Wolne obroty za niskie (TA KL)

Postprzez marcel x9 » 3 mar 2012, 02:17

Dzien dobry!

Prosze wybaczyć mi błędy ortograficzne itd. ponieważ jestem obcokrajowcem :) Posiadam Mazde Xedos 9 TA 2.5L z automatem, rocznik 2002. Samochód NIE posiada instalacji gazowej. Jakis czas temu silnik zaczął gasnąć na wolnych (jałowych) obrotach gdy dawano troche gazu. Podejrzewałem układ dolotowy i tak też było. W wężu między filtrem powietrza a przepustnicą była dziura i zasysał powietrze "bokiem".
Wymieniłem wąż na originalny nowy. Najpierw wydawało sie być wporządku. Po dwóch dniach zapaliła sie kontrolka serwisowa "Check engine". Wtedy nie zauważyłem jednak jeszcze nawrotu problemów z wolnymi obrotami na postoju.
Sprawdziłem montaż nowego węża. Ponieważ nie mogłem ustalić błedu, odpiełem na krótko baterie. Błąd "Check engine" zniknął, pojawił sie ponownie po dwóch dniach, następnie jednak znów zniknął, tym razem samoistnie. Od tego czasu (2 tygodnie) już się też nie pojawił.

Silnik na wolnych obrotach czyli w postoju za zwyczaj ma zbyt niskie obroty. Aż cały samochód zaczyna drzeć. Czasem jednak ustawi prawidłowe obroty wolne.
Zwłasza gdy z wyższych obrotów wraca do obrotów wolnych, spadają one za nisko, silnik następnie reaguje, dodając gazu, jednak zbyt mało, najczęsciej nie gaśnie, jednak obroty pozostają zbyt niskie i silnik zaczyna drzeć:

Gdy właczy się wszystkie odbiorniki prądu (swiatła, ogrzewanie, klima, itd) obroty nie spadają dalej. Silnik wtedy po jednokrotnym daniu gazu ustawia sie na nieco wyższych obrotach:


Za niskie obroty najlepjej widać tutaj:


Gdy się nic nie robi (nie bawi się gazem) i silnik chodzi na obrotach jałowych to nie falują.
Nie wiem gdzie szukać błedu. Przewody wysokiego napięcia się nie "świecą", układ dolotowy wydaje się być szczelny, przepustnica nie była brudna ani zaolejona.
Świece nie są najnowsze, wymienie je, jednak nie spodziewam się żeby to usuneło problem.
Czy ktoś może mnie nakierować na przyczynę, żeby zawęzić ilość możliwych przyczyn.
Może to być w moim przypadku przepływomierz, sonda lamda czy coś w tym stylu? Czy to "regulator niskich obrotow", potentiometr co mierzy ustawienie przepustnicy, weze podcisnienia??? Czy odczyt komputera wniesie jakieś cenne informacje?
Wiem że podobnych wątków na forum jest mnóstwo, przeglądałem je. Jednak podawanych tam przyczyn jest tyle co wątków a nie chciałbym wszystkich części wymieniac... Wymieniajac wąż, niejak "dłubałem" w układzie dolotowym. Może na coś nie zwrociłem uwagi?

Dziękuje z góry za pomoc!
Pozdrawiam,
Marcel
Ostatnio edytowano 3 mar 2012, 14:01 przez marcel x9, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 00:21
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 9 (TA) 2.5L V6 Automatik 2002 Facelift

Postprzez Wodzu » 3 mar 2012, 10:47

Sprawdź ustawienie TPS-u jezlei bedzie do poprawki to ustaw prawidlowo, jak nie pomoże odczytaj bledy, jak nie bedzie bledów to odkrec lekko obroty sruba na przepustnicy.
ps. za jałowe odpowiadają
1. Czujnik temperatury cieczy
2. Sondy lambda
3. TPS
4. BAC Valve
5. Czujnik spalania stukowego
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez marcel x9 » 3 mar 2012, 16:25

Dziekuje za odpowiedz.

Jednak nie rozumiem czemu mialbym zmieniac ustawienie TPS-u. Przeciez wczesniej chodzilo wszystko dobrze. Dopiero jak byla nieszczelnosc w rurze od dolotu, pojawily sie problemy. Jednak go wymienilem i teoretycznie znow powinno chodzic dobrze na tych samych ustawieniach TPS-u, czy nie?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 00:21
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 9 (TA) 2.5L V6 Automatik 2002 Facelift

Postprzez Misiowy » 3 mar 2012, 18:14

Wentylator ci się załącza jak lekko dotchniesz gazu w trybie diagnostycznym?
ale skoro nic przy przepustnicy nie grzebałeś to TPS powinien być dobrze

posprawdzaj jeszcze raz na spokojnie wszystkie podciśnieniowe węzyki czy czegoś nie pomyliłeś
najlepiej jakbyś zmierzył wartość podciśnienia na zaworze upustowym paliwa z listwy wtyskowej
szczegóły znajdziesz w manualu od mileni

też kiedyś miałem takie dziwne wolne obroty raz było dobrze raz za nisko
tylko ja miałem przecieki płynu chłodniczego w zaworze wolnych obrotów tym wbudowanym w przepustnice
i dodatkowo pozamieniałem miejscami dwa wężyki pod tą rura co ją wymieniałeś
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Tomas2000 » 5 mar 2012, 00:52

Witam za nim zaczniesz coś regulować i przestawiać zrób koniecznie diagnostykę komputera i sprawdź jaki błąd został zarejestrowany. Tak jak napisał Wodzu za wysterowanie biegu jałowego odpowiada kilka urządzeń. Nie ma sensu zgadywać bo możesz rozregulować coś co działa poprawnie.
Z tego co się orientuje gniazdo diagnostyczne masz pod kierownicą. Ja osobiście kupił bym interfejs zwróci się po pierwszej diagnostyce. Popularnym i tanim rozwiązaniem jest interfejs Elm327 (OBDII)
W Polsce można go dostać wraz z oprogramowaniem za niewielkie pieniądze w wersjach przewodowych i bez przewodowych

http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=bd&string=elm327

Ps Przewody wysokiego napięcia mogą nie "świecić" a będą już zużyte i iskra na świecy osłabnie przez co mogą wypadać zapłony, wtedy silnik zaczyna się trząść.

Koniecznie wymień te stare świece!
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez marcel x9 » 5 mar 2012, 23:41

Przyczyna znaleziona i usunieta :)
Powodem byla jednak zabrudzona przepustnica. Tego nie bylo jednak widac "golym okiem" a dopiero po zdemontowaniu ukladu dolotowego. Rozkrecilem, wyczyscilem, i teraz chodzi silink tak jak powinien <jupi>
Syfu bylo za ta przepustnica tyle ze az ciezko bylo uwierzyc ze w ogole sie zamykala...
Polecam sprawdzic tym ktorzy maja podobne problemy.

Dziekuje wam bardzo za pomoc!
Pozdrawiam,
Marcel
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 00:21
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 9 (TA) 2.5L V6 Automatik 2002 Facelift

Postprzez HubertRBK » 28 mar 2012, 12:55

Witam mam podobne problemy z obrotami. Niedawno wymieniałem świece, olej, flity. Przepustnice wyczyściłem ale nic to nie dało. A propo błędów u mnie żadne nie wyskakują. Co teraz. Jakieś pomysły?

Millenia s 2.3 automat
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 22:37
Posty: 89
Skąd: Olsztyn
Auto: BMW e46 330xd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9