http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
Mazda Protege swap KJ....ciekawostka
Strona 1 z 1
Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protege i sie zmieścił 
http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
Ostatnio edytowano 12 mar 2012, 11:53 przez mlody1921, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protage i sie zmieścił
http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
Pomysł ciekawy, ale czy to nie przypadkiem sztuka dla sztuki??
Mogę się mylić ale czy przypadkiem silniki KJ nie wychodziły tylko ze skrzynią AT? Istnieje opcja bezproblemowej współpracy ze skrzynią od innych K-serii?
chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem 
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem
Eeee
P.S. Chyba Protege a nie Protage
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem
Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem
Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.
Ciekawe jaką sprawność osiągnie w porównaniu do aktualnych silników ZS
Ale w tym wypadku raczej niezbedne. Musiał byś wyposażyć ten silnik w turbosprężarkę która dmucha już od wolnych obrotów i minimalnych otwarć przepustnicy .
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
A wiesz może jaka jest wytrzymałość na doładowanie tego silnika
korby wiadomo a tłoki
KJ 2,3v6
KL 2,5 v6
czym spowodowana jest różnica skok tłoka czy jak czy średnica tłoka
KJ 2,3v6
KL 2,5 v6
czym spowodowana jest różnica skok tłoka czy jak czy średnica tłoka
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje