Mazda 323f Ba KL-DE wymiana kolektora ssacego, prosba o pomoc

Postprzez gandi » 3 mar 2012, 18:55

A wiec, dzieki koledze klubowemu, otrzymalem kolektor z przepustnica do przymiarki ale wyniklo kilka zapytan na ktore nie bardzo znam odpowiedz.

dodam ze z moim KLu mam zamontowany kolektor od 2.0 i chce to zmienic, wiec wzialem sie dzisiaj do przymiarki.

1.W seryjnym Kfie jest jedno podcisnienie przy trzecim żeberku
Obrazek

w 2.5 mamy 2 wezyki do podpiecia

Obrazek


Ktos wie jak to pogodzic? Ci to za drugie podcisnienie ?

2. Sprawa

Obrazek

Czy ten gruby wąż jest wezem do serwa(1)? I po lewe stronie (2) co to za ujscie? co tam ma byc podpiete?

3. Zaznaczony to kolektor z 2.5 posiada wezyk ktory tez nie wiem do konca do czego ma isc, jest podpiety pod krokowca ale czy jest to podpiecie do ukladu chlodzenia gdzies czy podpiecie pod dolot...

Obrazek
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez misiak89-89 » 3 mar 2012, 19:53

Znam osobe, która robiła takiego moda, jest nim jego mość pawelc <oczko>

A moim zdaniem ten topic powinieneś umieścić w dziale mech. mx6 jak nie w tuningu mechanicznym, ponieważ szybciej znajdzie się osoba obeznana :)

działaj i zdaj relacje jakie będą skutki tej modyfikacji

pozdro ł.
Ostatnio edytowano 4 mar 2012, 12:29 przez misiak89-89, łącznie edytowano 1 raz
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez gadula » 3 mar 2012, 20:12

Więc tak:
-Zdjęcie nr2, jedno podciśnienie idzie do regulatora ciśnienia na listwie paliwowej (u mnie jeszcze poprzez dodatkowy solenoid), drugie idzie do serwa od tempomatu.
-Zdjęcie nr3, rurka oznaczona jako 1, idzie do serwa hamulcowego, a wejście oznaczone jako 2, łączysz z rurką nr1 ze zdjęcia nr4 :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez gandi » 3 mar 2012, 21:27

zawaliscie!!!! czyli wystarczy zaslepic jedno wejscie na podcisnienie od wspomagania podpiac gruba rurke do serwa i krotka rurke do wejscia za przepustnica..:) zmylilo mnie bo w tej rurce byl bialy osad jak po wodzie...
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Majki88 » 3 mar 2012, 23:19

ej Gadul coś pokręciłeś

na zdjęciu nr 3 masz 2 przepustnice prawa KF lewa KL

zdjęcie nr.3 rurka 1 idzie do kurćca nr 2 w zdjęciu nr 2
a rurka 1 zdjęcie nr.2 do pompy hamulcowej
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez gandi » 4 mar 2012, 00:53

Tak Majki dokladnie ale ja mowie o podcisnieniach ze zdj pierwszego a reszte to tylko popodpinac.
Ale hmm przypomnialo mi sie ze od tyu kolektora ida 2 rurki albo miedziane albo inny material cienkie metalowe ale ne wiem do czego sie je podpina... a na zdj ich nei widac bo sa schowane za wezykami gumowymi... Ktos wie jak je podpiac i do czego?
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pawelc » 4 mar 2012, 09:19

Obrazek
Obrazek

podciśnienia ,nic prostszego mając te schematy ;)
1 serwo
2 przepustnica
W kf-ie jest jedno podciśnienie bo tempomat jest sterowany elektrycznie ,w KL-u pneumatyka -stąd różnice –>niepotrzebne zaślepić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez misiak89-89 » 4 mar 2012, 10:59

A jakie odczucia po zmianie kolektora? Teoretycznie większe kanały i szybszy dopływ powietrza powinien dać pozytywny skutek....
Auto zaczęło się lepiej wkręcać np. od dolnego zakresu obrotów?
A jak sprawa wygląda z Vrisami???
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez gandi » 4 mar 2012, 11:05

OKi ju ogarniam:)) zastanawiam sie, bo EGR mam zaslepiony, wiec podcisnienie do niego mze zostac luzem nie musze go podpinac...?

Sprawa jeszcze jedna, na zdj ponizej elektrozawór zaznaczony pytajnikiem. Kostka do niego znajdeuje sie na wiazce z wtyczkami do 2 poprzednich elektrozaworów?, bo mam wiazke tam z tylu ktora sie podpina do elektrozaworów z Vrisami i na koncu mam jeszcze jedna wtyczke ale.... no wlasnie. Zaznaczone gniazdo jest 2 pinowe a ja tam mam wejscie na 3 piny na tej wiazce...? i czy to podpinac w ogole.

Obrazek

Generalnie, chcialbym Wam podziekoac bardzo za pomoc i rade, jestescie nieocenieni, nie poradzil bym sobie bez Was :)


Misiak nei zdarzylem jeszcze zamontowac wczoraj to rozebralem ale jak widzis zpojawilo sie kilka pytan:) na wiekszosc juz znam odpowiedz. Bede musial zdjąc oslonke na cyngiel od linki z przepustnicy bo mi o zbiorniczek z serwa wadzi.... mam nadzieje ze wejdzie... :) Roznica miedzy kolektorami spora szczegolnie ejst chodzi np o swiatlo przepustnicy, w KFie jest to mniej o jakies 6 mm.
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tadziol » 4 mar 2012, 11:18

ten solenoid ze znakiem zapytania,to PURGE CONTROL ( odsysanie oparów paliwa ).
w kolektorze KF jest przy przepustnicy,a w KL przy VRIS solenoidach.
nie pamiętam,ale konektory są chyba różne...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez misiak89-89 » 4 mar 2012, 11:34

gandi napisał(a):

Misiak nei zdarzylem jeszcze zamontowac wczoraj to rozebralem ale jak widzis zpojawilo sie kilka pytan:)


tak, domyślam się Mistrzu że jeszcze nie jest u Ciebie gotowe, te pytania zadałem koledze z drawna – pawelc'owi ;)

oto jego dzieło, klde z prostym kolektorem z klze (proszę o wybaczenie autora zdjęcia o to że posłużyłem się nim na forum)
Obrazek

Gandi nie wiem czy nie będziesz musiał przenieś aku <oczy>

...ale na Twoją opinie będę czekał z niecierpliwością :)
Ostatnio edytowano 4 mar 2012, 12:30 przez misiak89-89, łącznie edytowano 1 raz
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez gandi » 4 mar 2012, 12:09

Misiak... ale to nie jest BA.... tu jest inny uklad troche :( ale widzialem zdj TR4PSTARA

Obrazek i tu jest prosty bez przenoszenia niczego...
Ostatnio edytowano 4 mar 2012, 12:31 przez gandi, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez misiak89-89 » 4 mar 2012, 12:23

gandi napisał(a):Majki....


:| :P

foto które zapodałem jest z mx6stki i zgadza się u nas w 323fBA jest ciut więcej miejsca, ale i tak aku siedzi mega ciasno choć to już najmniejszy problem.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez gandi » 4 mar 2012, 12:32

misiak89-89 napisał(a):
gandi napisał(a):Majki....


:| :P

Poprawnione sorki :)
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez gandi » 4 mar 2012, 18:52

Mamy cieg dalszy prac w niedziele pod blokiem:)

Nooo i zaczely sie schodyn z z podcisnieniami, elektrozaworami elektryka i dziwnym wyjsciami z odmy...

Obrazek

Tu musialem przelozyc podcisnienia z elektrozworu na grodzi do elektrozaworu na kolektorze poznizej, Bardzo przydatny jest schemat podcisnien chobyz z KFa, wtedy wszystko staje sie jasne i proste.... dosc proste....


Obrazek

Podciesnienie poszlo od razu z elektrozaworu do filtra weglowego....

Ty dodatko wyjscie na odme ktore zostalo zaslepione

Obrazek

POjawil sie maly problem do obejscia, cyngiel od przepustnicy zachacza o srube serwa... Albo przerobka serwa albo lekkie wygiecie cyngla wraz z prowadnicą, tak by mijał srube.

Obrazek



Ponizej zrobiony zamknienty obieg podcisnienia do zaworu EGR.... gdyz EGR mam zaslepiony

Obrazek

Przerobka, a raczej wydluzenie, wtyczki elektrozaworu do filtra weglowego i podcisnienia do kolektora.

Obrazek

Po zamontowaniu juz... a raczej dopasowaniu wszystkich elementów

Obrazek


Ale cos co spowodowalo zastopowanie prac i nieskonczenie ich dzisiaj.... byl wezyk chlodzenia do przepustnicy... zeby go podpiac braklo mi 5 cm tegoz wezyka..... <kiler> <kiler> <kiler> <kiler> <kiler>
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Majki88 » 5 mar 2012, 02:13

gandi napisał(a):POjawil sie maly problem do obejscia, cyngiel od przepustnicy zachacza o srube serwa... Albo przerobka serwa albo lekkie wygiecie cyngla wraz z prowadnicą, tak by mijał srube.

Czyli tak jak Ci mówiłem
haczy o śrubę pompy hamulcowej

a podciśnienie do EGR puść jak powinno być bo będziesz mieć błąd 16 chyba że nie przeszkadza ci zwiększone spalanie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez gandi » 5 mar 2012, 14:42

Mi i tak spala 20/100 bo nie mam ecu podpietego i wystrojonego a osprzed z KFa jest.
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez gandi » 5 mar 2012, 21:21

Zrobione, nic mi nie haczy, leciutko odgiąłem cyngien i jest great, roznica odczowalna, doł jest jak to w mazdach ale gora slicznie gada :) nawet nie spodziewalem sie ze sam soebie z tym poradze, pierwszy raz w zyciu cos takiego robilem i udalo sie mi to ogarnac, dzieki wam chlopaki:)) bez Was nie poradzil bym sobie ani nie ogarnal tematu. Dziekuje wszystkim tym ktorzy doradzali, poswiecili swoj zcas na odpowiedzi na 100 pytan do:)
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez waldii » 5 mar 2012, 21:27

no to gratki.Teraz porob fotki,zeby dla pokolen zostaly ;)
waldii
 

Postprzez misiak89-89 » 5 mar 2012, 23:11

no i fajno że ogarnięte i ścieżki przetarte ;)

gandi napisał(a): roznica odczowalna, doł jest jak to w mazdach ale gora slicznie gada :)


tz? tylko akustyczne odczucia?

A Vrisy dobrze Ci się otwierają, sprawdzałeś?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323