012, 20:13

klepanie przegubu a terkotanie mechanizmu to dwa różne dźwięki. zdecydowanie – przerobiłem obie rzeczy. przegub – klapanie metaliczne tylko prze skręconych kołach (jak na prostym też to jest mega fatalnie), przy zwiększaniu obciążenia na przegubach zwiększa się też głośność. mechanizm różnicowy zaczyna terkotać, tak jakbyś włożył coś w szprychy koła od roweru. hałas powinien praktycznie ustąpić na IV i V biegu powyżej 70 kmh. tak było u mnie.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Grzechu_rwk » 12 mar 2012, 22:14

U mnie nie ustępuje w ogóle jedynie przy mniejszej prędkości tak do 30km jak by nie było nic słychać a potem słychać i jest coraz głośniej.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez Art310 » 13 mar 2012, 20:07

A u mnie tak terkotało jak padła poduszkaprzy skrzyni/przegrodzie.Myślalem że przgub,skrzynia,łożysko koła albo podpory półosi a wystarczyła zwykła stara łyżka do wymiany opon i kanał żeby zdiagnozować.Po wymianie wkładu poduszki(pasuje od diesla tylko jest sztywniejszy 70,-zł) jak ręką odjął.Najbardziej napierniczało na rondzie,wstyd było pasażera jakiegoś przewozić :)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez Grzechu_rwk » 13 mar 2012, 23:38

Ale terkotanie było słychać zawsze przy skręcaniu czy tylko przy skręcie w konkretną stronę?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez Art310 » 14 mar 2012, 20:36

Najbardziej przy skręcie w lewo ale i w prawo było słychać chociaż nie tak donośnie .Na prostej bylo ok ,słychać było tylko przy dużym obciążeniu auta.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez leelook » 3 lis 2016, 14:50

dexterjj – długo jeździłeś z objawami stukania na skręconych kołach? Mam podobny problem u siebie w Renault Megane II z tym, że na razie jest to lekkie bujanie przodem i czasem słychać stuki. Temat był już dogłębnie zbadany przez mechaników i wszystko wskazuje na mechanizm różnicowy "na wykończeniu". Zastanawiam się tylko, czy jest sens inwestowanie w wymianę skrzyni (ponad 1000 zł), jeśli możliwe, że mogę na tym zrobić kilka -naście -dziesiąt tysięcy km.
leelook
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323