Problem z łozyskiem , ale którym ??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fisherb » 6 mar 2012, 16:43

Witam
Rok temu uderzylem swoja madzią w kraweznik, Trzeba było ustawic zbieznosc i wymienic koncowke drazka. Jednak od tamtej pory slychac wycie łozyska, zaczyna sie przy predkosci 80 km/h i najbardziej slyszalne jest przy 100 km/h .
Auto było podnoszone na podnosniku i rozpedzane (stąd wiadomo ,ze problem jest z napedem z przodu )
Byłem juz w wielu warsztatach i słyszałem juz wiele opinii : wymieniłem łozyska w obu kolach na przodzie i łozysko na półosi .
Teraz mi mowia ze to moze byc łozysko w skrzynii biegów i polecają jej wymiane lub naprawe :(
Najbardziej boje sie tego ,ze pomimo wymiany i wydanych pieniedzy, ten dzwiek nadal nie ustapi , a wtedy tu juz mnie ch.... strzeli.
W związku z tym mam do Was pytanie :
Co jeszcze mogło sie stac ?, gdzie szukac przyczyny ? jak zdiagnozowac problem ?

Dzwiek słychac niezaleznie czy auto jest na biegu czy jedzie na luzie ( przy 100 km/h – slychac najbardziej)
Jezdze juz tak rok i mam dosc . Pomozcie .
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez Dominooo » 6 mar 2012, 17:35

Może sprawdź jeszcze łozysko od napinacza paska alternatora. Dźwięk jest słyszalny z którejś strony auta (Lewa, Prawa)?
Ja u siebie mam tak, że słychać jak szumi i im wyższe obroty tym szum jest głośniejszy i wkurzający, oczywiście...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez fisherb » 6 mar 2012, 18:14

No wlasnie u mnie nie zalezy to od obrotow silnika ,tylko od predkosci samochodu, rozpedzam auto do 80 km/h i jest ok , dopiero pozniej zaczyna sie koncert :|
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez marcin255 » 6 mar 2012, 18:15

fisherb napisał(a):Dzwiek słychac niezaleznie czy auto jest na biegu czy jedzie na luzie ( przy 100 km/h – slychac najbardziej)
Jezdze juz tak rok i mam dosc .


Raczej cos z ukł. jezdnym , spr. dokręcenie i łożysko amortyzatora po stronie uderzonej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dominooo » 6 mar 2012, 18:36

fisherb napisał(a):No wlasnie u mnie nie zalezy to od obrotow silnika ,tylko od predkosci samochodu, rozpedzam auto do 80 km/h i jest ok , dopiero pozniej zaczyna sie koncert :|


Obroty rosną wraz z prędkością i dopiero przy wyższych obrotach=prędkości słychać jak łożysko coraz bardziej huczy. U mnie tak to wygląda i jadę na dniach do mechanika na wymianę rolki lub całego napinacza (w zależności od kondycji tej częsci).
Sprawdzenie tego co napisałem będzie Cię kosztowało mniej lub nic aniżeli wymiana skrzyni biegów jak powiedział Ci mechanik :)

Ponawiam pytanie: Czy dźwięk ten słychać z prawej lub lewej strony auta, czy może ciężko zlokalizować?

Łożysko amortyzatora wydaje inne dźwięki i nie obraca się tak jak łożyska w piastach kół.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez marcin255 » 6 mar 2012, 18:45

fisherb napisał(a):Dzwiek słychac niezaleznie czy auto jest na biegu czy jedzie na luzie


ale to chyba wyklucza łozysko od napinacza paska ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez fisherb » 6 mar 2012, 19:19

Dominooo napisał(a):
fisherb napisał(a):No wlasnie u mnie nie zalezy to od obrotow silnika ,tylko od predkosci samochodu, rozpedzam auto do 80 km/h i jest ok , dopiero pozniej zaczyna sie koncert :|


Obroty rosną wraz z prędkością i dopiero przy wyższych obrotach=prędkości słychać jak łożysko coraz bardziej huczy. U mnie tak to wygląda i jadę na dniach do mechanika na wymianę rolki lub całego napinacza (w zależności od kondycji tej częsci).
Sprawdzenie tego co napisałem będzie Cię kosztowało mniej lub nic aniżeli wymiana skrzyni biegów jak powiedział Ci mechanik :)

Ponawiam pytanie: Czy dźwięk ten słychać z prawej lub lewej strony auta, czy może ciężko zlokalizować?

Łożysko amortyzatora wydaje inne dźwięki i nie obraca się tak jak łożyska w piastach kół.


To stalo sie rok temu w zimie , rozrzad wymienialem na wiosne , takze to na 100 % nie to ,
dzwiek najbardziej slychac z lewej strony (tej którą uderzyłem ) z tyłu ,ale to dlatego ze sie po prostu niesie po aucie.
Przypominam ,ze auto zostało podniesione i rozpedzane , zatrzymywane bylo na przemian raz lewe ,raz prawe kolo i dalej bylo slychac .
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez Dominooo » 6 mar 2012, 19:33

Przy prędkości 100km/h jest przykładowo 2300 obr/min i niezależnie czy auto będzie na biegu czy wrzucisz na luz przy tej prędkości obroty są takie same a co za tym idzie łożysko napinacza kręci się równo z obrotami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez marcin255 » 6 mar 2012, 19:37

Dominooo napisał(a):Przy prędkości 100km/h jest przykładowo 2300 obr/min i niezależnie czy auto będzie na biegu czy wrzucisz na luz przy tej prędkości obroty są takie same a co za tym idzie łożysko napinacza kręci się równo z obrotami.


U mnie na luzie spada do 700 , to co piszesz ma miejsce przy hamowaniu silnikiem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dominooo » 6 mar 2012, 19:40

fisherb napisał(a):dzwiek najbardziej slychac z lewej strony (tej którą uderzyłem ) z tyłu ,ale to dlatego ze sie po prostu niesie po aucie..

To już zmienia postać rzeczy, jeśli to nie przód, więc swoją teorię wykluczam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez fisherb » 7 mar 2012, 14:31

jeszcze ktos ma jakies propozycje ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez kezój20ms » 7 mar 2012, 17:39

Witam,
sprawdź czy nie są wyząpkowane opony,taka opona w czasie jazdy wydaje podobny dźwięk jak uszkodzone łożysko piasty.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 18:58
Posty: 14
Skąd: Brzozów
Auto: MAZDA3 2,3

Postprzez fisherb » 7 mar 2012, 18:09

kezój20ms napisał(a):Witam,
sprawdź czy nie są wyząpkowane opony,taka opona w czasie jazdy wydaje podobny dźwięk jak uszkodzone łożysko piasty.

Witam opony tez byly zmieniane , chyba pozostaje mi wymiana skrzyni :/
Mial ktos moze podobny problem wymienial moze juz skrzynie z takiego powodu ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez akostarek » 7 mar 2012, 18:16

kezój20ms napisał(a):sprawdź czy nie są wyząpkowane opony

fisherb napisał(a):Auto było podnoszone na podnosniku i rozpedzane (stąd wiadomo ,ze problem jest z napedem z przodu )


do głowy przychodzi mi jeszcze jedno, ale to raczej dość mało prawdopodobne:
przy uderzeniu mógł nieco ucierpieć mechanizm różnicowy, może jest nieprawidłowy ślad współpracy i stąd ten dźwięk ?

kiedyś widziałem jak mechanik miał lekko przerobiony stetoskop, końcówką była cienka rurka, może czymś takim dokładnie osłuchać obudowę, wiadomo, że dźwięk się będzie niósł, ale może uda się określić czy to skrzynia czy dyfer.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez fisherb » 7 mar 2012, 18:39

akostarek napisał(a):
kezój20ms napisał(a):sprawdź czy nie są wyząpkowane opony

fisherb napisał(a):Auto było podnoszone na podnosniku i rozpedzane (stąd wiadomo ,ze problem jest z napedem z przodu )


do głowy przychodzi mi jeszcze jedno, ale to raczej dość mało prawdopodobne:
przy uderzeniu mógł nieco ucierpieć mechanizm różnicowy, może jest nieprawidłowy ślad współpracy i stąd ten dźwięk ?

kiedyś widziałem jak mechanik miał lekko przerobiony stetoskop, końcówką była cienka rurka, może czymś takim dokładnie osłuchać obudowę, wiadomo, że dźwięk się będzie niósł, ale może uda się określić czy to skrzynia czy dyfer.


Bylem w 6 warsztatch , auto bylo osluchiwane przy pomocy stetoskopu , na lozyskach kol cicho , ze skrzyni szum taki jak pracuje skrzynia , dlatego sie boje wymieniac skrzynii. Znalazlem jeszcze cos takiego http://www.samochody.mojeauto.pl/mazda/ ... zda_3.html co wy na to ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez akostarek » 7 mar 2012, 19:04

wałek sprzęgłowy obraca się z prędkością obrotową silnika, do tego chyba przestawałoby huczeć po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu luzu podczas jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez fisherb » 7 mar 2012, 19:54

akostarek napisał(a):wałek sprzęgłowy obraca się z prędkością obrotową silnika, do tego chyba przestawałoby huczeć po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu luzu podczas jazdy.


Czyli tez odpada :/
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez marcin255 » 7 mar 2012, 21:46

Mechanizm różnicowy wydaję się dobrym tropem drogim , u mnie stukał niedokręcony amor ( niosło po do skrzyni ) i też w jednym warsztacie kazali mi już skrzyni szukać ale na szczęście przypadkiem odkryłem przyczynę właściwą .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez fisherb » 7 mar 2012, 22:51

marcin255 napisał(a):Mechanizm różnicowy wydaję się dobrym tropem drogim , u mnie stukał niedokręcony amor ( niosło po do skrzyni ) i też w jednym warsztacie kazali mi już skrzyni szukać ale na szczęście przypadkiem odkryłem przyczynę właściwą .

Wydaje mi się , ze przy uderzeniu bokiem w kraweżnik predzej oberwie wlasnie mechanizm roznicowy niz skrzynia , szkoda tylko ze dzwiek jest prawie identyczny jak dzwiek ktory wydaje zepsute lozysko. Orientuje sie ktos mniej wiecej w cenach , zarowno uzywanych jak i nowych mechanizmow roznicowych ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 16:18
Posty: 10
Auto: Mazda 3 , 2005 r , 1.6 dci , 109 bhp

Postprzez marcin255 » 7 mar 2012, 23:00

Nie wiem czy opłaca się wymiana samego mechanizmu , mi odradzali , szukaj całej skrzyni biegów
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323