Dymienie na biało na wolnych obrotach – Turbina do wymiany
Nietety u mnie zczyna się problem z turbiną, ponieważ przy 30 minutowym postoju z włączonym silnikiem wali dym z rury wydechowej. Czytałem, że to puszczająca uszczelka turbiny.
Czy ktoś wie gdzie w Warszawie i okolicach można zająć się tym tematem w rozsądnej cenie ?
Czy ktoś wie gdzie w Warszawie i okolicach można zająć się tym tematem w rozsądnej cenie ?
Ostatnio edytowano 25 maja 2014, 20:31 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Połączono wątki
Powód: Połączono wątki
- Od: 13 lip 2009, 14:38
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35
O ile jeszcze tego nie zrobiłeś zacznij od zmiany oleju na 5W40. Może pomóc.
Witam,
Czy moze ktos ma jakies doswiadczenie z problemem dymienia po wolnej jezdzie w korku lub na parkingu.
Mazda CX7, 2.3 Turbo wersja USA z automatem, rok prod 2008. Mialem wgrywany program z nowszej wersji i jakis czas bylo ok, ok 2 tys km. Teraz problem dymienia sie sporadyczne powtarza i jest mocno denerwujacy. Nie jest to na pewno spalanie oleju lub problem z turbo, to zostalo juz wykluczone. Moze ktos ma namiary do jakiegos dobrego mechaniora, ktory by tem problem rozgryzl. Jestem z okolic Trojmiasta. Kazda podpowiedz bedzie mile widziana.
Dzieki z gory
Maks
Czy moze ktos ma jakies doswiadczenie z problemem dymienia po wolnej jezdzie w korku lub na parkingu.
Mazda CX7, 2.3 Turbo wersja USA z automatem, rok prod 2008. Mialem wgrywany program z nowszej wersji i jakis czas bylo ok, ok 2 tys km. Teraz problem dymienia sie sporadyczne powtarza i jest mocno denerwujacy. Nie jest to na pewno spalanie oleju lub problem z turbo, to zostalo juz wykluczone. Moze ktos ma namiary do jakiegos dobrego mechaniora, ktory by tem problem rozgryzl. Jestem z okolic Trojmiasta. Kazda podpowiedz bedzie mile widziana.
Dzieki z gory
Maks
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 20:22 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono dwa tematy
Powód: Połączono dwa tematy
- Od: 2 sie 2010, 22:02
- Posty: 12
Jesteś pewien, że to nie turbina? Moja 2010 też dymi, czasem nawet jest spadek mocy i chmura dymu.
Jak postoje czasem na światłach, a za nimi jest prosta na której można depnąć, zostaje smuga jak za starym dieslem
Mam dosyć tego i szarpania o którym pisałem w innym wątku. Gdyby nie kwestia finansowa to bym sprzedał tez złom i kupił coś innego.
Na dymienie po postoju jest biuletyn techniczny. Test polega na zostawieniu samochodu na jakiś czas na biegu jałowym a potem w palnik. Dym oznacza zbieranie się oleju przez słabe uszczelnienie turbo.
Ja chyba będę się wybierał do Auto Jaksa może coś poradzą. Na forum często ich polecają ale nie mam żadnych doświadczeń wiec sam na razie nie polecam.
Jak postoje czasem na światłach, a za nimi jest prosta na której można depnąć, zostaje smuga jak za starym dieslem
Na dymienie po postoju jest biuletyn techniczny. Test polega na zostawieniu samochodu na jakiś czas na biegu jałowym a potem w palnik. Dym oznacza zbieranie się oleju przez słabe uszczelnienie turbo.
Ja chyba będę się wybierał do Auto Jaksa może coś poradzą. Na forum często ich polecają ale nie mam żadnych doświadczeń wiec sam na razie nie polecam.
W 3 MPS miałem takie objawy i okazało się, że padło turbo.
Mike54 napisał(a):no i mi właśnie padła na amen.
Jaki przebieg zrobiłeś?

