Mazda RX-8 FE 1JZ-GTE Gojira Street Edition

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Sąsiad » 23 lut 2012, 13:33

Pit napisał(a):Rozumiem Sąsiedzie, że odczyt AFR i sondę szerokopasmową na pokładzie masz i uważasz z gazem, aby nie śmigać ubogo, jak decydujesz się niewystrojonym autem ze zmienioną turbiną jeździć? Inaczej – jesteś desperado po prostu Po filmie i pytaniach pasażera wnoszę, że dość beztrosko i bezstresowo podchodzicie do tego faktu




Przeczytałem to producentowi mojego rexa, usłyszałem:

"Jzety znam na wylot, nie jest ubogo, nic się nie wysra, to nie wankel" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez onyx » 23 lut 2012, 13:35

Paweł napisał(a):
onyx napisał(a):Dlatego na mapach turbosprężarek nie ma podawanego na osiach ciśnienia doładowania a ilość powietrza w jednostce czasu.

To chyba rozumiem – docelowe doładowanie zależy od pojemności silnika i obrotów.

Nawiązując do konkretnego przykładu Piotra – czy fabryczna sprężarka dając 240 KM generuje większe ciśnienie, niż HX50 przy 360 KM?


Z tego co napisał Pit, seryjna pompuje z większym ciśnieniem ale mimo to w tej samej jednostce czasu dostarcza nadal mniej powietrza niż większa turbina pracująca z mniejszym ciśnieniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Seraf » 23 lut 2012, 13:37

Sąsiad napisał(a):
Pit napisał(a):Rozumiem Sąsiedzie, że odczyt AFR i sondę szerokopasmową na pokładzie masz i uważasz z gazem, aby nie śmigać ubogo, jak decydujesz się niewystrojonym autem ze zmienioną turbiną jeździć? Inaczej – jesteś desperado po prostu Po filmie i pytaniach pasażera wnoszę, że dość beztrosko i bezstresowo podchodzicie do tego faktu




Przeczytałem to producentowi mojego rexa, usłyszałem:

"Jzety znam na wylot, nie jest ubogo, nic się nie wysra, to nie wankel" :D


normalnie spadłem z krzesła <rotfl>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez check. » 23 lut 2012, 15:26

onyx napisał(a):Z tego co napisał Pit, seryjna pompuje z większym ciśnieniem ale mimo to w tej samej jednostce czasu dostarcza nadal mniej powietrza niż większa turbina pracująca z mniejszym ciśnieniem.

jakieś dziwne teorie wymyślacie. :D

Po EGT byłoby widać,że jest niebezpiecznie ubogo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Sąsiad » 23 lut 2012, 15:45

check. napisał(a):Po EGT


można twierdzić, że wysokie egt zawsze = wysokie afr i na odwrót?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 23 lut 2012, 16:44

nie. dochodzi kwestia zle ustawionego zaplonu czy spalania np oleju oraz pewnie wielu innych czynnikow. ale egt zawsze mowi ze jest cos zle jak jest za wysoki. wiec warto go miec.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Pit » 23 lut 2012, 17:01

Po zegarku EGT stwierdzisz, że istnieje (bądź nie) problem (pod warunkiem, że sensownie umiejscowisz termoparę). Na jego wskazaniach jednak trudno opierać się przy strojeniu paliwa czy szacowaniu jego stosunku do powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Sąsiad » 23 lut 2012, 17:13

No sensowniej czyt. blizej "przed" dmuchawki raczej sie nie dalo (widac na fotkach).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 23 lut 2012, 17:22

Sąsiad napisał(a):No sensowniej czyt. blizej "przed" dmuchawki raczej sie nie dalo (widac na fotkach).

Przed turbiną jest najlepiej, natomiast istnieje zawsze ryzyko, że jak termopara się upali, popsuje wirniczek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 23 lut 2012, 17:55

Ja sie może nieznam ale przy tak fajnym mocnym i nie tanim projekcie brak AFR który kosztuje np 750zł to profanacja, 750zł przy powiedzmy 3,5 tyska za silnik to pestka :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez szkodnik_byd » 23 lut 2012, 18:50

a tak wracając do waszych ciśnieniowych wywodów

ja tam żadnym znawcą tuningu nie jestem ale

0,6 bara to 0,6 bara i nie da się inaczej

pytanie jest inne

jaką dana turbina ma wydajność przy 0,6 bara w tym przypadku w litrach / minutę działania przy ciśnieniu 0,6 bara

jak moja fizyka jest błędna to prosze o korektę kogoś mądrzejszego w tej kwestii
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez onyx » 23 lut 2012, 20:19

check. napisał(a):
onyx napisał(a):Z tego co napisał Pit, seryjna pompuje z większym ciśnieniem ale mimo to w tej samej jednostce czasu dostarcza nadal mniej powietrza niż większa turbina pracująca z mniejszym ciśnieniem.

jakieś dziwne teorie wymyślacie. :D

To nie my :P



Pit napisał(a):
Sąsiad napisał(a):No sensowniej czyt. blizej "przed" dmuchawki raczej sie nie dalo (widac na fotkach).

Przed turbiną jest najlepiej, natomiast istnieje zawsze ryzyko, że jak termopara się upali, popsuje wirniczek ;)

Jest ryzyko jest impreza :P Lepiej przed turbo – za sprężarką to wróżenie z fusów i bezużyteczny kolejny wskaźnik na desce :D

Pit napisał(a):Po zegarku EGT stwierdzisz, że istnieje (bądź nie) problem (pod warunkiem, że sensownie umiejscowisz termoparę). Na jego wskazaniach jednak trudno opierać się przy strojeniu paliwa czy szacowaniu jego stosunku do powietrza.
piwo napisał(a):nie. dochodzi kwestia zle ustawionego zaplonu czy spalania np oleju oraz pewnie wielu innych czynnikow. ale egt zawsze mowi ze jest cos zle jak jest za wysoki. wiec warto go miec.


AFR i EGT są pomocne przy strojeniu ale parametry, które monitorują nie są współbieżne i w bardzo niewielkim stopniu od siebie zależą (nie wiem czy tylko nie w kwestii jakości paliwa). Można mieć bdb AFR a EGT wysokie, zwłaszcza przy WOT – wpływ ma na to ustawienie wałków, zapłonu, ciepłota świec, itd. Także, podobnie jak Piwo uważam, że strojąc powinno się zwracać uwagę na EGT – AFR to nie wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez check. » 23 lut 2012, 23:05

oczywiste, że przy strojeniu musi być wgląd na EGT i AFR, podobnie jak wskaźnik AFR jak najbardziej jest mile widziany i dobrze mieć ten parametr pod kontrolą <oczko> Zgadzam się,że upalanie na pełnym ogniu bez pomiaru AFR byłoby mało profesjonalnym podejściem.. swoją drogą to z pierwszego posta wynika,że wtryski są zmienione na wydajniejsze przez co zapewne jest teraz bardziej podlana paliwem niż seria. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez onyx » 23 lut 2012, 23:26

check. napisał(a):swoją drogą to z pierwszego posta wynika,że wtryski są zmienione na wydajniejsze przez co zapewne jest teraz bardziej podlana paliwem niż seria

świeczki tego nie lubią :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Sąsiad » 24 lut 2012, 01:24

Nie bylo pelnego ognia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez misiak89-89 » 3 mar 2012, 11:01

Sąsiad widzę,że fotograf z Ciebie marny, ale wiara domaga się foto <cisza> :P

...jaram się tym tematem <ganja> <peace>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Sąsiad » 3 mar 2012, 15:33

Jak juz wszystko ogarne pewnie szarpne sie na profi sesje i filmik.


Dzieki <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez mlody1983 » 4 mar 2012, 19:09

Brawo, brawo sasiad :D Juz niedlugo zobacze na zywo :D Tylko musze sie pierw zrehabilitowac :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:37
Posty: 219 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Sąsiad » 4 mar 2012, 19:17

Dzieki, dzieki mlody1983 :D


Ano powinienes, bez tego to i silnikiem mnie nie przekupisz... :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez mlody1983 » 4 mar 2012, 19:38

A myslalem ze lekki sponsoring wystarczy <oczko> z kobieta jakos idzie sie dogadac :D i silnik nie potrzebny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:37
Posty: 219 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy