323F 2.0 DiTD mało mocy?
1, 2
Witam wszystkich
Stałem się posiadaczem mazdy 323F z silnikiem 2.0 DITD z roku 2003.
Mazda w stanie bardzo dobrym zadbanym, serwisowana. Przejechane ok 160tys
Silnik pracuje równo , stan oleju ok, nie kopci.
Chodzi o to że silnik wydaje się zamulony.. jakby brakowało mu dynamiki.. nie mam pojecia czy po prostu ja jestem przewrażliwiony czy co ale wydaje mi się ze 100km powinno lepiej ciągnąc..
Jeżdżę także fordem focusem z 2002 roku 1.8 tddi 90km. i jest o wiele żywszym i dynamiczniejszym silnikiem.
Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy to uszkodzenie czy rzeczywiście te silniki takie są.
aha silnik trochę głośny;p ale czytałem ze takie są
Stałem się posiadaczem mazdy 323F z silnikiem 2.0 DITD z roku 2003.
Mazda w stanie bardzo dobrym zadbanym, serwisowana. Przejechane ok 160tys
Silnik pracuje równo , stan oleju ok, nie kopci.
Chodzi o to że silnik wydaje się zamulony.. jakby brakowało mu dynamiki.. nie mam pojecia czy po prostu ja jestem przewrażliwiony czy co ale wydaje mi się ze 100km powinno lepiej ciągnąc..
Jeżdżę także fordem focusem z 2002 roku 1.8 tddi 90km. i jest o wiele żywszym i dynamiczniejszym silnikiem.
Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy to uszkodzenie czy rzeczywiście te silniki takie są.
aha silnik trochę głośny;p ale czytałem ze takie są
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
A skąd jesteś kolego? Może ktoś z okolic też jest i podjedzie i zbada sprawę
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
klucha napisał(a):Dodam że ojciec jadąc mówił ze turbo nie słychać
nasze modele tak mają
Prawie w ogóle nic nie usłyszysz
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
bo trzeba odmulić auto i wyrzucić te zalegające pokłady węgla w wydechu
. Poczytaj w dziale DiTD
a o zamuleniu o braku mocy to można by książkę grubości encyklopedii napisać
a o zamuleniu o braku mocy to można by książkę grubości encyklopedii napisać

Neonixos666 napisał(a):zalegające pokłady węgla w wydechu
ale ja ni mom wongla
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Don Gregorio napisał(a):Neonixos666 napisał(a):zalegające pokłady węgla w wydechu
ale ja ni mom wongla
u ciebie pewnie nie ale u kolegi zapewne tak. Dodatek na wtryski i w palnik jej pod czerwone, niech wie że ma pana
Neonixos666 napisał(a): Dodatek na wtryski
hmmm o czym łon goda


- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Don Gregorio napisał(a):Neonixos666 napisał(a): Dodatek na wtryski
hmmm o czym łon goda![]()
godom o specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i układu paliwowego.
Już ja ją bym rozruszał, od razu opornik 2x50 do tego turbo na max i w miasto

Ok Panowie zakupię jakiś specyfik na allegro do przeczyszczenia, trochę już wyczytałem co może być przyczyną i zainteresował mnie zawór westgate.. bo to jak się nie mylę to?

tylko u mnie to wygląda dużo gorzej tak jakby zjedzone przez rdze czy przetopione:O wstawię foty później... tylko mam pytanie jak mam ruszyć tym zaworem bo czytałem ze się zapieka.
Mam złapać kombinerkami za ten trzpień co wychodzi i poruszać?
na allegro znalazłem to .. chyba że polecicie co innego
http://allegro.pl/wynn-s-do-czyszczenia ... 72221.html
http://allegro.pl/r3-fuel-przywroc-spra ... 92355.html
i jeszcze jedno chce kupić wskaźnik doładowania turbo bo od razu sprawdzę jak ładuje tylko w jakim miejscu najlepiej się wpiąć?