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
U mnie padła po nieco ponad 40 tkm.
Pawko_6 napisał(a):Jaki przebieg zrobiłeś?
22.000km, użytkowany od nowości raczej "poprawnie" jeżeli chodzi o chłodzenie turbo itp.
olej zmieniony po 5.000km i po roku...
dymki zaczął poszczać już po roku ale ASO zlało taką informacje
Dopiero jak dostał nową funkcje "zasłona dymna" połączoną z CEL, to rozmontowali turbo i stwierdzili ze uszkodzone. Może wyciągnę jakieś zdjęcia bo podobno robili całą dokumentację dla Mazdy.
radzi89 napisał(a):U mnie padła po nieco ponad 40 tkm.
Mike54 napisał(a):Pawko_6 napisał(a):Jaki przebieg zrobiłeś?
22.000km, użytkowany od nowości raczej "poprawnie" jeżeli chodzi o chłodzenie turbo itp.
olej zmieniony po 5.000km i po roku...
dymki zaczął poszczać już po roku ale ASO zlało taką informacje
Dopiero jak dostał nową funkcje "zasłona dymna" połączoną z CEL, to rozmontowali turbo i stwierdzili ze uszkodzone. Może wyciągnę jakieś zdjęcia bo podobno robili całą dokumentację dla Mazdy.
ja nie wiem co Wy robicie z tymi turbinami


Z tego co wiem w BL i nowszych CX jest lekko inna niż w BK – może tutaj cały ambaras 
radzi89 napisał(a):Z tego co wiem w BL i nowszych CX jest lekko inna niż w BK – może tutaj cały ambaras
numeru pewnie nie znasz

Patrząc na numery w BK, BL i ER są te same turbiny:
L3YE-13-70Z (ER F/L M/T)
L3YD-13-70Z (ER F/L A/T)
L3YC-13-70Z (ER A/T)
L3YB-13-70Z (ER M/T, BL F/L, BL, BK)
L3Y4-13-70Z (ER A/T)
L3Y3-13-70Z (ER M/T)
L3YE-13-70Z (ER F/L M/T)
L3YD-13-70Z (ER F/L A/T)
L3YC-13-70Z (ER A/T)
L3YB-13-70Z (ER M/T, BL F/L, BL, BK)
L3Y4-13-70Z (ER A/T)
L3Y3-13-70Z (ER M/T)
the right man in the wrong place...
no i zniszczyłeś im teorię spiskową
i na co teraz zwalą to że nie dbają 



Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 20:10 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Nie wiem już sam, tak mi powiedzieli w ASO. Cytując " w tych turbinach wprowadzili jakieś zmiany przy wejściu modelu BL. Ale chyba powinno mieć to jakieś pokrycie w zmienionym numerze
Inna sprawa, że moim zdaniem coś musiał być zmienione bo niektóre z tych turbin o których mówili mi padły nim przejechały 5 tkm, a jedna po kilkuset kilometrach.

Inna sprawa, że moim zdaniem coś musiał być zmienione bo niektóre z tych turbin o których mówili mi padły nim przejechały 5 tkm, a jedna po kilkuset kilometrach.
Paweł napisał(a):L3Y3-13-70Z (ER M/T)
Jeszcze jedno – ten numer, dodatkowo z literką "C" na końcu to oznaczenie najnowszego typu turbosprężarek na które wymieniają w Maździe bez względu na model (BK i ER więc zapewne i BL). Gdzieś widziałem, chyba w TSB o dymieniu na wolnych obrotach. To też nie pasuje do teori spiskowej
Może jednak pasuje ? Skoro jest to to najnowszy typ to znaczy, że coś w niej musieli zmienić? i Stąd są problemy? Albo źle kombinuje 

radzi89 napisał(a):Może jednak pasuje ? Skoro jest to to najnowszy typ to znaczy, że coś w niej musieli zmienić? i Stąd są problemy? Albo źle kombinuje
nie pasuje właśnie, bo zakładali turbosprężarki o takim oznaczeniu jeszcze zanim zaczęli produkować BLa

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9