[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez radar88 » 6 mar 2012, 23:02

Tubi napisał(a):Co do rejestracji z tego co czytałem i tak są ogromne problemy.

A z czym u nas nie ma problemu...heh kupujesz auto, zapitalasz do skarbówki, później do urzędu, oddajesz blachy i tak musisz zapłacić za nowe (a powinno być materiał za materiał), później znowu lecisz po właściwy dowód...
Zamiast Państwo/rząd się cieszyć, że ludzie się dorabiają to jeszcze ich kasują, bo...kupili sobie auto <glupek2>

Oj tak R34 <serduszka> bardzo trafny wybór :D
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Kacpero » 7 mar 2012, 23:19

Witam wszystkich. Jestem nowy, wiec z góry wybaczcie jezeli napisałem w złym miejscu :) Mam od paru dni Xedosa do remontu, tzn. slinik super ale zawieszenie.... wszystko stuka, ale w poniedzialek idzie na warsztat :) Po doprowadzeniu Madzi do dobrego stanu chciałbym ją delikatnie upięknic. Chce zacząc od posadzenia jej nizej, ale jedyne sprezyny jakie widze na allegro to -35, strasznie malo. Czy są jakies dostepne na rynku bardziej obnizajace, np – 60? Czy mozna dopasowac sprezyny lub cale amorki z innej mazdy? Dopiero poznaje ten samochód wiec wybaczcie moj brak wiedzy w tym temacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez radar88 » 7 mar 2012, 23:34

Kacpero napisał(a):-35, strasznie malo

Strasznie wystarczająco, spróbuj podjechać pod krawężnik ;)
Kacpero napisał(a):wszystko stuka, ale w poniedzialek idzie na warsztat

Poprawiam się, ponieważ dział pomyliłem.
Obyś nie musiał wydać kooope kasy ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Kacpero » 7 mar 2012, 23:44

ohhh.... wczesniej miałem escorta na -40 i mega dokładką z przodu, krawężniki to nie problem ;) a co do zawieszenia. Mechanik wycenił mnie na ok. 500 zł. Nie wiem czy na Xedosa to duzo, czy mało, czy w sam raz. Czytając opinie w internecie, ze Xedos jest drogim autem spodziewalem sie wiekszej kwoty. No ale....naprawa dopiero przedemną, wiec wszystko sie okaże ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez radar88 » 7 mar 2012, 23:48

A no właśnie, wszystko wyjdzie w praniu, heh tylko oby mechanik nie robił na najtańszych zamiennikach jakie są tylko możliwe ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sylwo » 8 mar 2012, 01:36

500 to już sam układ kierowniczy kosztuje, robiłem go w ubiegłym roku <oczy> na dobrych podzespołach i maglownica została stara.
Witaj Kacpero <uklon>
Bezawaryjności życzę i słusznych decyzji modowych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Tubi » 8 mar 2012, 10:10

A mi Madzia dzisiaj odstawiła numer -5 było i podczas odpalania kichnąłem i puściłem kluczyk w momęcie jak zaczął łapać, no i prawdopodobnie zalałem świece, a że się śpieszyłem do pracy to na siłe chciałem go odpalić i wycycałem aku bo nie chciał załapać... Skończyło się tym ,że aku zaniosłem do piwnicy ładować a sam z buta gnałem do pracy. Godzinę się spóźniłem.

Edit. Musiałem wykręcić i wyczyścić świece by odpalił
Ostatnio edytowano 9 mar 2012, 08:26 przez Tubi, łącznie edytowano 2 razy
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez sylwo » 8 mar 2012, 12:18

Ja czasami kręcę ponad 20 sekund bo parownik puszcza w kolektor jakimś przewodem zabezpieczającym. 2 razy zgasł mi w czasie jazdy – tak go zalało :(

Od wczoraj borykam się z wyskakującą piątką już przy prędkości 70km/h :| czyżby poduszki za miękkie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Tubi » 8 mar 2012, 12:37

Ja nie mam problemów z odpalaniem, tylko tym razem i wiem przez co. Jakbym miał godzinę bym poczekał i bym odpalił jakby odparowało paliwo z elektrod. Pamiętam zeszłej zimy jak po odpaleniu zimnego zdusiłem auto na sprzęgle to samo było. Poczekałem godzinke i było ok. Latem to nie występuje.

Co do twojego problemu to może być poduszka jak wyskakuje po dodawaniu albo odejmowaniu gazu albo problem w samej skrzyni, może też chwytak nie załapywać do końca.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez sebek-71 » 8 mar 2012, 17:56

sylwo napisał(a):Ja czasami kręcę ponad 20 sekund bo parownik puszcza w kolektor jakimś przewodem zabezpieczającym. 2 razy zgasł mi w czasie jazdy – tak go zalało :(

Od wczoraj borykam się z wyskakującą piątką już przy prędkości 70km/h :| czyżby poduszki za miękkie?

Sylwo nie chcę cię martwić, ale wydaje mi się, że to nie poduszki :|
viewtopic.php?f=116&t=105141&p=1802099&hilit=wypada+bieg#p1802099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez sylwo » 8 mar 2012, 19:57

Dzięki Sebastian <spoko>
oby to było to . . .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez AGADAR » 8 mar 2012, 20:58

Zeby dobrać sie do przycisków od regulacji oświetlenia i natęzenia oświetlenia przycisków wystarczy zdjąć osłonę z boku oraz odkręcić osłonę z tymi przyciskami (są tam jeszcze jakieś zatrzaski?) czy jeszcze coś?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez leiszman » 9 mar 2012, 20:36

dużo jest zabawy żeby wymienić napinacz dolny ten od k.wspomagania i k.pompy wody

Obrazek
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez radar88 » 9 mar 2012, 20:49

Nie, spuszczasz pasek, odkręcasz 2-3 śruby i napinacz masz w ręce. Polecam klucze nasadowe do operacji i dobrą mocną grzechotkę/klucz ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez leiszman » 9 mar 2012, 21:23

a to nie jest ten napinacz ?

Obrazek
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez sylwo » 9 mar 2012, 21:54

Nie ten!
Wymiana jest prosta jeśli nie masz osłony plastikowej, która utrudnia dostęp ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez leiszman » 9 mar 2012, 22:30

ktoś posiada zdjęcie dolnego napinacza jak wygląda ?
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez sylwo » 9 mar 2012, 22:31

leiszman napisał(a):ktoś posiada zdjęcie dolnego napinacza jak wygląda ?
leiszman napisał(a):Obrazek

;P

Obrazek
czerwone – śruby trzymające napinacz
zielone – śruba trzymająca i za razem blokująca rolkę
niebieskie – śruba napinająca (należy najpierw napiąć a później dopiero zablokować "zieloną" śrubą)

U siebie nie mam śruby napinającej :( ktoś ją urwał, ale na szczęście da się bez niej "żyć"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez leiszman » 9 mar 2012, 22:44

któryś z nas trzech się myli ja mam 90% pewności
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez radar88 » 9 mar 2012, 23:36

leiszman napisał(a):a to nie jest ten napinacz ?

Obrazek

To jest ten napinacz na 100%, więc do odkręcenia 4 śruby.
Górny ma wystający "pręt" w którą wchodzi dość długa śruba.
Robota prosta i nie wymaga znajomości z mechaniki. Co prawda osłony może być ciężko ściągnąć, lecz dla chcącego nic trudnego ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6