tylko u mnie to wygląda dużo gorzej tak jakby zjedzone przez rdze czy przetopione:O wstawię foty później... tylko mam pytanie jak mam ruszyć tym zaworem bo czytałem ze się zapieka.
Mam złapać kombinerkami za ten trzpień co wychodzi i poruszać?
na allegro znalazłem to .. chyba że polecicie co innego


i jeszcze jedno chce kupić wskaźnik doładowania turbo bo od razu sprawdzę jak ładuje tylko w jakim miejscu najlepiej się wpiąć?
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
tak kombinerkami poruszaj
wskaźnik wpinamy przy boost sensorze koło chłodnicy.
Może podciśnienie ucieka z gruszki jeśli przerdzewiała.

wskaźnik wpinamy przy boost sensorze koło chłodnicy.
Może podciśnienie ucieka z gruszki jeśli przerdzewiała.
Więc tak. Do auta będę miał dostęp za kilka dni bo aktualnie stoi u kolegi bez tablic i jest w trakcie rejestracji/ lecz teraz zbieram informacje co i jak.
Po pierwsze: szukam książki naprawy/obsługi dla tej mazdy. Możecie polecić jakąś książkę? Bo szukałem z serii sam naprawiam ale znalazłem tylko do starszych wersji.
Wyczytałem już troszkę co może być przyczyną i proszę o porady od czego najlepiej zacząć.?
Rozruszał cięgno na zaworze westegate przy turbo
wlał środek do czyszczenie wtrysków najlepiej butelkę na pół baku (parę razy tak)
sprawdzić zawór TCV
sprawdzić SPV
sprawdzić EGR;
syf w pompie,
wymiana filtr paliwa filtr powietrza
wyczyściłem IC i kolektor
sprawdzić wszystkie przewody łączące turbinę aż do kolektora;
regulacji zaworów – wymienić 5 szt uszczelek od przelewów i 6 pod wtryski, uszczelkę pod klawiaturą. dieselcenrum
boost sensor ?
Nie jestem mechanikiem i na mechanice się za bardzo nie znam dlatego potrzebuję książki gdzie co się znajduje.. chyba że lepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się z xANDy tylko nie wiem czy jeszcze się zajmuję przywracaniem mocy . Bo mam do Zaniemyśla niecałe 150km
Po pierwsze: szukam książki naprawy/obsługi dla tej mazdy. Możecie polecić jakąś książkę? Bo szukałem z serii sam naprawiam ale znalazłem tylko do starszych wersji.
Wyczytałem już troszkę co może być przyczyną i proszę o porady od czego najlepiej zacząć.?
Rozruszał cięgno na zaworze westegate przy turbo
wlał środek do czyszczenie wtrysków najlepiej butelkę na pół baku (parę razy tak)
sprawdzić zawór TCV
sprawdzić SPV
sprawdzić EGR;
syf w pompie,
wymiana filtr paliwa filtr powietrza
wyczyściłem IC i kolektor
sprawdzić wszystkie przewody łączące turbinę aż do kolektora;
regulacji zaworów – wymienić 5 szt uszczelek od przelewów i 6 pod wtryski, uszczelkę pod klawiaturą. dieselcenrum
boost sensor ?
Nie jestem mechanikiem i na mechanice się za bardzo nie znam dlatego potrzebuję książki gdzie co się znajduje.. chyba że lepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się z xANDy tylko nie wiem czy jeszcze się zajmuję przywracaniem mocy . Bo mam do Zaniemyśla niecałe 150km
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
Kupiłeś nowe auto i nie napisałeś o najważniejszej sprawie: rozrząd!
Pamiętaj że przebieg auta może być nieautentyczny i czas na wymianę.
Środek do czyszczenia układu wtryskowego bardzo polecany to FORTE.
Pozdrawiam
Pamiętaj że przebieg auta może być nieautentyczny i czas na wymianę.
Środek do czyszczenia układu wtryskowego bardzo polecany to FORTE.
Pozdrawiam
Rozrząd był wymieniany ok 20.tyś km temu,, jest naklejka continetala i ostatni serwis był 130km a teraz ma 150~ nie mam pojęcia co robić ... może wszystko jest ok tylko ja oczekuje niewiadomo czego.. jak to sprawdzić ? czytałem żeby spróbować od 80 do 120 w ile sek się zbiera..
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
klucha napisał(a):jest naklejka continetala
Nie chcę Cię martwić ale w tym autku tylko oryginalny, jak masz zamiennik to może sprawić duży kłopot. Dodatkowo wymienia się pompę wody i rolki.
Spróbuj test 80 – 120 zawsze to jakaś wskazówka.
A tu service manual tylko w języku ang.
http://w24.wrzuta.pl/plik/3PNJajTHPHi/
Opis linku
Service manual dla Mazda 323F BJ 1998-2004. Jest to kopia PDF manuala stosowanego w warsztatach ASO Mazdy w USA – stad objete sa tylko silniki 1600cc i 2000cc. Znalezc tu mozna wszystko jak w ksiazkach z seri "Sam Naprawiam" w duzo bardziej profesjonalnej formie – interpretacja kodow z OBS2. Angielska wersja jezykowa.
http://w24.wrzuta.pl/plik/3PNJajTHPHi/
Opis linku
Service manual dla Mazda 323F BJ 1998-2004. Jest to kopia PDF manuala stosowanego w warsztatach ASO Mazdy w USA – stad objete sa tylko silniki 1600cc i 2000cc. Znalezc tu mozna wszystko jak w ksiazkach z seri "Sam Naprawiam" w duzo bardziej profesjonalnej formie – interpretacja kodow z OBS2. Angielska wersja jezykowa.
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
klucha napisał(a):jest naklejka continetala
Gdzieś na forum już ktoś opisał jak to się silnik naprawia po zakupie paska właśnie tej firmy...
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Don Gregorio napisał(a):klucha napisał(a):jest naklejka continetala
Gdzieś na forum już ktoś opisał jak to się silnik naprawia po zakupie paska właśnie tej firmy...
Oj jest i ludzie sami się przyznają do błędu i plują w brodę. Nie wolno wierzyć nikomu tylko wymienić kompletny rozrząd (wraz z pompą wody) tylko na ORYGINALNE części mazdy i to nie jest po to by kogoś naciągnąć na większe koszta a raczej uchronić od jeszcze większych.
Panowie fałszywy alarm ;p po prostu trzeba wciskać gaz do deski a nie jk dziadek;p
od 80 do 120 na 5 biegu ok 12 sekund pod lekka górkę.. to chyba źle nie jest?
AA panowie jak wam bierze sprzęgło bo u mnie chyba końcówka jest i bierze już przy samym końcu aż cięzko ruszyć aby nie szarpnął.. jak koniec to od razu proszę o poradę czy warto zamiennik czy oryginał
bo pasek już będę zmieniał na dniach na oryginał z pompą wody
od 80 do 120 na 5 biegu ok 12 sekund pod lekka górkę.. to chyba źle nie jest?
AA panowie jak wam bierze sprzęgło bo u mnie chyba końcówka jest i bierze już przy samym końcu aż cięzko ruszyć aby nie szarpnął.. jak koniec to od razu proszę o poradę czy warto zamiennik czy oryginał
- Od: 6 mar 2012, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Chocinów
- Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r
klucha napisał(a):Panowie fałszywy alarm ;p po prostu trzeba wciskać gaz do deski a nie jk dziadek;p
od 80 do 120 na 5 biegu ok 12 sekund pod lekka górkę.. to chyba źle nie jest?
AA panowie jak wam bierze sprzęgło bo u mnie chyba końcówka jest i bierze już przy samym końcu aż cięzko ruszyć aby nie szarpnął.. jak koniec to od razu proszę o poradę czy warto zamiennik czy oryginałbo pasek już będę zmieniał na dniach na oryginał z pompą wody
Exedy lub aisin jeśli chodzi o sprzęgło.
To turbo diesle i to 16v więc gazu trzeba dać
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości