Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez kanex93 » 4 mar 2012, 21:54

Mam jeszcze jedna taka mala sprawę...wiem ze nie pasuje to w tym dziale tylko niezbyt wiem gdzie napisać...
Mianowicie dopóki moja Madzia nie będzie jeździć na benzynie nie zbyt wiem podczas jazdy ile zostało mi gazu i chciałbym w jakiś sposób zrobić w kabinie tzw "czytnik" ilości gazu...
zastanawiałem się nad zegarem podciśnienia , coś takiego jak przy butli ale nie wiem jak się za to zabrać i w ogolę jak to zrobić...będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i skierowanie we właściwe miejsce tego forum :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 4 mar 2012, 23:58

Pomysł z manometrem nie jest "szczęśliwym" rozwiązaniem – są inne i bezpieczniejsze sposoby.
Zazwyczaj w butlach jest mechaniczny wskaźnik pokazujący orientacyjnie ilość gazu w butli.
Jakiś czas temu widziałem na "alledrogo" taki zestaw, który montowało się na takim wskaźniku. W kabinie montowało się wskaźnik, który na bazie paru diodek led pokazywał ilość gazu w butli.
Poszukaj dobrze a znajdziesz :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez waldii » 5 mar 2012, 17:20

kanex93 napisał(a):Manometr podpięty bezpośrednio do pompy paliwa wskazuje 2.7 bara przy włączeniu zapłonu...


no to masz po sprawie i szkoda sprawdzac przy wtryskach,bo takie cisnienie tloczenia kwalifikuje pompe do wymiany


Marek 161BD081 napisał(a):Nie wiem czy ktokolwiek tutaj wie jakie jest minimalne ciśnienie przy jakim wtryskiwacze będą chciały podawać paliwo.

jest to o dziwo waska granica.Zabawa z regulowanym regulatorem cisnienia paliwa nie poszla w las.W KFie 0.5bara mniej niz zaleca fabryka i auto zdycha
waldii
 

Postprzez XEEEnq » 5 mar 2012, 20:38

Witajcie,

Poniżej przedstawiam film z nagranym momentem odpalania auta. Problem jest z tym, że jeśli auto w dzień stoi od 2-8h to pojawia się problem z odpalaniem. Podczas rozruchu wystarczy na chwilę trochę wcisnąć pedał gazu i momentalnie odpala. Nie ma problemu z odpalaniem po mroźnej nocy. Co może być przyczyną takich problemów?

http://youtu.be/dJ6Nt1jxFVw

Mazda 323F BA 1.8 Automat '95
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez waldii » 5 mar 2012, 20:55

Moze byc bardzo wiele powodow.Po pierwsze sprawdz bledy a wtedy moze cos wyjdzie na jaw
waldii
 

Postprzez XEEEnq » 5 mar 2012, 21:00

Błędów nie ma sprawdzalem... jak odpali to też nie ma żadnych problemów... paliwo oki. Wydaje się jakby ssanie się nie włączyło.
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez waldii » 5 mar 2012, 21:32

no to dziwne,ze bledow brak.W takim razie najprostsza proba.Otworz gniazdo diagnostic,wsadz zworke miedzy GND a F/P.Wsiadz do auta,przekrec kluczyk do pozycji ON czyli az zapala sie kontrolki.Poczekaj z 10sekund,caly czas bedzie pracowala pompa paliwa i odpal.Jak bedzie jakas roznica w odpalaniu to pisz i myslimy dalej.Nie zapomnij pozniej po tescie wyciagnac zworke.Drugi test to tryb serwisowy(GND i TEN zworka) wlaczasz zaplon i ruszasz przepustnica.Jak ja otworzysz ponad milimetr to musi sie wiatrak na chlodnicy odpalic
waldii
 

Postprzez kanex93 » 7 mar 2012, 12:02

Dzięki serdeczne za odpowiedź
Kupie i wymienię pompę paliwa i miejmy nadzieje ze madzialena ruszy na benzynie , a jak nie to dalej będę kombinował :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez XEEEnq » 7 mar 2012, 13:12

Włączenie pompy paliwa przed odpaleniem nic nie daje ;/
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez waldii » 7 mar 2012, 21:32

a moze odczytaj bledy skrzyni biegow??Moze zaplon kijowo ustawiony?
waldii
 

Postprzez XEEEnq » 7 mar 2012, 23:59

eh a jak je odczytać? Jak się ustawia zapłon? Obracając aparatem?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez XEEEnq » 8 mar 2012, 00:00

ee no tak ale jak by były jakieś błędy to by mrugała kontrolka hold tak mi się wydaje...
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez waldii » 8 mar 2012, 20:12

no na hałtomatach sie nie znam wiec tak strzelilem.A zaplon to w tryb serwisowy,lampa strobo i krecisz aparatem
waldii
 

Postprzez XEEEnq » 8 mar 2012, 23:29

Fizycznie jak to zrobić? Zorganizuję lampę i w które miejsce strzelać i co mam uzyskać? Jest tam jakiś znacznik czy co na kole? Kiedyś miałem ustawić ale mówię wszystko działa to co mam grzebać... aparat faktycznie wymieniałem rok temu. B tamten hmm jak dawałem gazu to się dusił i jechał max na zblokowanej dwójce jak wyłączyłem blokadę to powyżej się masakrycznie dusił...
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez waldii » 8 mar 2012, 23:55

no hmmm jesli nie masz tak podstawowej wiedzy o mechanice to lepiej nie rob tego sam.Podjedz do warsztatu i za jakies 30zl to zrobia.Tylko jesli ustawia Ci bez sciagniecia paska klinowego wspomagania to jest to naciagacz.Nie da sie tego zrobic z nalozonym paskiem,bo on zaslania znacznik ustawiania zaplonu
waldii
 

Postprzez XEEEnq » 9 mar 2012, 00:51

ha chciałem to zrobić samemu bo jak kiedyś mówiłem o ustawianiu zapłonu w maździe okolicznym mechanikom to spoglądali na mnie jak na idiotę "przecież tego się nie ustawia bo jest elektoniczny"
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez kanex93 » 9 mar 2012, 09:23

Po raz kolejny drodzy Forumowicze mam problem z praca i odpalenie mazdy na gazie...
Otóż w poprzednia niedziele odpalilem samochod i zaczal tak dziwnie pracowac jakby gazu zabraklo... :|
Dzisiaj rano kolega zaholowal mnie do stacji LPG i poprosilem o zalanie do pelna...o dziwo koles zatankowal mi tylko 13 litrow i odbil zawor <co?>
Zastanawiam sie jakim cudem ???
Po odpaleniu autko dalej pracowalo jakby nie bylo gazu <dupa>
Otworzylem maske i zaczalem krecic sruba od regulacji gazu i madzia ozyla...czy gaz mogl sie sam az tak rozregulowac?i to z dnia na dzien? :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez kanex93 » 9 mar 2012, 23:44

C o do poprzedniego posta...
Po przejechaniu 25 kilometrow ponownie pojechalem zatankowac samochod...tym razem wlali mi gazu za 7.50zl :|
Wychodzi na to ze do 40litrowej butli wchodzi tylko 14 litrow gazu <co?>
Jak to mozliwe? Dzisiaj przy ostrym gazowaniu na biegu jalowym (5000-6000 obrotow) z tlumika na posadzke lal sie strumien wody <co?> Dlaczego?
Czy to mozliwe zeby w butli bylo tyle wody?
Jak w takim razie wyczyscic butle? :|
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 10 mar 2012, 00:56

Woda w spalinach to normalne!
Przecież woda to jeden z produktów spalania!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 10 mar 2012, 20:45

Rozumiem ze woda jest produktem spalania ale potok z rury wydechowej w ilosci litra wody po przygazowaniu trwajacym 15-20 sekund to chyba nie jest normalne <co?> <co?> <co?>
Tym bardziej wydaje mi sie nie normalne przypuszczalne 15 litrow wody w butli...rozumiem ze przez 8 lat mogloby sie odlozyc kilkja litrow ale bez przesady....
Czyszczenie butli jest jak najbardziej wskazane tylko nie wiem do konca jak sie za to zabrac.... :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323