Silnik B6.
Wypowiem się jako fachowiec najwyższej półki ponieważ raz w życiu rozebrałem silnik by wymienić pierścienie – lekki żart

.
Rok wcześniej znajomy "mechanik" żle podłączył kable WN a ja dołożyłem po zmianie pierścieni złe ustawienie rozrządu, ustawiłem nie na te znaki co trzeba. Po tym gdybym był paskiem rozrządu (jak widziałem jak silnik odpala i działa) wyjeb... bym tym "składaczom" kose, kij do bejsobla a na koniec poprawił z kopyta – ale pasek nie pękł i ma się dobrze, auto śmiga. Pasek SUN, rozrząd na polecanych częściach z Carspeed, rozrząd na "100 tys km". Wcześniej, jak kupiełm auto miało i czasem ma dalej tendencję do gaśnięcia przy ruszaniu – to też ma pewnie wpływ na pasek. Nie wiem, może mimo dużej siły potrzebnej do przekręcenia zamontowanych wałków rozrządu, sporej do pokręcenia wałem korbowym a małych do pokręcenia pompą wody i elementami naciągu paska rozrządu to nie panują tam duże naprężenia?A może ten pasek jest "żelazny"?
Czytając forum liczyłem że na znikanie oliwy i dymienie pomoże wymiana uszczelniaczy, jednak dopiero wymiana pierścieni i uszczelnienie miski przynosło oczekiwany skutek. Myślę, że nie warto zabieraćs ię za ten egzemplarz bardziej ze względu na wygląd karoserii niż silnik, który po naprawie by śmigał kolejne 300tyśkm:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit