DiDT problem z uruchomieniem- przekaźnik B5B4

Postprzez arekm » 25 lut 2009, 18:35

Kupiłem drugi moduł z przekaźnikami bo nie mogłem rozebrać mojego. W sobotę zmieniam to napisze co i jak. Przeczysćiłem trochę gniazdo od przekaźnika b5b4 i nie jest tak źle. Przed chwilą odpaliła po dwóch dniach na dotyk. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez arekm » 4 mar 2009, 16:55

Witam ponownie.Piszę ten post gdyż usunąłem awarię. Problem polegal nie na awarii przekaźnika, czy też modułu z przekaźnikmi czy prądem lecz tkwił w tym, że filter paliwa razem z pompką brał lewe powietrze i do pompy paliwowej szła praktycznie piana. Po obejściu filtra (teraz mam założony tymczasowy) wszystko wróciło do normy. Autko pali na dotyk (zimne czy ciepłe) jest silniejsze i szybsze. Jestem zadowolony. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez wojowniczek » 4 mar 2009, 16:58

jeden filtr i tyle problemów... pogratulować :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez zbyszeksw » 24 paź 2011, 17:50

Witam, jestem posiadaczem mazdy premacy 2.0 ditd z 2002 r, u mnie sprawa z przekaźnikiem b5b4 objawiała się kłopotami z porannym odpalaniem przy niższych temperaturach, czasami zapalił na chwilę , kilkadziesiąt sekund pochodził i gasł, trzeba było odczekać i znowu zapalał, jeśli był już rozgrzany to chodził bez problemu ( żadnego falowania obrotami). W moim przypadku wystarczyło na chwilę przekaźnik pozostawić w ciepłym miejscu , by samochód palił od tyku. Kolega pogrzebał w nim nieco, przeczyścił styki i właśnie go sprawdzam. Zastanawiam się nad kupnem nowego. Budowa owego przekaźnika jest wyjątkowo prosta, dlatego zastanawiać może wysoka cena tej pierdoły ( 100-17 0zł ). Jeszcze raz dziękuje kolegom z forum , bo dzięki nim zdiagnozowałem problem, niestety miejscowi mechanicy nie wykazali się, z resztą to już druga poprawna diagnoza , wcześniej miałem problem z osławionym zaworem TCV , założyłem oplowski i śmiga.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 07:03
Posty: 7

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2011, 18:08

fajnie że opisałeś rozwiązanie problemu bo będzie to na pewni przydatne dla innych. Cieszę się ze dzięki forum rozwiązałeś swój problem. Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 24 paź 2011, 18:11

zbyszeksw napisał(a):z resztą to już druga poprawna diagnoza , wcześniej miałem problem z osławionym zaworem TCV ,

Jak możesz to napisz jakie miałeś problemy z TCV, coś innego niż wyciek ropy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 25 paź 2011, 19:50

Witam, Panowie, dzis pojawil sie problem, wsiadam do samochodu po 6-7 godzinach. Zapalam a tu silnik nie zaskakuje. Dopiero po ktoryms tam razem, zapalil po kreceniu rozrusznikiem dobre pare sekund, zauwazylem ze prubowal zalapac az zalapal i nie bylo problemow w czasie jazdy. Pozniej zapala tez ok ale juz byl cieply. Jedyne co sprawdzilem to przekaznik od swiec (OK), Pozniej po przekreceniu kluczyka na moment pojawialo sie napiecie na listwie swiec i znikalo czyli sterownik mysle ze jest ok. Powiedzcie mi gdzie znajduje sie sterownik swiec zarowych, moze styki nie zalapaly. Ide na nocke dzis, rano wezme grubszy przewod i podlacze najwyzej na krutko swiece zaraz pod aku.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez YgooR » 25 paź 2011, 22:41

ewemarkam napisał(a): Ide na nocke dzis, rano wezme grubszy przewod i podlacze najwyzej na krutko swiece zaraz pod aku.

To nie świece, DITD zapal bez świec przy -15, szukaj innej przyczyny np. przekaźnik B5B4.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2011, 00:01

ewemarkam napisał(a):i podlacze najwyzej na krutko swiece zaraz pod aku.


i tym samym spalisz wszystkie świece :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 26 paź 2011, 06:32

Dzis sprawdzilem, Swiece dostaja napiecie. Rano u mnie bylo 13 stopni wiec to na pewno nie swiece. Przypuszczam ze paliwo sie cofie, badz jakims cudem zapowietrza sie uklad. Wyczytalem na forum ze problem moze tkwic w podkladkach przelewowych na pompie, tylko gdzie one sa. Do pompy dochodza dwa przewody paliwowe, od gory i od boku. Na ktorym one sa? Dzis rano musialem krecic dluzej ale nie tak dlugo jak wczoraj. Zawsze zaskakiwala po moze jednym obrocie walu badz mniej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez YgooR » 26 paź 2011, 13:31

ewemarkam napisał(a):w podkladkach przelewowych na pompie

Nie na pompie a pod pokrywą zaworów.
Możesz też:
– ostukać SPV jak się blokuje to powinno pomóc
– podpompować paliwo pompką na filtrze paliwa
– polać pompę gorąca wodą (przy padającej pompie pomaga)
– odłączyć wtyczkę temperatury silnika z bloku (3 kabelki zaraz pod kolektorem ssącym)
– sprawdzić przekaźnik B5B4
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 26 paź 2011, 19:26

Panowie problem rozwiazany, Kosztowalo mnie to 2.40pln. Otoz zdrewnial przewod paliwowy, ktory leci od pokrywy zaworow do powrotu z pompy, ten miedzy 2 a 3 wtryskiwaczem. Wymienilem dzis i samochod po 7 godzinach postoju odpalil bez problemow. Przewod wydal mi sie podejrzany i jak go dotknolem tylko to odpadl i zaczol sie rozpadac jak nim poruszylem. Dzieki wielkie, wiem juz od czego on jest i w zasadzie powodem bylo zapowietrzanie sie ukladu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez YgooR » 26 paź 2011, 19:59

ewemarkam napisał(a):Otoz zdrewnial przewod paliwowy, ktory leci od pokrywy zaworow do powrotu z pompy, ten miedzy 2 a 3 wtryskiwaczem

Jak to życie potrafi zaskakiwać, super że się udało.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2011, 20:04

ewemarkam napisał(a):Panowie problem rozwiązany

I dla takich słów warto siedzieć na tym forum, gratulacje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez laminator » 2 mar 2012, 13:40

Witam zamowilem Przekaznik b5b4 z usa.I tu moje pytanie czym sie rozni od naszych bo u mnie jest bialy
http://imageshack.us/photo/my-images/33/120354.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/827/120335.jpg/
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez say » 2 mar 2012, 15:28

W hameryce montują je działaczom Greenpeace (znaczy zielonym :D) (wybacz ale nie mogłem się powstrzymać).

Oznaczenie chyba te same...chyba nie ma znaczenia...można jeszcze środki porównać...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez laminator » 2 mar 2012, 15:42

say napisał(a):W hameryce montują je działaczom Greenpeace (znaczy zielonym

hahaha hahaha.Niby oznaczenia sa takie same ale mam obawy czy aby nic sie nie stanie

I znow sie pospieszylem z postem.Zamiast sprawdzic <dupa>.Dziekuje za przeniesienie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 3 mar 2012, 09:43.
Powód: Post pod postem:)

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 17 mar 2012, 00:19.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 17 mar 2012, 00:19.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323