
Jaki olej wybrać?
Z tego co wiem to ESP sprzedaje się w Europie a EP w Ameryce. Porównaj sobie karty charakterystyki. Jeśli dobrze pamiętam pomijając ekologiczne właściwości ESP to EP miał lepsze parametry. Poza tym w USA ludzie jeżdżą i chwalą. Widziałem na http://www.bobistheoilguy.com/ analizę po bodajże 13tys. km i ocena była pozytywna 

- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):Z tego co wiem to ESP sprzedaje się w Europie a EP w Ameryce. Porównaj sobie karty charakterystyki. Jeśli dobrze pamiętam pomijając ekologiczne właściwości ESP to EP miał lepsze parametry. Poza tym w USA ludzie jeżdżą i chwalą. Widziałem na http://www.bobistheoilguy.com/ analizę po bodajże 13tys. km i ocena była pozytywna
Wedlug znajomego mechanika to właśnie EP jest jednym z najlepszych olejów mobila

A o ESP tak z ciekawosci pytalem. Ale dziękuje za odpowiedź.
Maja w europie odpowiednik tego EP?
A co do storn amerykańskich z olejami to tam jeszcze radzą zmieniać syntetyk (5W-20)co 3 tys mil (4800km)


- Od: 24 maja 2011, 03:35
- Posty: 81
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda 3S Touring
Witam czeka mnie wymiana oleju w mojej madzi mam przejechane ok 240 tys. a do tej pory lałem castrol edge 5w30, czy to dobry wybór jaki olej byscie mi najbardziej polecili ktory móglbym zastsowac po tym co mam teraz, bo slyszalem ze castrol nie jest najlepszy do mazd
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Faktycznie Castrol nie ma u nas jakiś fantastycznych opinii. Sam fakt, że jest to jeden z najczęściej podrabianych olejów trochę zniechęca o ile nie ma się pewnego źródła.
Jeśli lałeś 5w30 a taki olej zaleca Mazda to warto go lać dalej
Zakładam, że silnik nie pożera oleju ponad ogólnie przyjęte normy.
Modny robi się ostatnio Millers. To bardzo dobra marka olejowa. Do Twojego diesla odpowiedni będzie Millers Oils XF LONGLIFE C2 5W30. Znajdziesz go np. tutaj http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=65&category_id=4.
Jeśli lałeś 5w30 a taki olej zaleca Mazda to warto go lać dalej
Modny robi się ostatnio Millers. To bardzo dobra marka olejowa. Do Twojego diesla odpowiedni będzie Millers Oils XF LONGLIFE C2 5W30. Znajdziesz go np. tutaj http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=65&category_id=4.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Witam, zbliża mi się wymiana oleju, obecnie mam zalany olej castrol magnatec diesel 5w40. Wyczytałem jednak na forum, że ten olej nie nadaje się do mazdy, silnik bierze olej, itp, rzeczywiście po 8 tys. km musiałem dolać 0,5l oleju. Teraz przy wymianie chciałbym zastosować jeden z trzech olei: Dexelia Ultra 5w30, Elf Evolution SXR 5w30, Valvoline Maxlife 5w40. Dwa pierwsze oleje są zalecane do mazdy, boję się jednak, że jak przejdę z 5w40 na 5w30 to, że silnik zacznie jeszcze więcej brać olej, bo 5w30 jest olejem rzadszym. Co o tym myślicie i jaki byście Wy na moim miejscu olej zalali?
- Od: 18 lip 2011, 01:59
- Posty: 38
- Skąd: Czerwona Woda
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM
Mam pytanie. Czy gdybym zalał zwykły silnik turbo diesel bez filtra cząstek stałych( tzw.DPFu) olejem do silników z DPF miało by to jakiś szkodliwy wpływ na silnik? Słyszałem że oleje do silników z DPF są bardziej oczyszczone i zawierają mniej pyłów i siarki czy innych szkodliwych pierwiastków. Jest w ogóle jakaś znacząca różnica miedzy Dexelia Ultra a Dexelia DPF?
- Od: 29 paź 2010, 07:39
- Posty: 16
- Skąd: Nowa Deba
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 90KM
Bulgarien napisał(a):Mam pytanie. Czy gdybym zalał zwykły silnik turbo diesel bez filtra cząstek stałych( tzw.DPFu) olejem do silników z DPF miało by to jakiś szkodliwy wpływ na silnik? Słyszałem że oleje do silników z DPF są bardziej oczyszczone i zawierają mniej pyłów i siarki czy innych szkodliwych pierwiastków. Jest w ogóle jakaś znacząca różnica miedzy Dexelia Ultra a Dexelia DPF?
Nic się nie dzieje.
Ja jeżdże na oleju który może być stosowany do silników z filtrem DPF i nic się nie dzieje.
Swoją drogą polecam: Mobil 5W30 XE. Od wymiany do wymiany niezauważalne zużycie oleju. Silnik pracuje cicho. Jestem zadowolony.
Bulgarien napisał(a):Mam pytanie. Czy gdybym zalał zwykły silnik turbo diesel bez filtra cząstek stałych( tzw.DPFu) olejem do silników z DPF miało by to jakiś szkodliwy wpływ na silnik? Słyszałem że oleje do silników z DPF są bardziej oczyszczone i zawierają mniej pyłów i siarki czy innych szkodliwych pierwiastków. Jest w ogóle jakaś znacząca różnica miedzy Dexelia Ultra a Dexelia DPF?
Tak jak napisał Hubix. Oleje do DPF'u "mają" niższą zawartość popiołów w składzie. lej śmiało. Ja polecam AMS 5W30 wersja HDD http://www.amsoil.com/storefront/hdd.aspx. Niestety jest drogi.
Ja już zamówiłem MOTUL'a Eco-nergy 5W30, wymiana oleju planowana na początku kwietnia.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
tadziomaru1 napisał(a):siemek55 napisał(a):Oleje do DPF'u "mają" niższą zawartość popiołów w składzie.
Dobre...Ale nie pisz tak, bo ludziska pomyślą, że do olejów popiół nam sypią...
obniżona zawartość popiołów siarczanowych, fosforu oraz siarki

panowie co myślicie o zmianie Oleju z Valvoline MaxLife 10W40 na Valvoline MaxLife 5W40 lub ewentualnie Valvoline SynPower 5W30?
Dołączam się do pytania, ponieważ jestem w identycznej sytuacji jak Kolega flywin
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 widzę, że mamy bliźniacze silniki, a to od modelu silnika i po części od przebiegu dobieramy olej, najlepiej zalecany lub bardzo zbliżony.
Jak miałem kiedyś 323F BG 1.6, lałem minerał 15W40 platinium, 130tyś km nim na gazie zrobiłem, miedzy wymianami do 20tyś km, dolewałem do 1litry. Większość życia obroty między 3-6 tyś. obr.
W GF zmieniłem z castrol 10w40 dymił po minimum nocnym postoju że świata nie widać, na ELF 5w30 zero dymienia.
Dla mnie pomogła zmiana na "rzadszy", dodatkowo odczuwalny był mały
przyrost mocy (placebo
, nie myślę), w sumie mniejsze opory powinny być przy tzw. rzadszym.
Zastanawiałem się tak jak ty, nad 5W40 ze względu na 40 czyli trzymanie parametrów, filmu olejowego etc.przy dużych obciążeniach( tzn w wysokich temperaturach),
Na forum ktoś kiedyś bardzo fajnie opisał, oznaczenia oleju, która cyfra za co odpowiada.
Jak miałem kiedyś 323F BG 1.6, lałem minerał 15W40 platinium, 130tyś km nim na gazie zrobiłem, miedzy wymianami do 20tyś km, dolewałem do 1litry. Większość życia obroty między 3-6 tyś. obr.
W GF zmieniłem z castrol 10w40 dymił po minimum nocnym postoju że świata nie widać, na ELF 5w30 zero dymienia.
Dla mnie pomogła zmiana na "rzadszy", dodatkowo odczuwalny był mały

Zastanawiałem się tak jak ty, nad 5W40 ze względu na 40 czyli trzymanie parametrów, filmu olejowego etc.przy dużych obciążeniach( tzn w wysokich temperaturach),
Na forum ktoś kiedyś bardzo fajnie opisał, oznaczenia oleju, która cyfra za co odpowiada.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
W GF zmieniłem z castrol 10w40 dymił po minimum nocnym postoju że świata nie widać, na ELF 5w30 zero dymienia.
No ale właśnie u mnie nie dymi po nocnym postoju
Akurat z oznaczeniami oleju to nie ma problemu, pierwsze lepsze hasło w google i mamy wynik. Zastanawiam się mocno nad tym Maxlife 5W40. W sumie wygląda na to, że niczym nie ryzykuję. A jak z tą płukanką? Czy przy zmianie klasy oleju z 10W40 na 5W40 zalecane jest przeprowadzenie czegoś takiego? Jak to w praktyce wygląda?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Źle napisałem nie dymił, tylko puszczał chmurę dymu przez 3-10sekund, aż olej wypali, ja nic nie ryzykowałem bo i tak byłem nastawiony na remont, "płukanke"
przed wymianą zrobiłem, czy pomogła nie wiem, ale nie zaszkodziła w moim wypadku. Jak już będę miał robić remont, myślę że po kolejnej wymianie oleju, to przetestuje 5W50.
Jak chcecie to mogę zostać testerem olejów dla MAZDASPEED


Jak chcecie to mogę zostać testerem olejów dla MAZDASPEED


W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Ja zastanawiam się nad Midland Synqron 5W50, do MX-3 używałem Midland Synqron 10W50, niegdy nie było żadnych zastrzeżeń do pracy silnika.
Gdzie kupujecie Dexelie?? Ja kupiłem w grudniu na allegro niby od "super sprzedawcy" Dexelie 5W30 ponieważ od nowości moja madzia była zalewana takim olejem ( tak wynika z faktur z niemieckiego serwisu, które dostałem wraz z samochodem ). Po wymianie oleju niby na taki sam mazda zaczęła głośniej chodzić, troche mnie to denerwuje i bije sie ze olej z allegro to jakaś podróba, planuje teraz wymienić na Valvoline MaxLife 5W40. Co o tym sądzicie??
- Od: 26 maja 2011, 20:51
- Posty: 16
- Skąd: Koło
- Auto: 323f BA 1.5 '98
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki