(mazda 2006 z DPF 1.6d )Od tygodnia zauważyłem chwilowe spadki mocy tzn. raz się wkręca w pełnej skali obrotomierza aby po chwili mieć problem na dokręcenie się do 3 tys. Dziś natomiast zostałem poinformowany przez moją kobietę, że zapaliła się kontrolka check eng. Moje pytanie macie może jakieś dobre namiary na jakiś warsztat w Lublinie i nie do końca chodzi mi o ASO
Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania/ włączający się wentylator
Witam ,
(mazda 2006 z DPF 1.6d )Od tygodnia zauważyłem chwilowe spadki mocy tzn. raz się wkręca w pełnej skali obrotomierza aby po chwili mieć problem na dokręcenie się do 3 tys. Dziś natomiast zostałem poinformowany przez moją kobietę, że zapaliła się kontrolka check eng. Moje pytanie macie może jakieś dobre namiary na jakiś warsztat w Lublinie i nie do końca chodzi mi o ASO
. Dodam że autko ma 147tys przechulane, płyny i oleje wymieniane co 15 tys. filtr paliwa wymieniany przy przebiegu 95 tys. Nie podaje kodów błędu z tego powodu, że jeszcze nie zostało autko podpięte pod komp, jeżeli ktoś zna jakiś dobry warsztat w Lbl to proszę o podanie namiarów
Dodam jeszcze, że od jakiegoś czasu strasznie szybko załączał się wentylator chłodnicy nawet przy -20 co mnie trochę dziwi(płyn w zbiorniczku wyrównawczym normie) no ale może ten typ tak ma:P
(mazda 2006 z DPF 1.6d )Od tygodnia zauważyłem chwilowe spadki mocy tzn. raz się wkręca w pełnej skali obrotomierza aby po chwili mieć problem na dokręcenie się do 3 tys. Dziś natomiast zostałem poinformowany przez moją kobietę, że zapaliła się kontrolka check eng. Moje pytanie macie może jakieś dobre namiary na jakiś warsztat w Lublinie i nie do końca chodzi mi o ASO
Ostatnio edytowano 1 mar 2012, 23:19 przez maxnova31, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
wygląda jakby samochód łapał tryb serwisowy, trzeba odczytać błędy, jak dla mnie wygląda to na początki problemów z FAP'em – płyn katalityczny był dolewany ?
przy -20 to raczej na pewno regeneracja FAPa, chyba że coś z termostatem, ale to raczej mniej prawdopodobne
btw filtr paliwa do wymiany.
maxnova31 napisał(a):od jakiegoś czasu strasznie szybko załączał się wentylator chłodnicy nawet przy -20 co mnie trochę dziwi
przy -20 to raczej na pewno regeneracja FAPa, chyba że coś z termostatem, ale to raczej mniej prawdopodobne
2. Regeneracja filtra czastek stalych
2.1. Regeneracja naturalna
Gdy temperatura spalin samodzielnie osi.ga warto.. regeneracji (du.e obci..enie silnika)
.. Cz.stki spalaj. si. w sposob naturalny w filtrze cz.stek. W celu uruchomienia
regeneracji nie trzeba wykonywa. .adnej czynno.ci z zewn.trz.
2.2. Regeneracja sztuczna (wspomaganie regeneracji)
Wspomagane regeneracji jest ca.o.ci. polece. (obci..anie) obs.ugiwanych przez kalkulator
wtrysku, maj.cych na celu zwi.kszenie temperatury spalin a. do progu regeneracji.
Obci..anie polega na zwi.kszaniu poboru energii elektrycznej w poje.dzie w odpowiedzi na
jego zapotrzebowanie funkcjonalne .. Przyk.ad : Filtr cz.stek sta.ych (FAP)(filtr cz.stek
sta.ych).
Zwi.kszanie momentu oporowego alternatora powoduje wzrost momentu obrotowego silnika
spalinowego, jak rownie. wzrost temperatury silnika spalinowego.
Obci..anie umo.liwia szybszy wzrost temperatury silnika spalinowego tak, aby poprawi.
regeneracj. filtra cz.stek sta.ych w pojazdach z silnikiem diesla.
BSI odbiera ..danie doci..enia od kalkulatora silnika poprzez sie. CAN.
BSI wymusza w..czanie odbiornikow energii zgodnie z kolejno.ci. w tabeli.
Poziom obci..enia Funkcje
0 Bez obci..enia (dzia.anie normalne)
1 W..czenie ogrzewanej tylnej szyby
2 W..czenie wentylatora ch.odnicy na niskich obrotach
3 W..czenie wentylatora ch.odnicy na .rednich obrotach
4 W..czenie .wiec .arowych
UWAGA : Podczas obci..ania kierowca nie otrzymuje .adnych informacji dotycz.cej
w..czania odbiornikow energii.
btw filtr paliwa do wymiany.
akostarek napisał(a):wygląda jakby samochód łapał tryb serwisowy, trzeba odczytać błędy, jak dla mnie wygląda to na początki problemów z FAP'em – płyn katalityczny był dolewany ?
płyn był dolany jakieś 25 – 30 tys km temu więc nie sądzę że to brak w/w
Co do Fap'u tego się właśnie obawiam że zaczyna padać i to nie są miłe myśli ze względu na koszt naprawy :/
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
Jeśli auto używane głównie w mieście i nikt z Was nie wie kiedy włącza się wypalanie to jest to najprostsza droga do zakatowania filtra na amen.
Tak jak pisałeś, że często włączał Ci się wentylator przy silnych mrozach to właśnie wtedy włączało się wypalanie i najlepiej byłoby przejechać się gdzieś na jakieś 5-10 min. Byle nie wyłączać silnika.
Dobrze jest przejechać się gdzieś gdzie nie trzeba się często zatrzymywać, np. na światłach bo czas wypalania wydłuża się. Poczytaj jak zauważyć kiedy włącza się wypalanie- jest o tym napisane w wątku o FAP.
Warto o to zadbać jak nie chcesz wymieniać filtra na nowy (koszt około 5000zł z wymianą w ASO) lub usunąć całkowicie (około 1500 usunięcie wraz ze zmianą softu/emulatorami itp.).
Tak jak pisałeś, że często włączał Ci się wentylator przy silnych mrozach to właśnie wtedy włączało się wypalanie i najlepiej byłoby przejechać się gdzieś na jakieś 5-10 min. Byle nie wyłączać silnika.
Dobrze jest przejechać się gdzieś gdzie nie trzeba się często zatrzymywać, np. na światłach bo czas wypalania wydłuża się. Poczytaj jak zauważyć kiedy włącza się wypalanie- jest o tym napisane w wątku o FAP.
Warto o to zadbać jak nie chcesz wymieniać filtra na nowy (koszt około 5000zł z wymianą w ASO) lub usunąć całkowicie (około 1500 usunięcie wraz ze zmianą softu/emulatorami itp.).
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
hmm, scenariusz ;p
DTC P2409 – błąd wyskakuje gdy:
-czujnik otwarcia wlewu paliwa sygnalizuje otwarcie podczas jazdy
-czujnik nie sygnalizował otwarcia wlewu paliwa, podczas gdy przybyło minimum 10 litrów paliwa
jeśli coś z tym jest nie tak, to nie miałeś wtryskiwanej do paliwa dawki płynu katalitycznego, a z tego mogą wynikać dalsze problemy z fapem.
Świece żarowe raczej będą do wymiany, jak błędu ciśnienia doładowania nie wywali to raczej też jednorazowy przypadek.
DTC P2409 – błąd wyskakuje gdy:
-czujnik otwarcia wlewu paliwa sygnalizuje otwarcie podczas jazdy
-czujnik nie sygnalizował otwarcia wlewu paliwa, podczas gdy przybyło minimum 10 litrów paliwa
jeśli coś z tym jest nie tak, to nie miałeś wtryskiwanej do paliwa dawki płynu katalitycznego, a z tego mogą wynikać dalsze problemy z fapem.
Świece żarowe raczej będą do wymiany, jak błędu ciśnienia doładowania nie wywali to raczej też jednorazowy przypadek.
Witam
Jestem szczesliwym posiadaczem mazdy 3 1,6 diesel z 2005r,lecz martwi mnie dosc wczesnie włączający sie wentylator po przejechaniu około 10km juz chodzi a temperatura na polu to zaledwie 5stopni,martwi mnie to gdyz wczesniej miałem mazde 6 i tam szczerze mówiąc nie pamietam zeby sie tak włączał ,prosze powiedzcie co moze byc przyczyną tego , czy moze tak ma byc

Jestem szczesliwym posiadaczem mazdy 3 1,6 diesel z 2005r,lecz martwi mnie dosc wczesnie włączający sie wentylator po przejechaniu około 10km juz chodzi a temperatura na polu to zaledwie 5stopni,martwi mnie to gdyz wczesniej miałem mazde 6 i tam szczerze mówiąc nie pamietam zeby sie tak włączał ,prosze powiedzcie co moze byc przyczyną tego , czy moze tak ma byc
- Od: 23 lis 2011, 15:29
- Posty: 10
jest FAP ? jeśli tak to viewtopic.php?p=2232305#p2232305
napisz jeszcze w jakich okolicznościach, jak np po mocnym bucie 1-2-3 i zatrzymaniu np przed światłami to raczej jest ok.
raczej go tak nie zyluje jazda normalna ,podłączali go w servisie pod kompa i nic nie wyszlo ,grzanie silnika ok temperatura tez wskazówka jak dojdzie do polowy to stoi jak przyklejona wiec nie wiem moze ta moja Magda tak ma ,mowili jeszcze cos o jakims module sterującym wentylatorem ze one lubią siadac i mozna spróbować jeszcze jego wymienic ,i teraz nie wiem czy dalej isc w koszty i wymieniac czy nie bo moze ma tak byc
- Od: 23 lis 2011, 15:29
- Posty: 10
sprawdź, czy podczas włączania się wentylatora masz ciepłe lusterka, zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest >0 i silnik pracuje nieco twardo. Jeśli tak jest, to ECU wymusza wypalanie FAPa, jak jeździsz głównie po mieście, to może następować co kilkaset km. Najlepiej byłoby zrobić logi z OBD w czasie włączania wentylatora i zobaczyć czy wynika to ze wzrostu temp cieczy chłodzącej (wskazówka płynu chłodzącego staje w połowie po 70 kilku stopniach i podobno nie lubi się ruszać dalej).
Bolo124 napisał(a):WITAM
ja ostatnio bujałem sie z wymiana egra i alternatora , ale po wymianie egra czasami jest spadek mocy szczegolnie od niskich obrotów do 2000 tys pózniej nie ma problemu jest ciag ,był równiez wymieniany filtr paliwa
pytanie co to może byc :
– czy przy wymianie filtra został zle odpowietrzony układ
_ czy po wymianie egra jest to normalne i wystepuje takie zmulenie
dodam ,ze raz zamułka jest raz nie
a może ma to zwiazek z filtrem powietrza
czekam na sugestie
olej i filtry zostały wymienione , byłem ostatnio u mechanika i wywaliło dwa błedy jeden od alternatora a drugi od egra p1402
tego od alternatora sie spodziewałem ale tego od egra nie ,gośc powiedział ze wywaliło te błedy jak miałem spadki napiecia przy zepsutym alternatoże .
pytanie o bład p1402 co on oznacza i jaka jest możliwa przyczyna ,bo czytam na necie co to moze być i nic nie wiem . czy ma to scisly zwiazek z ta zamulka a moze maacie jakies inne wnioski
włączający się wentylator to problem ?
co do usuwania fapa poczytaj viewtopic.php?f=91&t=79080
wywalenie mechaniczne + emulator = średnio / zmodyfikowany soft
co do usuwania fapa poczytaj viewtopic.php?f=91&t=79080
wywalenie mechaniczne + emulator = średnio / zmodyfikowany soft
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości